Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2009, 11:05 uur
Stapler schreef:
Rob ik moet je ongelijk geven.
Had mijn laatste bericht gelezen (die nu verwijdert is) en je wist dat er een goede link tussen zat.
Maar goed jullie hebben nu een werkende, veel plezier ermee!
Rob ik moet je ongelijk geven.
Had mijn laatste bericht gelezen (die nu verwijdert is) en je wist dat er een goede link tussen zat.
Maar goed jullie hebben nu een werkende, veel plezier ermee!
Die hyves-link deed het gewoon...

0
geplaatst: 29 november 2009, 00:28 uur
Het is al bijna 30 minuten vandaag en nog altijd geen hiphopalbum van de week. Gaat dat uberhaupt nog goedkomen? Nou hier komt het verlossende antwoord: ja, het gaat goedkomen.
Ik heb gekozen voor Psyche Origami - Is Ellipsis, een album dat ik ontdekt heb dankzij seedorf maar het kan ook gekkenhuis geweest zijn. Enfin, ik vind het een geweldig album en ik hoop dat jullie dat ook vinden. Heerlijke oldskool hiphop in een nieuw jasje, want ouderwets is al weer lang nieuwerwets! Deze drie heren, bestaande uit rapper Wyzard en producers Dainja en Synthesis brengen de hip terug in de hop. Ik was eigenlijk al meteen verkocht toen ik dit album hoorde en ik denk wel dat er een verhoging naar 4,5* in zit.

Ik heb gekozen voor Psyche Origami - Is Ellipsis, een album dat ik ontdekt heb dankzij seedorf maar het kan ook gekkenhuis geweest zijn. Enfin, ik vind het een geweldig album en ik hoop dat jullie dat ook vinden. Heerlijke oldskool hiphop in een nieuw jasje, want ouderwets is al weer lang nieuwerwets! Deze drie heren, bestaande uit rapper Wyzard en producers Dainja en Synthesis brengen de hip terug in de hop. Ik was eigenlijk al meteen verkocht toen ik dit album hoorde en ik denk wel dat er een verhoging naar 4,5* in zit.

0
geplaatst: 29 november 2009, 11:01 uur
Zal ik voor jou een andere bedenken? Eentje die niet aan de regels voldoet, bijvoorbeeld omdat het album al te veel stemmen heeft.
0
geplaatst: 4 december 2009, 21:41 uur
Graag nog wat meer stemmers voor mijn album van de week (en ook voor de vorige albums). Anders kunnen we net zo goed stoppen met dit topic.
0
geplaatst: 4 december 2009, 21:50 uur
Ik vond het album zo kut dat ik het maar 1x geluisterd heb en daarna nooit meer.
Van mij dus geen stem.
Van mij dus geen stem.
0
geplaatst: 4 december 2009, 22:07 uur
Pooiertje schreef:
Ik vond het album zo kut dat ik het maar 1x geluisterd heb en daarna nooit meer.
Van mij dus geen stem.
Van mij dus geen stem.
Ik wist wel dat jij geen smaak had.
Maar dit slaat ook weer alles. En waarom dan geen fatsoenlijk bericht bij het album zelf, in plaats van een zin waar eigenlijk niks noemenswaardigs in staat? Enfin, het gaat niet alleen om mijn album, ook de vorige werden nauwelijk gecheckt.
0
Rene1979
geplaatst: 6 december 2009, 02:26 uur
Ik vind dat inderdaad wel jammer de laatste albums worden weinig getjekt en er wordt jammer genoeg weinig bij gezet.
0
Mb.
geplaatst: 6 december 2009, 14:17 uur
Naast het feit dat ik sowieso niet mee doe, was het album al bekend bij mij. Saai en onprettig album meen ik mij te herinneren. Volgens mij had ik zelfs moeite om het album af te luisteren.. het was niet bepaald slecht maar het mist spanning. 

0
geplaatst: 6 december 2009, 15:13 uur
Ik zag dat ik alweer aan de beurt ben voor een album. Ik was een beetje overvallen, maar dit album had ik de vorige keer ook al in gedachte.
Double Helix - SoundProof (2003)

Double Helix bestaat uit Surreal, Synapse en DJ Balance. Ik weet pas sinds dit jaar van het bestaan van het album af. Het album trok me aan door de uiterst succesvolle samenwerking van Surreal en DJ Balance op Future Classic. DJ Surreal neem ook op SoundProof de productie voor zijn rekening. De beats zijn vergelijkbaar met de Sound Providers.
Surreal vind ik een goede mc met een aangename stem en flow. De 2e mc, Synapse is ook niet slecht, maar ik vind het minder dat hij soms op het album ook een reggae stijl aanhoudt.
Double Helix - SoundProof (2003)

Double Helix bestaat uit Surreal, Synapse en DJ Balance. Ik weet pas sinds dit jaar van het bestaan van het album af. Het album trok me aan door de uiterst succesvolle samenwerking van Surreal en DJ Balance op Future Classic. DJ Surreal neem ook op SoundProof de productie voor zijn rekening. De beats zijn vergelijkbaar met de Sound Providers.
Surreal vind ik een goede mc met een aangename stem en flow. De 2e mc, Synapse is ook niet slecht, maar ik vind het minder dat hij soms op het album ook een reggae stijl aanhoudt.
0
geplaatst: 14 december 2009, 20:57 uur
Sorry, heb het even te druk met examens en taken enzo. Je magmij gerust skippen.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:38 uur
Oké, dan doen we komende zondag gewoon de volgende. Dan is Kemm.
0
Harco
geplaatst: 14 december 2009, 21:46 uur
Scaramanga - Seven Eyes Seven Horns (1999):

Scaramanga - Seven Eyes Seven Horns (1999)
Wie wil mij even een lijstje geven met deelnemers? Dan stuur ik een linkje rond.

Scaramanga - Seven Eyes Seven Horns (1999)
Wie wil mij even een lijstje geven met deelnemers? Dan stuur ik een linkje rond.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:51 uur
- Rhythm & Poetry
- Osirs Apis
- FunkyMonk
- kemm
- Rene1979
- Pooiertje
- FlyLo
- Stapler
- Fidelodelientje
- principal2000 (brengt zelf geen album in)
- Osirs Apis
- FunkyMonk
- kemm
- Rene1979
- Pooiertje
- FlyLo
- Stapler
- Fidelodelientje
- principal2000 (brengt zelf geen album in)
0
Harco
geplaatst: 16 december 2009, 12:57 uur
Ik had niet gezien dat je namen had gepost.
Ik ga ze nu rondsturen.
Ik ga ze nu rondsturen.
0
geplaatst: 21 december 2009, 11:45 uur
Mag ik jullie nog eens ambeteren met kantje-boordje-hiphop? Gewoon om de simpele reden dat ik anders geen écht interessante albums weet (en het ook wel interessant is om te zien hoe zulks geapprecieerd wordt). Vandaar mijn volgende keuze:
Shafiq Husayn - Shafiq En' A-Free-Ka (2009)

Een album waarvan er evenveel hiphop als soul, funk of electronic aanwezig is, maar met geen van alle genres echt volledig te duiden valt. Op de site staat Hip-Hop, en terecht, want dat is uiteindelijk wel de basis.
Shafiq Husayn is een derde van SA-RA Creative Partners, die naast hun eigen werk ook veel voor anderen hebben geproduced.
En even ter vergelijking: hun laatste album staat ook onder Hip-Hop op de site, maar zou nooit in me opkomen om voor dit topic te selecteren. Maar de linkjes van Shafiq worden nu rondgestuurd en dan moeten jullie zelf maar beoordelen.

Een album waarvan er evenveel hiphop als soul, funk of electronic aanwezig is, maar met geen van alle genres echt volledig te duiden valt. Op de site staat Hip-Hop, en terecht, want dat is uiteindelijk wel de basis.
Shafiq Husayn is een derde van SA-RA Creative Partners, die naast hun eigen werk ook veel voor anderen hebben geproduced.
En even ter vergelijking: hun laatste album staat ook onder Hip-Hop op de site, maar zou nooit in me opkomen om voor dit topic te selecteren. Maar de linkjes van Shafiq worden nu rondgestuurd en dan moeten jullie zelf maar beoordelen.
0
Fidelodelientje
geplaatst: 21 december 2009, 19:23 uur
kemm schreef:
Mag ik jullie nog eens ambeteren met kantje-boordje-hiphop? Gewoon om de simpele reden dat ik anders geen écht interessante albums weet (en het ook wel interessant is om te zien hoe zulks geapprecieerd wordt). Vandaar mijn volgende keuze:
(afbeelding)
(afbeelding)
Kan er toevallig ook een linkje mijn inbox ingesmeten worden? Ben wel benieuwd.
0
geplaatst: 21 december 2009, 23:14 uur
Fidelodelientje schreef:
(quote)
Tuurlijk wel! Komt eraan. Ik was je niet vergeten, maar je had toch opgezegd voor dit topic hé? Of ben ik helemaal aan het flippen?
Als er nog geïnteresseerden zijn, laat maar weten.
0
geplaatst: 28 december 2009, 13:05 uur
Eigenlijk was Rene, maar ik ben het zelf ook vergeten. Kun jij het volgende weekend het album van de week plaatsen Rene?
0
Rene1979
geplaatst: 3 januari 2010, 01:17 uur
Ik hoor net dat toch ik het album van de week moet posten....
Het wordt een van mijn favoriete albums. Dit album kent jazzy beats met daarbij een hele goede MC. Deze man doet veel werk samen met de mannen uit het Braille kamp. Maar hij heeft ook deze cd met The Sound Providers gemaakt. Iedereen die de link wil behalve de mensen die hem zowiezo krijgen kunnen mij Pm'en. Veel plezier met dit album....

Surreal - Pardon My Dust (2008)
Het wordt een van mijn favoriete albums. Dit album kent jazzy beats met daarbij een hele goede MC. Deze man doet veel werk samen met de mannen uit het Braille kamp. Maar hij heeft ook deze cd met The Sound Providers gemaakt. Iedereen die de link wil behalve de mensen die hem zowiezo krijgen kunnen mij Pm'en. Veel plezier met dit album....

Surreal - Pardon My Dust (2008)
0
geplaatst: 3 januari 2010, 09:41 uur
Wauw een album van de week dat ik al heb gehoord, komt ook niet vaak voor.
Goede keuze wel.
Goede keuze wel.
* denotes required fields.