MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Zo'n goeie hebbe wij nog nie geha
'T is zonne goeie; kent oe cultuur menneke.

Zo kan het niet mislopen :

- Rhythm & Poetry
- Osirs Apis
- FunkyMonk
- kemm
- Rene1979
- Pooiertje
- FlyLo
- Stapler
- Fidelodelientje
- principal2000 (brengt zelf geen album in)

En ik weet niet welke taal jullie spreken, maar het is dus 'Zo ne goeie'...

kemm schreef:
En ik weet niet welke taal jullie spreken, maar het is dus 'Zo ne goeie'...
Wij spreken (Noord) Brabants, is iets anders dan ''Antwerps'' of een ander vaag ''Bels'' dialect.

Vlaams dialect..

En het is wel degelijk 'zo ne goeie...'

Lekker relevant voor dit topic trouwens

Antwaaarpe booovee

En nou opbocken! Met jullie zachte G .

Rene1979 schreef:
Ik zie jou ook niet meer in het lijstje staan Misorabi..?
ik zou ook niet in die lijst moeten staan want ik doe niet meer mee. ik download soms zelf wel een album uit dit topic als hij me vet lijkt.

die opmerking tegen harco was ook niet serieus, btw

Rene1979
Ik ben eruit welk album ik ga posten.
Door mijn zeer drukke weekend post ik hem nu alvast en stuur ik de linkjes vanmiddag door.

Het album wat ik heb gekozen heb: Soulution - Shine Through (2009)

(afbeelding)

In 2009 zijn er veel album's uitgekomen. Er zijn echter ook albums uitgekomen waarvan ik vind dat er te weinig aandacht aan geschonken is. Dit is nou typisch zo'n album. Soulution ookwel Diederik genoemd is een Nederlandse producer. Echter zijn cd is niet in Nederland uitgebracht maar in Japan. Het is een feit dat ze in Japan een goed oor hebben voor muziek. Waar in Nederland de commercie overheerst wordt er in Japan volop geluisterd naar "underground" Hip Hop acts. Dit album is ook alleen in Japan te koop en als je hem dus wilt hebben moet je hem daar bestellen. Op het album staan een aantal fijne MC's. Ik noem een Supastition, Tabil Kweli, Sivion en Braille. Dit is een erg fijne cd geworden met een zooi aan lekkere Soulvolle Hip Hop producties. Luister deze cd.!

Vandaag mag pooiertje, de man die gisteren weer een jaar wijzer is geworden.

En het hiphop album van de week is:

Konceptual Dominance - Sava...

(afbeelding)

nou... het is dope, zalige beats en heel erg goede MC's (Kirby Dominant & King Koncepts) dus ja... CHECK HET.

Dankzij het enthousiasme van RLCB en Sjaakspeare heb ik dit album mijn te-luisteren-lijstje staan. Kirby ken ik alleen van een nummer met Factor.
Maar je hebt zelf nog niet gestemd op het album.

Ik typ niet zo snel.

Vandaag mag FlyLo het album van de week droppen.

Afgelopen weken hard gezocht naar een album en al met al ben ik wel tevreden met het album dat ik gevonden heb. Hij is wel niet zo goed als mijn vorige keuze vind ik.

Het is een typisch rhymesayers album geworden met een niet geheel onbekend rapper.

Oliver Hart - The Many Faces of Oliver Hart (2001)

Oliver Hart is een alias van rapper Eyedea, vooral bekend van zijn samenwerking met DJ Abilities.

Linkjes zijn verstuurd, stuur een PM als je er geen gehad hebt.

Dat lijkt mij een uitstekende keuze, wilde dat album sowieso al beluisteren en nu heb ik helemaal geen excuses meer om het niet te doen. Eyedea is een geweldig mc.

Rene1979
Ik had dit album van de week beluisterd. Helemaal geen verkeerd album. Maar ben er nog niet van overtuigd dat dit me heel erg bevalt nog eerst een paar keer luisteren.

Fidelodelientje
I'm out. Ben hier niet meer zo vaak en heb de laatste drie albums niet kunnen checken.

Dan is dit de nieuwe lijst, volgende week stapler en dan ben ik weer:

- Stapler
- Rhythm & Poetry
- Osirs Apis
- FunkyMonk
- kemm
- Rene1979
- Pooiertje
- FlyLo
- principal2000 (brengt zelf geen album in)

Fidelodelientje
Wel even deze checken. (Dat was mijn album van de week geworden)

Fidelodelientje

Ik zag 't. Leuk voor je.

Zeker, de cd is de moeite waard, dus een goede keuze was het wel geweest.

Luister op hun hyves hun hele album: http://spokenwordsmusic.hyves.nl/ genaamd: De Voorbode
Ik ken het dankzij Raffael, dus daarvoor props .

Spoken Words - De Voorbode (2008)

En ik kan alvast verklappen dat Tony (de kale) op Volt gaat rappen.
Dat nummer staat dan weer hier op: Beetje laat … « De HipHop Adviseuse - dehiphopadviseuse.wordpress.com .

Veel plezier ermee! en PEAAACE

Hoop gezeur verwijderd. Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

De regel is gewoon dat je iedereen een downloadlink stuurt, ik kan ook wel iedereen een bericht met de link www.google.nl sturen, maar dat is toch echt niet de bedoeling.

Edit. Rene en ik hebben nu een link, niet via die site van stapler want daar was alles dood. Als iemand een link wil moet hij/zij mij maar even pm'en.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
De regel is gewoon dat je iedereen een downloadlink stuurt, ik kan ook wel iedereen een bericht met de link www.google.nl sturen, maar dat is toch echt niet de bedoeling.

Daar ben ik het mee eens... Misschien heeft Sander nog wel een ander album liggen Met linkies Come on Sander

Rob ik moet je ongelijk geven.
Had mijn laatste bericht gelezen (die nu verwijdert is) en je wist dat er een goede link tussen zat.
Maar goed jullie hebben nu een werkende, veel plezier ermee!

Rene1979
Heb hem nu idd...
Heb genoten van de beats van dit album maar die rappers..
Pff wat rappen die gasten geforceerd...
Misschien is dat de reden dat ik maar weinig nederlanders erg goed vind op de mic...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.