Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2005, 23:16 uur
Aangezien ik Osdorp Posse (en alles uit die hoek) altijd ontzettend, maar dan ook ontzettend slecht vond heb ik jarenlang vrijwel niets gecheckt uit de Nederhop-hoek.
Dingen als (eerder) Extince en recent bv. Opgezwolle en het productiewerk van Terilekst brengen hier verandering in.
Mijn grote vraag: Wat mis ik, gezien de dingen die ik goed vind, nog voor dingen? Ik zie mezelf graag als een erg credible hiphopliefhebber
, de laatste jaren vind ik internationaal vooral dingen als Def Jux en MF Doom erg goed. Ik zit dus niet op Lange Frans en Baas B te wachten
Dingen als (eerder) Extince en recent bv. Opgezwolle en het productiewerk van Terilekst brengen hier verandering in.
Mijn grote vraag: Wat mis ik, gezien de dingen die ik goed vind, nog voor dingen? Ik zie mezelf graag als een erg credible hiphopliefhebber
, de laatste jaren vind ik internationaal vooral dingen als Def Jux en MF Doom erg goed. Ik zit dus niet op Lange Frans en Baas B te wachten
0
geplaatst: 12 juli 2005, 00:09 uur
investeren is het hele eieren eten in de lage landen ... af en toe krijg je hier platen vol stront over je heen van een stel crews die al jaren bezig zijn met te rappen in je moerstaal , maar kwalitatief ontzetttend laag zitten omdat ze maar wat aankloten ... er is namelijk nooit echt een scene gekomen in de lage landen , buiten jongeren in wijken in allerlei steden en dorpen die zich geroepen voelden om hiphop te gaan maken , en inplaats van samen aan een sound te werken hebben ze alleen maar elkaar constant tegengewerkt in de good old gang spirit ... en nu dat hiphop internationaal zowat de best verkopende muziek is geworden kunnen de grote labels niet genoeg weekend groepjes tekenen bij hun label om geld op te verdienen , op voorwaarde dat het commercieel toegankelijk genoeg is ( je krijgt bij ons in belgie nu ondingen zoals brahim door de strot gedouwd ... in nederland denk ik aan dingen zoals de jeugd van tegenwoordig : onder het motto " zolang de beat maar aanspreekt en er een paar meezingers in steken ) terwijl groepjes die mee ontwikkeld zijn in echte hiphop niet meer aan de bak kunnen komen omdat er geen plaats is voor creativiteit . theo maassen kan in nederland , dankzij z'n status , een hiphop nr uit protest uitbrengen dat godverdomme 1000 maal beter klinkt dan de onzin die over het algemeen gebrand wordt .
kijk naar frankrijk : die gasten hebben daar al jarenlang een zeer chauvinistische kijk op alles ... ook op de hiphop scene , maar wat doen ze daar ? amerika kopieren in hun eigen taal en toch ruimte vinden om hun eigen ding te blijven doen . het resultaat is een heleboel hits de afgelopen jaren in samenwerking met een heleboel buitelandse rappers en toch nog interessante underground shit uitbrengen ... zelfs op dj kampioenschappen ( die zowiezo hiphop based zijn ) scoren de fransen en de duitsers meer en meer .
er lopen hier genoeg defjuxen en coflows rond , ze komen alleen niet aan de bak . de markt is te klein . je moet echt zoeken naar en lp'tje van zulke gasten , of wederom , diep in de scene zitten . ik ken dj's zoals grazzhoppa en lamont persoonlijk , die kerels genieten buitelandse aandacht dat je er geen idee van hebt ... doch in eigen land kent geen hond ze ... geeen markt .
doch buiten al dit kan het ook zijn dat onze taal gewoon zuigt om hiphop te maken ... tenzij humor primeert
kijk naar frankrijk : die gasten hebben daar al jarenlang een zeer chauvinistische kijk op alles ... ook op de hiphop scene , maar wat doen ze daar ? amerika kopieren in hun eigen taal en toch ruimte vinden om hun eigen ding te blijven doen . het resultaat is een heleboel hits de afgelopen jaren in samenwerking met een heleboel buitelandse rappers en toch nog interessante underground shit uitbrengen ... zelfs op dj kampioenschappen ( die zowiezo hiphop based zijn ) scoren de fransen en de duitsers meer en meer .
er lopen hier genoeg defjuxen en coflows rond , ze komen alleen niet aan de bak . de markt is te klein . je moet echt zoeken naar en lp'tje van zulke gasten , of wederom , diep in de scene zitten . ik ken dj's zoals grazzhoppa en lamont persoonlijk , die kerels genieten buitelandse aandacht dat je er geen idee van hebt ... doch in eigen land kent geen hond ze ... geeen markt .
doch buiten al dit kan het ook zijn dat onze taal gewoon zuigt om hiphop te maken ... tenzij humor primeert
0
geplaatst: 12 juli 2005, 00:42 uur
Och het is hier niet anders dan in de VS. Voor echt interessante hiphop moet je niet in de top 40 kijken. Maar inderdaad, hier is de markt veel te klein om een underground te kunnen onderhouden. Gelukkig biedt het internet uitkomst. En de Jeugd van Tegenwoordig neem je denk ik iets te serieus. Een scene is er ook wel hoor, als je m weet te vinden
.
Even wat gratis links voor Jordy:
0118-Vier. Gratis EPtje te downen. Heb het zelf nog niet allemaal goed beluisterd maar het klonk wel ok.
Neo, Manu en Greg. Even wat verder klikken en dan kan je wat downloaden. Teksten zijn allemaal nogal negatief, moet je van houden.
Hier is nog wat ongein van Spacekees te downloaden. Heb het zelf nog niet beluisterd maar ik heb gehoord dat het allemaal nergens over gaat.
Verder moet je zeker D.A.C. - Professioneel Chillen checken. Iedereen is ook helemaal weg van DuvelDuvel en Kas.
In Nederland is er volgens mij niets te vergelijken met Def Jux of MF Doom. Als iemand tips heeft hoor ik ze ook graag.
.Even wat gratis links voor Jordy:
0118-Vier. Gratis EPtje te downen. Heb het zelf nog niet allemaal goed beluisterd maar het klonk wel ok.
Neo, Manu en Greg. Even wat verder klikken en dan kan je wat downloaden. Teksten zijn allemaal nogal negatief, moet je van houden.
Hier is nog wat ongein van Spacekees te downloaden. Heb het zelf nog niet beluisterd maar ik heb gehoord dat het allemaal nergens over gaat.
Verder moet je zeker D.A.C. - Professioneel Chillen checken. Iedereen is ook helemaal weg van DuvelDuvel en Kas.
In Nederland is er volgens mij niets te vergelijken met Def Jux of MF Doom. Als iemand tips heeft hoor ik ze ook graag.
0
geplaatst: 12 juli 2005, 01:38 uur
tuurlijk neem ik jeugd van niet te serieus ik constateer alleen maar dat zulke gein voldoende blijkt te zijn om een contractje te fiksen terwijl er een heleboel betere muziek verloren gaat voor de grote massa ... de vraag is natuurlijk wel of de massa beter wil horen ... een paradoxje zeker
?
inderdaad er is een scene zoals ik zelf al zei , doch het enige dat men met die scene uithaalt is het privatiseren
in nederland ken ik weinig van hiphop , ik ben een antwerpenaar ( zo zie je maar ) maar ik weet wel dat er een heleboel goede dingen uit komen in belgie , en als ze hun ding hier niet kunnen uitbrengen gaan ze naar het buitenland ... doch het ging eigenlijk over nederhop en friethop en nog meer debiele termen
? inderdaad er is een scene zoals ik zelf al zei , doch het enige dat men met die scene uithaalt is het privatiseren
in nederland ken ik weinig van hiphop , ik ben een antwerpenaar ( zo zie je maar ) maar ik weet wel dat er een heleboel goede dingen uit komen in belgie , en als ze hun ding hier niet kunnen uitbrengen gaan ze naar het buitenland ... doch het ging eigenlijk over nederhop en friethop en nog meer debiele termen

0
geplaatst: 12 juli 2005, 01:49 uur
de vraag is natuurlijk wel of de massa beter wil horen
Je twijfelt er nog aan dat dat niet zo is?
inderdaad er is een scene zoals ik zelf al zei , doch het enige dat men met die scene uithaalt is het privatiseren
Nou ja je hebt nu wel een aantal labels in NL die steeds populairder beginnen te worden. Ik geloof dat Ramp in Belgie al jaren populair is?
en als ze hun ding hier niet kunnen uitbrengen gaan ze naar het buitenland
Toch geen Nederlandstalige rappers neem ik aan?
friethop
die kende ik nog niet.
0
geplaatst: 12 juli 2005, 02:13 uur
1 ik blijf een naief optimisme behouden
2 we spreken dan van het nu niet van het toen en gewoon hoe het altijd zal blijven :d vaag genoeg ?
3 nee natuurlijk geen nederlands vandaar m'n verwijzing naar de eigenlijke topic
4 friethop is dood begonnen met groepen zoals abn en thof van commerce
2 we spreken dan van het nu niet van het toen en gewoon hoe het altijd zal blijven :d vaag genoeg ?
3 nee natuurlijk geen nederlands vandaar m'n verwijzing naar de eigenlijke topic
4 friethop is dood begonnen met groepen zoals abn en thof van commerce

0
geplaatst: 13 juli 2005, 01:22 uur
Het mag misschien allemaal nogal nonsensical en dronkenmansgerijm zijn, maar ik blijf die tracks van de Spaarndammerbuurtkliek als sinds jaar en dag stukdraaien. Ze staan intussen God helpe mij nummer 6 in mijn alltime Audioscrobbler-lijst, ver boven mijn indierock-neuzelplaatjes, en ik ben apetrots op mijn eigengefikste ringtone van "De Reünie": "Het is de S tot de P tot de A tot de A... enz", ik laat mijn telefoon er expres langer voor overgaan. 
Dit plezier miste ik in de Hollandse hiphop, Extince uitgezonderd dan. Het hoeft allemaal niet zo zwaarmoedig. Een paar gasten die eens in de zoveel tijd afspreken in de studio, stapel kratten bier erbij, gaan met die banaan en het dronken lallende resultaat posten op de website. Dat het allemaal tekstueel niet zo vaardig is.. boeie! En intussen heeft in het kielzog van de Kliek de Jeugd Van Tegenwoordig een dikke vette hit op zak, dus het betaalt zich nog uit ook.

Dit plezier miste ik in de Hollandse hiphop, Extince uitgezonderd dan. Het hoeft allemaal niet zo zwaarmoedig. Een paar gasten die eens in de zoveel tijd afspreken in de studio, stapel kratten bier erbij, gaan met die banaan en het dronken lallende resultaat posten op de website. Dat het allemaal tekstueel niet zo vaardig is.. boeie! En intussen heeft in het kielzog van de Kliek de Jeugd Van Tegenwoordig een dikke vette hit op zak, dus het betaalt zich nog uit ook.
0
geplaatst: 13 juli 2005, 23:40 uur
- De Amersfoortse Cooperatie (DAC), frisse hiphop uit Amersfoort. Meester MC Jiggy Djé maakt hier ook deel van uit. Keihardcore
- Kohfie Konnect. Een samenwerkingsverband tussen Tenshun, Jiggy Djé en Tenshun. Jiggy Djé is in mijn ogen de dopeste emcee uit NL. Hij breit metaforen en punchlines aan elkaar alsof het niets is. Check bijv. Dikke Neus
- THC, vooral RBdjan is flowwise erg sterk.
- Yes-R won net zoals neef Ali B de publieksprijs bij de Grote Prijs van Nederland. In het bezit van een superdope flow.
- Robian, vooral bekend om De Albert Heijn Heist. Laidback rapper met scherpe lines.
- Typhoon. Maatje van Opgezwolle, weet hoe je de crowd moet rocken. Winnaar van GPNL.
- Kohfie Konnect. Een samenwerkingsverband tussen Tenshun, Jiggy Djé en Tenshun. Jiggy Djé is in mijn ogen de dopeste emcee uit NL. Hij breit metaforen en punchlines aan elkaar alsof het niets is. Check bijv. Dikke Neus
- THC, vooral RBdjan is flowwise erg sterk.
- Yes-R won net zoals neef Ali B de publieksprijs bij de Grote Prijs van Nederland. In het bezit van een superdope flow.
- Robian, vooral bekend om De Albert Heijn Heist. Laidback rapper met scherpe lines.
- Typhoon. Maatje van Opgezwolle, weet hoe je de crowd moet rocken. Winnaar van GPNL.
0
robertinho
geplaatst: 21 september 2005, 17:30 uur
Excellent, Lost Rebels, VSOP, Kohfie Konnect en DAC idd ook.
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 23:20 uur
Juist omdat ik Osdorp altijd geweldig heb gevonden nooit echt verder gekeken dan dat, recentelijk is mijn neus kleiner geworden...
Van de Frithop vind ik Pita,´t Hof van Commerce (ook al kan ik er vaak weinig van maken) en ABN (in het algemeen)prettig spugen.
In het Nederlands heeft sinds kort Stickert het helemaal voor elkaar bij mij. Die jongen kan op zoveel manieren een beat aanvallen, enige nadeel is dan weer dat de teksten vaak weer erg eenzijdig (blowen, zuipen en weinig geld) zijn... Maar voor het gehoor maakt dat weer amper verschil, zeker na de collaboratie met Kubus..
Casto is een van de weinige rappers die het in zich heeft mij te vermaken met zeer inhoudsloze raps gok omdat hij zijn fantasie gewoon laat gaan en verder gaat dan de meeste rappers
Sores heeft een geniale stem om echt rauw te spugen, zijn laatste bijdrage is op Haagsch Straatnieuws van Jimmy G. en Special O. Af te halen bij www.gedichtheffers.com
Jawat heeft me agelopen Lowlands in positieve zin verrast...
En dan is er nog Def P., nog steeds vloeiend, tekstueel en vrijstijlend enorm sterk
Van de Frithop vind ik Pita,´t Hof van Commerce (ook al kan ik er vaak weinig van maken) en ABN (in het algemeen)prettig spugen.
In het Nederlands heeft sinds kort Stickert het helemaal voor elkaar bij mij. Die jongen kan op zoveel manieren een beat aanvallen, enige nadeel is dan weer dat de teksten vaak weer erg eenzijdig (blowen, zuipen en weinig geld) zijn... Maar voor het gehoor maakt dat weer amper verschil, zeker na de collaboratie met Kubus..
Casto is een van de weinige rappers die het in zich heeft mij te vermaken met zeer inhoudsloze raps gok omdat hij zijn fantasie gewoon laat gaan en verder gaat dan de meeste rappers
Sores heeft een geniale stem om echt rauw te spugen, zijn laatste bijdrage is op Haagsch Straatnieuws van Jimmy G. en Special O. Af te halen bij www.gedichtheffers.com
Jawat heeft me agelopen Lowlands in positieve zin verrast...
En dan is er nog Def P., nog steeds vloeiend, tekstueel en vrijstijlend enorm sterk
0
geplaatst: 19 oktober 2005, 20:04 uur
Vond (en vind) Osdorp (de 1e albums dan), West Klan, Zuid-Oost, White Wolf enzo geweldig. Rauw, direct, spontaan en de beats erg aangenaam: soms zwaar en duister, soms knallend en funky.
Van de laatste jaren vind ik de stroming van Jawat, Duvel Duvel, Kubus, Typhoon, Opgezwolle ed erg geslaagd.
Van de laatste jaren vind ik de stroming van Jawat, Duvel Duvel, Kubus, Typhoon, Opgezwolle ed erg geslaagd.
0
geplaatst: 20 oktober 2005, 11:14 uur
Wat hoek zegt ben ik het mee eens. Vond E-life altijd erg goed. Hopelijk komt er binnekort weer eens een cd van hem uit
0
geplaatst: 24 oktober 2005, 17:38 uur
Osdorp Posse vind ik goed, en nu bij de nieuwere acts zit een hele hoop talent: Jawat, DuvelDuvel, Typhoon, Raymzter, Opgezwolle enz.
Toch blijf ik meer van Engelstalig houden.
Toch blijf ik meer van Engelstalig houden.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 18:20 uur
Bijna alles wat Kubus produceert vind ik vet, dan kom je al snel bij Opgezwolle,Typhoon en Jawat uit natuurlijk.
DAC(DidDACtici en Professioneel chillen) vind ik heel erg cool. Ik luister tegenwoordig erg veel Jiggy Djé ook soloprojecten zijn erg leuk en zoals al gezegd is in dit topic is hij echt een wordplay-koning!
DAC(DidDACtici en Professioneel chillen) vind ik heel erg cool. Ik luister tegenwoordig erg veel Jiggy Djé ook soloprojecten zijn erg leuk en zoals al gezegd is in dit topic is hij echt een wordplay-koning!
0
geplaatst: 3 november 2005, 17:33 uur
Je mist heel wat 
- D.A.C. is wat mij betreft erg goed, en dan voor 'punchlinekeizer' Jiggy Djé. Ik vind DidDACtici wel wat beter dan Professioneel Chillen, misschien komt dat omdat ik met DidDACtici voor het eerst in aanraking kwam met het toffe werk van D.A.C.
- Jawat (geen site, hier wel een track is ook een energieke rapper met toffe tracks. Baksteen en dergelijke zijn echt prachtig live. Live is hij wat mij betreft stukker beter dan Opgezwolle, omdat hij echt de zaal op zijn kop weet te zetten.
- Raymzter vind ik ook erg tof, inhoudelijk is het goed en beats vind ik vaak ook wel ok. (Levenslessen met Opge is zeker een van de beste trakcs op zijn album 'Rayacties')
0118-Vier zijn ook erg goed, deze jongens uit Vlissingen hebben er duidelijk kaas van gegeten, die EP waar een link naar werd gegeven in dit topic is erg goed. 1000 Bommen en Granaten vind ik de beste, heerlijke track.
Over het algemeen hebben ze toffe woordplay (je track is als een gave hondenvacht, er is geen flow in te bekennen), goede dubbele rijms en lekkere beats.
Excellent heeft altijd mooie ingewikkelde rijms, geen saaie enkele rijms ofzo. Bloedbad met Lost Rebels is erg goed vind ik. Maar ik vind dat Metwes en Lone Ranger zich over het algemeen wat te 'gangster' voordoen. 'We blazen gaten in muren met guns' en dergelijke.
Toch zijn ze zeker een genot om naar te luisteren als je even niet zo zit te wachten op tekstuele inhoud en gewoon lekker wilt luisteren naar goede beats en rijms.
Die nieuwe EP Sfeerbeheer luistert erg fijn weg. Kind In Jezelf is een leuke track met wat inhoud naast de andere drie tracks die alleen maar gaan over chillen, rustig aan doen en verplichtingen nalaten, desalniettemin is het toch een leuke EP.
Dat Opgezwolle een van de beste hiphopformaties is in Nederland hoef ik niet uit te leggen. En dat zij goed zijn hoeft ook niet uitgelegd te worden lijkt me.
Dit was het wel zo'n beetje denk ik. Zo kan je wel een tijdje vooruit.
Verder vind ik enkele RAMP-artiesten wel goed, maar ik zie in de openingspost dat dat niet helemaal in jouw straatje ligt
@ Word_Play, hoe kun je THC + Yes-R noemen als je toch wel de rappers van DAC tof vindt? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet de les lezen en daarvoor heb ik me ook helemaal niet geregistreerd, maar ik vind THC (hoewel zij zeker goede beats hebben) + Yes-R vooral qua tekst vreselijk zwak. Gewoon een vraag, misschien ga ik dan ook nog pluspunten zien bij deze artiesten zodat ik ook van hun tracks kan genieten.

- D.A.C. is wat mij betreft erg goed, en dan voor 'punchlinekeizer' Jiggy Djé. Ik vind DidDACtici wel wat beter dan Professioneel Chillen, misschien komt dat omdat ik met DidDACtici voor het eerst in aanraking kwam met het toffe werk van D.A.C.
- Jawat (geen site, hier wel een track is ook een energieke rapper met toffe tracks. Baksteen en dergelijke zijn echt prachtig live. Live is hij wat mij betreft stukker beter dan Opgezwolle, omdat hij echt de zaal op zijn kop weet te zetten.
- Raymzter vind ik ook erg tof, inhoudelijk is het goed en beats vind ik vaak ook wel ok. (Levenslessen met Opge is zeker een van de beste trakcs op zijn album 'Rayacties')
0118-Vier zijn ook erg goed, deze jongens uit Vlissingen hebben er duidelijk kaas van gegeten, die EP waar een link naar werd gegeven in dit topic is erg goed. 1000 Bommen en Granaten vind ik de beste, heerlijke track.
Over het algemeen hebben ze toffe woordplay (je track is als een gave hondenvacht, er is geen flow in te bekennen), goede dubbele rijms en lekkere beats.
Excellent, Lost Rebels, VSOP, Kohfie Konnect en DAC idd ook.
Excellent heeft altijd mooie ingewikkelde rijms, geen saaie enkele rijms ofzo. Bloedbad met Lost Rebels is erg goed vind ik. Maar ik vind dat Metwes en Lone Ranger zich over het algemeen wat te 'gangster' voordoen. 'We blazen gaten in muren met guns' en dergelijke.
Toch zijn ze zeker een genot om naar te luisteren als je even niet zo zit te wachten op tekstuele inhoud en gewoon lekker wilt luisteren naar goede beats en rijms.
Die nieuwe EP Sfeerbeheer luistert erg fijn weg. Kind In Jezelf is een leuke track met wat inhoud naast de andere drie tracks die alleen maar gaan over chillen, rustig aan doen en verplichtingen nalaten, desalniettemin is het toch een leuke EP.
Dat Opgezwolle een van de beste hiphopformaties is in Nederland hoef ik niet uit te leggen. En dat zij goed zijn hoeft ook niet uitgelegd te worden lijkt me.
Dit was het wel zo'n beetje denk ik. Zo kan je wel een tijdje vooruit.
Verder vind ik enkele RAMP-artiesten wel goed, maar ik zie in de openingspost dat dat niet helemaal in jouw straatje ligt

@ Word_Play, hoe kun je THC + Yes-R noemen als je toch wel de rappers van DAC tof vindt? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet de les lezen en daarvoor heb ik me ook helemaal niet geregistreerd, maar ik vind THC (hoewel zij zeker goede beats hebben) + Yes-R vooral qua tekst vreselijk zwak. Gewoon een vraag, misschien ga ik dan ook nog pluspunten zien bij deze artiesten zodat ik ook van hun tracks kan genieten.
0
robertinho
geplaatst: 3 november 2005, 22:56 uur
Lost Rebels moet je ook niet luisteren als je diepgaande teksten wilt horen inderdaad
gewoon lekker om ff op te zetten en flink hard te zetten. Alhoewel gevoelens wel vrij diep gaat.
Excellent vind ik wel 1 van de betere rauwe, grove teksten waar je soms goed bij moet opletten. Jiggy Djé toch wel de beste van het land in mijn mening, metaforen aan d lopende band!!
gewoon lekker om ff op te zetten en flink hard te zetten. Alhoewel gevoelens wel vrij diep gaat.Excellent vind ik wel 1 van de betere rauwe, grove teksten waar je soms goed bij moet opletten. Jiggy Djé toch wel de beste van het land in mijn mening, metaforen aan d lopende band!!
0
geplaatst: 6 november 2005, 12:15 uur
Ik snap die hele Lost Rebels hype niet zo. Ze hebben erg dikke beats, maar qua teksten zijn ze een beetje in de 1994 West Klan-stijl blijven steken. Dan is zelf THC tekstueel nog iets beter.
0
robertinho
geplaatst: 6 november 2005, 23:00 uur
Moet je eens bij een optreden gaan kijken, gaat zwaar los!
0
geplaatst: 6 november 2005, 23:59 uur
Mwoa, vrij onverstaanbaar zijn ze. Maar de beats zijn wel dik inderdaad.
0
geplaatst: 8 november 2005, 21:46 uur
Tolerantie Nul schreef:
Je zegt het zelf al. THC heeft QF, die erg dikke beats kan leveren. Soms wil ik gewoon pompende beats zonder dat de nadruk op de teksten ligt, mijn smaak is niet zo zwart-wit. En ik was erg fan van Yes-R en zijn flow (Rollen met Ons is echt een superdope track), hij rockte echt tijdens de finale van GPNL. Ben alleen vreselijk teleurgesteld door zijn album.
0
geplaatst: 10 november 2005, 22:17 uur
robertinho schreef:
Ik heb ze twee keer live gezien, het gaat inderdaad zwaar los, maar dat neemt niet weg dat ze tekstueel niets voorstellen.
0
robertinho
geplaatst: 13 november 2005, 21:32 uur
Neemt het inderdaad niet weg nee, maar gezellig is het wel.. op de een of andere manier.
0
geplaatst: 21 november 2005, 15:56 uur
Op de een of andere manier, ja..
Een bontjassen-dragende-kijk-ons-eens-tof-doen-manier.
Zwaar overschat. Ze hebben geluk dat de beats er op klappen.
Als je niet verwend bent, ben je al snel tevreden.
Dat geldt voor heel NL.
Een bontjassen-dragende-kijk-ons-eens-tof-doen-manier.
Zwaar overschat. Ze hebben geluk dat de beats er op klappen.
Als je niet verwend bent, ben je al snel tevreden.
Dat geldt voor heel NL.
0
geplaatst: 3 december 2005, 16:17 uur
Typhoon, Klopdokter, opgezwolle, duvel duvel, jawat zijn naar mijn mening de beste, de andere mc's die in Nederland rondlopen lijken te veel op elkaar en DAC vind ik nou ook niet zo speciaal.
Ik moet toegeven dat Yes R toch wel aardig kan rappen, stukken beter als z'n knuffel neef.
Verder loopt N.L nog steeds flink achter als je het vergelijkt met Frankrijk.
Wat iemand vertelde, dat Fransen dingen meenemen van meenemen is helemaal niet waar.
Bijna alle mc's zijn anders in frankrijk als je dat vergelijkt met de V.S en ook zo de producers.
Dilated peoples heeft een productie gejat van Arsenik en Wu tang heeft ook een frans nummer gejat Hardcore van een franse mc.
Eerlijk zijn er nou dingen veranderd in de V.S de afgelopen 8 jaar met uitzondering dan de record label[stones throw] van Peatnut Butter Wolf.
Ik moet toegeven dat Yes R toch wel aardig kan rappen, stukken beter als z'n knuffel neef.
Verder loopt N.L nog steeds flink achter als je het vergelijkt met Frankrijk.
Wat iemand vertelde, dat Fransen dingen meenemen van meenemen is helemaal niet waar.
Bijna alle mc's zijn anders in frankrijk als je dat vergelijkt met de V.S en ook zo de producers.
Dilated peoples heeft een productie gejat van Arsenik en Wu tang heeft ook een frans nummer gejat Hardcore van een franse mc.
Eerlijk zijn er nou dingen veranderd in de V.S de afgelopen 8 jaar met uitzondering dan de record label[stones throw] van Peatnut Butter Wolf.
0
geplaatst: 18 december 2005, 21:17 uur
als iemand wil, check mijn nederlandse supertrack "Voor De Wankers" complete nonsens, check check check http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=3NIADOEQSLK1L0231T4P...
dank
dank

0
geplaatst: 18 december 2005, 23:02 uur
Dielie schreef:
als iemand wil, check mijn nederlandse supertrack "Voor De Wankers" complete nonsens, check check check http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=3NIADOEQSLK1L0231T4P...
dank
dank

Ik zal het graag willen, maar hij doet het niet
:Unfortunately, the link you have clicked is not available.
The link is invalid. Use only the link that was generated by YouSendIt and mailed to the recipient.
Please check if your email client broke the link up over multiple lines. You may need to reconstruct the link manually by cutting and pasting all the components into your web browser's address bar.
Edit: zo wel.
0
geplaatst: 19 december 2005, 21:13 uur
Hoe kun je nou zeggen dat Duvel dope is? Overschat lijkt me beter gepast. En Klopdok is enkel als battle mc wel tof. Voor de rest is het maar magertjes. Let beter op 0118-4 als je van bragg houdt. 2 x zo dik als dat gehypte Opgezwolle.
Voor wat meer diepgang: Neo & Manu. Zie Manu één keer spoken word doen en dan praat je wel anders met je duvel.
Voor wat meer diepgang: Neo & Manu. Zie Manu één keer spoken word doen en dan praat je wel anders met je duvel.
0
geplaatst: 22 december 2005, 20:35 uur
Eiersnijer schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat Duvel dope is? Overschat lijkt me beter gepast.
Hoe kun je nou zeggen dat Duvel dope is? Overschat lijkt me beter gepast.
smaken verschillen maar duvel vind ik zeker wel dope, check maar een keer dubbelspel echt een goed lied
0
geplaatst: 22 december 2005, 20:49 uur
Ik denk dat hip hop in nederland echt nog in de kinderschoenen staat maar dat er wel groei is.
je ziet echt dat iedereen er nu mee bezig, en er echt heel veel nederlandstalige hip hop uit komt, dat is ook helemaal geaccepteerd nu, en er zijn nu echt veel kansen voor nieuwe artiesten.
Persoonlijk denk ik dat opgezwolle echt met kop en schouders boven de rest uit steekt (dus Eiersnijer gehypt? wtf lul je echt?) maar verder vind ik Jawat heel sterk, en Raymzter ook redelijk.. het laatste wat ik als nieuwe nederhop goed vond was Escalatie team
maar ik denk echt dat de 'verkeerde' nederlandse hip hop in de schijnwerpers staat.. ik bedoel hoe is het ooit mogelijk dat spacekees überhaupt een album uit brengt??
Ik ken ook heel veel mensen die THC heel goed vinden, dat kan er bij mij gewoon niet in die gasten zijn zo dramatisch slecht en zogenaamde gangsters: ze rapen alleen maar over bullshit en dan ook nog hinderlijke bullshit..
kortom zit veel toekomst in de nederlandse scene maar het huidige niveau is een beetje triest vergeleken met omringende landen als Frankrijk, Engeland en polen
je ziet echt dat iedereen er nu mee bezig, en er echt heel veel nederlandstalige hip hop uit komt, dat is ook helemaal geaccepteerd nu, en er zijn nu echt veel kansen voor nieuwe artiesten.
Persoonlijk denk ik dat opgezwolle echt met kop en schouders boven de rest uit steekt (dus Eiersnijer gehypt? wtf lul je echt?) maar verder vind ik Jawat heel sterk, en Raymzter ook redelijk.. het laatste wat ik als nieuwe nederhop goed vond was Escalatie team
maar ik denk echt dat de 'verkeerde' nederlandse hip hop in de schijnwerpers staat.. ik bedoel hoe is het ooit mogelijk dat spacekees überhaupt een album uit brengt??
Ik ken ook heel veel mensen die THC heel goed vinden, dat kan er bij mij gewoon niet in die gasten zijn zo dramatisch slecht en zogenaamde gangsters: ze rapen alleen maar over bullshit en dan ook nog hinderlijke bullshit..
kortom zit veel toekomst in de nederlandse scene maar het huidige niveau is een beetje triest vergeleken met omringende landen als Frankrijk, Engeland en polen
0
geplaatst: 22 december 2005, 23:11 uur
Omdat ie gewoon dope is (zo op zn tijd). Natuurlijk heeft ie Terilekst nog aan zijn zijde. Maar in de schijnwerpers staan doen die kerels niet hoor.
De Nederlandse scene is de kinderschoenen inmiddels wel ontgroeit. Nu is het tijd voor wat meer variatie in flows en beats.
* denotes required fields.