menu

Genres / Hip-Hop / Hip-Hop; haat of liefde?

zoeken in:
avatar van niels94
Meende dat Snoeperd erover begonnen was. Kan alleen dat bericht helemaal niet meer terugvinden. Maargoed, dan ging het over het bericht naar Chevy, zelfde onderwerp.

Laten we maar ophouden, het is wel duidelijk

@ Chevy: heb je het wel eens geprobeerd? En dan bedoel ik verder dan de mainstream radio hip-hop. Vaak geven ze het geen kans, dan is het bekrompen.

avatar van Arrie
Als je er niet voor open staat. Zie het andere topic waarin je zegt: "ik zal er ook wel nooit naar luisteren". Dan sta je er wat mij betreft niet eens voor open, terwijl hip-hop een ontzettend breed genre is. En echt niet alleen dingen als Illmatic.

avatar van Masimo
Geen ruzie maken, kinders!

avatar van chevy93
niels94 schreef:
@ Chevy: heb je het wel eens geprobeerd? En dan bedoel ik verder dan de mainstream radio hip-hop. Vaak geven ze het geen kans, dan is het bekrompen.
Ik heb twee albums geprobeerd. Met pijn en moeite het volledige album beluisterd. (Zie ook mijn stemmenlijst). Illmatic kreeg een 2,5* en A Tribe Called Quest een 2,0*.

Arrie schreef:
Als je er niet voor open staat. Zie het andere topic waarin je zegt: "ik zal er ook wel nooit naar luisteren". Dan sta je er wat mij betreft niet eens voor open, terwijl hip-hop een ontzettend breed genre is. En echt niet alleen dingen als Illmatic.
Is dat een probleem dan? Waarom móét je naar hip-hop luisteren?
Overigens zeg ik nu echt niks nieuws hoor, maar jij doet alsof ik een bom laat vallen.

Er is niet voor niets dit topic: Genres >> R&B en Hip-Hop >> Hip-Hop; haat of liefde?

avatar van Arrie
2,5*, dat is al bijna voldoende.
Anyway, zoals ik al zei: hip-hop is een heel breed genre, en veel meer dan alleen dingen als bijvoorbeeld Illmatic.

En ik heb niet gezegd dat je moet, ik heb gezegd dat je er niet voor open staat.

avatar van niels94
Aan de andere kant is het natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand niet van hip-hop houdt, ook al is het voor jou moeilijk voor te stellen, Arrie

avatar van chevy93
Arrie schreef:
2,5*, dat is al bijna voldoende.
Voor jou misschien. Zoals je aan mijn stemmenlijst kan zien, geef ik zelden onvoldoendes. Een 2,5* is voor mij al een "dit was de laatste keer".

avatar van Rhythm & Poetry
Als je Illmatic al een 2,5* geeft dan snap ik inderdaad al die haat niet. Je hoeft er inderdaad niet naar te luisteren, maar post dan niet elke dag iets negatiefs over het genre hiphop.

Maar nu terug naar dit topic!

avatar van chevy93
Rhythm & Poetry schreef:
maar post dan niet elke dag iets negatiefs over het genre hiphop.
Wat?

avatar van Arrie
niels94 schreef:
Aan de andere kant is het natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand niet van hip-hop houdt, ook al is het voor jou moeilijk voor te stellen, Arrie

Is voor mij prima voor te stellen, ik heb het echter niet over houden van, maar over openstaan voor. Het probleem was echter dat hij dit meteen projecteerde op alle rockliefhebbers.

avatar van Arrie
chevy93 schreef:
(quote)
Voor jou misschien. Zoals je aan mijn stemmenlijst kan zien, geef ik zelden onvoldoendes. Een 2,5* is voor mij al een "dit was de laatste keer".

Je geeft Elbow hetzelfde cijfer en noemt dat een aardig album.

avatar van chevy93
Arrie schreef:
Je geeft Elbow hetzelfde cijfer en noemt dat een aardig album.
Dat heb ik destijds gezegd, ja. Mag een mens zijn mening niet herzien?

op 29 oktober schreef:
Opzich een aardig album, maar toch niet veel meer?
op 6 november schreef:
Elbow and the BBC Concert Orchestra - The Seldom Seen Kid Live at Abbey Road (2009) - 2,5*
geplaatst: 6 november, stem was: 3,5
In de tussentijd heb ik het album nog beluisterd. Daarna ook gelijk weggegooid.

Arrie schreef:
Het probleem was echter dat hij dit meteen projecteerde op alle rockliefhebbers.
Lees even al mijn berichten terug en laat even tot je doordringen dat je hier echt volledig de plank mis slaat. Ik generaliseer helemaal niks. Ik zeg alleen dat het percentage hip-hopliefhebbers dat van rock houdt (of überhaupt een album probeert) vele malen groter is dan het percentage rockliefhebbers dat van hip-hop houdt (of überhaupt een album probeert).

Lukk0
Staven a.u.b. Op deze manier kan ik ook een discussie winnen, als ik 'feiten' ga verzinnen.

avatar van Arrie
chevy93 schreef:

(quote)
Lees even al mijn berichten terug en laat even tot je doordringen dat je hier echt volledig de plank mis slaat. Ik generaliseer helemaal niks. Ik zeg alleen dat het percentage hip-hopliefhebbers dat van rock houdt (of überhaupt een album probeert) vele malen groter is dan het percentage rockliefhebbers dat van hip-hop houdt (of überhaupt een album probeert).

Juist, dat bedoelde ik dus. En je zei weinig rockliefhebbers plezier zullen hebben van Illmatic. Waar is dat gebaseerd, behalve op je eigen mening?

avatar van alliance2002
voor mij is hiphop niets meer dan realiteit, die dus gecombineerd gaat met haat en liefde, dan zou je zeggen tegenwoordig meer haat dan liefde in muziek opgaat, maar dat durf ik niet te zeggen aangezien oldskool hiphop, mbt amerika veel haat bevatte, I dont know, als je het mij vraagt zou de vraag eerder zijn: Hiphop kent slechte tijden, betere tijden en goeie tijden, die de ene keer weer met wat meer liefde dan haat en andersom gepaard gaan?

avatar van MAS
MAS
Ik vind het niet dat oldschool hiphop veel haat bevat. Er was veel kritiek op de Amerikaanse regering maar als je kijkt naar de geschiedenis is dat niet verwonderlijk. (Ik zal hier verder maar niet te veel woorden aan vuil maken)

Natuurlijk zijn er wel altijd veel disstracks geweest maar daar zat/zit volgens mij meestal geen echte haat achter.

avatar van Stapler
Het past niet helemaal in dit topic maar ik wil deze wiki pagina even een dikke geven.
Vooral om:

Een kenmerk van urban is uiterlijk vertoon, waarbij gedacht moet worden aan zaken als bling bling. In de Verenigde Staten hoort hier tevens het leven in bendes bij. Dit laatste behoort echter meer toe aan hiphop en rap dan aan R&B.

&
Urban is een cultuurstroming die met name gebezigd wordt door niet-blanken. In de Verenigde Staten zijn vooral Afro-Amerikanen en Hispanics urban-artiesten. In Nederland en België vooral etnische groepen als (afstammelingen van) Antillianen, Turken, Marokkanen en Surinamers. Toch zijn hier ook uitzonderingen op, zoals rappers Eminem en Brainpower.

avatar van Ataloona
Waarschijnlijk aangemaakt door een voormalig VJ van TMF

avatar van Don Cappuccino
Hip Hop haatte ik in het begin enorm maar dat kwam omdat ik alleen het spul hoorde wat op TMF kwam. Door Madvillain ben ik verder gaan zoeken.

Atmosphere vind ik echt super! Dalek is ook erg gaaf, iets experimenteler. Maar Hip Hop kan haat zijn of liefde, soms zijn de teksten positief tegen iemand of echt heel erg negatief. Af en toe is het ook enorm ontroerend zoals bij Yesterday van Atmosphere.

avatar van Stapler
Soms haat, soms liefde. Dit is de leven.

avatar van Slowgaze
Stapler schreef:
Soms haat, soms liefde. Dit is de leven.


De leven is een bitch en daarna gaan je dood

Improvision
Life's a beach and then you dive.

avatar van Slowgaze
That's why you get low cause you never know when you gonna go?


Improvision
Hetzelfde als van Lou Reed die een album maakt met Metallica, Hij heeft zijn tijd gehad en vindt zijn draai niet meer. Beetje nieuw proberen te doen om te laten zien dat hij nog hip is.

avatar van Stapler
Improvision schreef:
Life's a beach and then you dive.

Life's a beach and bitch, I'm David Hasselhoff!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:59 uur

geplaatst: vandaag om 15:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.