MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Ik wens iedereen een gezond en prachtig 2011.

FightForMore
principal2000 schreef:
Ik wens iedereen een gezond en prachtig 2011.

Ik heb zojuist de PM's verstuurd. Als er iets niet goed is gegaan, hoor ik het wel. Veel luisterplezier.

Oh ja, het hip-hop album van de week is: Bahamadia - Kollage

Female rap deze keer. Hopelijk vinden jullie het wat.

Ik heb nog geen link .

panjoe (moderator)
Ziet er interessant uit .

MAS
De beste wensen iedereen!

Ik ben erg benieuwd naar het album. Beats van Premier, Guru en The Roots dat kan eigenlijk niet mis gaan.

Colucci_Era schreef:
Ik heb nog geen link .

Oeps, had user Colucci per ongeluk gePM't. Als het goed is, heb je het nu.
Anders hoor ik wel.......weer.

Hallo beste mensen,

dit keer stuur ik jullie behoorlijk vroeg het nieuwe Hip-Hop Album van de Week. In het weekend zelf heb ik namelijk vrij weinig tijd.

Het album dat ik stuur had tot mijn schrik nog maar 8 stemmen. Dit voldoet ten eerste aan de eisen voor het Hip-Hop Album van de Week. Ten tweede vind ik dat jullie allemaal kennisgemaakt moeten hebben met dit geweldige album! Het album valt, zoals jullie inmiddels wel gewend zijn van mij, onder het genre "Rustige Hip-Hop". 'Vredig' is in dit geval misschien wel een beter woord. Andere genres zijn natuurlijk Hip-Hop, maar dan wel een aardig eindje richting Electronic. Misschien is het al duidelijk, maar dit is een producer-album met af en toe wat wonderschone klanken van Carlitta Durand er overheen. De rest van de wonderschone klanken komen van een man van eigen bodem. Uit Utrecht welteverstaan. Phonte's wederhelft bij Foreign Exchange. Verder bekend van o.a Little Brother, eMC, 6th Sense en J-Live. Naam van deze producer is: Nicolay.

Thema: Tokyo. Meer specifiek: Shibuya...

(afbeelding)

Hier te vinden op MusicMeter

Sit back with ease and... Enjoy!

panjoe (moderator)
Ah dit ga ik denk ik wel kunnen waarderen . De berichten bij het album klinken goed, bovendien ken ik enkele beats van Nicolay (o.a. op een eerder HHAvdW?) en die vond ik zeker veelbelovend.

MAS
Ben erg benieuwd. Ik ken Nicolay wel van naam maar het is er elke keer niet van gekomen om zijn muziek te checken.

- Silky & Smooth
- panjoe
- klootviool
- MAS
- V.B.
- principal2000

Niet actieve Users (volgers die een link willen):

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era

panjoe schreef:
Ah dit ga ik denk ik wel kunnen waarderen . De berichten bij het album klinken goed, bovendien ken ik enkele beats van Nicolay (o.a. op een eerder HHAvdW?) en die vond ik zeker veelbelovend.

Ja hij heeft een beat (Make Rounds) op het album van 6th Sense gemaakt.

panjoe (moderator)
Ah, ja dat was hem inderdaad .

Even een vraagje voor die van volgende week: 2 deelnemers (van de 15) hebben hem al gerate. Daar is toch niks op tegen?

Nee, ik vind van niet. Je zou eventueel die personen een andere tip kunnen geven.

panjoe (moderator)
Nah, als ik een goede tip heb voor die users deel ik hem wel met iedereen .

MAS
Horen die 2 bij de actieve of niet actieve users? De meeste niet actieve users stemmen/reageren toch vaak niet.

panjoe (moderator)
Jij bent er één van, de andere is Delars.

MAS
Oke geen probleem. Ik sla wel een weekje over.

MAS
Komend weekend is Panjoe weer en hij heeft een heel vet album uitgekozen!

Actieve users:

- panjoe
- klootviool
- MAS
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era

panjoe (moderator)
Het is weer mijn beurt...

Waar Arrested Development er 3 jaar, 5 maanden en 2 dagen over deed om hun album uit te brengen, heeft het Supastition 7 jaar gekost. Vandaar de titel van zijn debuut: 7 Years of Bad Luck. Een heerlijk plaatje dat, waarschijnlijk ook omdat het zo lang heeft geduurd voor hij het uit kon brengen, een 90's feel heeft.

Veel luisterplezier !

MAS
En dan nog is het album bijna niet te vinden.

Ik heb deze al een aantal keren beluisterd, maar nog niet beoordeeld. Ik ben er namelijk nooit echt goed doorheen gekomen om een cijfer te geven. Wel een vet album, Panjoe!

Ben benieuwd! Album stond al op mn computer en nu heb ik een reden om hem te gaan checken

FightForMore
Deze week eens beluisteren, heb tijd zat.

kheb geen link!

Begin wel het idee te krijgen dat mensen hier mijn smaak niet echt delen...

Actieve users:

- panjoe
- klootviool
- MAS
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- Colucci_Era

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore

Ik doe vanaf deze week ook actief mee .

MAS
Oke mooi ik ben benieuwd!

@klootviool: Waarom denk je dat? Bevallen de albums je niet tot nu toe?

MAS schreef:
Oke mooi ik ben benieuwd!

@klootviool: Waarom denk je dat? Bevallen de albums je niet tot nu toe?

niet echt nee. En als ik zie waar hier allemaal enthousiast over wordt gedaan in lijstjes, stemgedrag en commentaar.... meestal van die easy listening shit met overgeproduceerde jazzy beats en van die zgn poëtische lyrics waarin niet gescholden wordt...om het ff te generaliseren dan.

Goh, stel je voor zeg. Mensen die muziek waarin niet gescholden wordt, goed vinden?! Gekker moet het inderdaad niet worden!

FlyLo schreef:
Goh, stel je voor zeg. Mensen die muziek waarin niet gescholden wordt, goed vinden?! Gekker moet het inderdaad niet worden!

zo he, wat een leuk grapje! Heb je zeker lang over nagedacht..

P-DawG
Jongens toch. Laten we het wel netjes houden. FlyLo: alleen al om zijn username zou je veel meer respect moeten hebben voor klootviool. Als je zijn top 10 er even bij pakt zie je toch dat hij best wel muziek zonder gescheld kan waarderen. klootviool: epische naam.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.