menu

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
avatar van deagleking
8,5

vet nummer, ga meer van deze man chekken

rico-bballer
Wow, dit is een ontdekking nooit van hem gehoord die simpele productie zorgt ervoor dat zijn vette flow beter naar voren komt. En hij klinkt alsof die dit zomaar even doet maar niet op de manier dat die er geen zin in heeft, ga zeker meer checken.

8,5*

avatar van Chrisseh
rico-bballer schreef:
Wow, dit is een ontdekking nooit van hem gehoord die simpele productie zorgt ervoor dat zijn vette flow beter naar voren komt. En hij klinkt alsof die dit zomaar even doet maar niet op de manier dat die er geen zin in heeft, ga zeker meer checken.
Ja, dat was ook mijn reactie, maar volgens mij heeft deze beste man (haast) niks anders uitgebracht? Weet iemand daar iets over?

rico-bballer
Nee ik kan ook niks vinden ( ik download altijd een stuk of 4 ,5 tracks en koop daarna een cd als ik de artiest goed vind).

avatar van psychonaatje
Tried by 12 is inderdaad een fantastisch nummer. Beat is donker en ijzersterk en doet, zoals herbertwest ook al zei, aan Black Moon en Smif-N-Wessun denken. Lyrical ook uitstekend. Het krijgt van mij een 9.

Volgens Discogs is East Flatbush Project een project van producer Spencer Bellamy die voor elk release andere rappers vraagt. Deze rapper noemt zich DeS. Er zijn volgens mij geen albums van East Flatbush Project (heb ik ooit naar gezocht), wel een single van Tried by 12 met maar liefst 9 remixes (dus 10 tracks in totaal).


Tot nu toe:

Score Roots Manuva - Witness (1 Hope) 7;8;8;7;9;8,5;6;9;6;7;6;8;6 = 7,35
Score Slum Village - Multiply 6;7;7;7;6,5;6;7;5,5;7;4 = 6,30

1 Roots Manuva - Witness (1 Hope): 7,35
2 Slum Village - Multiply: 6,30

(die reeks cijfers zijn de gekozen cijfers, is voor mij handiger om het zo te doen).

avatar van ewalk
Ik kom even terug op mijn cijfer. Heb hem nu vaker beluisterd. Het nummer blinkt uit door zijn eenvoud maar ook door de gehanteerde rapstijl. Ik blijf er bij dat de flow af en toe raakvlakken heeft met die van Jeru. Zal zeker meer van dit project checken.
van 8 naar 8,5!

avatar van Kos
Kos
Classic natuurlijk--> 8,5

Draai dit maar eens op je stereo met het volume omhoog in plaats van zo'n youtube filmpje, dan piep je wel anders. . Die bass en beat zijn doper dan dope.

avatar van MacManus
Beter dan die andere 2. Maar okey het is de jaren 90tig maar die beat, is toch erg simpel. Vind het oosterse geluid en de draaitafel zo nu en dan erdoorheen wel weer leuk. Rap doet me weinig, irriteert niet, maar waar die het over heeft...het zal wel.

6.5 (Waardeloze clip weer, maar dat hoort niet bij de beoordeling begrijp ik?)

avatar van herbertwest
psychonaatje schreef:


Volgens Discogs is East Flatbush Project een project van producer Spencer Bellamy die voor elk release andere rappers vraagt. Deze rapper noemt zich DeS. Er zijn volgens mij geen albums van East Flatbush Project (heb ik ooit naar gezocht), wel een single van Tried by 12 met maar liefst 9 remixes (dus 10 tracks in totaal).


Ik heb hem een tijd geleden gedownload aangezien ik hem niet op plaat kan vinden. Daar hoor je in het begin Dj Babu van de Beat Junkies en dan gaat de aankondiging over in de beat.
Zou dit een beat van dj Babu zijn?

avatar van Kos
Kos
Hij staat op Premiers Crooklyn Cuts (die je sowieso moet hebben).

avatar van Statiegeld
Nou, zo geweldig vind ik dit nummer eigenlijk niet. 6.5

avatar van P Jay
9

Volledig mijn stijl. Als je naar mijn Top-10 kijkt en weet dat ik een Boot Camp-fan ben en de mid-nineties-hiphop de leukste vind en Jeru één van mijn favoriete MC's is.... dan behoeft mijn cijfer geen verdere uitleg

avatar van FunkyMonk
9
Volledig mee eens.

avatar van psychonaatje
Kos schreef:
Hij staat op Premiers Crooklyn Cuts (die je sowieso moet hebben).

Hoe zit het eigenlijk met die Crooklyn Cuts? Zijn alleen op tape verschenen, toch?

Edit: op internet zijn wel cd-exemplaren te vinden. Of zijn die nep?

avatar van herbertwest
psychonaatje schreef:
(quote)

Hoe zit het eigenlijk met die Crooklyn Cuts? Zijn alleen op tape verschenen, toch?

Edit: op internet zijn wel cd-exemplaren te vinden. Of zijn die nep?


Heb het net gezocht en er zijn idd 4 tapes verschenen. Hier kan je de tracklists zien: Crooklyn Cuts tapes

Had ook al ergens gelezen dat er ook albums zijn ja

avatar van psychonaatje
herbertwest schreef:
Heb het net gezocht en er zijn idd 4 tapes verschenen. Hier kan je de tracklists zien: Crooklyn Cuts tapes

Had ook al ergens gelezen dat er ook albums zijn ja

Ja, dat wist ik al, die staan gewoon op Discogs. Maar ik vroeg me af of die cd's bootlegs zijn of dat ze destijds ook zijn verschenen. En in hoeverre zijn de tapes officieel of zijn dat mixtapes?

avatar van Kos
Kos
Ik ken helaas alleen de gedownloade versie, dus ik weet niet hoe het uitgebracht is. maar die versie klinkt niet alsof het van een bandje geript is. .

CaliLove
Een 7, leuke beat, leuke raps en verder nix speciaals...

Chrisseh schreef:
(quote)
Ja, dat was ook mijn reactie, maar volgens mij heeft deze beste man (haast) niks anders uitgebracht? Weet iemand daar iets over?


Ik had een link van discodogs al eerder gepost waarin je z'n historie kon zien. Deze man heeft inderdaad amper wat uitgebracht, ik heb wel nog een andere track van hem: A mad mans dream waarin Flatbush samenwerkt met payday. Die track is te vinden op UNDERGROUND HIPHOP FOR DUMMIES Vol. 5. (Sowieso een leuke verzamelaar) Flatbus is overgens een wijk in NY, voor de hiphopheads hier.
Ik denk dat ik wel een aantal mensen een plezier heb gedaan met deze track, hij was redelijk onbekend maar wordt hier goed ontvangen. Zelf hou ik altijd wel van een goede productie, daarom voor deze track een 8,5.

De beat is origineel, de mc een redelijke flow en het refrein is redelijk pakkend.

avatar van ewalk
Je bedoeld de wijk Flatbush, Revo ipv Flatbus naar ik aanneem? Je mag niet stemmen op je eigen nummer Revo. Wat de beat betreft origineel is hij niet. In die tijd al werd hij door meerderen gebruikt. Neemt niet weg dat de beat wel lekker is. Maar sorry, "no votes for you ,my main man!"

FunkyMonk schreef:
Ok...
Tijd voor de volgende: Talib Kweli & Hi-Tek Ft Mor...
De eerste track die ik ooit van Talib te horen kreeg. Ik was meteen verkocht. Het is niet zo'n bekend nummer, maar gwn zó relax. Laat even weten wat jullie ervan vinden.


Plaats hem om 16.00 nog eens als je dan de eerste bent. No offence maar dat zijn de regels nu.

avatar van FunkyMonk
ok, my bad...

avatar van Seedorf
8.5 geniaal nummer met een heerlijke productie..Z'n rapstijl heeft af en toe idd wat weg van Jeru..

avatar van FunkyMonk
16:07
Tijd voor de volgende: Talib & Morcheeba - Let Me See
De eerste track die ik ooit van Talib te horen kreeg. Ik was meteen verkocht. Het is niet zo'n bekend nummer, maar gwn zó relax. Laat even weten wat jullie ervan vinden.

avatar van Timo710
Mooi Nummer! Pakte me vanaf het eerste moment met de beat en de vibe! Heerlijk nummer! 8,5!!!!

avatar van ewalk
Pakkend refrein (hou persoonlijk niet zo van zangerige refreintjes in rap), beat waarbij de nadruk alleen op de snare ligt en de bass erg in het nummer ligt(althans op m'n laptop), Tekstueel wel okay, flow niet erg origineel. Al met al wel een leuk nummer. 7,5

Raekwon the chef
misschien niet origineel maar klinkt wel erg lekker, ben normaal niet zo weg van Talib maar dit nummer vind ik erg vet, ook refreintje is leuk (ben ik normaal ook niet zo'n fan van), 8.

Social_Mask
Talib Kweli behoort tot mijn Top 5 Mc's! Geweldige rapper, heb helaas nog niet 1 van zijn solo's beluisterd. Ook hier rapt hij zeer goed. Die beat vind ik erg lekker, en jah het refrein is erg lekker. Zou mooi zijn geweest als ie op Train of Thought stond.

9!

avatar van milan
super fijn nummer om naar te luisteren, vind ik.

8(/10)

rico-bballer
luistert heerlijk weg niet zo'n bijzondere maar wel lekkere flow voor dit nummer. Sfeer vind ik talib's grootste talent en er dan nog een heerlijke productie erbij dat maakt het voor mij een 7,8.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.