Genres / Hip-Hop / Hip-Hop; haat of liefde?
zoeken in:
0
pretfrit
geplaatst: 25 juni 2010, 13:07 uur
Bedorvenkebab schreef:
Woop woop
Maar Pretfrit, hoe kom je weer op dit topic terecht? En geef toe, een discussie die in dit topic zou kunnen horen lok je hiermee niet uit.
(quote)
Woop woop

Maar Pretfrit, hoe kom je weer op dit topic terecht? En geef toe, een discussie die in dit topic zou kunnen horen lok je hiermee niet uit.
Geachte bedorvenkebab en overige hiphop liefhebbers
Dit topic staat nog steeds in mijn updates, lk moest gewoon erg lachen om die opmerking (negeer de bitches etc en let vooral op de context) en dat wilde ik even wereldkundig maken dmv een smiley...vrij onschuldig lijkt mij.
Ik lees dit topic nog steeds omdat ik deze eenzijdige hiphop "discussie" bijzonder vermakelijk vind en vermaak is toch wel een van de redenen waarom ik regelmatig weer eens inlog op mume.
begin nu weer niet dat ik beter inhoudelijk moet reageren, dat heb ik reeds gedaan. (en niet zo'n beetje ook) Met een hele hoop negatieve shit tot gevolg. Gelukkiig ook reactie's van een paar hiphop liefhebbers die wel de waarde van mijn argumenten inzien (en dit ook aangegeven hebben) en waar ik respect voor heb en waar ik dus ook echt wel de moeite heb genomen om inhoudelijk te reageren
gegroet, de balletjes..
0
geplaatst: 25 juni 2010, 13:37 uur
Bedorvenkebab schreef:
Dit topic gaat over Hip-Hop en niet over Rock. En ik wil je niet aanvallen, maar het vergelijken van deze twee genres is A. Kansloos, en B. krijg je weer troll berichten.
Dit topic gaat over Hip-Hop en niet over Rock. En ik wil je niet aanvallen, maar het vergelijken van deze twee genres is A. Kansloos, en B. krijg je weer troll berichten.
Klop helemaal, maar dat bericht was ook bedoelt voor de mensen die klagen over het niveau van de teksten van hiphop. De groep mensen die allemaal 'fuck', 'bitch', enz. horen in hiphop en zich storen aan de inhoud van de tekst (of ze die verstaan of niet), maar die een stuk minder kritisch zijn als het om de tekst van 'middle of road' bandjes gaat.
0
geplaatst: 25 juni 2010, 15:16 uur
Ach laat mensen toch denken dat hip hop niet meer is dan nigger en bitch. Its their loss en als iedereen naar onze muziek gaat luisteren dan kunnen we binnen de kortste keren geen tickets meer vastkrijgen voor dope optredens. Of betalen we stukken meer zoals je nu hebt bij bandjes als arctic monkeys en bloc party die zich al the stones wanen
.
Nu jah laat ze maar naar indie rock of d&b luisteren, hun vooroordelen zal je toch moeilijk eruit krijgen. En dan nog... Wij houden van hip hop, andere haten het en ik vind het best. Ieder zijn ding en diegene die spotten met andermans muziek keuze, fuck hen, hier haat me en klaag me aan homo's
.Nu jah laat ze maar naar indie rock of d&b luisteren, hun vooroordelen zal je toch moeilijk eruit krijgen. En dan nog... Wij houden van hip hop, andere haten het en ik vind het best. Ieder zijn ding en diegene die spotten met andermans muziek keuze, fuck hen, hier haat me en klaag me aan homo's

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 juni 2010, 16:13 uur
thgryda schreef:
Ach laat mensen toch denken dat hip hop niet meer is dan nigger en bitch. Its their loss
Ach laat mensen toch denken dat hip hop niet meer is dan nigger en bitch. Its their loss
Dit was al genoeg hoor, agreed
.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 23:58 uur
Ik heb veel minder affectie met hiphop dan bv. rock of soul. De reden is dat bij hiphop het ritme en de teksten centraal staan en minder de melodie en voor mij is de melodie juist het belangrijkste. Hiphop weet mij niet te ontroeren of te verblijden zoals vele rock- of soulnummers dat wel doen. Al ken ik wel verschillende leuke hiphopnummers (van bv. Run DMC, De La Soul, Beastie Boys, Coolio, zelfs Eminem) maar een gans hiphop-album is voor mij moeilijk uit te zitten. Al erken ik dat er in de hiphop ook talentvolle artiesten zijn (Nas, Kanye West, Wu-Tang-Clan).
Hiphop heeft geen al te beste reputatie vanwege de soms gewelddadige of vulgaire teksten en natuurlijk is er in dit genre ook veel rommel dat door het strot wordt geduwd, maar met rock is dat ook het geval (Kane, Nickelback).
Ik respecteer hiphop en gun ieder zijn smaak. Maar een hiphopliefhebber zal ik nooit worden.
Hiphop heeft geen al te beste reputatie vanwege de soms gewelddadige of vulgaire teksten en natuurlijk is er in dit genre ook veel rommel dat door het strot wordt geduwd, maar met rock is dat ook het geval (Kane, Nickelback).
Ik respecteer hiphop en gun ieder zijn smaak. Maar een hiphopliefhebber zal ik nooit worden.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 19:33 uur
Stapler schreef:
Allebei
Allebei
slecht.
@ LucM: Kan ik me inderdaad voorstellen. Het ligt er immers grotendeels aan wat je in muziek zoekt. De wat flauwe opmerking naar Stapler toe bewijst dat ook voor mij, zo kan ik dat soort Hip-Hop ook totaal niet waarderen. Daarintegen spreekt mij het teksten/ritme probleem voor jouw mij juist erg aan.
PS: Al intrumentale (exprimentele) Hip-Hop geprobeerd?
0
Mb.
geplaatst: 1 augustus 2010, 20:44 uur
Rock is me soms te druk. Jazz vind ik soms te onsamenhangend. Reggae is me soms te beperkt. Funk is me soms te onrustig. Soul is me soms te veilig. Hip-Hop heeft mij echter altijd weten te intrigeren. Het ritme van het woord balanceert zich rustig op de drum en de woorden zelf tonen de emotie. Soms raak ik haar uit het zicht, maar dan hoor ik weer dat ene liedje en dan weet ik het; Hip-Hop you don't ever, ever, ever stop.
0
toris
geplaatst: 1 augustus 2010, 23:29 uur
Mb. schreef:
Rock is me soms te druk. Jazz vind ik soms te onsamenhangend. Reggae is me soms te beperkt. Funk is me soms te onrustig. Soul is me soms te veilig. Hip-Hop heeft mij echter altijd weten te intrigeren. Het ritme van het woord balanceert zich rustig op de drum en de woorden zelf tonen de emotie. Soms raak ik haar uit het zicht, maar dan hoor ik weer dat ene liedje en dan weet ik het; Hip-Hop you don't ever, ever, ever stop.
Mooi gezegd!
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 01:17 uur
Ik hou van veel verschillende muziek maar Hiphop heeft me altijd weten te boeien en ik kan me ook niet voorstellen dat dat veranderd.
Maar wel mooi gezegd inderdaad.
Maar wel mooi gezegd inderdaad.
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 09:16 uur
Heb ik al eens ooit gezegd dat hiphop eigenlijk niet eens mijn favo genre is?
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 09:21 uur
Nee nee, daar heb ik een broertje dood aan. De enige échte overtuigende R&B die ik heb gehoord is op Jackson's laatste album Invincible.
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 10:21 uur
Wat is het dan wel? Electronic? Of is het toch stiekem Hardcore? 

0
geplaatst: 16 november 2010, 00:27 uur
In Muziek > Muziekgames > Super Tip-Topper:

Ja, dat verklaart ook meteen waarom hij zo hoog in de top 250 staat! En ja, hip-hop, daar zullen natuurlijk maar weinig mensen plezier van hebben... Jezus, hoe bekrompen kan je zijn...
Laten we even kijk, bijna 1000 stemmen, en een gemiddelde van 4,20... Weinig mensen die er plezier aan beleven?
chevy93 schreef:
(quote)
Illmatic staat 11e in de top 250, maar ik denk dat weinig mensen daar echt plezier van zullen hebben.

Ja, dat verklaart ook meteen waarom hij zo hoog in de top 250 staat! En ja, hip-hop, daar zullen natuurlijk maar weinig mensen plezier van hebben... Jezus, hoe bekrompen kan je zijn...
Laten we even kijk, bijna 1000 stemmen, en een gemiddelde van 4,20... Weinig mensen die er plezier aan beleven?
0
geplaatst: 16 november 2010, 09:08 uur
Arrie schreef:
Hoe hoog denk je dat het gemiddelde zou zijn als de forumgangers die totaal niet van hip-hop houden (waarom denk je dat ze zelden ver komen in een KO?) dat soort albums zouden luisteren?Ja, dat verklaart ook meteen waarom hij zo hoog in de top 250 staat! En ja, hip-hop, daar zullen natuurlijk maar weinig mensen plezier van hebben... Jezus, hoe bekrompen kan je zijn...
Je snapt toch wel wat ik bedoel?
0
geplaatst: 16 november 2010, 11:36 uur
chevy93 schreef:
Je snapt toch wel wat ik bedoel?
(quote)
Hoe hoog denk je dat het gemiddelde zou zijn als de forumgangers die totaal niet van hip-hop houden (waarom denk je dat ze zelden ver komen in een KO?) dat soort albums zouden luisteren?Je snapt toch wel wat ik bedoel?
Je bedoelt dat als iedereen intensief gaat luisteren naar en stemmen op albums uit genres die hij of zij ruk vindt dat dan de gemiddeldes dalen? No shit Sherlock...
0
geplaatst: 16 november 2010, 13:34 uur
Wat in het hiphopgenre wel een stukkie erger gaat dan in bv. het rockgenre. Hoeveel hiphopliefhebbers proberen de hooggenoteerde rockalbums een keer? En hoeveel rockliefhebbers proberen de hooggenoteerde hiphopalbums? Dat verschil is volgens mij enorm groot.
0
geplaatst: 16 november 2010, 14:47 uur
Arrie schreef:

(quote)

Voordat je het verkeerde denkt, Snoeperd is zelf groot fan van hip-hop

0
geplaatst: 16 november 2010, 14:50 uur
niels94 schreef:
(quote)
Hé, ben jij snoeperd zijn spreekpop. Even aan de moderators vragen of spreekpoppen ook een account mogen hebben. Ik ken de regels niet helemaal uit het hoofd, maar volgens mij is het niet toegestaan.

0
geplaatst: 16 november 2010, 14:50 uur
Nee, ik ben niet Snoeperd zijn spreekpop, ik ben een goede vriend van hem in real life, dus ik weet dat.
Ik noem hem niet voor niets ook wel eens Joep.
Waarom zou Snoeperd trouwens met een spreekpop reageren op zoiets...? Ik deed het gewoon maar vast in elk geval.
Ik noem hem niet voor niets ook wel eens Joep.

Waarom zou Snoeperd trouwens met een spreekpop reageren op zoiets...? Ik deed het gewoon maar vast in elk geval.
0
geplaatst: 16 november 2010, 15:50 uur
chevy93 schreef:
Wat in het hiphopgenre wel een stukkie erger gaat dan in bv. het rockgenre. Hoeveel hiphopliefhebbers proberen de hooggenoteerde rockalbums een keer? En hoeveel rockliefhebbers proberen de hooggenoteerde hiphopalbums? Dat verschil is volgens mij enorm groot.
Wat dan weer komt door al die bekrompen mensen als jij...

Maar nu even een openbaring voor je: er zijn ook heel veel mensen die zowel van rock als hip-hop houden!
0
geplaatst: 16 november 2010, 15:52 uur
Inderdaad, Arrie, zo ook ik. Ik begrijp echter wel wat ze proberen te zeggen (als ik ze goed begrijp). Een heleboel rock-liefhebbers staan een stuk minder open tegenover hip-hop dan andersom. Dat is volgens mij gewoon waar. Natuurlijk niet allemaal, zeker niet, maar wel meer.
0
geplaatst: 16 november 2010, 15:54 uur
Oké, maar omdat je Snoeperd er ook al op aanviel
Ik denk dat dit namelijk ook is wat hij probeerde te zeggen.
Ik denk dat dit namelijk ook is wat hij probeerde te zeggen.
0
geplaatst: 16 november 2010, 15:57 uur
Dit bedoelde ik:
En aanval is weer een te groot woord, maar dit bedoelde ik.
Arrie schreef:

(quote)

En aanval is weer een te groot woord, maar dit bedoelde ik.
0
geplaatst: 16 november 2010, 16:03 uur
Want als je niet van hip-hop houdt ben je bekrompen? Naja, liever bekrompen dan.
* denotes required fields.