Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2010, 13:37 uur
Het nieuwe hiphopalbum van de week is UMC's Fruits Of Nature. Een vrolijk album met veel samplewerk uit 1991. Het is uitgekomen op het label Wildpitch een label waar onder andere Main Source en Gang Starr op is uitgebracht. Ik vind het in ieder geval een klassieker.
@FlyLo: 7 meer dat valt toch wel mee. Zowiezo is R&P de enige deelnemer die al op dit album heeft gestemd.
@FlyLo: 7 meer dat valt toch wel mee. Zowiezo is R&P de enige deelnemer die al op dit album heeft gestemd.
0
geplaatst: 12 juni 2010, 13:45 uur
Klopt en bovendien is de regel dat meer dan 10 stemmen mag als er maar niet meer dan 2/3 users het album al kennen. Ik ga het album iig nog eens goed beluisteren nu, misschien zit er een verhoging in.
0
geplaatst: 12 juni 2010, 20:30 uur
Leuk album, ken ik al. Maar ik heb nog geen commentaar gegeven. Dat volgt nu uiteraard nog.
0
Mb.
geplaatst: 14 juni 2010, 18:58 uur
Dit is toch geen onbekende plaat? Staat toch bekend als een redelijke early 90's (semi-)klassieker. Enfin, ik heb hem wel in tijden niet meer geluisterd dus bij deze hoop ik op een leuke herontdekking. 

0
geplaatst: 15 juni 2010, 17:50 uur
Zo staat hij inderdaad bekend maar op MuMe is hij toch best onbekend.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 11:56 uur
Ik neem aan van wel 
Ik ben toch degene die vandaag een album moet gaan kiezen?

Ik ben toch degene die vandaag een album moet gaan kiezen?
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:10 uur
Ik heb je er in gezet teeveepee, als je liever passief wilt meedoen (wel linkjes krijgen maar zelf geen albums kiezen) moet je dat even zeggen, dan wordt je als passief gezet.
- Bedorvenkebab
- principal2000
- Niek
- fabblwaps
- Rene1979
- Mb.
- JustiFicatioN
- Silky & Smooth
- Protonos
- teeveepee
- Rhythm & Poetry
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Reijersen (passief)
- Brains (passief)
- kemm (passief)
- toris (passief)
- Lukk0 (passief)
- Game (passief)
@Bedorvenkebab: Je bent inderdaad aan de beurt.
- Bedorvenkebab
- principal2000
- Niek
- fabblwaps
- Rene1979
- Mb.
- JustiFicatioN
- Silky & Smooth
- Protonos
- teeveepee
- Rhythm & Poetry
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Reijersen (passief)
- Brains (passief)
- kemm (passief)
- toris (passief)
- Lukk0 (passief)
- Game (passief)
@Bedorvenkebab: Je bent inderdaad aan de beurt.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:26 uur
- Bedorvenkebab
- principal2000
- Niek
- fabblwaps
- Rene1979
- Mb.
- JustiFicatioN
- Silky & Smooth
- Protonos
- teeveepee
- Rhythm & Poetry
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Reijersen (passief)
- Brains (passief)
- kemm (passief)
- toris (passief)
- Lukk0 (passief)
- Game (passief)
- Delars (passief)
Is al een flinke lijst aan 't worden trouwens.
- principal2000
- Niek
- fabblwaps
- Rene1979
- Mb.
- JustiFicatioN
- Silky & Smooth
- Protonos
- teeveepee
- Rhythm & Poetry
- Stapler
- J.M.
- FlyLo
- Nega
- Mas
- Reijersen (passief)
- Brains (passief)
- kemm (passief)
- toris (passief)
- Lukk0 (passief)
- Game (passief)
- Delars (passief)
Is al een flinke lijst aan 't worden trouwens.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:34 uur
Woohoo
. Jammer dat ik nog wat in de WK-sfeer zit, en dus nog een album moet inhalen, maar dat gaat deze week zeker lukken.
Over mijn keuze: Ik ben zo cliché als het maar wezen kan, en kies voor mijn hoogst beoordeelde, onbekende album:
Genelec & Memphis Reigns - Scorpion Circles.
Ik wilde eerst eigenlijk iets kiezen wat ik echt zelf heb ontdekt, maar toch maar voor deze gekozen. Zal zometeen beginnen met PM's rondsturen, als je die vanavond nog niet van me gehad hebt, PM me dan eventjes.
. Jammer dat ik nog wat in de WK-sfeer zit, en dus nog een album moet inhalen, maar dat gaat deze week zeker lukken.Over mijn keuze: Ik ben zo cliché als het maar wezen kan, en kies voor mijn hoogst beoordeelde, onbekende album:
Genelec & Memphis Reigns - Scorpion Circles.
Ik wilde eerst eigenlijk iets kiezen wat ik echt zelf heb ontdekt, maar toch maar voor deze gekozen. Zal zometeen beginnen met PM's rondsturen, als je die vanavond nog niet van me gehad hebt, PM me dan eventjes.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:42 uur
Serieus?
Ik ben echt dom, zo lang zit ik nog niet op de site, en het album heeft (maar) 7 stemmen. Lekker dan, zal wachten met PM's sturen (al wel naar Prinicipal gestuurd).
Ik ben echt dom, zo lang zit ik nog niet op de site, en het album heeft (maar) 7 stemmen. Lekker dan, zal wachten met PM's sturen (al wel naar Prinicipal gestuurd).
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:44 uur
Ik had even gezocht op Genelec in dit topic en niks gevonden. Ik denk dat ik het album ook ken via Sjaak.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:47 uur
Ok, Sjaak is wel een held hiervoor inderdaad. Daarom wilde ik het ook niet verkiezen, maar ik vind het schandalig dat het minder dan tien stemmen heeft op de site.
Kan je wel iets anders sturen als je dat wilt.
Kan je wel iets anders sturen als je dat wilt.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:55 uur
Een probleem dat ik ook heb. Als mensen het album kennen en wel behoefte hebben aan een Hip-Hop album persoonlijk aangeraden door Kebab, hollereer. PM's zijn de spreekwoordelijke deur uit (behalve naar FlyLo dan
).
0
geplaatst: 21 juni 2010, 20:04 uur
Back home, dus weer tijd voor dit topic. Zin in het album van de week maar eerst de opgelopen schade herstellen (The Roots, Kero One en D-Sisive!). 

0
geplaatst: 24 juni 2010, 18:06 uur
Ik weet niet of het door het WK komt maar het lijkt er op dat dit topic een beetje dood bloed. 
Morgen t/m dinsdag ben ik er niet. dus stem + reactie op Scorpion Circles komt wat later. Ook het nieuwe album ga ik wat later checken.

Morgen t/m dinsdag ben ik er niet. dus stem + reactie op Scorpion Circles komt wat later. Ook het nieuwe album ga ik wat later checken.
0
geplaatst: 24 juni 2010, 19:37 uur
In mijn geval komt het vooral omdat ik druk ben met tentamens enzo. Volgende week heb ik er ook nog een paar en daarna heb ik weer lekker veel vrije tijd.
0
geplaatst: 24 juni 2010, 21:22 uur
Scorpion Circles is een vet album
ben benieuwd wat de volgende gaat worden 
ben benieuwd wat de volgende gaat worden 
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 juni 2010, 16:55 uur
Ja klinkt zeker dope, ik stel me ook beschikbaar voor een plekje op de lijst
.
.
0
geplaatst: 27 juni 2010, 13:49 uur
Ik heb gekozen voor een album uit de 'glorietijd' van hiphop, eind jaren '80 - begin jaren '90. Het album bevat een hitje dat zelfs hier in Nederland nog airplay heeft gehad (en krijgt). Desondanks is het geen commercieel album, maar verwacht ook geen keiharde underground.
Album op MusicMeter: http://www.musicmeter.nl/al...
Ik hoop dat alles gelukt is. Vooral over de link heb ik mijn twijfels. Ik ga deze nu via PM versturen en hoor het wel als er iets fout is gegaan.
Album op MusicMeter: http://www.musicmeter.nl/al...
Ik hoop dat alles gelukt is. Vooral over de link heb ik mijn twijfels. Ik ga deze nu via PM versturen en hoor het wel als er iets fout is gegaan.
0
geplaatst: 27 juni 2010, 14:08 uur
PM's verstuurd. Hopelijk is alles goed gegaan. Als er iets mis is of ik ben iemand vergeten, hoor ik het wel.
Veel luisterplezier!
Veel luisterplezier!
0
toris
geplaatst: 28 juni 2010, 22:44 uur
Ik merk dat ik geen zin meer heb om deze albums te checken, na molemen ben ik gestopt... ik heb nog teveel om te ontdekken binnen de iets bekendere albums
0
Mb.
geplaatst: 29 juni 2010, 00:30 uur
Ik heb wel gemerkt dat het voor mij moeilijk is om mezelf te motiveren wanneer ik de albums al ken en dat is helaas tot nu toe bij bijna elk album. Gelukkig ken ik die van principal enkel bij naam en van een nummertje, dus dat wordt (hopelijk) smullen van goede nieuwe muziek! 

* denotes required fields.