Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2008, 20:51 uur
MF Doom is momenteel heel actief binnen de hiphop scene en behoort daardoor toch voor mij bij de newschool artiesten. 2004 leverde hij samen met Madlib imo zijn meesterwerk maar ook onder zijn alias Viktor Vaughn kwam hij met een spectaculair goed album. Ik heb hem dan ook in de lijst staan vanwege zijn 21ste eeuw successen.
Percee P heb ik lang over moeten nadenken in welke lijst ik zou zetten. Heeft veel freestyles en nummers uitgebracht in de jaren 90 en is eigenlijk van de oude stempel. Zijn album uit 2007 en verschijningen op hedendaagse albums hebben mij toch doen besluiten hem bij de nieuwe generatie te laten behoren. Wel brengt hij ook echt het oldskool geluid naar boven.
Vakill is ook een voorbeeld van een rapper waarbij ik twijfelde om hem in de newschool lijst te zetten. Hij is namelijk ook al lange tijd bezig (vanaf 1990) en brengt vaak ook het 'oude' hiphop geluid naar boven.
@JLjuju newschool heeft mijn inziens niets te maken met of iets wel of niet commercieel is, maar veel meer met het geluid dat de rappers voortbrengen. Vernieuwen en diverse onderwerpen aankaarten, producties hebben ook een belangrijk aandeel in het feit of iets oldskool of newschool is. Zo zijn er dit jaar al heel wat albums uitgekomen die de oldskool sfeer verwerken in de muziek door middel van sample en scratch werk of door terug te gaan naar de basis en met een eenvoudigere productie te werk gaan.
Even twee opmerkingen over jou toplijsten: Opgezwolle is toch echt geen underground, sterker nog ik denk dat ze het meest bekend zijn in Nederland. Papoose is ook geen underground rapper. Hij is wat onbekender als Lil Wayne, Young Jeezy en 50 Cent bijvoorbeeld. Maar zijn instelling is hetzelfde en het geluid wat hij voortbrengt, de onderwerpen die hij aankaart zijn net zo commercieel.
Percee P heb ik lang over moeten nadenken in welke lijst ik zou zetten. Heeft veel freestyles en nummers uitgebracht in de jaren 90 en is eigenlijk van de oude stempel. Zijn album uit 2007 en verschijningen op hedendaagse albums hebben mij toch doen besluiten hem bij de nieuwe generatie te laten behoren. Wel brengt hij ook echt het oldskool geluid naar boven.
Vakill is ook een voorbeeld van een rapper waarbij ik twijfelde om hem in de newschool lijst te zetten. Hij is namelijk ook al lange tijd bezig (vanaf 1990) en brengt vaak ook het 'oude' hiphop geluid naar boven.
@JLjuju newschool heeft mijn inziens niets te maken met of iets wel of niet commercieel is, maar veel meer met het geluid dat de rappers voortbrengen. Vernieuwen en diverse onderwerpen aankaarten, producties hebben ook een belangrijk aandeel in het feit of iets oldskool of newschool is. Zo zijn er dit jaar al heel wat albums uitgekomen die de oldskool sfeer verwerken in de muziek door middel van sample en scratch werk of door terug te gaan naar de basis en met een eenvoudigere productie te werk gaan.
Even twee opmerkingen over jou toplijsten: Opgezwolle is toch echt geen underground, sterker nog ik denk dat ze het meest bekend zijn in Nederland. Papoose is ook geen underground rapper. Hij is wat onbekender als Lil Wayne, Young Jeezy en 50 Cent bijvoorbeeld. Maar zijn instelling is hetzelfde en het geluid wat hij voortbrengt, de onderwerpen die hij aankaart zijn net zo commercieel.
0
geplaatst: 12 oktober 2008, 21:16 uur
Het stemgeluid van O.C klinkt best aardig het zelfde als die van Ras Kass
Wat natuurlijk behoorlijk een Positieve punt is
Wat natuurlijk behoorlijk een Positieve punt is

0
Improvision
geplaatst: 12 oktober 2008, 22:25 uur
Niek schreef:
The first two people on the planet, or so you believe
Their first time in heaven kids they had, Cain and Abel
Huh, now let me show you why the story's unstable
According to the story, according to what you believe
There was only Cain, Abel, Adam, and Eve
on the whole planet, now use your intellect
and tell me, what did Cain and Abel do for sex?
UPON THE WHOLE PLANET THERE WAS NOT ANOTHER
Could it be for sex, heh, they were looking at each other?
Hold up! I thought the church wasn't into that
But wait, still yet, there is another fact
How did the world get populated?
De lijn met hoofdletters is gewoon klinklare onzin. Adam en Eva waren de eerste, zij kregen oa (!) twee zoons: Kain en Abel. Dr staat echt nergens dat dat de enige waren. En in die tijd dat dit allemaal werd opgeschreven gaat het sowieso altijd alleen maar om de mannen. In stambomen werden alleen maar de mannen genoemd. Pure culturele kwestie.
Dit soort dingen breken veel (heel veel) af aan KRS-One's geloofwaardigheid. Als je je mening dropt, moet je weten waar je het over hebt. Hij baseert zijn hele punt op een feit dat niet is. Daarbij komt dat hij dit heel makkelijk kon checken. In elk motel ligt een bijbel in het nachtkastje; lees het stuk gewoon goed door!
Jammer. Verder respect voor de man hoor, maar wel enigzins getemperd.
Zelfs dan blijven het broers en zussen. (quote)
Klasse. Jammer dat ik zijn flow gewoon niet zo geweldig vind. En soms is zijn kracht tegelijk zijn zwakte. Het 'de teacher' etiket iets te graag willen doordrukken. Dan doel ik vooral op de teksten in The Truth:The first two people on the planet, or so you believe
Their first time in heaven kids they had, Cain and Abel
Huh, now let me show you why the story's unstable
According to the story, according to what you believe
There was only Cain, Abel, Adam, and Eve
on the whole planet, now use your intellect
and tell me, what did Cain and Abel do for sex?
UPON THE WHOLE PLANET THERE WAS NOT ANOTHER
Could it be for sex, heh, they were looking at each other?
Hold up! I thought the church wasn't into that
But wait, still yet, there is another fact
How did the world get populated?
De lijn met hoofdletters is gewoon klinklare onzin. Adam en Eva waren de eerste, zij kregen oa (!) twee zoons: Kain en Abel. Dr staat echt nergens dat dat de enige waren. En in die tijd dat dit allemaal werd opgeschreven gaat het sowieso altijd alleen maar om de mannen. In stambomen werden alleen maar de mannen genoemd. Pure culturele kwestie.
Dit soort dingen breken veel (heel veel) af aan KRS-One's geloofwaardigheid. Als je je mening dropt, moet je weten waar je het over hebt. Hij baseert zijn hele punt op een feit dat niet is. Daarbij komt dat hij dit heel makkelijk kon checken. In elk motel ligt een bijbel in het nachtkastje; lees het stuk gewoon goed door!
Jammer. Verder respect voor de man hoor, maar wel enigzins getemperd.

0
geplaatst: 13 oktober 2008, 00:07 uur
Ook dat is niet zeker. Het enige wat in de bijbel staat is dat Adam en Eva de eersten waren. Of er nog meer bijgeschapen werden oid staat er niet, maar word ook niet ontkent. Het gaat voorbij aan de boodschap van het hele scheppingsverhaal en is irrelevant en word dus niet vermeld.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 18:14 uur
Op het moment zijn het deze mc's die tot mijn favoriete behoren
In willekeurige volgorde:
KRS-ONE
Nas
Jeru the Damaja
Guru
Q-tip
Buckshot
Brother Ali
Slug
KRS-ONE
Nas
Jeru the Damaja
Guru
Q-tip
Buckshot
Brother Ali
Slug
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 18:29 uur
Goede lijst Overgewicht!
Top 10 (update):
01. Slug
02. Percee P
03. MF Doom
04. Vordul Mega
05. Charizma
06. Common
07. The Gift of Gab
08. Black Thought
09. Del the Funky Homsapien
10. Big Daddy Kane
Top 10 (update):
01. Slug
02. Percee P
03. MF Doom
04. Vordul Mega
05. Charizma
06. Common
07. The Gift of Gab
08. Black Thought
09. Del the Funky Homsapien
10. Big Daddy Kane
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 12:19 uur
ik vind veel mc's goed, maar Biggie, Redman, MF DOOM, Slick Rick en Del the Funky Homosapien vallen onder mijn smaak.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 22:08 uur
1.) Slug
2.) Nas
3.) GZA
4.) Vast Aire
5.) Buckshot
Dan willekeurig; Method Man, MF Grimm, Del the Funkee Homosapien, MF DOOM, Sean Price
2.) Nas
3.) GZA
4.) Vast Aire
5.) Buckshot
Dan willekeurig; Method Man, MF Grimm, Del the Funkee Homosapien, MF DOOM, Sean Price
0
geplaatst: 1 november 2008, 01:36 uur
Nog steeds, KRS-One. Een van de weinige MC's die de beat naar zijn hand kan zetten.
0
geplaatst: 2 november 2008, 20:40 uur
0
gipspoot
geplaatst: 2 november 2008, 23:25 uur
Ik zie hier in dit topic heel vaak de term old school voorbij komen en vervolgens noemen mensen namen als Q-Tip enzo, maar het is toch als volgt:
Old school is ongeveer tot en met 1986 1987. Dus het eindigde zo ongeveer met Raisin Hell van Run DMC en het begon ongeveer met Paid In Full van Eric B. & Rakim. De overgang zit hem volgens mij vooral in manier van rappen (ongeveer wat raffael eerder ook al aangaf) en de beats werden veel gevarieerder en veel gesampled en weet ik veel wat allemaal niet.
Als iemand er anders over denkt moet die het zeggen want ik weet ook niet helemaal of ik gelijk heb, maar ik vind zelf dat de term ''old school''' vaak onterecht gebruikt wordt.
Mijn favo rappers btw:
- Eminem
- Ice Cube
- Ice-T
- Brainpower
- Guru
- The D.O.C.
- Extince
- LL Cool J
Old school is ongeveer tot en met 1986 1987. Dus het eindigde zo ongeveer met Raisin Hell van Run DMC en het begon ongeveer met Paid In Full van Eric B. & Rakim. De overgang zit hem volgens mij vooral in manier van rappen (ongeveer wat raffael eerder ook al aangaf) en de beats werden veel gevarieerder en veel gesampled en weet ik veel wat allemaal niet.
Als iemand er anders over denkt moet die het zeggen want ik weet ook niet helemaal of ik gelijk heb, maar ik vind zelf dat de term ''old school''' vaak onterecht gebruikt wordt.
Mijn favo rappers btw:
- Eminem
- Ice Cube
- Ice-T
- Brainpower
- Guru
- The D.O.C.
- Extince
- LL Cool J
0
geplaatst: 2 november 2008, 23:43 uur
gipspoot schreef:
Ik zie hier in dit topic heel vaak de term old school voorbij komen en vervolgens noemen mensen namen als Q-Tip enzo, maar het is toch als volgt:
Voor mijn kinderen zal Lil Wayne en co. waarschijnlijk ook old school zijn, het is alles behalve een statisch begrip.
0
gipspoot
geplaatst: 3 november 2008, 00:18 uur
Ja maar wat ik dus duidelijk probeerde te maken is het volgende
'oude rap' is niet hetzelfde als old school in mijn ogen
en dat is volgens mij waardoor veel mensen de term verkeerd gebruiken. Het zit hem in het muzikale aspect. Wat ik net ook al aangaf: de rapstijl en de beats.
'oude rap' is niet hetzelfde als old school in mijn ogen
en dat is volgens mij waardoor veel mensen de term verkeerd gebruiken. Het zit hem in het muzikale aspect. Wat ik net ook al aangaf: de rapstijl en de beats.
0
Nastee_Madface
geplaatst: 3 november 2008, 00:51 uur
Effe een top 5 :
1) Big Punisher
2) Kool G Rap
3) Eminem
4) Ol'Dirty Bastard
5) Chino XL
1) Big Punisher
2) Kool G Rap
3) Eminem
4) Ol'Dirty Bastard
5) Chino XL
0
geplaatst: 3 november 2008, 01:16 uur
Overgewicht schreef:
KRS-ONE
Nas
Jeru the Damaja
Guru
Q-tip
Buckshot
Brother Ali
Slug
KRS-ONE
Nas
Jeru the Damaja
Guru
Q-tip
Buckshot
Brother Ali
Slug
+ Talib Kweli
0
geplaatst: 3 november 2008, 09:00 uur
Nastee_Madface schreef:
Effe een top 5 :
1) Big Punisher
2) Kool G Rap
3) Eminem
4) Ol'Dirty Bastard
5) Chino XL
Effe een top 5 :
1) Big Punisher
2) Kool G Rap
3) Eminem
4) Ol'Dirty Bastard
5) Chino XL
Kortom rappers die snel flowen en veel multi's gebruiken
.
0
geplaatst: 3 november 2008, 13:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
De échte shit uit de zonnige Eindhoven
.
(quote)
De échte shit uit de zonnige Eindhoven
.yeahh WOONT bij mij omt hoek:D
0
geplaatst: 9 november 2008, 23:59 uur
Supernatural gooide er tijdens Rock The Bells ook weer een hele fijne vrije stijl uit. Props
0
raffael77
geplaatst: 10 november 2008, 08:26 uur
Ik heb supernatural gezien bij Planet Rock en dat was geloof ik 2003 of 2004. Wat ik wel vet vond is dat hij over alles kon rappen.
Je moest hem iets geven en maakte niet uit wat en hij rapte erover.
De enige rapper die hem heeft verslagen met freestylen in een battle notabene is C-Rayz Walz.
Je moest hem iets geven en maakte niet uit wat en hij rapte erover.
De enige rapper die hem heeft verslagen met freestylen in een battle notabene is C-Rayz Walz.
0
geplaatst: 10 november 2008, 17:22 uur
Craig G heeft hem ook verslagen in een battle in '97
http://www.youtube.com/watch?v=dp4Wd7MVXr8
Heel die the art of rhyme dvd is de moeite om te kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=dp4Wd7MVXr8
Heel die the art of rhyme dvd is de moeite om te kijken!
0
Superbeertje
geplaatst: 20 november 2008, 15:46 uur
Amerikaans:
2Pac, Ghostface Killah, Eminem, Sean Price, Snoop Dogg, Nas, Redman & (begin nu pas te checken, maar o zo dope) KRS-One.
Nederlands:
Rico, Jiggy Dje, Kleine Jay, Sticks, Typhoon, Bolle Tim, Extince.
2Pac, Ghostface Killah, Eminem, Sean Price, Snoop Dogg, Nas, Redman & (begin nu pas te checken, maar o zo dope) KRS-One.
Nederlands:
Rico, Jiggy Dje, Kleine Jay, Sticks, Typhoon, Bolle Tim, Extince.
0
geplaatst: 20 november 2008, 17:37 uur
Q-Tip, Notorious BIG, Nas, Slimkid3, Method Man, Fatlip, MF Doom, Ghostface Killah en Common.
Op basis van kwantiteit moeten de Pharcyde mannen wel achteraan sluiten.
Op basis van kwantiteit moeten de Pharcyde mannen wel achteraan sluiten.
0
geplaatst: 20 november 2008, 21:12 uur
1. Nas
2. Big L
3. Percee P
4. MF Doom
5. AZ
6. Lord Finesse
7. Kool G Rap
8. A.G.
9. Q-Tip
10. Slimkid3
2. Big L
3. Percee P
4. MF Doom
5. AZ
6. Lord Finesse
7. Kool G Rap
8. A.G.
9. Q-Tip
10. Slimkid3
0
geplaatst: 25 november 2008, 16:29 uur
11. Biggie
12. Booty Brown (ofzo)
13. Prodigy
14. Shad
15. KRS-One
16. Big Daddy Kane
17. Dr. Dre
18. Fatlip
19. Vast Aire
20. GZA
12. Booty Brown (ofzo)
13. Prodigy
14. Shad
15. KRS-One
16. Big Daddy Kane
17. Dr. Dre
18. Fatlip
19. Vast Aire
20. GZA
0
geplaatst: 26 november 2008, 20:24 uur
Top 75:
01. Slug
02. Common
03. MF Doom
04. Percee P
05. Del the Funky Homosapien
06. Gift of Gab
07. Brother Ali
08. Vordul Mega
09. Cise Star
10. Vakill
11. Charizma
12. J-Live
13. Canibus
14. Masta Ace
15. Blu
16. Big Daddy Kane
17. Black Thought
18. Talib Kweli
19. Lord Finesse
20. Wildchild
21. C.L. Smooth
22. Q-Tip
23. Kool G Rap
24. Jeru the Damaja
25. MC Shan
26. KRS-One
27. GZA
28. Mr. Lif
29. Mos Def
30. Vinnie Paz
31. Deacon the Villain
32. Vast Aire
33. C-Rayz Walz
34. Murs
35. Phonte
36. Elzhi
37. Aesop Rock
38. Method Man
39. One.Be.Lo
40. Braille
41. Cage
42. Trugoy the Dove
43. Rakim
44. Guru
45. Illogic
46. J. Sands
47. Shad
48. Chali 2na
49. Big L
50. Kazi
51. Kurious
52. Havoc
53. Double K
54. Jus Allah
55. O.C.
56. Scientifik
57. Pete Philly
58. Typhoon
59. Raw Poetic
60. Paris
61. Nas
62. Evidence
63. Rasco
64. Sabac
65. Reef the Lost Cauze
66. Framework
67. Fatlip
68. Tonedeff
69. Biz Markie
70. Geologic
71. Zion (van Zion I)
72. Jean Grae
73. Chino XL
74. Aceyalone
75. El Da Sensei
01. Slug
02. Common
03. MF Doom
04. Percee P
05. Del the Funky Homosapien
06. Gift of Gab
07. Brother Ali
08. Vordul Mega
09. Cise Star
10. Vakill
11. Charizma
12. J-Live
13. Canibus
14. Masta Ace
15. Blu
16. Big Daddy Kane
17. Black Thought
18. Talib Kweli
19. Lord Finesse
20. Wildchild
21. C.L. Smooth
22. Q-Tip
23. Kool G Rap
24. Jeru the Damaja
25. MC Shan
26. KRS-One
27. GZA
28. Mr. Lif
29. Mos Def
30. Vinnie Paz
31. Deacon the Villain
32. Vast Aire
33. C-Rayz Walz
34. Murs
35. Phonte
36. Elzhi
37. Aesop Rock
38. Method Man
39. One.Be.Lo
40. Braille
41. Cage
42. Trugoy the Dove
43. Rakim
44. Guru
45. Illogic
46. J. Sands
47. Shad
48. Chali 2na
49. Big L
50. Kazi
51. Kurious
52. Havoc
53. Double K
54. Jus Allah
55. O.C.
56. Scientifik
57. Pete Philly
58. Typhoon
59. Raw Poetic
60. Paris
61. Nas
62. Evidence
63. Rasco
64. Sabac
65. Reef the Lost Cauze
66. Framework
67. Fatlip
68. Tonedeff
69. Biz Markie
70. Geologic
71. Zion (van Zion I)
72. Jean Grae
73. Chino XL
74. Aceyalone
75. El Da Sensei
0
geplaatst: 26 november 2008, 20:27 uur
kan k me behoorlijk in vinden! k mis wel me vriend sage francis! mjah smake verschille;)
* denotes required fields.