MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MuMestafette

zoeken in:
Improvision
Lukas schreef:
Wat is de grootste misvatting over jou?
Dat ik altijd een verschrikkelijke reis achter de rug heb om bij een afspraak te arriveren. Ik rij zelf niet. Mensen met een auto denken dat je dan nergens kan komen zonder dat je er zesenhalf uur over doet.

Haha, zo herkenbaar.

Dat improviseer je weer ter plekke.

Mb.
Mooi topic, hoor. De denkwijze van Elohim vind ik interessant, omdat ik vooral zijn opmerking "laat mij maar vergeten worden" enigszins onbegrijpelijk vind. En ik ben stiekem wel een beetje jaloers op de sportieve volharding van Harderwiek - maar jaloezie is een slechte eigenschap volgens hem, dus dit moet hij me maar vergeven.

Respectemundo, Elohim!

Wat kunnen/moeten we dan eten ipv brood Harderwiek?

De admins laten het afweten?

Mijn stuk is zo goed als af. Nog even finetunen en een volgende kandidaat zoeken. Hoop het vanavond te plaatsen.

Stapler schreef:
Wat kunnen/moeten we dan eten ipv brood Harderwiek?
Ja, dat ligt natuurlijk ook veelal aan je dagelijkse bezigheden. Als student heb ik de mogelijkheid om wat meer tijd aan mijn voeding te besteden. Als je de hele dag op een kantoor zit of andere werkzaamheden doet wordt dat al snel moeilijker. Alternatief voor tarwe is sowieso al spelt. Dat is een graan die gebruikt werd voordat tarwe werd ontdekt. Hierdoor is de spelt nog niet gemodificeerd en heeft ook nog de 'oerlijke' voedingsstoffen die granen behoren te hebben. Heb je de mogelijkheid om wat meer thuis te zien oid, dan zijn er natuurlijk ontzettend veel mogelijkheden.

Magere kwark. Noten. En ei.

Harderwiek schreef:

Jammer dat ik je totaal niet ken, en toch een vraag moet verzinnen. Laat ik gaan voor: Hoe ben je bij MuMe gekomen, en waarom blijf je hier actief?
Om op de eerste zin in te spelen. Kunnen best eens een biertje pakken (onze faculteiten liggen nog geen 100m van elkaar volgens mij) of concertje pakken hier in Groningen (Sticks en Dope D.O.D. komende tijd in Grunn).
Heb je een punt haha.
Ik ga met mijn vriendin naar Dope DOD trouwens, heb al tickets. =D

Bedorvenkebab schreef:
Magere kwark. Noten. En ei.

Twee violen en een trommel en een fluit. Ik zie herman vandaag, ik zal hem eens streng toespreken.

Omgekeerde wereld.

Wordt er nog steeds gefinetuned?

De verwachtingen lopen hoog op met zo'n cliffhanger...

Andere tijdzones en alles....

Herman? Is er iets dat je er nog niet aan toe komt?

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Twee violen en een trommel en een fluit. Ik zie herman vandaag, ik zal hem eens streng toespreken.

Ik ben het vergeten.

Stel jezelf voor in één zin:
Herman, 34 jaar, inbetweenjobs, muziekliefhebber

Waar kom je vandaan?
Geboren in Leiderdorp, getogen in Leiden en daar nog steeds wonend, al ben ik in de loop der jaren wel een paar keer verhuisd geweest.

Waar ben je momenteel mee bezig?
Nu? Ik typ dit in etappes, dus dat kan nog al eens veranderen. Het is momenteel zondagmiddag en ik heb me voorgenomen vandaag niets nuttigs te doen. Wel wil ik nog een recensie schrijven voor een muziekwebsite (niet musicmeter) en nog even bellen met een vriendin. Verder moet ik nog even stofzuigen en boodschappen doen, eigenlijk. Oh, en de was draait. Razend interessant allemaal.

Geloof je in leven na de dood?

Nee, ik ben wel zo'n materialist om te denken dat het leven na de dood gewoon stopt. Mensen leven door in de gedachten van anderen, maar ik denk dat het daarmee wel ophoudt. Ik ben niet erg spiritueel aangelegd, wat dat betreft. Af en toe heb ik wel die buien, maar doorgaans niet.

Hoe wil je later herinnerd worden?

Lastige vraag. Ik hoop nog even mee te gaan, maar heb geen idee hoe mijn leven er over - laten we zeggen - 50 jaar uitziet. Mijn moeder is nu mijn enige nog levende familielid, maar ik zie haar geen 115 worden, dus ik zal het van mijn vrienden moeten hebben. Ik hoop dat ze mij zich zullen herinneren als iemand die er voor ze was, een liefdevol en gepassioneerd persoon.

Ben je gelukkig?

Het wisselt, maar hoe moeilijk het leven soms ook is, ik ben gelukkig altijd wel positief over de toekomst. Momenteel voel ik me best gelukkig, gelukkig, want ik heb leuke vrienden, doe genoeg leuke dingen en ben gezond. Ain't Go No - I Got Life van Nina Simone is in deze eigenlijk wel mijn lijflied.

Wie of wat inspireert je?

Sport, muziek en mensen. Niet in die volgorde, eerder andersom. Concreet kan ik heerlijk mijn gedachten op een rijtje krijgen als ik aan het sporten ben, bij een goed concert sta en een goed gesprek heb met iemand. Met name gesprekken met goede vrienden kunnen erg inspirerend zijn of überhaupt als een goede spiegel werken als ik teveel in mijn hoofd zit (ik ben enig kind, dus heb die neiging wel eens).

Welke persoon (of wat) heeft je het meest geïnspireerd om te doen wat je doet?
Lastige vraag. Ik denk mijn vriendin C., die ik maar niet met volledige naam zal noemen. Ik heb haar vorig jaar ontmoet en zij is wel echt een inspiratie, in haar gedragingen, omgang met mensen en onbevooroordeelde manier van denken sowieso. Ik ben ook nog steeds een beetje zoekende wat ik nu echt wil (mijn valkuil is dat ik alles wil) en soms wat focus mis, zij helpt me daarbij. Maar uiteindelijk ben ik toch zelf degene die alles doet natuurlijk.

Wie tip je als de toekomst?

Qua muziek? Geen flauw idee. Dat heeft me ook nooit zo bezig gehouden. Ik luister gewoon veel, maar of iets wel of niet groot zal worden dat weet ik echt niet. Qua hiphop heb ik sowieso al niet echt de vinger op de pols. Daarnaast leef ik ook niet echt in de toekomst. Ik ben al blij als iemand nu een mooie plaat of single maakt waar ik van kan genieten, zo erg vind ik het niet als dat dan ook het enige of laatste wapenfeit van niveau blijkt te zijn. Eigenlijk ligt mijn smaak ook meer in het verleden, zeker wat hiphop betreft. Heb laatst nog eens een mixtape met hele oude old school (grofweg uit de periode 1979-1983) beluisterd. Dat is meer mijn ding.

Veel mensen denken dat ik historicus ben, omdat ik voor een wetenschappelijk instituut in dat vakgebied heb gewerkt. Het heeft wel mijn interesse, maar verder dan een voorlichtingsuurtje van de studie Geschiedenis bij de Leidse Universiteit toen ik in V6 zat ben ik nooit gekomen. Destijds kon de geschiedenis van voor 1789 me gestolen worden, dus ben ik iets anders gaan studeren (psychologie).

Als je terug kon in de tijd, waar ging je heen?

Wat persoonlijk leven betreft: naar 2004, om vervolgens een dijk van een scriptie te schrijven. Dat heb ik destijds helemaal laten liggen, silly me. Wat muziek betreft: dat vind ik lastiger. Ooit heb ik daar een topic over geopend, waarin ik zelfs een hiphop-gerelateerd antwoord gaf op deze vraag. Namelijk het bezoeken van de bloc parties in NY in de jaren '70, o.a. om te leren breakdancen. Maar ik neig toch ook wel naar de jaren '90: graag was ik wat eerder naar concerten gegaan. Had Chemical Brothers en Underworld bv. al wel in de mid '90s willen zien en niet pas in de 00s.

Waar ben je het meest trots op?
Het feit dat ik altijd klaar sta voor anderen en ik tamelijk onbevooroordeeld ben in het algemeen. Ben me door mijn studie wel bewust geworden hoe kwalijk (en onbewust) oordeelsvorming werkt en kan me denk ik wel goed verplaatsen in anderen.

Waar ben je het minst trots op?

Ik zou graag wat meer zelfdiscipline hebben.

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

Echt hartgrondig gehuild in september, denk ik. Het liep niet zoals ik wilde tussen mij en een bepaalde dame.

Wat wil je de komende tijd nog bereiken?

Een nieuwe baan vinden is prioriteit nummer 1! Verder doe ik wat cursussen/vrijwilligerswerk, waarvan ik nuttige kennis/vaardigheden hoop op te steken.

Wat was je eerste hiphopalbum?

Dat kan er maar eentje zijn: MC Miker "G" - I'm a B-Bone (1987)
Overigens geen idee wat me bezielde dit album te kopen. Waarschijnlijk gewoon gekocht, omdat het spotgoedkoop was, een paar jaar na de release. Destijds had ik nauwelijks zakgeld en kocht ik gewoon de afdankertjes uit de vinylbak van Free Record Shop. Het is een beetje hiphouse-achtig, maar dan niet van het goede soort. Het tweede album was al een stuk beter: Snoop's Doggystyle. Die heb ik best wel grijsgedraaid en vind ik nog steeds erg leuk. Als middelbare scholier van een jaar of 14/15 was één van mijn beste vriendjes heel erg into hiphop en via hem heb ik ook kennisgemaakt met Nas, Wu-Tang Clan, Ol' Dirty Bastard, 2pac, etc. Ik weet nog hoe down hij was toen 2pac dood was.

Wat is het laatste (hiphop)album dat je gekocht hebt?

Ik denk Preemptive Strike van DJ Shadow. Maar ik zou het eigenlijk niet echt weten. Mijn hiphopcollectie kan nog flink uitgebreid worden, dat is in een ding dat zeker is. Eigenlijk wil ik binnenkort Liquid Swords van GZA kopen, want die heb ik laatst weer herontdekt en dat is toch wel een fantastische plaat.

Greatest MC ever?
Hier ben ik ook te weinig hiphopper voor helaas, maar ik ben de laatste tijd wel onder de indruk van het soepele stemgeluid van Kendrick Lamar. Halle Berry, hallelujah.

Best producer ever?

In de hiphop zou ik dit echt niet weten. Maar daarbuiten eigenlijk ook niet. Misschien toch ook Steve Albini, omdat hij het geluid van muziek weet terug te brengen naar de rauwe essentie, of dat nu dat van zijn eigen Shellac of een groep als Godspeed You Black Emperor is. Maar ik ben ook een liefhebber van pompeuze pop, dus ik zou ook Phil Spector kunnen noemen.

Wie is je favoriete DJ ever?

Dat is dan toch Erol Alkan. Met de electro die hij draait heb ik minder affiniteit dan 10 of 5 jaar geleden, maar gezien zijn voorkeur voor 60s psychedelica, 70s krautrock, 80s postpunk en 90s britpop zitten we aardig op dezelfde lijn. Alleen is hij ongeveer 100 keer zo muzikaal.

Wie is je favoriete Graffartist/kunstenaar?
Hier heb ik echt weinig verstand van. Veel verder dan Banksy en Keith Haring kom ik niet... Beiden spreken me wel aan, zonder dat ik er echt fan van ben.

Wie is je favoriete non-hiphopartiest?
David Bowie, als ik kijk naar mijn luistergedrag de afgelopen 20 jaar. Maar Pulp mag ook niet onvermeld blijven. Verder heb ik een hoop favorieten, maar deze twee zijn toch wel essentieel voor mij.

Wat is je favoriete aspect van hiphop?

De beats. Net als dance kunnen die 'repetitief' zijn, maar daardoor kun je er soms ook moeilijk stil bij blijven zitten. Maar uiteindelijk gaat het toch gewoon om het totaalplaatje, zoals bij alle muziek.

Wat zou je willen veranderen aan hiphop?

Aan de muziek zelf niet, misschien wel aan het stigma dat er soms nog een beetje aankleeft: mensen die niet verder kijken dan 50 cent en het een inferieur 'boemboem'-genre noemen oid. Dat is uiteindelijk hun verlies, maar ik verwonder me er wel over dat dat soort mensen nog steeds bestaan. Gelukkig sterven ze langzaam uit.

Je favoriete track op het moment?
The Isley Brothers' It's Your Thing. Zo'n lekkere jaren '60 soul/funkplaat. Wat hiphop betreft heb ik laatst Brooklyn Zoo van Ol' Dirty Bastard ontdekt.

Wat zijn je favoriete hiphopalbums?
Illmatic is hier echt volledig geland, de laatste grofweg anderhalf jaar. Daar zit echt zoveel passie en gedrevenheid in dat het me bijna teveel wordt, zo bijzonder vind ik het. Verder heb ik laatst dus Liquid Swords van GZA herontdekt, ook echt een geweldige plaat. Maar het zijn wel de uitzonderingen, ik luister meer naar losse tracks over het algemeen.

Wat zijn je favoriete non-hiphopalbums?
De laatste tijd weer veel albums van midden jaren '90: Different Class van Pulp staat buiten kijf, maar ook Suede's Dog Man Star en Radiohead's The Bends doen het hier goed de laatste tijd. Maar eigenlijk is het vooral Different Class en zijn er daarna een stuk of 50 tot 100 albums die niet zoveel voor elkaar onder doen.

Wat zijn je favoriete films?

Ik kijk graag films, zo heb ik gisteren nog twee films in de bioscoop gezien. Maar echt favoriete films zoals albums heb ik toch niet echt. Ik ben eigenlijk meer een fan van regisseurs dan van films. Maar als ik een paar titels moet noemen: A Clockwork Orange, La Haine, Drive, Jagten, Lost Highway, Citizen Kane. Ben verder vooral een arthouse-liefhebber.

Je favoriete boeken?
Ik ben een slechte lezer, het kost me echt moeite boeken uit te krijgen. Ben nu bezig in Musicology (Oliver Sacks) en Bonita Avenua (Peter Buwalda). maar vraag me af hoe ver ik zal komen. Heb er vaak de rust niet voor, eigenlijk kan ik alleen in de trein echt goed lezen. De krant lees ik dan weer wel. In het verleden las ik wel erg veel (WF Herman's Onder Professoren was een favoriet, evenals Aldous Huxley's Brave New World), maar na mijn middelbare schoolperiode is het nooit meer goedgekomen.

Wat is je lievelingsgerecht?
Ik houd wel erg van paëlla en andere visgerechten. Verder ben ik me de laatste tijd pas echt een beetje op koken aan het storten. Ik maakte heel vaak gewoon een rijst- of pastagerecht, maar heb me voorgenomen lekkere dingen te maken met alle groenten en kruiden die ik me maar kan bedenken. Dat kost wel tijd voordat ik die allemaal gehad heb.

Doe je aan sport?

Mijn doelstelling is twee keer per week te fitnessen, maar het schiet er best vaak bij in. Maar daarin kan ik mijn gedachten goed verzetten en ordenen, dus het is wel goed voor me. Als tiener en begin-twintiger heb ik verder judo en jujitsu gedaan. Daarnaast voetbal ik bij mooi weer wel eens met een vriendengroep in het park. En ik heb een racefiets, maar die staat al weer een paar maanden in mijn gangetje te wachten op mooier weer.

Slechtste concert ooit?

Er zullen vast nog wel slechtere concerten geweest zijn, maar Marilyn Manson op Rock Werchter in 2001 ongeveer was best lachwekkend. En ik ben in 1999 op hetzelfde festival ook weggelopen bij Metallica volgens mij.

Beste poppodium van Nederland?

Qua entourage Paradiso, maar Ekko (knus) en de Melkweg (programmering) verdienen ook een eervolle vermelding.

Wackste personen op aarde?

Asociale mensen zoals die vent die heel populair stond te doen bij Calexico in Tivoli afgelopen vrijdag. Lekker door het concert heen kletsen en de mensen die hem erop aanspraken belachelijk maken. Verder mensen die te veel blijven hangen in hun negatieve idee van de wereld en daarom maar op een foute politieke partij stemmen.

Dopeste personen op aarde?

Mensen die oprechte interesse tonen in hun medemens. Gelukkig zijn dat er best een hoop.

Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?

David Bowie - Space Oddity. Ook een beetje gezien het thema van het nummer, omdat ik me dan kan voorhouden dat Major Tom in de ruimte vast ook geen muziek kon luisteren. En het nummer ligt vers in het geheugen omdat het gisteren tot twee keer toe voorbij kwam in één van de films die ik zag.

Aan wie geef je het estafettestokje door, en waarom?

Ik geef hem door aan mijn generatiegenoot Rene1979, omdat hij een van de oudere hiphopliefhebbers is op de site en zijn liefde voor het genre echt wel heel diep gaat. Ik hoop dat hij er zin in heeft, moet hem nog pm'en.

Welke vraag wil je aan hem of haar stellen?
Rene, wanneer en hoe is jouw liefde voor hiphop ontstaan? Ik ben wel benieuwd of je er al vroeg bij was of dat het later kwam.

Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever. [/quote]

Hier een mixje met diverse favoriete plaatjes dat ik een tijd terug in elkaar heb gedraaid. Niet gemixt op beats (wel vaak op key):

SoundCloud - Hear the world?s sounds

Interessant stukje. Had je niet direct ingeschat als psycholoog

Rene1979
Lollig Topic en kende het nog niet. Doe uiteraard mee..

De vragenlijst:

Stel jezelf voor in één zin:

34 jaar, Liefhebber van Muziek met name Hip Hop, Soul en Funk

Waar kom je vandaan?

Beverwijk

Waar ben je momenteel mee bezig?

Het nieuwe Doppelgangaz aan het luisteren.

Geloof je in leven na de dood?

Nee alleen in dood na het leven.

Hoe wil je later herinnerd worden?

Als een eerlijk behulpzaam mens

Ben je gelukkig?

Zeker

Wie of wat inspireert je?

Andere mensen inspireren mij, mijn eigen keuzes te maken.

Welke persoon (of wat) heeft je het meest geïnspireerd om te doen wat je doet?

Mijn grootste voorbeeld, mijn vader al doe ik andere dingen dan die hij gedaan heeft.

Wie tip je als de toekomst?

MC RobHef sowieso

Dat ik niet benaderbaar en boos ben.

Als je terug kon in de tijd, waar ging je heen?

Toen ik 18 jaar was, dan had ik namelijk wetende wat ik nu weet, langer doorgeleerd.

Waar ben je het meest trots op?

Mijn onderscheidingen voor bewezen diensten in het buitenland.

Waar ben je het minst trots op?

Nederland en de verloedering die langzaam aan lijkt te zijn ingezet, met alle zinloze gewelddadige acties de laatste jaren, kijk bijvoorbeeld naar Eindhoven en Oosterhout. Al begon dit al bij Kerwin Duinmeijer in de jaren 80. Ik walg daar serieus van!

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

Werkelijk waar geen flauw idee.

Wat wil je de komende tijd nog bereiken?

Wellicht hogerop of een andere job.

Wat was je eerste hiphopalbum?

D.J. Jazzy Jeff & The Fresh Prince - He's the DJ, I'm the Rapper, ik was toen 9 jaar (1988).

Wat is het laatste (hiphop)album dat je gekocht hebt?

The Doppelgangaz - Hark, al moet die nog binnenkomen

Greatest MC ever?

Dat vindt ik een moeilijke vraag maar als ik echt moet kiezen, Rakim, Notorious BIG of Guru..

Best producer ever?

Net zo moeilijk als bovenstaande vraag, Large Professor, Pete Rock of DJ Premier

Wie is je favoriete DJ ever?

DJ Q-Bert

Wie is je favoriete Graffartist/kunstenaar?

Crel van de Koele Kikkers Crew

Wie is je favoriete non-hiphopartiest?

Curtis Mayfield en Otis Redding

Wat is je favoriete aspect van hiphop?

MC'in en DJ'in

Wat zou je willen veranderen aan hiphop?

Dat we terug gingen naar het pure van de 90's in plaats van alle commerciële bagger nu. Iedereen die weer nieuwe dingen ontdekt in de platenzaken, waar ik het zelf ook altijd ontdekte. In de trein naar Amsterdam of Haarlem en daar de goede platenzaken afstruinen naar nieuwe hiphop.

Je favoriete track op het moment?

Odissee - So Peculair (Remix)

Cyne - Time Being, Pete Rock and CL Smooth - Mecca and the Soul Brother en Real Live - The Turnaround

Wat zijn je favoriete non-hiphopalbums?

Skull Snaps - Skull Snaps, Curtis Mayfield - Curtis en Parliament - Mothership Connection

Wat zijn je favoriete films?

Alles van Tarantino

Je favoriete boeken?

Bravo Two Zero van Chris Ryan en vond het boek van Gijpie ook echt geniaal

Wat is je lievelingsgerecht?

Alles wat niet Oerhollands is.

Doe je aan sport?

Ja hoor, voetbal

Slechtste concert ooit?

Zal een Snoop Dogg concert zijn geweest.

Beste poppodium van Nederland?

Melkweg

Wackste personen op aarde?

Job Cohen

Dopeste personen op aarde?

Ik vind op Job Cohen na iedereen Dope die ik aardig en oprecht vind.

Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?

Pusherman van Curtis Mayfield en dan kan Sugarman van Rodriguez er nog net bij.

De vraag van Herman:Rene, wanneer en hoe is jouw liefde voor hiphop ontstaan?

Dat was op de basischool toen oudere jongens van de school luisterde naar de platen van Fresh Prince, dat was toen het enige waar geen lelijke woorden in zaten, en je dus met een gerust hart van je ouders naar mocht luisteren, ik kreeg toen ook van mijn vader het originele cassettebandje voor in mijn walkman. Ik luister sindsdien alleen maar naar hiphop dit zal in 1988 zijn geweest.Het jaar erna 89 kwam de Rode Demo van Osdorp Posse op mijn pad dat vond ik ook echt tof omdat je het nu ook goed kon verstaan. (Mijn ouders waren daar niet zo blij mee) Op de middelbare school ging het los en luisterde ik naar Big Daddy Kane, Rakim, CL Smooth en ga zo maar door. Tot nu dus.. Ik luisterde wel als kleinere jongen al naar de tunes van Arthur Conley bijvoorbeeld als mijn vader dat op had staan.

Aan wie geef je het estafettestokje door, en waarom?

Aan Colucci_Era ik zag zo snel dat hij nog niet geweest is.

Welke vraag wil je aan hem of haar stellen?

Wat betekend oldschool Hip Hop voor jou, door je nog jonge leeftijd ben ik benieuwd of jij denkt dat die periode heeft bijgedragen heeft aan de hedendaagse hiphop en zo ja hoe?

Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever.

www.houseofhiphop.nl

Initiatiefrijk! ..

Zo, Rene schroeft het tempo weer even op.

Rene1979
Blij met het antwoord Herman?

Ja, absoluut. Je was er al heel vroeg bij. In 89 had ik echt nog niet van Osdorp Posse gehoord, dat kwam denk ik pas 3/4 jaar later. Grappig ook dat van het taalgebruik, had me niet gerealiseerd dat ouders daar moeite mee konden hebben.

Mooi dat je Arthur Conley noemt. Een pupil van de meester Otis Redding. Zeker een van de meest onderschatte soulzangers voor mij. Heeft zich zelfs gevestigd in Nederland voor heel wat jaren en ik meen te hebben gelezen dat hij niet wilde worden herkend en dus onder een andere naam door het leven ging. Hij kon niet meer tegen de spotlights. Later werd duidelijk dat het om Arthur Conley ging. Zijn stemgeluid doet me altijd heel erg denken aan Sam Cooke.

Een hit van Conley - Sweet Soul Music die we natuurlijk kennen van Sam Cooke. Ook was hij een gast bij Reiziger in Muziek waar hij Nothing Can Change This Love heeft gecoverd.

Rene1979 schreef:

Real Live - The Turnaround

Hey dat was mijn Album van de week paar jaar terug !! Ken je het daarvan ?

Rene1979
nega schreef:
(quote)

Hey dat was mijn Album van de week paar jaar terug !! Ken je het daarvan ?

Nee.. Maar je brcht het wel weer onder de aandacht. Ik kende het album al toen het uitkwam Maar toen jij het weer aanhaalde ben ik het meer gaan waarderen.

Interessant voer om te lezen Herman. Veel succes met het vinden van een baan.

En Rene had haast geloof ik. Maar zitten ook wel een paar mooie antwoorden tussen.

Rene1979
Geen haast maar ben nooit heel uitgebreid in antwoorden. Het gaat om de essentie.

Weet Colucci_Era dat hij ad beurt is?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.