MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Producers

zoeken in:
sn@ke schreef:
(quote)

Stoupe is de beste producer van de laatste jaren naar mijn mening.

Vergeten we Ali Shaheed Mohammed niet?

Melle K
Die hoort wel een beetje bij Q-Tip, produceerden altijd samen op de de eerste 3 Tribe albums.
Verder ken ik niet echt bewust beats van Ali Shaheed.

http://www.youtube.com/watch?v=AN6eVpyOu2A

is dit die Lil' Jon die jullie (oké ik zal namen noemen, satéprikker) allemaal zó serieus nemen

Eigenlijk gek, dat ik de enige ben die Bastian (alias Seymour Bits) noemt. Ik vond zijn beats voor De Jeugd wel redelijk briljant. Zo'n beat als van bijvoorbeeld Pijpjes (Pop Pop) is gewoon grensverleggend

Melle K
David Chapelle geniaal.

Bas Bron, als je dat leuk en grensverleggend vindt moet je eens 2/3 van Dabrye luisteren.

Melle K schreef:
Die hoort wel een beetje bij Q-Tip, produceerden altijd samen op de de eerste 3 Tribe albums.
Verder ken ik niet echt bewust beats van Ali Shaheed.

Nummers van Lucy Pearl of bijvoorbeeld "Got" van Mos Def

Melle K schreef:
David Chapelle geniaal.

Bas Bron, als je dat leuk en grensverleggend vindt moet je eens 2/3 van Dabrye luisteren.

oké, dankjewel
wel nummer wil je dan aanraden?

Melle K
De CD heet Two/Three.
Als nummers bijv Air, That's What's Up, Nite Eat Days en Reconsider.

1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

Flakes schreef:
1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

Jij houdt van hits of niet?

Flakes schreef:
1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

Hmm, Eminem goede producer ja?
Ik vind het allemaal net niet wat Eminem maakt.
Dre op 1 ben ik zwaar met je eens. Zo is het ook!
Wist je dat Storch heel veel productiewerk samen met Dre heb gedaan?

Niek schreef:
(quote)

Heb je iets aan te merken op deze top 5 dan?
Het zijn stuk voor stuk top producers man!

Eminem is een topmc, geen topproducer.

Trouwens, na het beluisteren van al het Timbaland-lekkers dat onlangs is uitgekomen ben ik op een geweldige manier herinnerd waarom Timbaland mijn favoriete producer is.

Flakes schreef:
1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

Niek schreef:

Misty44 schreef:
Heb je iets aan te merken op deze top 5 dan?
Het zijn stuk voor stuk top producers man!

De eerste vier misschien, maar Scott Storch en Eminem boven DJ Premier, Stoupe, Just Blaze, Q-Tip, Easy Mo Bee enz. te plaatsen.. daar kan ik echt niet bij. Ik doel erop dat bovenstaande producers vooral hitmachines zijn. Ik verdenk je ervan dat je mijn genoemde producers niet eens kent (zeg het me maar als ik er naast zit, het kan ook dat we gewoon niet van hetzelfde houden...)...

Niek schreef:
Ik verdenk je ervan dat je mijn genoemde producers niet eens kent (zeg het me maar als ik er naast zit, het kan ook dat we gewoon niet van hetzelfde houden...)...

Dat lijkt me wel gewoon, maar dat is opzich ook niet erg dan. Als hij ze wel kent dan is het inderdaad wel een beetje vreemd om Eminem en vooral Scott Storch erin te zetten.

Flakes schreef:
1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

Commerciëler dan dit is ónmogelijk. En Niek heeft gewoon gelijk, RZA is ie wel vergeten te vermelden .

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Commerciëler dan dit is ónmogelijk. En Niek heeft gewoon gelijk, RZA is ie wel vergeten te vermelden .

Commercieel of niet, het maakt me niet uit, Pomp op die beat, klaar voor gebruik

Ik bedoel, als die jongen dat nou leuke producers vind, mag hij dat toch zelf weten. Toen ik hier lid werd vond ik dit waarschijnlijk ook. Nu een beetje stoer gaan doen over wat jullie allemaal wel niet kennen is een beetje misplaatst. Erg gastvrij zijn jullie in ieder geval niet

MJ_DA_MAN schreef:
En Niek heeft gewoon gelijk, RZA is ie wel vergeten te vermelden .

Klopt, excuses...

luc011190 schreef:
(quote)

Commercieel of niet, het maakt me niet uit, Pomp op die beat, klaar voor gebruik

Ik heb totaal niks gezegd over dit lijstje in negatieve zin, alleen dat ie commerciel is en verder niks.

Bij: Genres > R&B en Hip-Hop > 5...

Klumpie schreef:
Zo maakt 50 Cent zijn muziek

http://img177.imageshack.us/img177/587/rnbcreator2od9.jpg

Geweldig . Perfect uitgebeeld, maar dat ''programma'' geldt meer voor Scott Stortch.

sorry maare het zijn gewoon goede producers klaar en het eerste wat je op komt zijn toch de hits. ik ga echt op elke album die kleine lettetjes lezen. houden jullie niet van hits dan, zijn toch vaak de chillste beats op albums nietwaar?
Kan me wel voorstellen dat Eminem helemaal niet zo gewaardeerd word maar ene anatal nummers vind echt wel chille beats, ze hebben vaak een beetje iets emeniems achtig terwijl hij niet eens mee rapt. maar hey ik ben commercieel toch?

Veel van de beste hiphopnummers zijn nooit hits geweest vriend.

En ja blijkbaar ben je commerciël maar je bent niet de enige in deze wereld. Zonder commerciële zooi was er geen dikke underground .

een jaar geleden luisterde jij nog commerciele zooi.

viel mij op....

satéprikker schreef:
een jaar geleden luisterde jij nog commerciele zooi.

viel mij op....

Klopt ja, grotendeels. Maar ik intereseer me ook pas een jaar echt in hiphop. Ofja intereseren, verdiepen.

Flakes schreef:
sorry maare het zijn gewoon goede producers klaar en het eerste wat je op komt zijn toch de hits. ik ga echt op elke album die kleine lettetjes lezen. houden jullie niet van hits dan, zijn toch vaak de chillste beats op albums nietwaar?
Kan me wel voorstellen dat Eminem helemaal niet zo gewaardeerd word maar ene anatal nummers vind echt wel chille beats, ze hebben vaak een beetje iets emeniems achtig terwijl hij niet eens mee rapt. maar hey ik ben commercieel toch?

Ik ben ook meer van de commercieele afdeling hoor, maar sorry Eminem`s prodictiewerk schiet bij mij wel in het verkeerde keelgat. Ik vind hem aan de mic wel goed, maar anders moet ie ook nks doen, want producen slaat ie de plank wel mee mis.
Sterker nog, als ie niet was gaan producen had ik zijn laatste mc werk misschien ook nog wel kunnen waarderen misschien.

Flakes schreef:
het eerste wat je op komt zijn toch de hits.

MJ_DA_MAN schreef:
Veel van de beste hiphopnummers zijn nooit hits geweest vriend.

eazyfan
Mijn favo producer is denk ik toch Havoc, kijk maar wat hij deed op Hell On Earth, ongeloofelijk .Immortal Technique producde denk ik ook zijn Volume 2 dus .Ik hou het meest van rappers/groepen die hun eigen muziek producen maar ik kan ook verstaan waarom sommigen dat niet kunnen.

Flakes schreef:
1. Dr Dre
2. Kanye West
3. Timbaland
4. Neptunes
5. Scott Storch
6. Eminem

ik kan me hier wel in vinden eigenlijk. ik zou alleen Timbaland wisselen met Kanye West.

Ik ga voor zoiets (niet helemaal deze volgorde)

RZA
Premier
Stoupe the Enemy of Mankind
Marley Marl
DJ Cut Chemist
DJ Nu-Mark
Easy Mo Bee
Erick Sermon
Timbaland
Large professor

Steez schreef:
Ik ga voor zoiets (niet helemaal deze volgorde)

RZA
Premier
Stoupe the Enemy of Mankind
Marley Marl
DJ Cut Chemist
DJ Nu-Mark
Easy Mo Bee
Erick Sermon
Timbaland
Large professor

Nu mark heb ik een album van en dat is zeker te pruimen idd.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.