MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Producers

zoeken in:
Elohim schreef:
Ataloona, ik denk niet dat dat lijstje nog heel veel zal gaan veranderen, misschien wel natuurlijk, maar je hebt daar al een aardige collectie van de beste hiphop-producers.

Je kent misschien niet veel, maar wel heel goede, doe je goed! xD

Dank je

1. Ant
2. Nujabes
3. RZA
4. Kno
5. Stoupe
6. Speck & Enoch
7.. Dangermouse
8.. Exile
9. Metal Fingers
10. Havoc

Ken nog niet echt veel werk van J Dilla, dus misschien hoort die er ook nog wel tussen. Binnenkort maar eens doen!

Ik denk het ook ja! Is wel de moeite waard om te proberen! Als je met Donuts begint en die bevalt niet, zet hem op repeat. Dat werkte voor mij in ieder geval! En anders probeer je eerst ander werk van hem. Denk dat hij wel in jou rijtje komt!

Als Donuts je niet bevalt, 'moet' je The Shining eens proberen. Die is een stuk minder druk.

Mwuaah, je wordt daar wel van de ene kant naar de andere geslingerd. De variatie is wel vrij groot op dat album! Zeker niet minder hoor!

Harco
01. Pimp C
02. Sid Roams
03. Jake One
04. Alchemist
05. Mannie Fresh
06. Buckwild

Misschien zo.

Mannie fresh

Harco
Kind.

Jouw RZA - of wie je nummer 1 ook maar mag zijn - heeft nooit zo'n harde productie neergelegd als deze:

Of deze:

Of deze (alleen die drums al):

Ik vind Mannie Fresh ook altijd wel vet hoor! Zijn aandeel op Tha Carter I is ook erg vet!

Ladies and gentleman, pimps and player, half-ass rappers and true rhyme sayers. This.. is.. Tha Carter. So hold on to your teenage daughters!

Tsjah, die paar nummers die Harco noemt vind ik toch maar erg standaard beats, maar zal wel aan mij liggen.

Harco
Ach ja, het grootste gedeelte van jouw top tien - en zo'n beetje van die van iedereen hier - vind ik maar saai.

Momenteel zwaar op repeat
Blijkbaar al meer dan een half jaar oud maar dat deert mijn pret helemaal niet.

Harco
Die is hard, net als de clip.

O die! Ja die is cool! Vette clip!

@Harco, achjah, smaken verschillen hea! Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld die eerste beat van Mannie Fresh die je gaf, is nou echt een proto-type "softe" hiphop beat, waar je er duizenden van zijn. In fact, das het type beat dat je hoort bij My wife and kids, die sitcom.
Maarja, smaken verschillen dus. =D

@FlyLo, erg lekkere track!

Harco schreef:
Kind.

Jouw RZA - of wie je nummer 1 ook maar mag zijn - heeft nooit zo'n harde productie neergelegd als deze:

RZA is zeker niet mijn nummer 1, ik denk eerder aan nujabes ofzo... Maar goed dat ik geen fan ben van mannie wist je al

bennerd schreef:
Als Donuts je niet bevalt, 'moet' je The Shining eens proberen. Die is een stuk minder druk.

Gewoon met Fantastic 1 beginnen. Zijn Jay Dee tijd.

Elohim schreef:
@Harco, achjah, smaken verschillen hea! Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld die eerste beat van Mannie Fresh die je gaf, is nou echt een proto-type "softe" hiphop beat, waar je er duizenden van zijn. In fact, das het type beat dat je hoort bij My wife and kids, die sitcom.

Nou, er zijn ook duizenden Stoupe-achtige 'hardcore' beats, dus het loopt nogal gelijk

Improvision
FlyLo schreef:
(embed)
Momenteel zwaar op repeat
Blijkbaar al meer dan een half jaar oud maar dat deert mijn pret helemaal niet.

Deed me wat hieraan denken:

Zelfde klankenpallet maar toch minder aanstekelijk vind ik

Mee eens met FlyLo, toch een minder nummer vind ik zelf. =D

@Bennerd, niet mee eens. Er zijn veel mensen die het proberen, maar uiteindelijk blijven al die tracks slappe aftreksels ervan. Stoupe zijn 'hardcore' beats zijn namelijk helemaal niet zo 'hardcore' als je denkt (sommigen wel natuurlijk). Ik bedoel Blood In Blood Out is totaal niet 'hardcore', maar een van zijn beste beats naar mijn mening, heerlijke intro, erg nette drums en een prachtig sample. Of misschien Heavenly Divine, prachtig... Geen producer die daar aan kan tippen naar mijn mening.

Maarjah, voor de één is dat Stoupe, voor de ander Mannie Fresh, en weer een ander zweert bij de beats van Premo.

Je vat mijn punt nogal verkeerd op: ik bedoelde gewoon dat het een totaal ander soort beats zijn dan die waar jij blijkbaar liever naar luistert. Omdat je veel naar die laatste categorie beats luistert, zijn die voor jou veel diverser dan de beats uit de eerste categorie, omdat je daar minder naar luistert en het dus voor jou 'allemaal hetzelfde' is.

Wauw, ik geloof dat ik mijzelf even kwijt ben...

Even iets anders: Ski Beatz valt mij de laatste tijd meer en meer op. Niet alleen zijn werk met Curren$y, maar ook zijn beats op het eerste album van Jay-Z klinken in mijn oren echt goed.

Improvision

Meh. Niet mooi genoeg om het gebrek aan spanning te verantwoorden. Klinkt iig totaal niet als Flying Lotus.

Improvision
Er zitten toch wel veel kenmerkende klanken in hoor.

On a sidenote: de Precious Cargo EP van FLYamSAM gaat dit jaar nog uitkomen.

toris
2011: Dela
2010: Kanye West
2009: Blu
2008: Ant
2007: Exile
2006: Kno
2005: Nujabes
2004: E-Train
2003: Stoupe
2002: DJ Nu-Mark
2001: Kno
2000: Dan the Automator
1999: The Roots
1998: Dj Premier
1997: RZA
1996: Havoc
1995: RZA
1994: Justice System
1993: RZA
1992: Pete Rock
1991: Large Professor
1990: ATCQ

Is het vreemd als ik zeg dat ik Delic gezien zn producties uit 2006 en 2007 bij de mondiale top schaar?
Als je kijkt wat voor belachelijk harde beats hij presenteert op Fakkelteit (2007) vind ik het persoonlijk vreemd dat dit genie amper word genoemd hier.

Naast Delic is Stoupe ook iemand waar ik heel graag naar luister

Delic mag van mij ook wel wat vaker hier staan .

En Lord Finesse, Buckwild, de DJ Muggs uit de midjaren-90 en Lewis Parker.
Overigens vind ik dat Redman en Erick Sermon ook wel eens wat liefde mogen krijgen voor hun beats.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.