MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Damn. Wat een schreeuwerige bak herrie. Toch dank voor de kennismaking.

Plaats deze even voor zij die het niet kennen, even pluggen voor die Hip Hop track K.O., en ik ben er niet zo zeker van dat iedereen hem kent!

Dope! Jean Grae was altijd wel erg vet in die jaren.

Vital Signs - 2 Heads Are Better Than 1 geef ik een 8.5! Heerlijke funky beat met hongerige rappers. Fijn! ben altijd opzoek naar dit soort underground platen en rappers die nooit echt in de spotlight stonden door het ruime aanbod van de golden age.

5713Finest schreef:
Vital Signs - 2 Heads Are Better Than 1 geef ik een 8.5! Heerlijke funky beat met hongerige rappers. Fijn! ben altijd opzoek naar dit soort underground platen en rappers die nooit echt in de spotlight stonden door het ruime aanbod van de golden age.

(embed)

Dit brengt wel herinneringen terug, heb Mystik Journeymen gewoon gezien in Wijchen in een jeugdcentrum (96-98 ish), shit was aan! Nog een tape gekocht van een van die erbij hangende gasten wat guestverses deed (en ik niet bij naam ken) met alleen radio- en gesproken opnames erop...toen op de weg terug die uit de auto gekeild, eigenlijk wel zonde... Maar was me het avondje wel!

Tip: Liep hier als niet hip hop fan toevallig tegen aan. Iets voor de liefhebbers?

Its hard to move in silence when you loud with the skills

Hoe hard is dit?

MAS
Harde track inderdaad!

Little Simz - Gorilla
Vette boombapproductie en heerlijk melodieuze flows van Simz.

Vette track ja. Een van mijn favorieten van haar.

Alweer een tijdje terug dat ik hier iets heb gedropt, maar er komt een heel tof nieuw album van McKinley Dixon aan (heb 'm al mogen horen) en wil 'm hier toch graag even tippen:

Dank voor de tip. Een vriend van me noemde hem ook laatst maar was het alweer vergeten. Dit klinkt wel goed. Is het album verder ook in dit straatje?

Graag gedaan, Nr.4! Dit is wel een beetje de funky single denk ik, maar de rest is ook zeker de moeite waard: goede raps, jazz- en gospelelementen, behoorlijk creatief en scherp allemaal.

Coast Contra - Scenario Freestyle

Halleluja.

Sjaakspeare schreef:
Coast Contra - Scenario Freestyle
(embed)

Halleluja.

Die freestyles van die gasten zijn idd mad. Dat album was een gigantische letdown!

Volgens mij had die track een andere titel, maar op Spotify staat het ook zo, en ik heb geen zin de CD te zoeken. Ik vind dit productiewijs, tekstwijs en spitwijs echt erg, erg, erg dope!

Yelawolf ft. Cowboy Killer - Day Dreams

Wat een beat (misschien omdat het heel dicht bij het briljante origineel blijft). En Yelawolf overtuigt van begin tot eind.

Sjaakspeare, waarom doe jij nooit mee aan alle mooie hiphop-games op dit forum?

Nr.4 schreef:
Sjaakspeare, waarom doe jij nooit mee aan alle mooie hiphop-games op dit forum?

Meerdere redenen: ik lig altijd overhoop met de tijd, ik ben extreem kieskeurig en mijn waardering voor hiphop komt echt met vlagen. Meestal luister ik naar melancholische, minimalistische folk dezer dagen.

Commodo ft. Rocks FOE - 1001

Magistrale productie. Verfijnd en smerig tegelijk.

Deze gast heb ik vorige week gezien in Amsterdam. Vond dat live prima als opwarmer voor Fly Anakin en Domo Genesis. Zo vind ik het wel heel suf. Niet vervelend, maar ben hier niet gauw voor in de mood vrees ik.

tip: Deze heb ik ooit gebruikt voor een uitzending (Duitsland special).De Duitse rapper Retrogott is te horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.