MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Producers

zoeken in:
raffael77
De enige meesters van dat rijtje zijn Madlib & Jay Dee.

Ant is ook nog wel goed te doen maar de rest is pulp.

Necro is helemaal niet matig overigens en hij gebruikt als 1 van de weinige van die boombap beats zoals eastcoast beats eigenlijk zouden moeten klinken. Daarom plaats ik hem ook naast Stoupe omdat hij ook van die vette beats maakt.

Veel van de hedendaagse producers apen elkaar allemaal naar. 9th Wonder starte met dit soort beats na 2000 en veel doen hem na. Hi-Tek kwam met een geniale beat Sun God en jawel hoor menig hiphop producer aapt hem na en zo gaat het elke keer.

Daarom is hedendaagse hiphop ook niet veelzijdiger dan oude hiphop. Alle jeugd denkt dat ze geniaal zijn tegenwoordig maar menig stijl is gejat of na gedaan.

Vreemd dat ik Doom zo weinig terugzie in de lijstjes.

Ik vind J Dilla anders vaak maar matig. Madlib all day! Die heeft ook nog eens humor.

Cosign^
Madlib is echt geniaal. J Dilla vind ik ook maar gewoontjes.

Het is natuurlijk maar waar je van houdt. Speck & Enoch (van CYNE aka de rest dus raffael ) vind ik dus geweldige samples gebruiken, terwijl de drums vaak wat gewoontjes zijn. De samples die Necro gebruikt spreken mij dan weer minder aan en ik vind vaak de sfeer die hij neerzet niet zo tof. Ant vind ik met name zo goed omdat hij zich in eerste instantie helemaal inleeft in het project, hij doet volgens mij ook alleen maar volledige albums of ep's en geen losse nummers. Daarnaast vind ik het knap dat hij op het laatste album van Brother Ali het eerst live laat inspelen, zo zorgt hij toch voor originaliteit.

RedLightCityBoy
FlyLo schreef:
J Dilla vind ik ook maar gewoontjes.

Gewoontjes? Heb je Donuts beluisterd? zo niet, doen! (dat is zo uniek als wat).

AirMaxJohnny
lambf schreef:
Waarom er nu een paar slechte nummers zijn geplaatst ? Hij heeft idd veel betere dingen gedaan.

Spill Your Blood is de beste beat die hij ooit heeft gemaakt vind ik en is misschien wel mijn favo Hip-Hop beat....

Inderdaad, geen discussie mogelijk.

Harco
Say My Name. Barn of the Naked Dead is sowieso hard.

Trouwens, van zijn Wikipedia pagina:

Ron Raphael Braunstein, (Born June 7, 1976), better known as Necro, is a White American rapper...

Ik vind het racistisch.

In de VS moet je ook invullen wat je ras is op je 18de, zo heeft Obama ervoor gekozen om als African American door het leven te gaan maar hij had ook voor Caucasian kunnen kiezen.
Het land is gewoon racistisch ingesteld.

FlyLo schreef:
Cosign^
J Dilla vind ik ook maar gewoontjes.

Ach ik wist dat ik daar wat commentaar op ging krijgen.

Ik vind zijn geluid té herkenbaar en zijn beats teveel op elkaar lijken. Bovendien vind ik ze vaak irritant klinken.

raffael77
Dan heb je zijn geschiedenis niet gehoord zeker. Aangezien Jay Dee al zo'n 12 jaar in het vak zat voordat hij dood ging.

Zijn producties geschiedenis liegt er niet om.(De La Soul, ATQC, Rah Digga, Common, Busta Rhymes, Slum Village, JayLib, J Dilla series en ga zo maar door.)

Harco
Ik vind Dilla ook niet zoveel.

Ik vind Dilla een baas. Hij is niet zo geniaal als een Madlib, maar ik vind zijn producties heel 'warm' ookal klopt dat zijn producties soms op elkaar lijken.

raffael77 schreef:
Dan heb je zijn geschiedenis niet gehoord zeker. Aangezien Jay Dee al zo'n 12 jaar in het vak zat voordat hij dood ging.

Wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken? Ik ken genoeg producties van JD hoor, oppermachtige Raffael.

RedLightCityBoy
J Dilla, Madlib, Hey!zeus, Flying Lotus, Hayzee, Dan the Automator, Anacron, King Koncepts, Dr. Who Dat?, Count Bass D, Dr. Dre, Warren G, Kankick, Mike Slott...

Na het horen van Cold Vein staat El-P ook definitief tussen mijn favoriete producers: J Dilla, GZA, en DJ Premier.

GZA heeft maar liefst één productie geleverd in zijn gehele carrière.

MJ_DA_MAN schreef:
GZA heeft maar liefst één productie geleverd in zijn gehele carrière.

Ik denk dat hij RZA bedoeld. Maar mag ik ook weten welke track GZA heeft geproduced, ben erg benieuwd hehe.

nega schreef:
(quote)
Ik denk dat hij RZA bedoeld.
Doh .

Maar mag ik ook weten welke track GZA heeft geproduced, ben erg benieuwd hehe.

Uiteraard bedoel ik RZA, in die ene letter heb ik me lang niet vergist.

Nu snap ik waarom GZA zijn talenten niet heeft gebruikt voor het produceren.

Kill_illuminati schreef:
Nu snap ik waarom GZA zijn talenten niet heeft gebruikt voor het produceren.

Zo slecht is die productie van Gza niet

Weet je wat, nu het weer zo kut is zal ik maar een toplijst droppen. Mijn favoriete 10 producers uit de 21ste eeuw, en steeds mijn favoriete productie van deze producers.

01. Ant

02. Madlib

03. Jay Dee

04. Speck & Enoch

05. El-P

06. Emancipator

07. Nujabes

08. Damu the Fudgemunk

09. Nicolay

10. Kno

Geweldig rijtje natuurlijk.

Mijn Top 10:
1. Madlib
2. Kno
3. Ant
4. Dilla
5. CYNE
6. Emancipator
7. Nujabes
8. Nicolay
9. EI-P
10. Damu The Fudgemunk (ken ik bijna niet)

Je hebt van mijn top 10, jouw top 10 gemaakt neem ik aan? Anders hebben we dezelfde smaak en dat zou eng zijn.

Enfin, als je Damu niet kent dan kan het haast niet anders.

Oeh die van madlib is wel erg lekker! kende ik nog niet.

Ik vind die van Ant niet zo bijzonder, vind dat hij wel veel betere beats heeft gemaakt

Ja bij Ant kon ik ook eigenlijk niet kiezen. Vind het uiteraard wel een helemaal te gekke beat. En daarnaast wilde ik eens Atmosphere niet vernoemen, wat ook een uniek moment is in het leven van R&P.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.