MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Producers

zoeken in:
toris schreef:
ik had niet om een sarcastische opmerking van jou gevraagd...
U heeft het tegen mij?

toris
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
U heeft het tegen mij?

Ik had het tegen jou idd, ik dacht dat het sarcastisch was...

Ant heeft wel leuke deuntjes maar ik vind zijn drums erg slecht. DJ Premier tovert er altijd hele vette onder een sample.

toris schreef:
(quote)
Ik had het tegen jou idd, ik dacht dat het sarcastisch was...
Nee, juist niet. En helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat ik pas iets mag posten als jij erom vraagt, ook als het sarcastisch zou zijn.

toris
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nee, juist niet. En helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat ik pas iets mag posten als jij erom vraagt, ook als het sarcastisch zou zijn.

Dat bedoel ik niet, maar ik dacht juist dat jij het neit grappig vond aan je reacties daar te lezen. Ik hou niet zo van opmerkingen die niks toevoegen aan het gesprek en alleen bedoelt zijn om iemand te kleineren maar als dat niet zo was dan is er niks aan de hand

1. Kanye West:
Mr. West weet samples (hoe makkelijk ze ook zijn) elke keer weer tot zulke leuke nummers om te toveren. Daarnaast heeft hij een heel goed oog voor het complete plaatje van een nummer. Voor mij nog steeds de onbetwiste Number One!

2. Nujabes
Had mijn zoektocht naar de rapper/producer die al mijn favoriete genres (hip-hop, soul en jazz) perfect kan mixen al bijna opgegeven. Totdat... ik Modal Soul hoorde. Sindsdien is hij niet meer uit mijn playlist weg te slaan!

3. Exile
Ik heb inmiddels drie albums die door hem geproduceerd zijn geluisterd (Below the Heaves, Boy Meets World en The Waiting Room) en de term " ouderwets gezellige producties (meende het ergens op de site gelezen te hebben) past helemaal bij hem. Wat een sfeervolle producties kan deze man maken!

4. Nicolay
Met toch wel wat nationale trots noteer ik hem in mijn lijstje. Ben verliefde geworden op het album City Lights Vol.2 dat het thema Tokyo gewoon echt uitstraalt. Vind het knap als een producer zijn muziek bij tastbaar maakt. Ook zijn werk in combinatie Phonte kan mijn erg bekoren. Hulde voor deze man!

5. 88-keys
Geweldige producer met een leuke unieke stijl. Kenmerkend voor hem zijn de vrolijke klanken die hij maakt. Hij heeft met Death of Adam een geslaagd album neergezet, zowel qua concept als de producties die dat prima op aansluiten!

Improvision
TOKiMONSTA, tot nu toe de enige vrouwelijke producer die ik ken.

Klinkt heel goed. Ik heb net een toevoeging ingestuurd van haar EP. Bedankt voor de tip Impro .

En ook hier een update:

1. Ant
2. Jay Dee
3. Madlib
4. ?uestlove
5. Q-Tip
6. Bonobo (niet echt een typische producer)
7. Pete Rock
8. El-P
9. Damu the Fudgemunk
10. Nujabes

raffael77
Klinkt goed impro.

Ja, maar daar klinkt ze heel anders dan op haar EP. Daar mist ze wat ziel naar mijn smaak en leunt ze te veel naar de electrokant.

Improvision schreef:

Missy Elliott heeft ook wat dingen geproduceerd.

En Tiye Phoenix ook één nummer op haar album!!!!!!!

Jay Dee A.K.A J. Dilla
Pete Rock
Madlib
Buckwild
Kev Brown
Damu the Fudgemunk

Poging tot top 10

1. J dilla (of wat dacht je )
2. Kno
3. Ant
4. Madlib
5. Dj premier
6. Dr. Dre
7. Kanye
8. Enoch & Speck
9. Delic
10. Exile

Ik moet wel zeggen dat ik te weinig materiaal van pete rock en buckwild ken om heel eerlijk te oordelen. Damu the fudgemunk, nujabes, black milk, RZA, jake one en large pro vallen net buiten de top tien.

thgryda schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik te weinig materiaal van pete rock en buckwild ken om heel eerlijk te oordelen..

Ga snel PR & CL - The Main Ingredient luisteren !! en Buckwild: Diggin in the Crates.

Nee joh, Mecca and the Soul Brother. Die is nog een stap genialer.

Improvision
Of Center of Attention van INI.

Buckwild op Word...Life en Lifestylez ov da Poor & Dangrous

Improvision schreef:
Center of Attention van INI.

Improvision schreef:
Of Center of Attention van INI.

Vind ik ook één van de beste Pete Rock-albums.

Improvision
Mndsgn:

Ik stoor mij een beetje aan de drums maar het kan ook een geval van wennen zijn. Het klinkt wel lekker dromerig.

FightForMore
Pete Rock
Large Professor
BuckWild
Premo
Dr.Dre (z'n oude tracks dan)
RZA
Q-Tip
J Dilla
9th Wonder
...

Als een track geproduceerd word door één van deze dudes, dan beluister ik hem, ookal ken ik de rapper niet of is hij een low-quality rapper. Ik ken er nog paar, maar ik heb nog geen genoeg bewijzen voor een plek op m'n lijst.

Danger Mouse! Die moet ik ergens bovenaan mijn rijtje toevoegen. Ik vind hem echt geniaal. Zijn stijl van beats maken is zo apart en uniek. Echt vet! Als je alleen al op de beats van Gnarls Barkley let...

Improvision schreef:

(embed)

Verrassend goed, dit. Ik ken inderdaad ook helemaal geen vrouwelijke producers.

Toch vreemd hoe mannelijk veel genres zijn, ook al zullen hiphop en de meeste electronic-achtige genres wel het extreemst zijn. De reden spreekt bij hiphop redelijk voor zich, maar bij electronic kan ik op dit moment niets anders bedenken dan dat vrouwen van nature huiveriger zijn om buitengewoon te doen, waardoor ze in tamelijk marginale genres ondervertegenwoordigd zijn. Dit in lijn met het idee van vrouwen als de hoekstenen van de maatschappij, als gevolg van een grotere normvastheid. Want de marge is niet de norm.

Improvision
Of bedenk maar eens een rock-of metalband die volledig uit vrouwen bestaat...

Ja, volledig uit vrouwen bestaan is weer een ander verhaal. Maar in die genres zie je nog wel met enige regelmaat vrouwen.

Zijn wel van dat soort bands te bedenken hoor:

Rockbitch - Motor Driven Bimbo (1999)
The Riplets
The 5-6-7-9's
The Slits
Sleater-Kinney
L7
Electrelane
Cocorosie
Dum Dum Girls
etc.

toris
1. Stoupe
2. RZA
3. Dr. Dre
4. Premier
5. Kanye West
6. Jay Dee
7. Havoc
8. Ant
9. Madlib
10. Black Milk

Maar dit lijstje is kan morgen weer net ff anders zijn!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.