MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic

zoeken in:
Inderdaad, het is niet al te serieus, en af en toe zit er best wat aardigs tussen, daarom vind ik het nog steeds leuk om te volgen. Maar met het aantal 'rappers' op deze site had ik wel wat meer echt goede punchlines enzo verwacht. Ik overweeg dus om de volgende keer mee te doen. Zal er wel snel uit liggen hoor, want het is niet zo dat ik het beter kan... Maar is volgens mij best lachen

Aah één zorg minder, de volgende keer ben ik redelijk lang op vakantie en kan ik dus niet mee doen

1-8
Silky & Smooth had een treffende rode draad in zijn diss, als je het mij vraagt. Iets coherents, iets conceptueels is wel verfrissend na al dat fragmentarisme.

2-8

Omdat ze vrij aan elkaar gewaagd zijn, ik vond kebab zijn diss erg nice en wou eerst op hem stemmen, vooral om die fashion disses en die kanye lines. Nice gedaan maar het geheel is bij s&s ietsje sterker. Zoals sjaak zegt dus, hij bouwt het mooi op en sneakt steeds meer punches erin. Al denk ik dat live kebab zou winnen omdat de gemiddelde toeschouwer het grote geheel niet opneemt en zich over het algemeen baseert op de punchlines.

3-8 Zo goed vind ik die van Bedorvenkebab ook weer niet...

Ulfat-e-Zulmat
3-9, die van S&S doet me een beetje denken aan een Eminem rap. Maar dan in het Nederlands, niet bepaald scherp of grappig en bovendal slecht.

Mensen geef wel opbouwende kritiek a.u.b. En vergeet niet te stemmen op Lars Vs Dw.Ns.St.

Ulfat-e-Zulmat
Bedorvenkebab schreef:
Mensen geef wel opbouwende kritiek a.u.b.

Dit is een beestenboel!

Jij bent grappig!

Goede Ulfat , echt een goede!

Ulfat-e-Zulmat

CannabisFristi
4-6 (battle hiervoor)

van die battle met Dw.Ns.St stem ik op hem...
4-7 is dat dan toch?

Andere heb ik eigenlijk geen zin in om zo lang erover na te denken welke nou beter was... Zijn beide niet erg goed maar wel close. Trouwens, 32 lines is echt te lang voor tekst battles, het leest gewoon niet prettig. Je ziet ook dat veel schrijvers veel moeite hebben om 32 lines interessant te blijven, waardoor de helft filler wordt, en je een 16 regels tellend verse over zou kunnen houden.

Kan je vinden. Het blijft 32, geeft de schrijvers een uitdaging naar mijn mening. Als je het niet interessant vind hoef je niet te stemmen

Het leest prima, als iedereen om de vier regels even op enter drukt, anders is het niet prettig te lezen, maar die keus ligt bij de schrijver.

Al vind ik 32 regels ook wel iets te lang om te posten, als iemand het rapt zal het prima zijn lijkt me, maar als het hier maar staat is het toch wat lang naar mijn mening..

Het is ook maximaal 32. Iemand mag ook gewoon zestien, acht of één line posten als diegene denkt dat het zo sterker overkomt. En bezoekers mogen zelf bepalen of ze het lezen/stemmen. That's it.

Edit: Whoa typo's all over the place.
Edit: Delars Vs Dw.Ns.St 4-7. Deadline stemmen vandaag 23:59 of tot de 10, min 2 verschil.
S&S Vs. Bedorvenkebab 3-9. Deadline stemmen morgen 23:59 of tot de 10, min 2 verschil

Paradox? Je zegt minimaal 32, en dan ¨Iemand mag ook 16 lines.... posten.¨

Edit: typfout dus

Maar als het maximaal 32 is, dan heb ik niks gezegd, ik dacht dat het minimaal 32 lines moest zijn.

Laat mijn punt maar

Ik snap dat je het niet omgooit omdat ik dat vind haha. Maar dit lijkt me leuker met vocale battles =D

Punt is meer dat dit het eerste battletoernooitje is. Puur om te kijken of dat goed ging qua animo enz., en of het topique uberhaupt mocht voortbestaan gezien de geschiedenis Het gaat tot nu toe redelijk, her en der wat no shows, maar toch wel leuke battles gezien lijkt me. Na deze toernooi lijkt het me verstandig wat de mumers dan willen doen, en ik stel voor om dan te discusieeren.

Naast dat is de drempel veel hoger voor niet-rappers om echt iets op te nemen natuurlijk (ook voor mij). Ik wil niet vooroordelen, maar ik denk dat sommigen dat liever niet doen, vooral omdat als je nooit rapt je gewoon zuigt. Nog een opmerkingkje over het niveau: Hier zijn maar weinig rappers volgens mij, het is tekstueel, het is voor het vermaak, en je kent je tegenstander niet.

toris
4-8

DWNST ofzoiets kwam wel met een leuke diss, 1 van de beste tot nu toe. Die van Delars was ook wel heel erg matig.

en

3-10

Allebei wel leuk, maar die van kebab vond ik net iets leuker. Misschien komt het wel door die line over mij.

Is wel waar natuurlijk, kebab. Ik denk zelf ook dat vocale battles niet erg goed zullen verlopen, ook omdat het afmixen van een track nog mee gaat tellen en de kwaliteit. Hoe je het ook went of keert, iemand die in een studie tapet en het netjes laat afmixen zal altijd beter overkomen dan iemand die het met een webcam-microfoon opneemt ofzo (de extremen buiten beschouwing gelaten). =]

Wederom gefeliciteerd Dw.Ns.St.

Ben benieuwd wat we vandaag van Robbie Keane en Sjaak mogen verwachten...

Vandaag?
O.
Nou ik zal kijken wat ik kan doen... ik heb 't best druk, ik ben net wakker en ik moet nog 2 boeken lezen... maar Sjaak dissen kan nooit lastig zijn.

Hakunamatafaka
Mag ik ook wat lines recyclen van mijn battle tegen Cannabis. Nu hij een no-show heeft. Anders kon ik die concepten voor de volgende gebruiken?

1punt erbij voor Bedorvenkebab trouwens.

@RK: Je kan het mayn.
Je mag plaatsen wat je wilt.... Hoewel ik het zelf wel harder zou vinden als je met nieuwe lines komt natuurlijk

Zeker. Originaliteit telt ook vind ik. No matter what "Fuck teksten recyclen!" citaat van een of andere Dret & Krulle track.

Bedorvenkebab schreef:
Naast dat is de drempel veel hoger voor niet-rappers om echt iets op te nemen natuurlijk (ook voor mij). Ik wil niet vooroordelen, maar ik denk dat sommigen dat liever niet doen, vooral omdat als je nooit rapt je gewoon zuigt.

Ik denk dat je heel erg weinig kandidaten zou krijgen als het echt opgenomen zou moeten worden. Precies om wat je zegt, ik zou nooit een diss opnemen, zou niet weten hoe ik het moest doen. Opnemen met mijn mp3 en dan op de pc zetten en dan... programma downloaden en onder al bestaande beat zetten? Dat zou falen. Evenals mijn rapskills, die 0,0 zijn omdat ik, inderdaad, nooit rap (hoogstens een keer mee-rap met een bestaand nummer. En niet dat dat zo goed gaat ). Ik denk dat heel veel mensen die nu wel meedoen dit hebben, dus ik vraag me af of je een fatsoenlijk toernooi van de grond zou krijgen als je het zo deed. Echter, als het zou lukken zou het wel ontzettend vet zijn natuurlijk.

toris
misschien alleen vanaf de ( halve ) finale vocaal? Ik zou het zo doen. Ik schaam me niet voor mijn raps, hoe slecht ze ook mogen zijn.

Ik heb geen mogelijkheid om te tapen, en ik denk meerdere mensen niet. Laptop gecrasht en kan dus niet met mijn hoofdtelefoon (geeft al een beetje aan ) via deze Pc tapen. Bovendien staat in het openingsbericht tekstuele battle, zou een beetje flauw zijn om mensen te dwingen om iets op te nemen.

Ik heb wel bergen ervaring via Bwoeb natuurlijk. Daar heb ik met koptelefoon opgenomen.

Laten we het ontopic houden. Wat berichten verwijderd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.