Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:10 uur
Ik heb Nas eigenlijk nooit slecht gevonden. Nastradamus (die ik niet heb gechecked) schijnt een slecht album te zijn. Maar ik vind Nas een super goeie rapper die altijd wel wat interessants te melden heeft. Hij is erg uniek vind ik, vooral onder de commerciele rappers.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:19 uur
Nas heeft gewoon pech met kutproducties.
Oja en Slug doet al 15 jaar zijn ding en word alleen maar beter...
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:23 uur
Ik vind hem average. Zijn teksten vind ik een twaalf in een dozijn. Op zich heb ik daar normaal geen probleem me maar hij flowt tegewoordig niet lekker en zijn stem is te soft en eentonig geworden. It was written en I Am kan ik moeiteloos blijven draaien ( en Illmatic uiteraard ) .
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:44 uur
Ik vind It Was Written ook underrated. Dat is net als met Hell on Earth: het is de opvolger van een klassieker dus dan gaan mensen automatisch vergelijken en dan word het album al snel afgedankt als hij niet aan de verwachtingen voldoet. Oke, It Was Written was lang niet zo goed als Illmatic, maar een 3.77 vind ik te laag hoor.
En Slug, ik vond hem vroeger wel beter. In de periode 1996-1999 was hij echt een goede rapper. Nu ook nog steeds hoor.
En Slug, ik vond hem vroeger wel beter. In de periode 1996-1999 was hij echt een goede rapper. Nu ook nog steeds hoor.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:55 uur
GarnalenPeller schreef:
Idd

0
geplaatst: 27 juli 2009, 23:50 uur
Ik vind Hell On Earth veel beter dan The Infamous.
< - - - - -
Hef
< - - - - -
Hef

0
raffael77
geplaatst: 28 juli 2009, 08:32 uur
It Was Written is ook nog prima te doen, maar I Am, Nastradamus en eigenlijk zijn al zijn latere werk is gewoon matig met hier en daar een dope song.
Nu zie ik wel dat menig user hier toch zegt wat ik al tijden geleden heb gezegd, maar ik geen gelijk kreeg.
Nas, Mobb Deep, Fat Joe en meer van dat soort waren stuk voor stuk in het begin allemaal goed. Maar om nou een artiest te dragen op 1 of 2 albums vind ik slecht. Ook de status van een mc gaat veel te ver. Ik vind gewoon als je 2 goede albums gedropt heb en 5 matige albums ben je gewoon een matig artiest. Je kan wel zeggen dat iemand vroeger beter was, maar vind de status zoals bij Nas of Ice Cube, Dr Dre, Snoop Dogg, Kurious(met een zeer matige comeback) zwaar ruk. Het zijn tegenwoordig gewoon 3e rangs artiesten.
Nu zie ik wel dat menig user hier toch zegt wat ik al tijden geleden heb gezegd, maar ik geen gelijk kreeg.
Nas, Mobb Deep, Fat Joe en meer van dat soort waren stuk voor stuk in het begin allemaal goed. Maar om nou een artiest te dragen op 1 of 2 albums vind ik slecht. Ook de status van een mc gaat veel te ver. Ik vind gewoon als je 2 goede albums gedropt heb en 5 matige albums ben je gewoon een matig artiest. Je kan wel zeggen dat iemand vroeger beter was, maar vind de status zoals bij Nas of Ice Cube, Dr Dre, Snoop Dogg, Kurious(met een zeer matige comeback) zwaar ruk. Het zijn tegenwoordig gewoon 3e rangs artiesten.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:21 uur
raffael77 schreef:
Je kan wel zeggen dat iemand vroeger beter was, maar vind de status zoals bij Nas of Ice Cube, Dr Dre, Snoop Dogg, Kurious(met een zeer matige comeback) zwaar ruk. Het zijn tegenwoordig gewoon 3e rangs artiesten.
Wat zijn dan tweede-rangs en eerste-rangs-artiesten? Ze verkopen nog altijd véél meer dan alle underground-artiesten.Je kan wel zeggen dat iemand vroeger beter was, maar vind de status zoals bij Nas of Ice Cube, Dr Dre, Snoop Dogg, Kurious(met een zeer matige comeback) zwaar ruk. Het zijn tegenwoordig gewoon 3e rangs artiesten.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:25 uur
Waarom richt jij je altijd op de verkoopcijfers?
Vind je daarom de nieuwe Harry Potter ook de beste film?
Nee, dacht het niet.
Vind je daarom de nieuwe Harry Potter ook de beste film?
Nee, dacht het niet.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:28 uur
Je persoonlijke voorkeur speelt natuurlijk ook, maar als je de best verkopende rapartiesten derde-rangs noemt klopt daar toch weinig van? En waar die Harry Potter-praat opslaat weet ik ook niet; zeg ik soms dat Dre e.d. de beste artiesten zijn?
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:38 uur
Nee maar zo komt het wel over.
Je brengt het alsof de meest verdienende artiesten de beste zijn.
3e rangs kan de muziek natuurlijk wel zijn van de artiesten, iedereen kent inmiddels Nas en Snoop Dogg dus die blijven gewoon verkopen, zoalng ze maar dat ene hitje maken of weer iets geks doen.
Zo werkt het toch vaak in de Billboardmuziekwereld?
Je brengt het alsof de meest verdienende artiesten de beste zijn.
3e rangs kan de muziek natuurlijk wel zijn van de artiesten, iedereen kent inmiddels Nas en Snoop Dogg dus die blijven gewoon verkopen, zoalng ze maar dat ene hitje maken of weer iets geks doen.
Zo werkt het toch vaak in de Billboardmuziekwereld?
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:44 uur
Ik weet niet of jij wel leest wat ik typ, maar ik zeg, nogmaals, alleen dat als je de best verkopende artiesten derde-rangs noemt dat niet bepaald correct is (zeker niet grote namen als Nas, Dre, Cube en Snoop). Je kan het nog zo slecht vinden (alsof ik al het werk goed vind dat die genoemde heren uit hebben gebracht de laatste jaren goed vind), maar derde-rangs is het gewoon feitelijk niet. Als je dat wel denkt heb je het gewoon mis.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 12:53 uur
Ik lees het toch? En ik vind de artiesten ook niet derde-rangs maar de muziek wel.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 13:56 uur
raffael77 schreef:
Geef de credits eerder aan KRS-One. Hij heeft het verder geschopt tot 2000 dan de meeste andere rappers van toen. Hij heeft na 2000 nog wel een paar goede dingen gedaan maar niet alles is goed.
En zeg nou zelf Niek Illadelph haalt Black Thought ook niet meer.
Q-Tip was vroeger leuk maar zijn eerste solo was erg zwak en matig geproduceerd. Hij ging met de hype van Timbaland & Magoo mee en dat voor iemand totaal het tegenovergestelde aanbad.
Black Thought rapt op Rising Down al zijn gastartiesten eruit. En dat niet de minste (zowel in de zin van kwantiteit als kwaliteit). (quote)
Geef de credits eerder aan KRS-One. Hij heeft het verder geschopt tot 2000 dan de meeste andere rappers van toen. Hij heeft na 2000 nog wel een paar goede dingen gedaan maar niet alles is goed.
En zeg nou zelf Niek Illadelph haalt Black Thought ook niet meer.
Q-Tip was vroeger leuk maar zijn eerste solo was erg zwak en matig geproduceerd. Hij ging met de hype van Timbaland & Magoo mee en dat voor iemand totaal het tegenovergestelde aanbad.
Verder doe je weer hetzelfde als Frostix: het gaat hier om rappen, niet om de beats. Naast het feit dat het klinkklare onzin is dat Amplified zogenaamd commercieel en mainstream zou zijn (producties zijn vele malen ingenieuzer dan op het eerste gehoor lijkt, maar voor die discussie moet je maar even bij het album kijken), flowt Q-Tip daarop - misschien nog wel meer dan op welk van de Tribe platen ook - zoals alleen hij dat kan: weer-ga-loos! Op Renaissance vind ik hem rappend heel ietsje minder, maar nog altijd vele malen beter dan de doorsnee dipshit die hiphop verspreid.
Wat KRS-One betreft heb je wellicht gelijk. Feit is dat ik hem nooit echt geweldig heb gevonden. Zijn flow ligt me simpelweg niet en ook inhoudelijk schoort er nog wel eens wat aan. Volgens mij heb dat eerder in dit topic al eens aangehaald, dus scrol daar even naartoe als je wil weten wat.
Nog even: als iemand over zijn piek heen is (BT op Illadelph bv) betekend dat niet dat ze niet nog steeds briljant zijn.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 14:02 uur
Kill_illuminati schreef:
En Eminem. Ik ben er van overtuigt dat hij het nog gewoon kan en het gewoon verkloot met dat rare stemmetje.
Tsja, als we iedere rapper moeten die het wel zou kunnen maar niet dóet..(quote)
En Eminem. Ik ben er van overtuigt dat hij het nog gewoon kan en het gewoon verkloot met dat rare stemmetje.
Overigens: Method Man is op 8 Diagrams eigenlijk de enige (mss samen met Ghost) die zich nog duidelijk onderscheid. Eveneens een duurzaam MC en bovendien ook een van me favo's.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 14:04 uur
GarnalenPeller schreef:
Die ook ja. Maar is opnieuw niet volledig mijn ding. Bij vlagen briljant, maar lang niet altijd imo.Oja en Slug doet al 15 jaar zijn ding en word alleen maar beter...
0
geplaatst: 28 juli 2009, 14:12 uur
raffael77 schreef:
Ben ik het, mits ietwat genuanceerd, wel mee eens. Toch wil ik wel kwijt dat bv Nas met al zijn middelmatige albums wel iedere keer weer een paar fantastische tracks toevoegde aan zijn oevre. Tracks die anderen niet kunnen maken. Als ik hem dan hoor op Rock the Bells en al die geweldige tracks langskomen (dus ook Made You Look, Nas is Like etc), dan kun je enkel concluderen dat hij bovengemiddeld veel topmateriaal heeft uitgebracht en zodoende een groots rapper is.Nas, Mobb Deep, Fat Joe en meer van dat soort waren stuk voor stuk in het begin allemaal goed. Maar om nou een artiest te dragen op 1 of 2 albums vind ik slecht. Ook de status van een mc gaat veel te ver. Ik vind gewoon als je 2 goede albums gedropt heb en 5 matige albums ben je gewoon een matig artiest. Je kan wel zeggen dat iemand vroeger beter was, maar vind de status zoals bij Nas of Ice Cube, Dr Dre, Snoop Dogg, Kurious(met een zeer matige comeback) zwaar ruk. Het zijn tegenwoordig gewoon 3e rangs artiesten.
Maar bv Mobb Deep vind ik ook overgewaardeerd. The Infamous was geweldig, Hell on Earth aardig en verder gewoon ruk. Het verschil is dus dat Nas op zijn mindere platen nog altijd vertoon van talent tentoon spreidde en Mobb Deep niet.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 18:08 uur
Ik was het vergeten te zeggen maar Chino XL heeft het lang ook goed gedaan. Na wat recentere nummers te hebben gehoord (als Murda') kan ik concluderen dat hij het nog steeds kan.
1. Pharaoh Monch
2. Black Thought
3. Chino XL
4. Eminem
5. Kool G Rap
1. Pharaoh Monch

2. Black Thought
3. Chino XL
4. Eminem
5. Kool G Rap
0
Social_Mask
geplaatst: 29 juli 2009, 15:28 uur
Godsamme zeg.. niemand die zegt "Hey, Social, wat een fijne top10, Slug is idd erg goed" , maar neeee. Iedereen maar lullen over Nas. Ik wilde wat reacties uitlokken, geeft ik toe, maar dit overstijgt toch mijn verwachtingen. Ik hoop dat jullie trots op jezelf zijn!
Ik vind dat Illmatic niet die top10 plekt hoort te krijgen, en wat ik helemaal kut vind is dat een album als Lucy Ford EP's niet eens 40 stemmen heeft! Wel logisch natuurlijk..maar toch. Nas vind ik wel een zeer sterke rapper, alleen maakt hij toch wel slechte beatkeuzes. Maar dit is allemaal niet boeiend meer, hé..
Ik zweer het je R&P, de volgende keer als ik een bever tegenkom knal ik hem overhoop!
Zó!
Mooi lijstje Kill, Chino zou niet zo hoog komen, maar Monch en G ap zijn idd erg goede rappers, die laatste haalt mijn top10 net niet.
Stapler schreef:
Protest tegen wat en waarom?
Protest tegen wat en waarom?
Ik vind dat Illmatic niet die top10 plekt hoort te krijgen, en wat ik helemaal kut vind is dat een album als Lucy Ford EP's niet eens 40 stemmen heeft! Wel logisch natuurlijk..maar toch. Nas vind ik wel een zeer sterke rapper, alleen maakt hij toch wel slechte beatkeuzes. Maar dit is allemaal niet boeiend meer, hé..
Rhythm & Poetry schreef:
Tegen het systeem enzo. Bevers weten. Nas zuigt natuurlijk ook gewoon, maar dit zeg ik alleen maar uit protest.
Tegen het systeem enzo. Bevers weten. Nas zuigt natuurlijk ook gewoon, maar dit zeg ik alleen maar uit protest.
Ik zweer het je R&P, de volgende keer als ik een bever tegenkom knal ik hem overhoop!
Zó!
Mooi lijstje Kill, Chino zou niet zo hoog komen, maar Monch en G ap zijn idd erg goede rappers, die laatste haalt mijn top10 net niet.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 15:32 uur
Prachtig lijstje Social_Mask.... 
Maar tuurlijk zet je er iemand met opzet niet in

Maar tuurlijk zet je er iemand met opzet niet in

0
geplaatst: 9 augustus 2009, 22:10 uur
Naast enkele te verwachten namen zoals MF DOOM, KRS One, Rakim, Nas, Jeru the Damaja, GZA,... zou ik graag Brother J. van X-Clan vermelden. De beste man bezit een heerlijke flow. Als bewijs daarvan laat ik jullie graag een nummer van hem horen, waarop hij een keiharde funkbeat aan flarden flowt!
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 00:23 uur
Die gozer is dope. Qua uiterlijk ziet hij eruit als een combinatie van Tupac en Del the Funkee Homosapien.
Doordat ik net de X-Clan effen onder de loep nam heb ik daardoor weer twee doden HipHoppers mogen toevoegen aan mijn dodenlijst op Youtube.
Leuk dat je dit heb gepost want ik heb ze eerlijk gezegd nooit aandacht aan ze besteed.
Doordat ik net de X-Clan effen onder de loep nam heb ik daardoor weer twee doden HipHoppers mogen toevoegen aan mijn dodenlijst op Youtube.

Leuk dat je dit heb gepost want ik heb ze eerlijk gezegd nooit aandacht aan ze besteed.
0
raffael77
geplaatst: 10 augustus 2009, 00:48 uur
Is jullie ook opgevallen dat Chali 2Na eigenlijk dezelfde rapstyle heeft maar met zwaardere stem.
Hij is geweldig en ik heb dat album toevallig ook. Ik ga hem direct ff opzoeken. X-Clan is ook wel aan te raden
Hij is geweldig en ik heb dat album toevallig ook. Ik ga hem direct ff opzoeken. X-Clan is ook wel aan te raden
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:30 uur
GZA is mijn all-time favoriet. Hij heeft een glashelder stemgeluid, een vlijmscherpe flow en een duidelijke articulatie. De enige rapper waarbij ik het gevoel krijg dat zijn woorden echt snijden.
* denotes required fields.