MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
panjoe (moderator)
Dat dan weer wel inderdaad. Nicht Rijder & Zeebats .

MAS
klootviool schreef:
(quote)

niet echt nee. En als ik zie waar hier allemaal enthousiast over wordt gedaan in lijstjes, stemgedrag en commentaar.... meestal van die easy listening shit met overgeproduceerde jazzy beats en van die zgn poëtische lyrics waarin niet gescholden wordt...om het ff te generaliseren dan.

Dit weekend krijg je in ieder geval de kans om ons "jou soort" hiphop te laten horen.

MAS
Dit weekend is mag Klootviool dus een nieuw album posten.

Actieve users:

- klootviool
- MAS
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- Colucci_Era
- panjoe

Niet actieve Users (volgers die een link willen):

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore

Niet dat ik echt een 'soort' hip hop heb, maar deze week maar eens iets uit de UK omdat dat op de één of andere manier niet echt veel aandacht krijgt hier:

Krispy 3 - From the Country (1999)

panjoe (moderator)
IK ben erg benieuwd . UK Hiphop is meestal niet mijn ding, maar aangezien je het vergelijkt met ATCQ en the Pharcyde is mijn interesse gewekt!

Die link werkte bij mij overigens niet, <knip> wel.

Mod-edit: geen downloadlinks aub.

sharebee werkt prima, ws begrijp je gewoon niet dat het een doorlinkt naar meerdere download sites...

panjoe (moderator)

lama. Wle eens ervaringen mee gehad dat mensen het niet begrepen, maar ik zie dat een deel van de links dood zijn..

FightForMore
Ik heb weinig met UK hip-hop, dus ben wel benieuwd wat ik moet verwachten.

Ik heb niks tegen UK hip-hop, maar het accent kan wel eens licht storend werken. Hopelijk is dat hier niet het geval.

MAS
panjoe schreef:
IK ben erg benieuwd . UK Hiphop is meestal niet mijn ding, maar aangezien je het vergelijkt met ATCQ en the Pharcyde is mijn interesse gewekt!

Die link werkte bij mij overigens niet, <knip> wel.

Mod-edit: geen downloadlinks aub.

Die vergelijking met ATCQ en Pharcyde heeft me ook nieuwsgierig gemaakt .

Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar, want zoals klootviool al zegt krijgt het niet veel aandacht. In mijn geval is dat doordat ik mij vaak mateloos stoor aan het accent. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook niet heel veel ken. De enige vette hip-hop die ik goed ken is The Streets, maar goed, dat is weer een andere verhaal...

Ik snap sowieso niet zo goed wat er storend is aan een accent, wat verstoort het dan precies?

Het accent.

MJ_DA_MAN schreef:
Het accent.

Jij bent wel een groot komisch talent he? Bijna onvoorstelbaar dat je je eigen materiaal schrijft...

FightForMore
klootviool schreef:
(quote)

Jij bent wel een groot komisch talent he? Bijna onvoorstelbaar dat je je eigen materiaal schrijft...

We zijn gewend aan het zware Amerikaanse Engels en de Britten spreken het op een lichtere manier.

klootviool schreef:
(quote)
Het is gewoon zo; dat jij elke user een komiek noemt die op je reageert is verder niet mijn probleem. Of wil je soms tot in het detail weten wat er aan een accent stoort?

MJ heeft gewoon gelijk. Wat is er storend? Het accent! Ik weet niet waar jij accent nog meer in zou willen onderverdelen?

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Het is gewoon zo; dat jij elke user een komiek noemt die op je reageert is verder niet mijn probleem. Of wil je soms tot in het detail weten wat er aan een accent stoort?

Ik krijg het idee dat de meeste gebruikers van deze site in een soort parallel universum leven waar het heel normaal is om heel lomp en onvriendelijk overal op te reageren. Ik ga er dan maar van uit dat het niet een vorm van autisme is, maar gewoon een slecht gevoel voor humor. Ik zie graag het beste in mensen

Als er iemand lomp (i.t.t. mij) reageerde ben jij het wel.

panjoe (moderator)
Inderdaad, klootviool.

Over het HHAvdW: eerste luisterbeurt bevalt me wel goed. De Britse accenten storen me eigenlijk niet. Ik snap alleen niet je kritiek op de andere albums is dat het te veel bestaat uit "easy listening shit met overgeproduceerde jazzy beats en van die zgn poëtische lyrics waarin niet gescholden wordt". Ik vind dit album namelijk nogal op die beschrijving aansluiten .

MAS
Mij bevalt het album ook goed. Gaat zeker een 3,5 worden.

Excuses MJ, ik dacht dat jij dezelfde persoon was die in de eerste plaats zo sarcastisch reageerde.

Verder vind ik dit toch verre van overgeproduceerd of poëtisch. Jazzy is het hooguit een beetje. Ik luister zelf naar vrij veel verschillende dingen en ik kies natuurlijk niet direct iets uit waarvan ik vermoed dat veel mensen hier er niks aan gaan vinden. Dat bewaar ik voor de volgende ronde

panjoe (moderator)
Okee, ik vind het inderdaad niet overgeproduceerd, maar dat vind ik toch ook zeker niet van veel andere albums die hier zijn geplaatst (P.O.S - Ipecac Neat al gehoord?)... Vind dit album overigens zeer goed te pruimen, dus ik ben erg benieuwd naar je minder conventionele tips.

Dat album heb ik nog niet gehoord, al is wat ik ken van Doomtree hier en daar wel overgeproduceerd te noemen. Ik wil overigens geen enkele stijl afschrijven, ik bedoelde voornl dat wat hier gepromoot wordt een beetje eenzijdig is...

MAS
Het hiphop album van de week is:

Hilltop Hoods - The Hard Road: Restrung (2007)

Weer een album waarop wordt gerapt met een accent maar dit keer is het Australisch. Dit is een andere versie vanThe Hard Road. Deze plaat is opgenomen met het Adelaide Symphony Orchestra en deze geven een hele andere wending aan het album. Ik vind deze persoonlijk beter dan het origineel.

Links komen eraan.

Ben benieuwd! Vooral dat Symphony Orchestra gedeelte spreekt mij erg aan!

MAS
Ik denk dat jij dit ook sowieso vet gaat vinden S&S!

Mag ik ook een linkje MAS? Dit lijkt me wel wat.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:07 uur

geplaatst: vandaag om 05:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.