MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic

zoeken in:
panjoe (moderator)
Heh heh, mijne ook, 0-2.

Hoewel ze beide wel geinig zijn slaat de tweede helft van Rob echt als een tang op een varken.

Sorry, maar dit vond ik 2 niet al te beste disses. Alleen Kiwi komt hard.

Even serieus, lastige keuze. Beide geen goede punchlines, geen verhaal, geen goede woorspelingen, niet iets waarvan ik ging lachen of dacht: dat is een goeie. Het eerste deel van Dw.Ns.St begrijp ik niet, zal aan mij liggen, dan wordt het een beetje bashen op homo's en dan niet eens goed. Die van Rop is gewoon een bijzonder slechte verzameling punchlines die nergens over gaan.

Ik ga toch maar voor Dw.Ns.St:
0-3

Ik weet het ook nog niet. Rob is schandalig hard in zijn eerste verse, dat weet iedereen.

Aan de andere kant is de tekst van Dw.Ns.St ook niet al te best. Leest niet makkelijk weg, zit geen verhaal in of wat dan ook. Slechts de postzegel line vond ik goed gevonden (maar ook daar had je meer mee kunnen doen) en de afsluitpunch is te slecht voor woorden.

Harco
1-3.

Die van Dw.Ns.St is duidelijk beter, na een paar keer lezen begrijp ik meer lines en sommige zijn nog best aardig. Maar inderdaad, leest niet makkelijk en het duurt dus lang voor je ze doorhebt, dat is misschien wat onhandig.

Het is dat Kiwi maar zo'n kleine rol had, want anders had het best anders kunnen zijn, wat een held is dat

pqt
1-4. Vond veel punchlines van Dw eigenlijk best wel sterk.

Ik heb hem geschreven terwijl ik aan het koken was. Misschien dat ik door al die ingrediënten zo van de hak op de tak ging, ik weet het niet. Ik had DnB opstaan tijdens het koken, wellicht kwam het daardoor.

Feit is, dat ik soms geforceerd rijm om zoveel mogelijk te laten rijmen, en dan is de logica alsmede het verband soms wat minder sterk of niet erg goed merkbaar aanwezig. Ben niet echt bezig geweest met een rijmschema verspreid over 4 zinnen en dit past amper op een beat omdat er vrijwel géén binnenrijm aanwezig is en de lettergreephoeveelheid per zin ietwat hoog ligt; zelfs voor een hele vlotte babbelaar als ikzelf is het erg moeilijk om dit binnen een paar keer foutloos op 90 bpm te kunnen spitten en dan klinkt het nog niet.

En die Feenstra/Reve vind ik trouwens hard ouwe, zou willen dat die van mij was. Alleen de uitwerking ervan had beter mogen rijmen!

1-5.

1-6
En waarom perse op 90 bpm rappen?

1-7

Duidelijk.

CannabisFristi
1-8. Toch wel

2-8.

toris
2-9

3-9 R&P zijn tweede deel was inderdaad minder maar dat eerste deel was voor mij sterk genoeg om Dw.Ns.St te verslaan, zijn tekst las niet makkelijk weg en ik kreeg bij hem geen op mijn gezicht.

4-9

Ik dacht dat het niveau hoog was maar ik denk dat ik me ga inschrijven voor de volgende ronde.

toris
Dit is ook wel 1 van de slapste battles hoor.

edit:
kobe bryant fan schreef:
leezde

12 of niet, dit soort fouten kunnen echt niet.

Ik hoop voor 'm dat het een typfout is.

Las in leezde veranderen is toch een redelijke spelfout.

Valt mee, mijn s zit ook naast m'n z.
Kan typfout zijn.

5-9 en dat is niet eens billelikkerij.
Die van Dw.Ns.St (hier geen moeite mee, Kebab?) was veel te geforceerd. Als ik zoiets merk verpest het het al snel voor me.

panjoe (moderator)
Robbie Keane schreef:
Valt mee, mijn s zit ook naast m'n z.
Kan typfout zijn.

Ware het niet dat leesde ook geen Nederlands is .

6-9

Niet echt goed beiden, maar waar R en P duidelijk was, vond ik zijn tegenstander nogal warrig en niet erg fijn om te lezen.

7-9

Om dezelfde redenen die Ataloona aangeeft.

Zo, R&P komt ineens terug

En leezde is gewoon straat, je weet zelluf.

Ja heb het nu pas door zal het snel eens aanpassen.

JLjuju schreef:
5-9 en dat is niet eens billelikkerij.
Die van Dw.Ns.St (hier geen moeite mee, Kebab?) was veel te geforceerd. Als ik zoiets merk verpest het het al snel voor me.

Erm, ik snap iets niet

Wel eens met de bovenstaande punten. 9-9. Het verschil moet minstens twee zijn, (anders sudden death zoals dat zo cool heet). Spannend.

Edit: Ter verduidelijking, wanneer er voor 23:59 vandaag geen 2 stemmen verschil zal zijn gebeurt er dit:

Bedorvenkebab schreef:
- De users droppen tegelijk, mocht het aantal stemmen zijn, sudden death KO van vier lines>waar users op kunnen stemmen, eerste die drie stemmen haalt die wint.

No shit, straight uit de openingspost.

Wow. Ik sta gelijk.

Rhythm & Poetry schreef:
Wow. Ik sta gelijk.

Gefeliciteerd.

Dank je. Ik wil al mijn fans bedanken die dit mede mogelijk maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:27 uur

geplaatst: vandaag om 07:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.