MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
Harco
Lezen wordt voor de users op MuMe met de dag moeilijker.

RedLightCityBoy
User bedoel je.

Ik heb het al vaker gelezen door verschillende users hoor, dat ze de beat op Lifestylez Ov da Poor & Dangerous niet goed vinden.

Skafalau. Niemand weet met zoveel agressie/dreiging te spitten als hij.

Ik vind hem een erg goede rapper, die delivery, z'n rollende R en duistere teksten (en genoeg andere kwaliteiten) maken hem een zeer geslaagde rapper.

Een unieke artiest binnen de hiphop scene.

Edit: Willen de mensen hier ophouden met het deels afkraken met een van me favorieten album: Livestylez ov da poor & dangerous?

Je moet het album vaak geluistert hebben om de genialiteit tot je door te laten dringen. Maar zoals Hypnotic komt ook deels door Big L zelf, die het album zelf prima weet te dragen. Anders dan Nas op bijvoorbeeld Illmatic.

Iemand die een album kan dragen door alleen maaral goed te rappen zijn onderandere: The Notorious B.I.G, 2pac ,Big L, Ras Kass, Chino XL, Big Pun en nog een klein handje vol andere. Deze gasten waren zeer uniek en wisten/weten je puur alleen al door hun raps te boeien.

Rene1979
Mannen na het ontvangen van het Hands Down - Art of Life album.
Kan ik niet anders zeggen dat Charon Don aan mijn lijstje favo mc's is toegevoegd. Op het album van JuJu mob was al te horen dat deze man heel goed rapt. Maar na het beluisteren van Charon Don en Dj Huggy ben ik overtuigd van het kunnen van deze man!

Top 10

Reef the Lost Cauze
Mf Doom aka Viktor Vaughn aka King Geedorah
Chief Kamachi
Talib Kweli
Evidence
Elzhi
Charon Don
Vinnie Paz
Celph Titled
John Robinson

ManMonster
Favorieten (in willekeurige volgorde en zal er vast wel vergeten hebben):

C-Rayz Walz
MF DOOM
Mr. Lif
Akrobatik
R.A. The Rugged Man
Guru
Aceyalone
Murs
Immortal Technique

niet op willekeurige volgorde

ill bill tijdens non phixion
Rakim
Kool g rap
Gza
Ra the rugged man
Percee P
common
Black thought
Ras kass
en ik denk dat ik voor een Mr lif ga vooral op brotha's heeft hij een gruwelijke verse

Frostyx
1. Eminem
2. The Game
3. 2pac
4. Dr. Dre
5. Ice Cube
Eazy-E
Biggie Smalls
Guru
Immortal Technique
Mike Shinoda
Xzibit

RedLightCityBoy
Een aantal erg fijne MC's voor mij (willekeurig):

MF Doom
Kazi
Madlib
Common
J Dilla
Dr. Dre
Guru
Percee P
Ghostface
Shad
Lord Finesse
Warren G
Gudtyme
Wale Oyejide
Natti
Devin the Dude
J Live
Othello
Bootie Brown

even mijn nieuwe top 10 maken ik weet niet wat me bezielde om ill bill er in te gooien

Big L
Kool g rap
Mr lif
Jeru the damaja
Rakim
Gza
Black thought
Percee P
J live
Murs

En ik ben vast een paar vergeten maar deze komen in me op

1. Slug
2. MF DOOM
3. Black Thought
4. Q-Tip
5. Common
6. Talib Kweli
7. Mos Def
8. J-Live
9. Del the Funky Homosapien
10. Evidence

11. Brother Ali
12. Method Man
13. Vordul Mega
14. Cise Star
15. Raekwon
16. Vast Aire
17. Gift of Gab
18. GZA
19. Masta Ace
20. Prodigy

21. C.L. Smooth
22. Guru
23. Kool G Rap
24. R.A. the Rugged Man
25. Elzhi
26. Insight
27. Wildchild
28. Vakill
29. Percee P
30. Typhoon

Percee P op 29

Dat vind je te hoog/te laag?

Percee P is lyricaal een erg sterke rapper, ik mag altijd graag naar werk van hem luisteren. Een gouwe ouwe die het nog steeds goed doet .

Waarom Cise op 14 Heb je beetje teveel rond The Roots/Black Star geluisterd laatste tijd ?

Del.The Funky Homosapien
Notorious BIG
Inspectah Deck
Lord Finesse
GZA
Akin (Ja vind hem ietsjes beter dan Cise)
Masta Ace
J-Live
Phreako Rico

Rhythm & Poetry schreef:

Te....... hoog, en dan bedoel ik dat hij te laag in jouw top staat
Of juist andersom
Nouja bij mij zou hij op 1 staan.

Social_Mask
Beetje jammer dat Sage F. zo weinig wordt genoemd, toch wel een uitstekende rapper.

Harco
Off to the bathroom to sniff another lineeeeeeeeeee.
There's a big party goin' on, you're NOT inviteeeeeeed.

Social_Mask
Harco schreef:
Off to the bathroom to sniff another lineeeeeeeeeee.
There's a big party goin' on, you're NOT inviteeeeeeed.

Dark lenses, tint the windows that are under my eyelids
To hide from the light like I'm stuck in a fire pit
Burning up a sigh, with no desire to live through these lies
So I suffer in silence

Top 10 (volgorde staat niet vast)

MF DOOM
Pharoahe Monch
Andre 3000
Masta Ace
Slug
Black Thought
Phonte
Common
Talib Kweli
Nas

raffael77
Social_Mask schreef:
Beetje jammer dat Sage F. zo weinig wordt genoemd, toch wel een uitstekende rapper.

Het ligt niet aan hem maar aan de producties van zijn laatste paar albums. Sage kwam geniaal met Joe Beats maar sinds ze niet meer samen zijn heeft iet het moeten doen met voornamelijk B producers.

raffael77
Rhythm & Poetry schreef:

Percee P is lyricaal een erg sterke rapper, ik mag altijd graag naar werk van hem luisteren. Een gouwe ouwe die het nog steeds goed doet .

Lol en jij zegt gouwe ouwe maar hij is zeker een top 10 rapper op dit moment.

Lyrisch gezien rapt hij de meeste rappers van jou lijstje onder de tafel en daarnaast rapt hij met zoveel metaforen en punchlines dat menig rapper alleen al geen battle durven aangaan.

Gezien zijn cult status zou hij juist hoger in de lijst moeten staan een plaatsje samen met Doom.

29 is wel erg matig.

raffael77
01 KRS-One
02 Slug
03 Lord Finesse
04 Guru (The Dopest monotone MC ever)
05 DOOM(MF)
06 Percee P
07 Thes One & Double K (gelijk aan elkaar en lekker WC sound)
08 Vast Aire
09 Big Daddy Kane
10 Scarface (King of Southern Hiphop)

raffael77 schreef:
(quote)

Het ligt niet aan hem maar aan de producties van zijn laatste paar albums. Sage kwam geniaal met Joe Beats maar sinds ze niet meer samen zijn heeft iet het moeten doen met voornamelijk B producers.

Odd Nosdam, Buck 65, Sixtoo en Alias B producers... natuurlijk.

Harco
Human, the Death Dance vond ik vrij weinig aan, eerlijk gezegd. A Healthy Distrust blijft natuurlijk geweldig.

Raffael je doet net alsof ik Percee P een vreselijke rapper vind. Plaats 29 is een prima plek voor mij. Lyricaal is hij erg sterk, maar zijn stem is niet de meest fraaie die ik ken. En hij is toch een gouwe ouwe? Hij is van de generatie Lord Finesse. Ik bedoel het dan ook als zeer positief. Tegenwoordig staat hij nog steeds zijn mannetje. Neemt niet weg dat ik momenteel liever naar een Evidence of een Talib Kweli luister.

raffael77 schreef:
(quote)
Lol en jij zegt gouwe ouwe maar hij is zeker een top 10 rapper op dit moment.
Lyrisch gezien rapt hij de meeste rappers van jou lijstje onder de tafel en daarnaast rapt hij met zoveel metaforen en punchlines dat menig rapper alleen al geen battle durven aangaan.
Gezien zijn cult status zou hij juist hoger in de lijst moeten staan een plaatsje samen met Doom.29 is wel erg matig.
Prima als je dat als een belediging ziet, maar Lord Finesse boven Percee plaatsen is toch wel wat graadjes erger.

Volgens mij is het trouwens de bedoeling dat je als user je eigen favorieten plaatst. Ik snap niet hoe je daar uberhaupt op in kan gaan.

Hier trouwens 5 rappers die ik dit jaar sterk voor de dag vind komen:

1. P.O.S.
2. Cage
3. Kop
4. Slug
5. Eligh

Raff zegt eigenlijk gewoon dat hij Percee P beter vindt dan alle rappers uit je lijstje, het komt er alleen (zoals wel vaker, alhoewel het de laatste tijd gelukkig minder is) wat direct en lomperig uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.