MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Heb er weer zin in
Actieve Users:

1. Rene
2. Principal2000
3. FightForMore
4. Silky & Smooth
5. panjoe
6. MAS

Niet actieve Users (volgers die een link willen):

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars

Actieve Users:

1. Rene
2. Principal2000
3. FightForMore
4. Silky & Smooth
5. panjoe
6. MAS

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC

Rene1979
Omdat ik morgen niet zo heel veel tijd heb nu alvast het album van de week.. Vanavond zullen de links verzonden worden. Ik zal dan ook vanavond naar de lijst kijken van mensen die zich opgegeven hebben voor dit forum.

Het album van deze week is die van The Others. Het is een fris album, met een vleugje Boom Bap. Ik denk dat velen zullen genieten van dit album.

(afbeelding)

MAS
Ik ben benieuwd. De cover is in ieder geval vet.

Rene1979
Ja die cover is echt vet, Daarom had ik hem toen ook besteld... En toen bleek de muziek op het schijfje ook nog eens goed te zijn. We hebben in ieder geval een mooi clubje van users die meedoen nu... In schrijving sluit vanavond

panjoe (moderator)

(afbeelding)

Nog even voor de mooi .

Mb.
Dit album ken ik nu al zeker 2 jaar. Leuk album. Who We Be? en Wreck in the Concept zijn mijn favoriete nummers. Cover is inderdaad heel tof en heb ik nog is in het 'toffe cover/art etc.'' topic geplaatst. Leuk dat jij het album nog wat beter naar voren brengt.

Ik laat soms wel is een reactie achter bij een onbekend(er) album maar er gaat nooit iemand op in. Tof dat jij het wel is deed, Rene!

panjoe (moderator)
Doe ook mee dan Mb.! Ik ben wel benieuwd welke onbekend(er)e albums jij aan zou raden.

Rene1979
Mb. jij bent wel een van de mensen die ik hier volg... Doe je ook mee met het album van de week?

Rene1979
Linkjes zijn verstuurd. Voor diegene die zich nog aanmelden PM mij even..

Mb.
Ik denk niet dat ik dit topic voldoende bij zou kunnen houden (vraag de vaste klanten van het Soulalbum v/d week topic dat maar! ). Overigens staat het iedereen vrij om me te PM'en hoor; ik raad verder graag plaatjes aan.

pqt
Ik dacht altijd dat Boom Bap beats gelijk staat aan van die saaie Old Skool beats, klopt dat of niet? Ik zal het album even beluisteren omdat ik meestal wel ongeveer dezelfde smaak als rene heb.
Als er hier verder nog platen worden gedropt die me enigszins interessant lijken ga ik die ook beluisteren

FightForMore
Wat is Old Skool ? Voor de ene is dat '70 & '80, voor de andere alles voor 2000. Als je met Old Skool de jaren '80 bedoelt, dan heeft de Boombap er niets mee te maken. Boombap begon rond de jaren '90.

Btw, zullen we geen afspraak maken over een deadline ? Dat we aan het begin van de week (pas volgende week dan) een nieuw album posten en dat we dan de hele week onze stem kunnen brengen ? Is handig voor mij (en anderen), want ik heb weinig tijd.

MAS
Nu bezig met de eerste luisterbeurt klinkt wel lekker.

pqt
Ik ook, het begon erg lekker, maar vervolgens begint het voor mij toch iets saaier te worden. Zoals het er nu uitziet een 3 of 3,5.

Jablonski
Ik wil als passief deelnemer wel hier aan mee doen, later misschien actief. Eerst eens kijken wat voor dingen er allemaal langskomen

Kortom:

Actieve Users:

1. Rene
2. Principal2000
3. FightForMore
4. Silky & Smooth
5. panjoe
6. MAS

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski

Mb.
Er is overigens een clip van Who We Be:

FightForMore
Niet hoogstaande hip-hop, maar toch wel een vermakelijke boombap-album. Sommige beats zijn echt goed en dit kan helpen tijdens het beat maken. Nu weet ik precies hoe de kicks moeten zijn. De cover vind ik ook nog dope. Een 3,5.

Komt er nog een hip-hop album voor deze week?

Rene1979
Ja volgens mij is Principal aan de beurt. Zal hem even pm'en

Rene1979
En as hij niet reageert dan schuiven we op en dan mag FightMore

Shit, zag de PM zojuist pas. Ik ga vanavond nog een album selecteren.

FightForMore
En na Principal is het aan mij ?

Ik heb een album in gedachten, maar stuit op 2 problemen:
1. Het is een soundtrack. Mag dit?
2. Ik kan geen link vinden.

Kan iemand me helpen?

Ik help wel (zou niet weten waarom het niet mag). PM maar welk album je zoekt.

Rene1979
Ik wil je ook wel helpen zoeken. En ja een soundtrack mag. Dus Principal is nu aan de beurt. En dan Fight More volgende week.

panjoe (moderator)
Inderdaad een link kan ik wellicht ook wel vinden. Ben nu erg benieuwd, misschien de Soundtrack van een Spike Lee film?

pqt
Een soundtrack is toch meestal één liedje, niet een heel album? Of zeg ik nu iets heel doms

Ja. Nee echt, je kan niet zo zijn Pqt.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:14 uur

geplaatst: vandaag om 06:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.