menu

Mijn Updates +
Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
sommige dingen zijn een kwestie van smaak, maar als je spacekees dope vindt sorry maar dan heb je gewoon geen smaak..

Wat een onzin.

Dat Opgezwolle qua flow en sfeer goed zit dat kan ik niet ontkennen. Maar die recycle rijms van Sticks heb ik nu zo onderhand wel gehoord. Maar goed, hiphop reikt verder dan Zwolle. En Duvel is idd onderschat. Zijn beperkte NL woordenschat vult ie dan maar aan met surinaamse populaire slang. Die gast wordt groot gemaakt omdat ie meelift op de rug van Opgezwolle. Valt me nog mee dat jullie niet allemaal gek zijn van Blaxtar... Blijkbaar is er toch een grens..

Mr.Sos schreef:
sommige dingen zijn een kwestie van smaak, maar als je spacekees dope vindt sorry maar dan heb je gewoon geen smaak..

Wat Word_Play zegt.

Het moet je ook wel liggen, die ongein die Kees allemaal uitkraamt. Ik vind het vaak erg grappig. Zeker op SpaceKees & Terilekst. Die internetplaten van m zijn minder maar die gaan dan ook écht nergens over en hebben ook niet zo'n dikke beats.
Op Hiphopisdesjit kwam ie ook erg sterk trouwens.

Kos
Van mij mag Kees ook wat anders gaan doen.

[edit; tekst verwijderd]

Ik heb naar veel lovende woorden op de site vandaag Opgezwolle gedownload, erg lekkere rap plaat. Ik zal eens neuzen als ik binnenkort in de stad ben voor het orgineel.

Yak
Eddie schreef:
Wel een hele opzigtige manier om mensen met nieuwe muziek kennis te laten maken trouwens zeg.

Vind ik ook. Weg met dat spam-bericht.

Eiersnijer schreef:
Dat Opgezwolle qua flow en sfeer goed zit dat kan ik niet ontkennen. Maar die recycle rijms van Sticks heb ik nu zo onderhand wel gehoord. Maar goed, hiphop reikt verder dan Zwolle. En Duvel is idd onderschat. Zijn beperkte NL woordenschat vult ie dan maar aan met surinaamse populaire slang. Die gast wordt groot gemaakt omdat ie meelift op de rug van Opgezwolle. Valt me nog mee dat jullie niet allemaal gek zijn van Blaxtar... Blijkbaar is er toch een grens..

Weet je, iedereen recht op zijn mening natuurlijk maar vanzelfsprekend heb ik dan ook de mogelijkheid om bij deze mening een kanttekening te maken.

Wat mij betreft is er in Nederland en sowieso qua hiphop in het algemeen niet zoveel beters uitgekomen als Opgezwolle en Duvel.
Wanneer je zegt dat Sticks toch vaak met dezelfde rijms komt kan ik je niet geheel ongelijk geven, maar hij dropt dan ook moeilijk veel. Eigenlijk vrij logisch wanneer je bedenkt dat het vaak om freestyles- nummertjes gaat die ze gratis op internet slingeren. Verder vind ik Opgezwolle, zeker qua productie, onovertroffen (in NL, wereldwijd zijn er producers als Madlib, RZA in zijn goede dagen met dpoe shit).
Inhoudelijk vind ik het juist vaak ook wel cool (word vaak op gehaat), de boodschap is vaak alleen wat abstracter.
Zeg nou zelf, als iets inhoudelijk goed is en ontoegankelijk klinkt: men noemt het ook wel underground, betekend het nog niet gelijk dat het goed is.
Wat betreft Duvel, ik neem aan dat je bedoelt dat hij overgewaardeerd is, moet ik je toch aanraden om het vaker te luisteren. 1ste 10 keer dat ik het luisterde vond ik het ook maar matig maar inmiddels ben ik om. In mijn Optiek zien die gasten muziek en erover rappen gewoon als kunst en is de vorm dan ook belangrijker dan de inhoud.
Met andere woorden: je moet gewoon een andere invalshoek kiezen om die shit te beluisteren. (en zitten we hier echt te wachten op van die politiek CORRECT-geengageerde nummertjes, zoals HET LAND VAN of ZINLOOS, nee toch!Muziek is in de eerste plaats om te genieten. Als ik iemand opinie over maatschappij problemen wil, kijk ik wel NOVA, waar ze allicht meer verstand hebben van dat soort zaken (dat hoop je dan, haha)

groet

Ik hoorde laatst een Nederlandstalig rap-nummer dat mij erg beviel. Nou komt dat niet vaak voor, want hou niet zo Nederlandstalig hip-hop. Meen dat de rapper in kwestie Tyfoon (of Typhoon) van naam was. Wat is er over deze bekend qua albums en dergelijke???
Leek me nog ene jonge jongen en vond verder geen albums op deze site.

Doet ook mee op Vloeistof van Opgezwolle (Hook Op). Heeft ook een nummer op The Box gehad dat best ok was. Ken verder ook niet zoveel van hem maar is een rising star. Zal binnenkort wel een keer een album van verschijnen.

BoordAppel schreef:
Doet ook mee op Vloeistof van Opgezwolle (Hook Op). Heeft ook een nummer op The Box gehad dat best ok was. Ken verder ook niet zoveel van hem maar is een rising star. Zal binnenkort wel een keer een album van verschijnen.

Bedankt

Van wat ik op TV gezien heb ervan, en TV kijk ik vrij weinig, moet je nagaan, is dat Typhoon is een stotterende VWO'er is, die zijn big break kreeg door zijn ding te doen met Opgezwolle.
Hij gaf later op zijn zolderkamer, hiphopworkshops aan, wat het leek, hangjongeren en dat bleek zo'n goed concept dat ik hem later terugzag tijdens een reportage waarin hij een workshop gaf aan een aantal Rechtenstudenten.

En als ie rapte, 'verging' het stotteren...

zoiets

Ik vind dat de Nederlandse hiphop de laatste 3 jaar echt een gigantische sprong heeft gemaakt. Aan de hand van het label TopNotch van Kees de Koning is er heel veel talent uit Nederland doorgebroken. Ik betrap mezelf erop dat de Nederlandse hiphop de Internationale Hiphop een beetje verdringt uit mijn playlisten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alles wat uitkomt op TopNotch wel goed vind.

Hier mijn favoriete nummers van mijn favoriete Nederhoppers:

Extince: Spraakwater, Op de Dansvloer, Viervoeters, Zoete Inval

Opgezwolle: Rustug, Tjappies en Mammies, Hoedenplank, Netwerk, De Volle

DuvelDuvel: Sjonge De Jonge, Wie is Ut?

Kubus: Hamvraag

Jawat!: Zwarte Koffie

The Opposites: Ik ben een Nerd

De Jeugd van Tegenwoordig: Bekkie, T Gaat Te Fur

DAC: Doorhalen, Denksport, Dikke Neus, De Kleren van de Keyser

Brainpower: Ghostbusters

luc011190 schreef:
Ik vind dat de Nederlandse hiphop de laatste 3 jaar echt een gigantische sprong heeft gemaakt. Aan de hand van het label TopNotch van Kees de Koning is er heel veel talent uit Nederland doorgebroken. Ik betrap mezelf erop dat de Nederlandse hiphop de Internationale Hiphop een beetje verdringt uit mijn playlisten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alles wat uitkomt op TopNotch wel goed vind.

Hier mijn favoriete nummers van mijn favoriete Nederhoppers:

Extince: Spraakwater, Op de Dansvloer, Viervoeters, Zoete Inval

Opgezwolle: Rustug, Tjappies en Mammies, Hoedenplank, Netwerk, De Volle

DuvelDuvel: Sjonge De Jonge, Wie is Ut?

Kubus: Hamvraag

Jawat!: Zwarte Koffie

The Opposites: Ik ben een Nerd

De Jeugd van Tegenwoordig: Bekkie, T Gaat Te Fur

DAC: Doorhalen, Denksport, Dikke Neus, De Kleren van de Keyser

Brainpower: Ghostbusters

Geen Raymzter, Sppokrijders of Osdorp Posse?

Raymzter is niet zo mijn stijl ik luister liever naar zijn grote idool, Immortal Technique. Op dat niveau zit hij nog lang niet. Spookrijders heb ik weleens wat van gehoord, maar ben ik niet zo bekend mee. Osdorp Posse is 1 x grappig, en ze verdienen respect om dat ze als één van de eerste Nederlands gingen rappen. Maar om nou te zeggen dat ze dat konden, nee.

Ik snap niet echt dat er mensen zijn die zeuren dat er slechte hiphop uitkomt, wanneer je het niet leuk vind luister je het toch niet? Ik denk dat het alleen goed kan zijn voor hiphop in Nederland.

Maar andere mensen luisteren die muziek, denken 'oh, nederlandstalige hiphop. leuk', en gaan er meer van luisteren, zodat ze bij die echte shit uitkomen.

Public Enemies schreef:
Maar andere mensen luisteren die muziek, denken 'oh, nederlandstalige hiphop. leuk', en gaan er meer van luisteren, zodat ze bij die echte shit uitkomen.

Ik vind het niet raar dat mensen Nederlandstalige hiphop niks aan vinden als ze alleen Lange Frans en Ali B kennen. Dan heb je ook geen zin om 'verder te zoeken'.

Relax
Extince vind ik persoonlijk niet echt mijn style, hij doet teveel moeite om een goed rijmwoord erop te vinden, en het klinkt ook zo slecht als hij erop rijmt.
Lange Frans en Baas B, ook niets, alleen de beats onderhouden het beter dan de rappers.
Ali B is niet goed maar ook niet slecht, maar laatste tijd gaat het wat te ver met hem.
Opgezwolle, gewoon uitstekend.
DuvelDuvel, ik vind dat gewoon slecht.
Jawat, prachtig gewoon.
Kubus, maakt goede beats maar kan altijd beter.
Raymzter, perfecte flow alleen zijn de beats altijd iets teleurstellend bij hem.
Cool (ofzo?) valt mee..
Negativ, zijn album valt tegen vergeleken met Straat Mixes.
Yes-R, kinderstem, goede rap, maar album viel tegen.
Maar ik ken er niet zoveel, hoef ik ook niet.

Relax schreef:
Extince vind ik persoonlijk niet echt mijn style, hij doet teveel moeite om een goed rijmwoord erop te vinden, en het klinkt ook zo slecht als hij erop rijmt.

Hij is juist een van de weinige die goede teksten maakt in dit land, ofja maakte. Voor mij is hij de nummer 1 rapper die ons land ooit heeft gekend

Wel zuur dat iedereen dingen zoals DAC enzo wel Checkt maar de Spookrijders links laat liggen.

De allerbeste nederlandse hip-hop wordt nog steeds gemaakt door de Osdorp posse. Def P weet waar hij voor staat. In mijn opinie is ie oprecht. de eerste keer dat ik ze live zag (voorprogramma van de Urban dance Squad) was ik zeer onder de indruk. (Zinloos gebeld bv)
Wat een sfeer, wat een expressie en een bruisende set.
maar ook hun laatste cd staat vol met goeie teksten. Veelal iets te heftig voor de Lange Frans, Opgezwolle en Ali B fans.(deze groep is uit op erkenning die de Osdorp Posse al jaren verdient)

Def P is nu vooral een oude zeur die inderdaad heel erg hard op erkenning uit is en dat wordt een beetje vervelend. De DVD van Hollande Hardcore HipHop Helden laat dat mooi zien. Een interessante docu maar als je gaat tellen hoe vaak Def P wel niet aangeeft als eerste NL rap te hebben uitgevonden kom je vingers te kort.

Revo schreef:
Wel zuur dat iedereen dingen zoals DAC enzo wel Checkt maar de Spookrijders links laat liggen.

De Spookrijders halen het niveau van D.A.C. ook bij lange niet. Niet dat DAC zo geweldig is, nee, die zijn gewoon aardig, maar de Spookrijders stellen op Klokkenluiders na bijzonder weinig voor.

ProZak schreef:
het eerste Spookrijders album is toch echt wel een stuk sterker dan beide DAC albums...maar daarna ging het snel bergafwaarts. ('De Echte Shit' bedoel ik dan, 'Klokkenluiders' was de 2e)
Maar het is waarschijnlijk minder makkelijk te vinden, dat zal ook wel meespelen...

Ik heb het eerste album ook zeker wel twee keer gehoord, maar ik vond er bijzonder weinig aan.

Iemand die hier Vers2 kent? Groningse underground-hiphop en klinkt wel goed.

Linkje naar EP http://www.vers2.nl/files/VERS2-Hier_is_et-EP.zip

Ach ik weet het niet hoor maar ik vind de Spookrijders toch een stuk beter dan DAC.

Mans is de naam
Papa's kleine meid
Klokkenluiders
No Spang
Liefde is
Micvasthouders
Hersens en Piemelmans

Veel meer humor maar in andere nummers ook meer diepgang, betere producties betere beats. Tja ik weet niet ik zal het maar op een smaakverschil gooien, want DAC heeft naar mijn mening nog niet echt veel noemenswaardige platen uitgebracht.

Van Spookrijders heb ik nog niets gehoord, maar D.A.C. is ook erg vet hoor.

Revo schreef:

Mans is de naam
Papa's kleine meid
Klokkenluiders
No Spang
Liefde is
Micvasthouders
Hersens en Piemelmans

Enn.... Ik Ben De Man

Waarom ziet nou niemand de subtiele genialiteit van het nummer Zerotonine van Junkie XL in. Zeker een van de beste NL'se hiphopnummers ooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.