Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2018, 22:02 uur
Heeft iemand misschien de kijk van k cypher (met o.a Per.Verz en Fata)? Ik ben hem kwijt en hij is offline gehaald.
0
geplaatst: 28 maart 2018, 11:05 uur
MutiaraTEC - Liegebeest
MutiaraTEC ft. S.I.D. - Vreemdelingendienst
Allebei pleurisgoed. Zieke beats, uitstekende raps. Helaas te laat ontdekt voor m'n top 100.
MutiaraTEC ft. S.I.D. - Vreemdelingendienst
Allebei pleurisgoed. Zieke beats, uitstekende raps. Helaas te laat ontdekt voor m'n top 100.
1
geplaatst: 8 mei 2018, 12:18 uur
Die Vreemdelingen Dienst track is erg verdienstelijk! Ik kan minder goed in de Liegebeest track komen, hoewel het qua stijltoch redelijk in mijn straatje ligt.
Sammie Sedano mist ergens wat aan overtuigingskracht om goed op de trap beat te passen, heb ik het gevoel. Net ietwat onwennig oid.
Sammie Sedano mist ergens wat aan overtuigingskracht om goed op de trap beat te passen, heb ik het gevoel. Net ietwat onwennig oid.
0
geplaatst: 8 mei 2018, 18:27 uur
Elohim schreef:
Die Vreemdelingen Dienst track is erg verdienstelijk! Ik kan minder goed in de Liegebeest track komen, hoewel het qua stijl toch redelijk in mijn straatje ligt.
Die Vreemdelingen Dienst track is erg verdienstelijk! Ik kan minder goed in de Liegebeest track komen, hoewel het qua stijl toch redelijk in mijn straatje ligt.
Ik vind 'Vreemdelingendienst' inmiddels zelf ook sterker. Vooral inhoudelijk. Deze, van dezelfde EP als 'Vreemdelingendienst', vind ik ook geweldig:
MutiaraTEC - Openbaringen
2
geplaatst: 12 mei 2018, 07:23 uur
Typhoon & Sticks - Kleurrijk
Uit 2005, van een vage gelegenheids-EP.
Uit 2005, van een vage gelegenheids-EP.
0
geplaatst: 14 januari 2019, 01:17 uur
Als ge wilt lachen zoek dan maar naar Mozex op Bandcamp. Zou de link plaatsen maar mag dat blijkbaar niet de eerste 48 uur wat ik wel kan begrijpen.
Ik hoop althans dat je ermee kan lachen, zou het erger vinden als je ervan moest beginnen wenen, wat goed mogelijk is natuurlijk want zo goed ben ik niet in het rappen. Ben nog maar van eergisteren ermee begonnen lol.
Ik hoop althans dat je ermee kan lachen, zou het erger vinden als je ervan moest beginnen wenen, wat goed mogelijk is natuurlijk want zo goed ben ik niet in het rappen. Ben nog maar van eergisteren ermee begonnen lol.
1
geplaatst: 23 april 2019, 07:01 uur
De Rand x Stoked Cypher
Zeker het eerste vers is rijmtechnisch formidabel.
Zeker het eerste vers is rijmtechnisch formidabel.
0
geplaatst: 9 mei 2019, 09:58 uur
Jongens, Jongens. Check ff de nieuwe Fat Windjacks (Nosa (Zo Moeilijk), Tenshun (Kohfie Konnect) & James (Fakkelteitgroep)) - C U L T
Nederlandse Griselda shit!
Ik probeerde hem toe te voegen op Musicmeter, maar lukte niet. (Newbie, zou er even de tijd voor moeten nemen)
Nederlandse Griselda shit!
Ik probeerde hem toe te voegen op Musicmeter, maar lukte niet. (Newbie, zou er even de tijd voor moeten nemen)
1
geplaatst: 9 mei 2019, 10:27 uur
bver schreef:
STIKSTOF - Overlast (2018)
Graag even dit album onder de aandacht brengen. Stikstof is één van de vaandeldragers van de huidige Brusselse scene. Tekstueel en muzikaal van hoge kwaliteit, benieuwd wat onze "noorderburen" hiervan vinden...
STIKSTOF - Overlast (2018)
Graag even dit album onder de aandacht brengen. Stikstof is één van de vaandeldragers van de huidige Brusselse scene. Tekstueel en muzikaal van hoge kwaliteit, benieuwd wat onze "noorderburen" hiervan vinden...
Zwangere Guy; Nu Solo gaat ook wel lekker!
0
geplaatst: 9 mei 2019, 13:58 uur
overmars89 schreef:
(embed)
(embed)
Ik raad liefhebbers aan heel CULT te beluisteren van Fat Windjacks. Wel verfrissend als ik het vergelijk met wat er vandaag de dag op Nederlandse bodem wordt uitgebracht.
0
geplaatst: 9 mei 2019, 15:40 uur
Glaciers of Ice schreef:
Ik raad liefhebbers aan heel CULT te beluisteren van Fat Windjacks. Wel verfrissend als ik het vergelijk met wat er vandaag de dag op Nederlandse bodem wordt uitgebracht.
(quote)
Helemaal mee eens! shit is keihard!
0
geplaatst: 15 september 2019, 18:24 uur
Kingsize - Intro (Prod. Palenko)
Heel nette rijmschema's en strak gecommuniceerde, oprechte inhoud. Beetje hetzelfde concept als D-Double's 'Intro'.
Heel nette rijmschema's en strak gecommuniceerde, oprechte inhoud. Beetje hetzelfde concept als D-Double's 'Intro'.
0
geplaatst: 18 september 2019, 01:42 uur
l'Empereur - Tweestrijd (Prod. Drexx)
Erg sterke track van de twee getalenteerdste leden van de ondergewaardeerde formatie MutiaraTEC.
Erg sterke track van de twee getalenteerdste leden van de ondergewaardeerde formatie MutiaraTEC.
3
Rene1979
geplaatst: 19 april 2020, 22:29 uur
Nieuwe album van James x Soulution - De Tweede, check m uit!
Twee fakkelbrigadiers keihard!
Twee fakkelbrigadiers keihard!
1
geplaatst: 16 februari 2021, 21:43 uur
Deze maand is de nieuwste Dutch Gems release uitgekomen, namelijk Dutch Gems Volume 2. Als je geinteresseerd bent in oldschool Nederlandse hiphop, dan is Dutch Gems een label om in de gaten te houden! Nederland had eind jaren 80/begin jaren 90 al een levendige (Engelstalige) hiphop scene. Dutch Gems focust zich op het uitbrengen van (niet eerder gebrachte) tracks uit die periode en dat allemaal op kwaliteitsvinyl met vet artwork!
1
geplaatst: 17 februari 2021, 13:17 uur
MAS schreef:
Deze maand is de nieuwste Dutch Gems release uitgekomen, namelijk Dutch Gems Volume 2. Als je geinteresseerd bent in oldschool Nederlandse hiphop, dan is Dutch Gems een label om in de gaten te houden! Nederland had eind jaren 80/begin jaren 90 al een levendige (Engelstalige) hiphop scene. Dutch Gems focust zich op het uitbrengen van (niet eerder gebrachte) tracks uit die periode en dat allemaal op kwaliteitsvinyl met vet artwork!
Heb hem al op de draaitafel liggen, en de hoes en al het andere dope artwork ben ik nog steeds zo af en toe aan het checken. Met trots kan ik ook zeggen dat ik meerdere mensen die hier aan mee hebben gewerkt behoorlijk goed ken. Ben wel al sinds Juli aan het wachten op de Extince release van Dutch Gems though... Maar dat is voor een goed doel en er waren wat kinken in de kabel!
1
geplaatst: 17 februari 2021, 20:51 uur
Nice! Hier ligt ie ook de draaitafel! Het is een mooi project met inderdaad super dope artwork. Hier is het ook wachten op Rap4Ruby, maar dat komt vast goed.
0
geplaatst: 6 juni 2021, 02:08 uur
Even hier posten, ik kan me herinneren dat ik via via de winnaar van de grote prijs van weet ik veel welk jaar een keer in mijn inbox kreeg op MP3. Fata Morgana met een nummer dat dedicated was naar de MC zijn vader, die tragisch om het leven was gebracht. Ooit stond er ook een heel toffe video van dat optreden op YT. Kan het allemaal niet vinden. In ieder geval de context van mijn vraag is: Weet iemand of dit nummer ooit fysiek is uitgebracht en zo ja op welke release. Dit nummer geeft me keer op keer kippenvel!
0
geplaatst: 7 juni 2021, 23:17 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Even hier posten, ik kan me herinneren dat ik via via de winnaar van de grote prijs van weet ik veel welk jaar een keer in mijn inbox kreeg op MP3. Fata Morgana met een nummer dat dedicated was naar de MC zijn vader, die tragisch om het leven was gebracht. Ooit stond er ook een heel toffe video van dat optreden op YT. Kan het allemaal niet vinden. In ieder geval de context van mijn vraag is: Weet iemand of dit nummer ooit fysiek is uitgebracht en zo ja op welke release. Dit nummer geeft me keer op keer kippenvel!
Aan discogs te zien is Krabbels hun enige CD uit die tijd. Als ik op mijn oude harde schijf ga rondneuzen is er een grote kans dat ik wel kan achterhalen om welke track het gaat en van welke release die is. Kan ik deze week wel doen als je wil?
1
geplaatst: 7 juni 2021, 23:29 uur
MAS schreef:
Aan discogs te zien is Krabbels hun enige CD uit die tijd. Als ik op mijn oude harde schijf ga rondneuzen is er een grote kans dat ik wel kan achterhalen om welke track het gaat en van welke release die is. Kan ik deze week wel doen als je wil?
(quote)
Graag man, heb hem op MP3 maar ben best wel happig om die release binnen te hengelen als die überhaupt nog beschikbaar is.
0
geplaatst: 8 juni 2021, 09:20 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Graag man, heb hem op MP3 maar ben best wel happig om die release binnen te hengelen als die überhaupt nog beschikbaar is.
(quote)
Ga ik deze week doen!
1
geplaatst: 21 juni 2021, 18:26 uur
https://preview.redd.it/2oke3ssg70l61.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=62d7c5ab283ac5de12a1c9338fe2e96f8eb8c478
Voor deze release is nog maar weinig (media) aandacht geweest, maar qua Nederlandse hiphop is dit tot nu toe mijn favoriete plaat van 2021. Huckleberry Vinn en de andere 0118 leden en affiliates rappen nog steeds alsof het 2010 is en dat is een goede zaak. Een aanrader voor de liefhebbers van wat rauwere hiphop.
Viermetersessie - Album by Huckleberry Vinn | Spotify - open.spotify.com
Voor deze release is nog maar weinig (media) aandacht geweest, maar qua Nederlandse hiphop is dit tot nu toe mijn favoriete plaat van 2021. Huckleberry Vinn en de andere 0118 leden en affiliates rappen nog steeds alsof het 2010 is en dat is een goede zaak. Een aanrader voor de liefhebbers van wat rauwere hiphop.
Viermetersessie - Album by Huckleberry Vinn | Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 21 juni 2021, 21:44 uur
MAS schreef:
Huckleberry Vinn en de andere 0118 leden
Wow, 0118-Vier is echt een tijdje geleden voor mij. Ik ga 'm eens opzetten MAS!Huckleberry Vinn en de andere 0118 leden
0
geplaatst: 2 september 2021, 09:40 uur
Zo'n 20 jaar gelden maakte U-Niq een Engelstalig album, maar vervolgens raakte het zoek. Inmiddels is het album terug gevonden en alsnog uitgebracht als stream. Er volgt nog een fysieke release via de RapWinkel. Zeker de moeite waard om te checken! Het album is overigens Engelstalig en bevat en featuring van Guru!
Daarnaast is deze docu over U-niqs (Engelstalige) cariere ook een aanrader!
Daarnaast is deze docu over U-niqs (Engelstalige) cariere ook een aanrader!
* denotes required fields.