MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Producers

zoeken in:
raffael77
01 Pete Rock
02 DJ Premier
03 Madlib
04 J Dilla
05 Lord Finesse
06 Showbiz
07 J Rawls
08 Marley Marl
09 The Bomb Squad
10 Thes One

Double K, Einstein, Diamond D, Ced Gee, MF Doom, Stoupe,
The RZA, Oh No, Fat Jon, 9th Wonder, Q-Tip, Dr Dre, Large Professor en nog een paar er ook in kunnen staan.

Sterker nog ik denk dat een aantal gewoon op gedeelde plaatsen moeten staan.

Raar dat Ant (Atmosphere) en Kno (Cunninlynguists) zo weinig worden genoemd.

raffael77 schreef:
01 Pete Rock
02 DJ Premier

Dat is ook mijn volgorde. Pete Rock vind ik geweldige producties hebben. Diamond D, Q-Tip, RZA en Large Professor zijn verder favorieten van me.

Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in namen van producers wel van artiesten.

Maargoed mijn top van producers waarvan ik albums heb.

Buckwild
Premier
Showbiz
Large Professor
Q-tip
Havoc (oude werk)
DJ Babu
DJ Premier
DJ Numark
DJ Shadow
DJ Skully
DJ Format
Suakrates
Beatminerz (hebben ook een eigen album dat hier op mume staat)
MF DOOM
Kool Keith (ook te weinig genoemd hier)
J Rawls
Dan the Automator
Hi-Tek
Kanye (oude werk)
Beyond
Big Boi
Ghost
RZA
Diamond D
Ant
Kno
No ID (aardig eigen album ook)
Oh No
El-P
RJD2 (te weinig genoemd hier)
Delic
Dr Dre
9th wonder
Einstein (jammer dat de lyrics op z'n albums vaak minder zijn)
Madlib
J Dilla
DJ Muggs
Stoupe
Dangermouse
Marley Marl
The Brotherhood
J-Live
Maker
Beatnuts
Scaramanga (wie kent dit?)

Owja kunnen mensen van deze producers hun bekendste werk eens geven. Ik zal er misschien wel wat van hebben maar het zegt me weinig tot nu toe: ?uestlove, Black Milk, LES, Bomb squad, cut chemist, mcenroe, sabzi, thes one, Kyrisis

Revo schreef:

Scaramanga (wie kent dit?)

Ik ken wel Chikaramanga, die Japanner van Giant Panda. Bedoel je die?

Revo schreef:

Owja kunnen mensen van deze producers hun bekendste werk eens geven. Ik zal er misschien wel wat van hebben maar het zegt me weinig tot nu toe: ?uestlove, Black Milk, LES, Bomb squad, cut chemist, mcenroe, sabzi, thes one, Kyrisis

?uestlove is van The Roots.

Cut Chemist was van Jurassic 5 en heeft ook een solo album.

mcenroe is een Canadese producer/mc en eigenaar van het label Peanuts & Corn. Check zijn album '5 years in the factory'

Sabzi is van Blue Scholars.

Thes One is van People Under the Stairs.

Khysis is vergelijkbaar met 9th Wonder. Hij heeft aantal producties gedaan voor Sean Price, Little Brother en andere Justus League leden.

raffael77
Scaramanga aka Lester aka Sir Menelik.

Tuurlijk ken ik die Revo

Vanzelfsprekend, Raffa.

Ik noem gewoon een paar producers waar ik graag naar luister en aangezien ik nog niet zoveel producers ken, zou ik er maar niet te veel waarden aan hechten
Ant, Cut chemist, Nujabes, Perquisite, DJ Kheops (erg goed, maar niet altijd mijn smaak), J Dilla en Fat Jon vind ik soms ook best aardig. Daarnaast vind ik commerciëlere producers als Timbaland, Kanye West en Will.iam wel leuk/goed.

Ik zou graag van jullie een aantal producers horen die vooral goed zijn in het maken van rustige hip hop beats (beetje in de stijl van Nujabes). Ik hou namelijk veel van jazzy hip hop.

Edit: nu vergeet ik Oh No. Ik vind zijn producties echt super vet (bijv de track van Saian Supa crew: Si j'avais su.

Inzpired schreef:

Ik zou graag van jullie een aantal producers horen die vooral goed zijn in het maken van rustige hip hop beats (beetje in de stijl van Nujabes). Ik hou namelijk veel van jazzy hip hop.

Sound Providers, ShinSight Trio en Pseudo Slang zijn voorbeelden van artiesten met een jazzy producties.
Pseudo Slang heb ik sinds kort ontdekt. Die nummers bevatten lekkere jazzy piano/saxofoon loopjes.
Moet je maar ff de nummers op de sites luisteren.

raffael77
Osiris Apis schreef:
(quote)

Sound Providers, ShinSight Trio en Pseudo Slang zijn voorbeelden van artiesten met een jazzy producties.
Pseudo Slang heb ik sinds kort ontdekt. Die nummers bevatten lekkere jazzy piano/saxofoon loopjes.
Moet je maar ff de nummers op de sites luisteren.

Idd en ook nog J.Rawls en vooral Liquid Crystal Project album van hem is vet.

Osiris Apis schreef:

Ik ben wel benieuwd naar dat project, moet ik snel eens achteraan gaan.

Waarom zie ik nooit Rick Rubin in producerslijstjes staan

raffael77
Omdat hij m inder goed is dan de rest

Weirdo Wizzy schreef:
Waarom zie ik nooit Rick Rubin in producerslijstjes staan

Hij zou - denk ik - wel in mijne staan, maar hij is natuurlijk niet puur een hip-hopproducer.

psychonaatje schreef:
(quote)

Hij zou - denk ik - wel in mijne staan, maar hij is natuurlijk niet puur een hip-hopproducer.
Maar tegelijk wel een grondlegger (met Run DMC en LL). Hij is denk ik te kort echt actief geweest. Natuurlijk heeft hij na de beginjaren nog af en toe met wisselend succes een nummertje geproduceerd, maar te weinig om echt in beeld te blijven. Daarom kennen velen hem niet denk ik.

tValt mij btw op hoe weinig Prince Paul in de lijstjes staat.

Niek schreef:
tValt mij btw op hoe weinig Prince Paul in de lijstjes staat.

Net als bij Rick Rubin, er zijn gewoon betere producers.

Dat neemt niet weg dat Prince Paul ongelooflijk belangrijk was voor Hip-Hop, een gigantisch conceptuele MC/producer. Denk maar aan Stetsasonic (Ik geloof een van de eerste, zo niet de eerste, live-Hip-Hop band), 3 Feet High and Rising van De La Soul (Hij heeft de skit bedacht), A Prince Amongst Thieves (Album in de vorm van een verhaal/film/musical, vul zelf maar in). Waarschijnlijk vergeet ik nog belangrijke dingen ook.

Rick Rubin was ook erg belangrijk, zijn werk voor LL Cool J, Run DMC en Beastie Boys mag niet onderschat worden, maar dat neemt niet weg dat er voor en na hem geen betere producers geweest zijn. Mannen als Pete Rock, DJ Premier, Marley Marl en Easy Mo Bee vind ik gewoon een stuk betere beats maken..

Prince Paul was bijvoorbeeld ook betrokken bij het succes van Justin Warfield (zoek die naam hier eens op!), hij zat bij The Gravediggaz, en hij bracht een jaartje terug ook een heel leuke verzamelaar op. Prince Paul - Hip Hop Gold dust.

Over Prince Paul gesproken, iemand Baby Elephant al gecheck'd. Z'n nieuwe plaat.

raffael77
Al het oldschool werk van Prince Paul is goed maar hij is later toch wel een stuk minder geworden. Hij was op zijn best bij Stetsasonic en De La Soul.

Precies Prince Paul is ook altijd erg onderschat vind ik. Echt ongelooflijk belangrijk voor hiphopmuziek. Net als inderdaad Rick Rubin idd. Die heeft gewoon dingen gedaan voor Run DMC, Beastie Boys LL Cool J. Stuk voor stuk legendes hoor. Maar ik vind hem niet alleen goed omdat hij belangrijk was. Zijn beats waren altijd zo'n heerlijke mix van rap en rock. Klinkt geweldig vind ik.

Weet je wie hier ook nog te weinig (of nooit zelfs) genoemd zijn:

- Ski : heerlijke producer, die begon bij the Bizzy Boys en daarna bij Original Flavor (crew waar Jay-Z is uitgekomen) terechtkwam om daarna zowel op Reasonable Doubt als op Uptown Saturday Night van Camp Lo sublieme producties af te leveren...

- K-Def: Marley Marl-discipel die op de albums waarop hij producet -wat mij betreft- vaak betere producties aflevert dan zijn leermeester Marley Marl zelf. K-Def vind ik ook wat jazzier dan Marl. Dit is te horen op de albums van de Lords of the Underground, Da Youngsta's, Intelligent Hoodlum,...

raffael77
Jammer Jay dat je Real Live niet opnoemd want daar gaat hij echt tekeer die K-Def.

Improvision
Odissee, heeft wat geproduceerd op dat album van Kenn Starr, weet er iemand nog een album met producties van hem?

Dan moet je de post checken van Osiris op het topic aankomende hiphop projecten op 14 december. Een gratis album vol met heerlijke odissee producties.

Social_Mask
DJ Premier is geweldig, maar ik moet zeggen dat ik een beetje moe word van steeds die samples die hij gebruikt.........

Kno en Ant zijn voor mij toch echt wel de producer goden!

beste twee hip-hop producers vind ik swizz beatz en dr. dre. weinigen zullen het waarschijnlijk met me eens zijn hier maar ik vind hun beats echt goed.

Damu The Fudgemunk op dit moment..
Still, niemand bereikt het niveau van Jay Dee..

niet op volgorde

J.Rawls
DJ Premier
Warren G
Pete Rock
9th Wonder

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.