MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

Plan B - Missing Links (feat. Radiohead)

nedbed

nedbed

Wiki ft. Lil Ugly Mane & Denzel Curry - Grim

Deca - Skyward

Heb de laatste tijd zijn album The Way Through weer op staan, en Deca blijft toch echt een heel competente, fijne rapper.

Mooie tips hierzo hoor. We zouden de boel hier eigenlijk levend moeten krijgen en elkaar wat mooie 2020 tips toespelen

Paar nummers waar ik in 2020 echt van geniet:

Japanse hiphop met piekfijne productie

Peggy op het scherpst van zijn snede

Heerlijke lome beats van lojii

nedbed
Die van Peggy is erg tof.

catchup

Ik ga hier maar een oudere track pompen, die de gemiddelde bezoeker van MuMe niet zal kennen. Freshco & Miz waren Wereldkampioen MC'ing en DJ'ing een lange tijd geleden en een succesvolle (maar helaas erg korte) samenwerking kwam tot stand. Er staat ook een zeer interessante docu over deze 2 op YouTube. Dit is hun bekendste en imho dopeste track:

nedbed

Hip Hop is vandaag een kind van 47 geworden, ik doe mijn favoriete tribute track voor het genre hier posten om het te vieren!

panjoe (moderator)

Deze beat...

panjoe schreef:
(embed)
Deze beat...

:O

Johnny Marr

Lekker nummer inderdaad, met een weergaloze beat en een keiharde Benny-verse

Fan tribute, maar zooo goed dit

Diederik d(-_-)b
Johnny Marr schreef:
(embed)
Fan tribute, maar zooo goed dit

Het is maar wat je goed vind. Ik hou niet zo van die copycat producers die willen schijnen met andermans succes.

Diederik d(-_-)b

panjoe (moderator)
De meeste van jullie zullen hem al wel kennen, maar ik moet deze track effe delen want ik heb hem van de week herontdekt en hij gaat nog veel harder dan ik me kon herinneren.

"If all the gangs in the world unify, we stand a chance against the military tonight..."

panjoe (moderator)

Echt een sicke beat van Pullen, met coproductie door Leon Vynehall. Vette clip ook.

3 van de meest innovatieve MC's aller tijden op 1 track. Jammer dat de originele MC wack as fuck is. Dit album gaat toch sowieso gecopped worden voor deze track alleen though!

Mick Jenkins ft. Serpentwithfeet - Scottie Pippen

Meesterlijke track. Dromerige sfeer, aanwezige flow, indringende teksten en vooral: gevoelige en goed bijpassende zang als refrein in een hiphopnummer (dat is verre van vanzelfsprekend). Heel het album waar deze track op staat is de moeite waard trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:58 uur

geplaatst: vandaag om 02:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.