MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic

zoeken in:
2-3 Mathijs heeft naar mijn mening een van de betere tot nu toe.

toris schreef:
Ik vraag me wel af of jij ook zou stemmen als je Matthijs beter zou vinden...

Tuurlijk joh. Het is maar een spelletje
Ik vind die van Ju trouwens maar net ietsje beter, Mathijs had het gewoon bij die 2 zinnen moeten laten .

chrisc10
3-3

Het intro van matthijs was doorslaggevend. Voor JLjuju: leer maar eerst rijmen voordat je een diss gaat schrijven.

Tsjah,
4-3 vanwege het gebrek aan rijm postbode rijmt niet op hoorde...

EN! Het is me weer gelukt hoor! Ik heb mijn prestatie van vorige keer kunnen evenaren! Ik zie alleen geen felicitaties...

5-3

Aha.. Dus men denkt dat ik niet kan rijmen?
Wacht effe:

Yo laat het sein maar zwaaien ik strijd met Tyson praktijken
Hoe hi-tech je rijms ook zijn het blijven Dyson praktijken
Ik veeg de vloer aan met je, veeg m’n voeten aan ‘t Matje
Ik doe die Blair Witch project; laat je in een hoek staan, jankend
Rappen is niet mijn ding, beats maken kan ik me meer in vinden
Oké, ik sample uit reclames, maar jij trapt in ze
Een jaar op Mume, ik kan me niet herinneren dat ik jou eerder zag of hoorde
Doe er wat aan jonge je post nog minder dan een kynofobe postbode
Je denkt nu: Ik krijg love op een forum voor m’n dope rhymes!
Als je on-stage staat zak je door de grond, wat een doorbraak
Ik krijg nu vast weer de referentie homo’s en bockeryders te verdragen
Pff buiten je moeder om heeft nog nooit iemand zoveel onzin gekraamd (kraamvisite/kind krijgen)
Wacht, hier nog een leuke voor je: cock-ryders!
Redelijk triest dat ik mijn tegenstander moet voorzien van z’n enige dope punchline
Vergeet je plaats op aarde niet, je bent niet de beste
Wij twee, een tegen een, je blijft een derde

Volgens mij hebben mensen hier echt nog nooit gehoord van multi's of (vooral) klankrijm.

Waar de f rijmen matje en jankend op dan? (matje misschien op metje)
En beste en derde is zelfs geen klankrijm.

Gast. De A klank misschien? en de è klank?

Dat is wel heel minimaal.
Dan rijmt kerk ook op web.

Dat kan ook ja, bij klankrijm kan Stapler ook op neger rijmen .

chrisc10
Leg mij dan eens uit op welke manieren deze woorden rijmen:

- matje, jankend
- vinden, in ze
- of hoorde, kynofobe postbode
- forum, voor, dope
- cock-ryders, dope punchline
- beste, derde

Volgens mij hebben mensen hier echt nog nooit gehoord van multi's of (vooral) klankrijm.

Jij hebt volgens mij nog nooit gehoord van assonantie rijm.

Postbode rijmt op in ze

Ryders en punchline op elkaar rijmen...

chrisc10
Robbie Keane schreef:
Postbode rijmt op in ze

Als je matje en jankend zo gewoon zegt rijmen ze niet op elkaar, maar in de zin waarin JLjuju hem gebruikt rijmen ze wel, de klanken dan.

Ik wou eerst de moeite doen om het uit te leggen. Maar als ik zie voor wie en wat het is, bespaar ik me die moeite liever

chrisc10
Ataloona schreef:
Als je matje en jankend zo gewoon zegt rijmen ze niet op elkaar, maar in de zin waarin JLjuju hem gebruikt rijmen ze wel, de klanken dan.

Stapler schreef:
Dat is wel heel minimaal.
Dan rijmt kerk ook op web.

Erg gemakkelijk rijmen...

@ JLjuju: Dus jij vind het erg veel moeite om tegen een veertienjarige te discussiëren? Laf hoor! Waarom zou je mijn vraag niet beantwoorden die ik je had gesteld?

JLjuju schreef:
Aha.. Dus men denkt dat ik niet kan rijmen?
Wacht effe:

Yo laat het sein maar zwaaien ik strijd met Tyson praktijken
Hoe hi-tech je rijms ook zijn het blijven Dyson praktijken
Ik veeg de vloer aan met je, veeg m’n voeten aan ‘t Matje
Ik doe die Blair Witch project; laat je in een hoek staan, jankend
Rappen is niet mijn ding, beats maken kan ik me meer in vinden
Oké, ik sample uit reclames, maar jij trapt in ze
Een jaar op Mume, ik kan me niet herinneren dat ik jou eerder zag of hoorde
Doe er wat aan jonge je post nog minder dan een kynofobe postbode
Je denkt nu: Ik krijg love op een forum voor m’n dope rhymes!
Als je on-stage staat zak je door de grond, wat een doorbraak
Ik krijg nu vast weer de referentie homo’s en bockeryders te verdragen
Pff buiten je moeder om heeft nog nooit iemand zoveel onzin gekraamd (kraamvisite/kind krijgen)
Wacht, hier nog een leuke voor je: cock-ryders!
Redelijk triest dat ik mijn tegenstander moet voorzien van z’n enige dope punchline
Vergeet je plaats op aarde niet, je bent niet de beste
Wij twee, een tegen een, je blijft een derde

Tuurlijk wel, maar hoe je het ook went of keert, hoorde is echt een kapot andere klank dan postbode, eerlijk waar vriend... ik weet niet wat voor dialect jij spreekt ofzo, maar dat rijmt misschien op je papiertje, maar in uitspraak niet. forum, voor m'n... erg gezocht, de "um" lijkt misschien op "m'n" maar in uitspraak is er een duidelijk nuance verschil. Ook met dope rhymes en doorbraak... ik hoor echt geen rijm... hoe ik het ook uitspreek.

Je grootste probleem met rijmen is dat je om een of andere rede schijnt te denken dat door en dope rijmen. dat riders en line rijmt en tsjah... beste en derde, rijmt inderdaad, maar de r in derde zorgt er duidelijk voor dat die klank langer wordt, spreek hem uit, en je merkt hoe matig alles rijmt.

Niet zo snel op je pikkie getrapt zijn, eerst even kijken of er waarheid in zit wat ze zeggen. =D

Ik moet trouwens zeggen dat "vinden" en "in ze" wel kan rijmen, maar dan moet het niet een belangrijke rijm zijn, bijvoorbeeld als in:
je bent niet cool gast
ik heb je nooit kunnen vinden in de koelkast (in ze, in de, praktisch hetzelfde, als je het zo groot gebruikt, zal de zin inderdaad lekkerder lopen, maar om dat nou als "hoofdrijm" te gebruiken... meh...)

We bedoelen het niet slecht hoor Ju . Ik althans niet.
Die van matje en jankend snap (hoor) ik nu ook.

Wat bedoel je chrisc10 ?

Boeiende discussie trouwens

Elohim schreef:
(quote)

Tuurlijk wel, maar hoe je het ook went of keert, hoorde is echt een kapot andere klank dan postbode, eerlijk waar vriend... ik weet niet wat voor dialect jij spreekt ofzo, maar dat rijmt misschien op je papiertje, maar in uitspraak niet. forum, voor m'n... erg gezocht, de "um" lijkt misschien op "m'n" maar in uitspraak is er een duidelijk nuance verschil. Ook met dope rhymes en doorbraak... ik hoor echt geen rijm... hoe ik het ook uitspreek.

Je grootste probleem met rijmen is dat je om een of andere rede schijnt te denken dat door en dope rijmen. dat riders en line rijmt en tsjah... beste en derde, rijmt inderdaad, maar de r in derde zorgt er duidelijk voor dat die klank langer wordt, spreek hem uit, en je merkt hoe matig alles rijmt.

Niet zo snel op je pikkie getrapt zijn, eerst even kijken of er waarheid in zit wat ze zeggen. =D

Hoorde rijmt in die zin wel op kynofobe postbode, niet op alleen postbode.

Hahaha, sorry, had ik over het hoofd gezien.

Maar ach, dit is wel vaker een probleem bij mensen die alleen maar schrijven, het mist vaak verschrikkelijk aan flow (ik weet het, moeilijk te zien bij tekst, maar je merkt toch een duidelijk verschil bij het lezen, ik in ieder geval) en ook denk je vaak eerder dat het rijmt, "hier een o in het woord, daar ook? Moooooi... klanrijm!"

Ik heb overigens een Jamaicaans/Welsh accent gemixt met wat Limburgse klanken en Oezbekistaanse naamvallen.

Nee oke, nu serieus.
Ik snap niet dat mijn diss op rijm onderuit gehaald word terwijl de rest van alle battles die ik gelezen heb wel werd gekeken naar de humor etc.

Die van Matthijs was ook van een hoog niveau qua wordplay etc. Dus vandaar dat men al snel op meerdere dingen gaat bekritiseren me thinks.

Stapler, ik ben niet boos ofzo. Ik snap dat alleen niet.
Chrisc10, Waarom zou ik het uitleggen als iedereen toch zijn eigen zin wil doordrijven?
Elohim, wat een verhaal.

chrisc10
Waar slaat dat op? Ik heb gezegd dat je diss niet rijmde (misschien op een erg botte manier) en ik geef voorbeelden. Je wilt het niet beantwoorden en dan ga je zeggen dat ik toch mijn eigen zin wil doordrijven. Als je me zou kunnen overtuigen, dan zou ik je gelijk geven, maar je gaat er al vanuit dat ik dat niet zal doen. Ik vind je diss zeker niet slecht en ik wil je echt niet beledigen of je diss onderuit halen.

Jah sorry, ik heb vaak de neiging om dingen erg uitgebreid te vertellen. xD

Ik heb altijd mensen erop afgestraft als zinnen gewoon niet rijmden, verder is rijm inderdaad niet erg belangrijk hier, maar het moet wel rijmen.

Nou goed, komt ie dan he:

- matje, jankend --> klankrijm, leunend op de Ah-Uh klank
- vinden, in ze --> duidelijke multi en klankrijm., leunend op de ih-uh klank
- of hoorde, kynofobe postbode --> kynofobe kan je in deze zin weg laten als je "of hoorde" en "postbode" wil laten multi en klankrijmen
- forum, voor m'n, dope (spreek uit als dopuh) --> klankrijm/multi's leunend op O-Uh
- cock-ryders, dope (moest je weglaten) punchline --> deze is idd wat ver, dat vond ik zelf ook toen ik 'm schreef, punchline moest je uitspreken als panchlaain, kak-raaiders/panchlaain (ah en A klank )
- beste, derde --> klankrijm leunend op Eh-Uh

De reden dat ik schrijf op deze manier is omdat ik vroeger vaak te vinden was op rapfora die vaak battles deden houden. Daar werd ons zeg maar "aangeleerd" om op deze manier te schrijven. Zodat je teksten meer inhoud zouden krijgen door niet door rijm afhankelijk te zijn. Vaak werden die battles ook opgenomen en was klankrijm dus nog vaker aanwezig.

Maar Chrisc10 jouw uitspraak: "Leer eerst rijmen voordat je een diss gaat schrijven" haalde zeker wel de diss onderuit. Dat was misschien niet je bedoeling en ik ben ook niet kwaad op je ofzo, maar ik vond het alleen geen fijne opmerking.

Maar laten we maar gewoon weer over gaan op het stemmen.

Ja maar wat jij niet snapt, is dat hoorde en bode totaal verschillende o klanken zijn, zelf geldt voor de o klank in forum en dope. riders en punchlines, je hoort het zelf ook al, die rider klank is gewoon een andere klank, lijkt erop, maar is anders. En tsjah, beste, derde, is twijfelgeval, door die r in derde, wordt derde gewoon een langere klank, en dus niet identiek aan de klank in beste. Je kan dit mierenneuken vinden, maar dit is de theorie achter de praktijk. In de praktijk merk je dat niemand doorheeft dat je rijmt, dit is de theorie WAAROM niemand dat doorheeft behalve jij. =D

toris
JLjuju schreef:
Nou goed, komt ie dan he:

- matje, jankend --> klankrijm, leunend op de Ah-Uh klank
- vinden, in ze --> duidelijke multi en klankrijm., leunend op de ih-uh klank
- of hoorde, kynofobe postbode --> kynofobe kan je in deze zin weg laten als je "of hoorde" en "postbode" wil laten multi en klankrijmen
- forum, voor m'n, dope (spreek uit als dopuh) --> klankrijm/multi's leunend op O-Uh
- cock-ryders, dope (moest je weglaten) punchline --> deze is idd wat ver, dat vond ik zelf ook toen ik 'm schreef, punchline moest je uitspreken als panchlaain, kak-raaiders/panchlaain (ah en A klank )
- beste, derde --> klankrijm leunend op Eh-Uh

De reden dat ik schrijf op deze manier is omdat ik vroeger vaak te vinden was op rapfora die vaak battles deden houden. Daar werd ons zeg maar "aangeleerd" om op deze manier te schrijven. Zodat je teksten meer inhoud zouden krijgen door niet door rijm afhankelijk te zijn. Vaak werden die battles ook opgenomen en was klankrijm dus nog vaker aanwezig.

Dan vind ik je rijm nog steeds zwak. Matje en jankend hebben misschien assonantierijm, maar de nd van jankend zorgen ervoor dat het imo niet goed klinkt. Forum en voor m'n rijmen ook ( komen in elk geval in de buurt ), maar ze rijmen geen van beiden op dope. Dat komt omdat forum en voor m'n een "o" klank hebben, en dope een "oo". Dat doe je vaker. Verder is het ook een stuk stijlvoller om je zin te eindigen met een volle rijm in plaats van enkel assonantierijm.

MAS
6-4

Te matig voor deze wereld.

6-5

"Vergeet je plek niet" maakt het dat ik op J Killah stem. Die man heeft knowledge.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.