Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2012, 11:22 uur
Ik ga trouwens op vakantie dus mijn album van de week zal op zijn vroegst op zondag worden geplaatst. Dan weten jullie dat alvast. 

0
geplaatst: 6 februari 2012, 18:59 uur
Fred Wesley - From Be Bop t...
dat is het album van de week! het is geen normaal hiphop album er word slechts op enkele tracks gerapt. ik vind het zelf heel leuk!
ik stuur iedereen nog een PM
dat is het album van de week! het is geen normaal hiphop album er word slechts op enkele tracks gerapt. ik vind het zelf heel leuk!
ik stuur iedereen nog een PM
0
geplaatst: 7 februari 2012, 00:47 uur
Ziet er interessant uit!
(Mijn stem+bericht bij het vorige Serious Lee Fine komt uiteraard nog
)
(Mijn stem+bericht bij het vorige Serious Lee Fine komt uiteraard nog
)
0
geplaatst: 7 februari 2012, 09:33 uur
Fred Wesley ken ik van vele andere projecten, maar heb nooit geweten dat die een hip hop plaat had uitgebracht. Hij was op het betreffende album toch al 54 jaar, wat bijzonder is als je dan nog overschakelt naar hiphop. Erg benieuwd hiernaar!
0
geplaatst: 7 februari 2012, 16:39 uur
hij zelf rapt volgens mij niet hoor er zitten veel gastartiesten bij.
0
geplaatst: 8 februari 2012, 15:18 uur
Ik dacht: laten we eens wat leven in dit topic gooien. Ik vind het namelijk altijd erg fijn om weer nieuwe albums en muziek te ontdekken en hoop natuurlijk dat dat ook bij jullie het geval is. Daarom stel ik voor dat degene die het album van de week voordraagt daar een leuk stukje over het album of de artiest bij zet. Hierdoor krijgen we wat achtergrondinformatie voordat we beginnen met het luisteren van het album. Daarnaast blijf ik het ook altijd op prijs stellen als er bij het betreffende album, of desnoods in dit topic, een beoordelingsstukje wordt geplaatst over het album. Ook misschien een idee om de onderstaande lijst mee te nemen bij het posten bij het nieuwe album van de week, maar dat wil ik eventueel wel doen. Ik hoop dat jullie er hetzelfde als mij over denken, zo niet, dan vergeten we dit hele bericht
:
Week 02 (08/01/2012): Rhythm & Poetry: Count Bass D - Pre-Life Crisis en post
Week 03 (15/01/2012): Principal2000: King Tee - Tha Triflin' Album en post
Week 04 (22/01/2012): Rene1979: Debonair P - Debonair P Remixes en post
Week 05 (29/01/2012): Harderwiek: The Coup - Steal This Album en Serious-Lee-Fine - Nothing Can Stop Us en post
Week 06 (05/02/2012): Timmie: Fred Wesley - From Be Bob to Hip Hop en post
Week 07 (12/02/2012): He$$el_01:
Week 08 (19/02/2012): MAS:
Week 09 (26/02/2012): Silky & Smooth:
Week 10 (04/03/2012): Panjoe:
Week 11 (11/03/2012): Elohim:
Week 12 (18/03/2012): Rhythm & Poetry:
Week 13 (25/03/2012): Charizma:
Week 14 (01/04/2012): Principal2000:
Week 15 (08/04/2012): Rene1979:
Week 16 (15/04/2012): Harderwiek:
Week 17 (22/04/2012): Timmie:
: Week 02 (08/01/2012): Rhythm & Poetry: Count Bass D - Pre-Life Crisis en post
Week 03 (15/01/2012): Principal2000: King Tee - Tha Triflin' Album en post
Week 04 (22/01/2012): Rene1979: Debonair P - Debonair P Remixes en post
Week 05 (29/01/2012): Harderwiek: The Coup - Steal This Album en Serious-Lee-Fine - Nothing Can Stop Us en post
Week 06 (05/02/2012): Timmie: Fred Wesley - From Be Bob to Hip Hop en post
Week 07 (12/02/2012): He$$el_01:
Week 08 (19/02/2012): MAS:
Week 09 (26/02/2012): Silky & Smooth:
Week 10 (04/03/2012): Panjoe:
Week 11 (11/03/2012): Elohim:
Week 12 (18/03/2012): Rhythm & Poetry:
Week 13 (25/03/2012): Charizma:
Week 14 (01/04/2012): Principal2000:
Week 15 (08/04/2012): Rene1979:
Week 16 (15/04/2012): Harderwiek:
Week 17 (22/04/2012): Timmie:
0
geplaatst: 8 februari 2012, 15:41 uur
Harderwiek, jouw opzetje vind ik overbodig, maar ik sta wel achter jouw streven om het aantal stemmen en berichtjes bij de gekozen albums toe te laten nemen. Ik vind het vanzelfsprekend om een (klein) berichtje achter te laten bij de HHAvdW. Ik zet ook altijd een aantal regels in de mededeling in het topic zelf als ik een album uitkies. Een complete bio vind ik overdreven, omdat de meesten hier toch handiger en sneller zijn dan ik en zelf op internet gaan zoeken naar info. Het belangrijkste is dat iedereen die aan heeft gegeven actief hieraan mee te willen doen, ook zijn activiteit laat zien in de vorm van stemmen en berichten. Het kan uiteraard zijn dat je er om specifieke redenen even uit ligt of achter ligt, maar als het structureel is kun je je beter als passief deelnemer opgeven. Van mij kun je gewoon nog stemmen en berichtjes verwachten bij alle ingebracht albums.
Overigens ben ik er niet voor om meerdere albums in te brengen. Mensen hebben toch al blijkbaar te weinig tijd / zin om 1 album / week te beoordelen.
Overigens ben ik er niet voor om meerdere albums in te brengen. Mensen hebben toch al blijkbaar te weinig tijd / zin om 1 album / week te beoordelen.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 00:28 uur
Meedere albums vind ik ook niet nodig maar ik vind wel dat we een lijstje kunnen maken van users die nog actief mee willen doen. Ik zelf ben vaak wel wat laat met mijn stem en bericht maar ik luister en beoordeel in principe wel alle albums.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 13:10 uur
Die hele lijst is wel erg lang... En zal uiteindelijk natuurlijk huuuuuuge worden. Op zich geen verkeerd idee hoor, maar het is niet erg praktisch denk ik zo.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 18:06 uur
Hier dan mijn album van de week.
A.B.N. - It is What it is

Er waren de laatste paar weken redelijk wat jaren '90 albums, maar ik heb er voor gekozen om een album te posten dat een paar jaar geleden is uitgekomen. Tevens gaan we voor dit album naar het zuiden van de U.S.A, namelijk Houston. Het album is van Assholes By Nature (A.B.N.). Dit is een rapduo bestaande uit Z-Ro The Crooked en Trae The Truth. Twee rappers die een behoorlijk grote naam hebben in de Dirty South scene en dan vooral in Houston zelf. Z-Ro rapt al vanaf 1998 en zijn neef Trae kwam met zijn eerste album in 2003, maar was ook al te horen op het eerste album van Z-Ro. Dit is het tweede album van het duo en het is voor beide rappers het grootste succes qua verkoop.
Trae en Z-Ro staan beide bekend om hun snelle flow. Op dit album zal die ook veel te horen zijn. Naast het feit dat hij een goede flow heeft kan Z-Ro ook redelijk goed zingen. Zijn stem is ook wat 'zuiverder' dan die van Trae. Uiteraard staat op dit album ook weer een aantal gastverses uit Houston, zoals het hoort op een H-Town album. Onder andere Jay'Ton (Broertje van Trae) en de H-Town legende Big H.A.W.K.
Ondanks dat Houston toch bekend staat om zijn 'Dirty South' beats en Z-Ro en Trae hier ook vaak aan mee doen, bestaat dit album voor het grootste gedeelte uit rustigere beats. De teksten zijn wel typisch Dirty South, in de zin dat ze niet heel diepgaand zijn. Beide rappers bezitten echter wel een redelijk goede delivery, dus dit hoeft niet storend te zijn.
Ik hoop hiermee de Dirty South en Houston toch een beetje te promoten, aangezien ik vaak vind dat die hier een beetje onderschat worden.

Er waren de laatste paar weken redelijk wat jaren '90 albums, maar ik heb er voor gekozen om een album te posten dat een paar jaar geleden is uitgekomen. Tevens gaan we voor dit album naar het zuiden van de U.S.A, namelijk Houston. Het album is van Assholes By Nature (A.B.N.). Dit is een rapduo bestaande uit Z-Ro The Crooked en Trae The Truth. Twee rappers die een behoorlijk grote naam hebben in de Dirty South scene en dan vooral in Houston zelf. Z-Ro rapt al vanaf 1998 en zijn neef Trae kwam met zijn eerste album in 2003, maar was ook al te horen op het eerste album van Z-Ro. Dit is het tweede album van het duo en het is voor beide rappers het grootste succes qua verkoop.
Trae en Z-Ro staan beide bekend om hun snelle flow. Op dit album zal die ook veel te horen zijn. Naast het feit dat hij een goede flow heeft kan Z-Ro ook redelijk goed zingen. Zijn stem is ook wat 'zuiverder' dan die van Trae. Uiteraard staat op dit album ook weer een aantal gastverses uit Houston, zoals het hoort op een H-Town album. Onder andere Jay'Ton (Broertje van Trae) en de H-Town legende Big H.A.W.K.
Ondanks dat Houston toch bekend staat om zijn 'Dirty South' beats en Z-Ro en Trae hier ook vaak aan mee doen, bestaat dit album voor het grootste gedeelte uit rustigere beats. De teksten zijn wel typisch Dirty South, in de zin dat ze niet heel diepgaand zijn. Beide rappers bezitten echter wel een redelijk goede delivery, dus dit hoeft niet storend te zijn.
Ik hoop hiermee de Dirty South en Houston toch een beetje te promoten, aangezien ik vaak vind dat die hier een beetje onderschat worden.

0
geplaatst: 12 februari 2012, 18:54 uur
Ben erg benieuwd. Ik heb niks tegen zuidelijke hiphop maar ik luister het eigenlijk niet zo veel. Leuk dat we een keer een HHAVDW uit een andere hoek hebben.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 18:57 uur
Ik zie trouwens dat het een link naar een torrent bestand is. Als er mensen zijn die niet weten hoe torrentz werken dan heb ik ook nog wel een normale downloadlink. PM mij dan even.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 19:54 uur
Ok mooi. Ik zag om eerlijk te zijn geen gewone downloadlink en ik download zelf veel met torrent, dus ik hoopte dat iedereen hier wel torrents kon downloaden.
0
geplaatst: 13 februari 2012, 09:23 uur
Ken beide rappers wel maar kende dit project van hun samen nog niet. Ik luister inderdaad ook weinig Dirty South, ben wel nieuwsgierig!
0
Harco
geplaatst: 13 februari 2012, 12:34 uur
He$$el_01 schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

0
geplaatst: 13 februari 2012, 18:30 uur
Ik dacht al dat je dit leuk zou vinden. Zie dat je nog niet gestemd heb op dat album. Als je een downloadlink wilt hebben (torrent, in dit geval moet je bij MAS zijn voor een gewone downloadlink
) moet je het zeggen. 
) moet je het zeggen. 
0
Harco
geplaatst: 13 februari 2012, 18:31 uur
Op welk album heb ik wel gestemd (op een paar Cash Money-dingen na, dan)? 

0
Harco
geplaatst: 13 februari 2012, 18:48 uur
Zeker, alleen jammer dat niets op die plaat kan tippen aan One Night (die staat er niet op, toch?).
0
geplaatst: 13 februari 2012, 19:07 uur
Nee, staat er niet op. Is een goed nummer inderdaad. 'Miss My Dawg' is wel een beetje het zelfde idee.
0
geplaatst: 17 februari 2012, 11:46 uur
I.v.m. de carnaval komt mijn hiphop album van de week deze week iets vroeger dan normaal. Ik heb gekozen voor Dark Sun Riders - Seeds of Evolution (1996) Een groep waar onder andere Brother J van de X-Clan in zit. (was ook nog ooit het HHAVDW) De beats zijn wel wat wat duisterder dan bij de X-Clan. In houdelijk is het echter nog steeds het zelfde en met de flow van Brother J zit het nog steeds goed. 

0
geplaatst: 19 februari 2012, 23:43 uur
Altijd al een keer X-Clan willen checken, maar nooit van gekomen. Mooie mogelijkheid om met dit album geïntroduceerd te worden aan hun sound
0
geplaatst: 24 februari 2012, 18:49 uur
Oke mensen laat bij deze even weten of je nog van plan bent om serieus mee te doen of niet. Veel mensen laten zich alleen maar zien in dit topic als ze (meestal aangespoord door mij) aan de beurt zijn om een album te posten. Dit schiet niet echt op zo. Als je nog van plan bent om regelmatig de albums te checken en actief deel te nemen zet je naam hieronder:
- MAS
(Ik heb mezelf nu even bovenaan gezet maar uiteraard houden we de volgorde van hierboven gewoon aan)
Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen.
- MAS
(Ik heb mezelf nu even bovenaan gezet maar uiteraard houden we de volgorde van hierboven gewoon aan)
Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen.

0
geplaatst: 24 februari 2012, 18:52 uur
Oke mensen laat bij deze even weten of je nog van plan bent om serieus mee te doen of niet. Veel mensen laten zich alleen maar zien in dit topic als ze (meestal aangespoord door mij) aan de beurt zijn om een album te posten. Dit schiet niet echt op zo. Als je nog van plan bent om regelmatig de albums te checken en actief deel te nemen zet je naam hieronder:
- Harderwiek
- MAS
Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen
- Harderwiek
- MAS
Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen
0
geplaatst: 24 februari 2012, 19:56 uur
Ik doe niet meer mee. Ik ben sowieso veel minder op MuMe te vinden en stemmen doe ik ook niet meer. Ik hou zelf het topic wel in de gaten, maar er hoeft geen moeite gedaan te worden om mij te PM'en. Eerlijk gezegd luister ik de meeste albums niet...
0
geplaatst: 24 februari 2012, 20:15 uur
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 februari 2012, 21:33 uur
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
* denotes required fields.