Genres / Hip-Hop / MuMestafette
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2013, 21:53 uur
Bird.
Colluci_Era weet alles. Met zijn alziend oog.
En Rene heeft gelijk als hij mij voor de toekomst tipt.
Colluci_Era weet alles. Met zijn alziend oog.
En Rene heeft gelijk als hij mij voor de toekomst tipt.

0
geplaatst: 18 maart 2013, 16:23 uur
Daar is ie dan eindelijk. 
Stel jezelf voor in één zin:
Maikel Janssen, 18 jaar, muziekliefhebber, gamer, MMA-fan.
Waar kom je vandaan?
Uit de wereldstad Heerlen.
Waar ben je momenteel mee bezig?
Deze vragenlijst invullen terwijl ik luister naar A$AP Rocky - Long.Live.A$AP. Verder doe ik niet zoveel, een beetje gamen, series kijken, af en toe een film. In december ben ik gestopt met de opleiding toegepaste psychologie, dus geen school op het moment. Op mijn werk (AH) ben ik bezig om teamleider te worden.
Geloof je in leven na de dood?
Hier denk ik wel vaker over na (niet te diep), maar als ik nu een antwoord moet geven zou ik nee zeggen, toch blijft er een twijfelachtig gevoel hangen over dit onderwerp.
Hoe wil je later herinnerd worden?
Als een oprecht en gedreven persoon die iedereen het beste toewenst.
Ben je gelukkig?
Gematigd. Zoals ik al zei heb ik op het moment geen opleiding, daarom mis ik het nodige sociale contact. Gelukkig heb ik wel nog vrienden buiten school, als die tijd hebben probeer ik daar zoveel mogelijk mee te doen.
Wie of wat inspireert je?
Mensen die ongelooflijk veel (hard) werk steken in iets dat ze willen bereiken. Altijd mooi om dat te zien, helaas zijn er ook genoeg die hun doel niet bereiken.
Welke persoon (of wat) heeft je het meest geïnspireerd om te doen wat je doet?
Ik doe eigenlijk niet zo veel. Zelfdiscipline is meestal het probleem om iets door te zetten.
Wie tip je als de toekomst?
Earl Sweatshirt.
Wat is de grootste misvatting over jou?
Ik zou het niet weten. Ik ben redelijk onzeker, dus ik durf eigenlijk geen conclusies te stellen als het gaat om wat andere mensen van mij vinden/denken.
Als je terug kon in de tijd, waar ging je heen?
Ik ben opgegroeid in een tijd waar sociale media en techniek een steeds belangrijkere rol spelen in de samenleving (wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft). Dus ik zou wel eens naar een tijd willen zonder internet, telefoons, auto’s, misschien zelfs elektriciteit.
Waar ben je het meest trots op?
Mijn persoonlijke ontwikkeling van de laatste twee jaar, vooral op sociaal gebied.
Waar ben je het minst trots op?
Mijn zelfdiscipline en motivatie om door te zetten.
Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Dat is een hele tijd geleden. Ik ben best een gevoelig persoon, maar ik kan het altijd nog inhouden, zelfs in (voor mij) moeilijke periodes heb ik het nog droog kunnen houden. Het is natuurlijk ook niet goed om het op te kroppen, maar meestal heb ik gewoon niet het gevoel dat het eruit moet.
Wat wil je de komende tijd nog bereiken?
Ik wil mijn baas overtuigen dat ik de juiste persoon ben om teamleider te worden en een beter conditie waardoor ik weer meer kan bereiken in mijn sport.
Wat was je eerste hiphopalbum?
Eminem - The Marshal Mathers LP.
Wat is het laatste (hiphop)album dat je gekocht hebt?
De vinyl reissues van A Long Hot Summer en Disposable Arts van Masta Ace.
Greatest MC ever?
Eminem, Slug, Black Thought, Masta Ace, GZA. Te moeilijk om één te kiezen.
Best producer ever?
Dr. Dre, geen twijfel.
Wie is je favoriete DJ ever?
Hier verdiep ik me niet echt in.
Wie is je favoriete Graffartist/kunstenaar?
Zie vorige vraag.
Wie is je favoriete non-hiphopartiest?
Red Hot Chili Peppers.
Wat is je favoriete aspect van hiphop?
De beats.
Wat zou je willen veranderen aan hiphop?
Het gezeur over “echte” hiphop.
Je favoriete track op het moment?
Als ik naar iTunes kijk is dat Das Racist - Shut Up, Man ft. El-P en als ik naar spotify kijk is dat Drake - Started from the Bottom.
Wat zijn je favoriete hiphopalbums?
Zie mijn top 10.
Wat zijn je favoriete non-hiphopalbums?
Red Hot Chili Peppers - Californication, Bob Marley & the Wailers - Exodus, Frank Ocean - Channel Orange.
Wat zijn je favoriete films?
www.moviemeter.nl/user/127634/votes/. Ik kan erg genieten van een film met een mooi verhaal, maar ik geniet net zo veel van hersenloze actiefilms zoals The Expendebles 1 & 2. Ik vind het ook altijd mooi om een vriendengroep dat een “avontuur” beleeft te zien zoals The Hangover en (soort van) Jackass. Dat wordt ook altijd mooi weergegeven in bepaalde series.
Je favoriete boeken?
De Allestafel.
Wat is je lievelingsgerecht?
Een lekker mals biefstuk gaat er altijd wel in.
Doe je aan sport?
Ja, sinds kort ben ik begonnen met MMA.
Slechtste concert ooit?
Ik ga helaas niet naar veel concerten, maar tussen die paar waar ik ben geweest zit eentje tussen die was wel erg slecht en dat was die van Hef en Turk in De Nieuwe Nor in Heerlen. De beste momenten waren toen er andere rappers op het podium kwamen om hun gastverses te doen.
Beste poppodium van Nederland?
De Nieuwe Nor in Heerlen. Jammer genoeg ligt het in Heerlen.
Wackste personen op aarde?
Haters, misgunners. Ik probeer deze mensen zoveel mogelijk uit mijn leven te houden.
Dopeste personen op aarde?
Ik ben het wel eens met Herman, alleen ken ik persoonlijk niet veel mensen die zo zijn.
Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?
Ik zou het echt niet weten.
Rene: Wat betekend oldschool Hip Hop voor jou, door je nog jonge leeftijd ben ik benieuwd of jij denkt dat die periode heeft bijgedragen heeft aan de hedendaagse hiphop en zo ja hoe?
Oldschool hiphop zou vast wel iets bijgedragen hebben aan de hedendaagse hiphop. Hoe? Ik denk dat ik te weinig oldschool hiphop ken om dat te zeggen.
Oldschool hiphop betekent eigenlijk niet zo veel voor mij. Ik mis altijd een bepaald gevoel bij die muziek die ik bij hedendaagse hiphop wel hebt, een soort van “je had er bij moeten zijn” gevoel.
Aan wie geef je het estafettestokje door, en waarom?
Stapler. Daarom.
Welke vraag wil je aan hem of haar stellen?
Als ik zo naar je stemmen kijk, zie ik veel verschillende soorten muziek. Dus mijn vraag is: Wat maakt volgens jou muziek goed? Is het belangrijk dat het bijvoorbeeld oprecht is of kijk je meer naar dingen zoals opbouw en techniek?
Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever.
Dit is een van mijn favoriete MMA gevechten. Twee gasten die van niks komen met één doel: een contract bij de UFC. Het gevecht was zo goed van beide kanten dat ze beide een contract kregen aangeboden. En het mooiste is natuurlijk het wederzijdse respect aan het einde van het gevecht.

Stel jezelf voor in één zin:
Maikel Janssen, 18 jaar, muziekliefhebber, gamer, MMA-fan.
Waar kom je vandaan?
Uit de wereldstad Heerlen.
Waar ben je momenteel mee bezig?
Deze vragenlijst invullen terwijl ik luister naar A$AP Rocky - Long.Live.A$AP. Verder doe ik niet zoveel, een beetje gamen, series kijken, af en toe een film. In december ben ik gestopt met de opleiding toegepaste psychologie, dus geen school op het moment. Op mijn werk (AH) ben ik bezig om teamleider te worden.
Geloof je in leven na de dood?
Hier denk ik wel vaker over na (niet te diep), maar als ik nu een antwoord moet geven zou ik nee zeggen, toch blijft er een twijfelachtig gevoel hangen over dit onderwerp.
Hoe wil je later herinnerd worden?
Als een oprecht en gedreven persoon die iedereen het beste toewenst.
Ben je gelukkig?
Gematigd. Zoals ik al zei heb ik op het moment geen opleiding, daarom mis ik het nodige sociale contact. Gelukkig heb ik wel nog vrienden buiten school, als die tijd hebben probeer ik daar zoveel mogelijk mee te doen.
Wie of wat inspireert je?
Mensen die ongelooflijk veel (hard) werk steken in iets dat ze willen bereiken. Altijd mooi om dat te zien, helaas zijn er ook genoeg die hun doel niet bereiken.
Welke persoon (of wat) heeft je het meest geïnspireerd om te doen wat je doet?
Ik doe eigenlijk niet zo veel. Zelfdiscipline is meestal het probleem om iets door te zetten.
Wie tip je als de toekomst?
Earl Sweatshirt.
Wat is de grootste misvatting over jou?
Ik zou het niet weten. Ik ben redelijk onzeker, dus ik durf eigenlijk geen conclusies te stellen als het gaat om wat andere mensen van mij vinden/denken.
Als je terug kon in de tijd, waar ging je heen?
Ik ben opgegroeid in een tijd waar sociale media en techniek een steeds belangrijkere rol spelen in de samenleving (wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft). Dus ik zou wel eens naar een tijd willen zonder internet, telefoons, auto’s, misschien zelfs elektriciteit.
Waar ben je het meest trots op?
Mijn persoonlijke ontwikkeling van de laatste twee jaar, vooral op sociaal gebied.
Waar ben je het minst trots op?
Mijn zelfdiscipline en motivatie om door te zetten.
Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Dat is een hele tijd geleden. Ik ben best een gevoelig persoon, maar ik kan het altijd nog inhouden, zelfs in (voor mij) moeilijke periodes heb ik het nog droog kunnen houden. Het is natuurlijk ook niet goed om het op te kroppen, maar meestal heb ik gewoon niet het gevoel dat het eruit moet.
Wat wil je de komende tijd nog bereiken?
Ik wil mijn baas overtuigen dat ik de juiste persoon ben om teamleider te worden en een beter conditie waardoor ik weer meer kan bereiken in mijn sport.
Wat was je eerste hiphopalbum?
Eminem - The Marshal Mathers LP.
Wat is het laatste (hiphop)album dat je gekocht hebt?
De vinyl reissues van A Long Hot Summer en Disposable Arts van Masta Ace.
Greatest MC ever?
Eminem, Slug, Black Thought, Masta Ace, GZA. Te moeilijk om één te kiezen.
Best producer ever?
Dr. Dre, geen twijfel.
Wie is je favoriete DJ ever?
Hier verdiep ik me niet echt in.
Wie is je favoriete Graffartist/kunstenaar?
Zie vorige vraag.
Wie is je favoriete non-hiphopartiest?
Red Hot Chili Peppers.
Wat is je favoriete aspect van hiphop?
De beats.
Wat zou je willen veranderen aan hiphop?
Het gezeur over “echte” hiphop.
Je favoriete track op het moment?
Als ik naar iTunes kijk is dat Das Racist - Shut Up, Man ft. El-P en als ik naar spotify kijk is dat Drake - Started from the Bottom.
Wat zijn je favoriete hiphopalbums?
Zie mijn top 10.
Wat zijn je favoriete non-hiphopalbums?
Red Hot Chili Peppers - Californication, Bob Marley & the Wailers - Exodus, Frank Ocean - Channel Orange.
Wat zijn je favoriete films?
www.moviemeter.nl/user/127634/votes/. Ik kan erg genieten van een film met een mooi verhaal, maar ik geniet net zo veel van hersenloze actiefilms zoals The Expendebles 1 & 2. Ik vind het ook altijd mooi om een vriendengroep dat een “avontuur” beleeft te zien zoals The Hangover en (soort van) Jackass. Dat wordt ook altijd mooi weergegeven in bepaalde series.
Je favoriete boeken?
De Allestafel.
Wat is je lievelingsgerecht?
Een lekker mals biefstuk gaat er altijd wel in.
Doe je aan sport?
Ja, sinds kort ben ik begonnen met MMA.
Slechtste concert ooit?
Ik ga helaas niet naar veel concerten, maar tussen die paar waar ik ben geweest zit eentje tussen die was wel erg slecht en dat was die van Hef en Turk in De Nieuwe Nor in Heerlen. De beste momenten waren toen er andere rappers op het podium kwamen om hun gastverses te doen.
Beste poppodium van Nederland?
De Nieuwe Nor in Heerlen. Jammer genoeg ligt het in Heerlen.
Wackste personen op aarde?
Haters, misgunners. Ik probeer deze mensen zoveel mogelijk uit mijn leven te houden.
Dopeste personen op aarde?
Ik ben het wel eens met Herman, alleen ken ik persoonlijk niet veel mensen die zo zijn.
Over vijf minuten word je doof, je kan nog één nummer luisteren... welke?
Ik zou het echt niet weten.
Rene: Wat betekend oldschool Hip Hop voor jou, door je nog jonge leeftijd ben ik benieuwd of jij denkt dat die periode heeft bijgedragen heeft aan de hedendaagse hiphop en zo ja hoe?
Oldschool hiphop zou vast wel iets bijgedragen hebben aan de hedendaagse hiphop. Hoe? Ik denk dat ik te weinig oldschool hiphop ken om dat te zeggen.
Oldschool hiphop betekent eigenlijk niet zo veel voor mij. Ik mis altijd een bepaald gevoel bij die muziek die ik bij hedendaagse hiphop wel hebt, een soort van “je had er bij moeten zijn” gevoel.
Stapler. Daarom.
Als ik zo naar je stemmen kijk, zie ik veel verschillende soorten muziek. Dus mijn vraag is: Wat maakt volgens jou muziek goed? Is het belangrijk dat het bijvoorbeeld oprecht is of kijk je meer naar dingen zoals opbouw en techniek?
Freestyle een stukje: teken iets, rap iets, maak een filmpje, post een track, post een link, post een filmpje, een foto, vertel een anekdote, whatever.
Dit is een van mijn favoriete MMA gevechten. Twee gasten die van niks komen met één doel: een contract bij de UFC. Het gevecht was zo goed van beide kanten dat ze beide een contract kregen aangeboden. En het mooiste is natuurlijk het wederzijdse respect aan het einde van het gevecht.
0
Raffael1977
geplaatst: 18 maart 2013, 17:50 uur
Matig MMA gevecht. Ze kunnen totaal niet grond vechten zoals worstelaars of Braziliaanse ju-jutsu meesters en dat maakt de wedstrijd alleen maar saaier.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 17:56 uur
Colucci_Era, hoezo ben je met de opleiding gestopt? Onderzoek en Statistiek?
0
geplaatst: 18 maart 2013, 18:05 uur
Raffael1977 schreef:
Matig MMA gevecht. Ze kunnen totaal niet grond vechten zoals worstelaars of Braziliaanse ju-jutsu meesters en dat maakt de wedstrijd alleen maar saaier.
Jij kunt het vast beter.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 18:23 uur
Dahero1 schreef:
Gedeeltelijk. Onderzoek was niet het leukste vak, dat wist ik voordat ik met de opleiding begon. Ik ben er in de loop van de opleiding gewoon achter gekomen dat ik het niks voor mij was. Het is wel interessant, maar dat was het dan ook voor mij.
Raffael1977 schreef:
Ik begrijp wel waarom je dat vindt. Ik vind het niet echt nodig dat alle elementen per ce gebruikt moeten worden voor een goed MMA gevecht.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 22:23 uur
Vind het interessant om de stukken van veel van de bekende namen op deze site die ik terugvind bij hiphop-albums te lezen. Kan me in veel dingen ook herkennen maar bij sommige dingen juist ook weer niet. Zie wel dat er veel mensen bijzitten die wat verder denken over het leven dan misschien de gewone mens naar mijn mening doet (maar dat is misschien op mijn leeftijd nog in versterkte vorm, ben pas 17). Overigens mooi stuk Colluci_Era, bepaalde dingen die je zegt doen me denken aan mijzelf maar ook aan mijn beste vriend. Betekent misschien weinig voor jou dat ik dit zeg maar ik vind de herkenning wel tof 

0
geplaatst: 18 maart 2013, 23:33 uur
De hoeveelheid tijd die je spendeert aan het nadenken over het leven en wat je wil bereiken stijgt exponentieel eens je de 20 bereikt ofzo. Dat is bij mij nu toch het geval
0
geplaatst: 18 maart 2013, 23:41 uur
Okee, nouja het gebeurt bij mij nu toch ook al een tijd. Ben een voorloper ofso lol, maar merk dat velen er zich nog niet zo druk om maken.
Maar ik bedoelde naast de doelen die je jezelf gaat stellen in de toekomst en wat je wilt bereiken ook nog het nadenken over het leven en alles eromheen op een filosofische manier. Irriteer vaak vrienden of familie als ik weer eens mijn hersenspinsels met ze deel haha
Maar ik bedoelde naast de doelen die je jezelf gaat stellen in de toekomst en wat je wilt bereiken ook nog het nadenken over het leven en alles eromheen op een filosofische manier. Irriteer vaak vrienden of familie als ik weer eens mijn hersenspinsels met ze deel haha
0
Improvision
geplaatst: 18 maart 2013, 23:46 uur
Colucci_Era schreef:
Stapler. Daarom.
Als ik zo naar je stemmen kijk, zie ik veel verschillende soorten muziek. Dus mijn vraag is: Wat maakt volgens jou muziek goed?
Stapler. Daarom.
Als ik zo naar je stemmen kijk, zie ik veel verschillende soorten muziek. Dus mijn vraag is: Wat maakt volgens jou muziek goed?
Pitchfork.
0
geplaatst: 19 maart 2013, 00:07 uur
Hahaha. Pitchfork check ik bijna nooit, hoogstens om wat nieuwe artiesten te ontdekken maar die reviews daar zijn meestal nogal uit de lucht gegrepen.
0
Raffael1977
geplaatst: 19 maart 2013, 00:18 uur
Ik heb toevallig wel aan braziliaanse ju-jutsu gedaan, kickboxen, judo en nu jij weer!
0
geplaatst: 19 maart 2013, 00:36 uur
Ik deed aan ballet tot ik 9 was en mijn vader vond dat ik moest vermannen. Ik Ben ook nu heel erg blij.
0
geplaatst: 19 maart 2013, 09:11 uur
Ik wil nog steeds graag een ballerina worden. Maar de operatie is zo duur...
0
geplaatst: 19 maart 2013, 17:23 uur
Het valt me op dat nagenoeg iedereen die tot nu toe meegedaan heeft, zijn bewondering uit voor ijverige, gemotiveerde, doelnajagende mensen. Natuurlijk, een dergelijke attitude is nastrevenswaardig, omdat het eerder resultaat op kan leveren. Maar het illustreert ook de ontwikkeling in Nederland waarbinnen het woord 'proactief' een gigantische vlucht heeft genomen. Waarbinnen de eigen verantwoordelijkheid en het eigen intitiatief geheel volgens Amerikaanse traditie als zaligmakend worden gezien. En waarbinnen niet schitteren dus te allen tijde puur jezelf aan te rekenen is. In dat licht is het ook treffend dat achttienjarige jongens hier al vrij defaitistisch concluderen dat ze te zwak zouden zijn.
De invloed van een individu is zelfs wanneer het gaat om het eigen leven echter gebonden aan beperkingen. Nogmaals, het is niet vruchtbaar om daar teveel bij stil te staan. Maar naar anderen toe is dat mijns inziens vaak wel nodig. Mensen zijn sowieso al geneigd het falen van anderen dispositioneel in plaats van situationeel te duiden. Het is simplistisch en oneerlijk om dat nimmer ter discussie te stellen. Ook bij jezelf. Soms wordt het je gewoon erg moeilijk gemaakt. Soms lopen ook anderen tegen vanalles aan. Dit wordt te vaak miskend in dit neoliberale tijdperk, net als dat het leven niet louter om jezelf draait. Kinderen van zes willen al beroemd worden, parttime werkende moeders zijn slappe mutsen. Men ziet óf verliezers, óf winnaars. Men ziet geen groepen. Men vertrouwt elkaar nauwelijks. Ik kan hier nog uren over doorgaan, maar mijn punt is: laten we geen generatie vol teleurgestelde egocentristen worden. We moeten ons heil niet zoeken in de filosofie van de winnaar. Noch in die van de verliezer. Zoek hem in het gezond verstand van iemand daar tussenin.
De invloed van een individu is zelfs wanneer het gaat om het eigen leven echter gebonden aan beperkingen. Nogmaals, het is niet vruchtbaar om daar teveel bij stil te staan. Maar naar anderen toe is dat mijns inziens vaak wel nodig. Mensen zijn sowieso al geneigd het falen van anderen dispositioneel in plaats van situationeel te duiden. Het is simplistisch en oneerlijk om dat nimmer ter discussie te stellen. Ook bij jezelf. Soms wordt het je gewoon erg moeilijk gemaakt. Soms lopen ook anderen tegen vanalles aan. Dit wordt te vaak miskend in dit neoliberale tijdperk, net als dat het leven niet louter om jezelf draait. Kinderen van zes willen al beroemd worden, parttime werkende moeders zijn slappe mutsen. Men ziet óf verliezers, óf winnaars. Men ziet geen groepen. Men vertrouwt elkaar nauwelijks. Ik kan hier nog uren over doorgaan, maar mijn punt is: laten we geen generatie vol teleurgestelde egocentristen worden. We moeten ons heil niet zoeken in de filosofie van de winnaar. Noch in die van de verliezer. Zoek hem in het gezond verstand van iemand daar tussenin.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 maart 2013, 17:35 uur
Dankjewel Sjaak. Trouwens, wat bedoel je met 'mensen zien geen groepen?'
0
Improvision
geplaatst: 19 maart 2013, 17:44 uur
Wat als we er allemaal eens naar zouden streven om de middelmatigste te zijn?
0
geplaatst: 19 maart 2013, 17:46 uur
Ik denk dat hij bedoelt dat mensen teveel met hunzelf bezig zijn en te weinig kijken naar bijvoorbeeld mensen met vergelijkbare interesses. Daardoor gaan mensen elkaar minder snel vertrouwen en geloven ze alleen in wat zijzelf denken. Ik kan er naast zitten 

0
geplaatst: 19 maart 2013, 18:05 uur
Hij bedoeld onder andere dat we minder moeten kijken naar wat bepaalde individuen bereiken of juist niet bereiken, en meer wat we als groep kunnen bereiken of hebben bereikt en dergelijke.
Ik ben het op zich wel met je eens. Je ziet dit ook erg duidelijk in de sport terug. Hoe vaak gaat het na een (voetbal)wedstrijd niet over één of twee bepaalde spelers in plaats van over het gehele team. De hele Ronaldo vs. Messi hype is er ook wel een goed voorbeeld van.
Ik ben het op zich wel met je eens. Je ziet dit ook erg duidelijk in de sport terug. Hoe vaak gaat het na een (voetbal)wedstrijd niet over één of twee bepaalde spelers in plaats van over het gehele team. De hele Ronaldo vs. Messi hype is er ook wel een goed voorbeeld van.
0
geplaatst: 19 maart 2013, 18:14 uur
Mensen die risico's durven te nemen zijn bereidt om te falen. Zij zullen van de fouten leren en deze mensen hebben dan ook vaak een hoog eigenwaarde. Mensen die alles goed willen doen durven vaak geen risico's te nemen en hebben een laag eigenwaarde.
Ik weet niet precies welke mensen er worden bewondert in dit topic, maar ik weet wel dat veel succesvolle mensen geen opleiding of school hebben afgemaakt.
Ik weet niet precies welke mensen er worden bewondert in dit topic, maar ik weet wel dat veel succesvolle mensen geen opleiding of school hebben afgemaakt.
0
Raffael1977
geplaatst: 19 maart 2013, 21:56 uur
Dahero1 schreef:
Mensen die risico's durven te nemen zijn bereidt om te falen. Zij zullen van de fouten leren en deze mensen hebben dan ook vaak een hoog eigenwaarde. Mensen die alles goed willen doen durven vaak geen risico's te nemen en hebben een laag eigenwaarde.
Omdat je met dat laatste wat je zegt ook niet echt talent hoeft te hebben. Jij kan ook beroemd worden op een andere manier als je niet kan zingen maar je moet een bepaalde weg en denkwijze volgen om zo je doel te halen. Iedereen kan het maar de meesten doen het niet omdat ze bang zijn voor het onbekende en geen zekerheid hebben. Laat deze denkwijze uit je gedachten en je zal merken dat er andere deuren voor je open staan. Het klinkt misschien gek maar dit is het grote succes achter veel beroemdheden van tv of radio, zakenmensen en anderen succesvolle mensen.
0
geplaatst: 19 maart 2013, 22:20 uur
Dahero1 schreef:
En er zijn nog veel meer succesvolle mensen die zeer hoog opgeleid zijn (kijk anders even naar het gemiddeld loon van mensen met een MBA van een hoog aangeschreven school).
Die succesvolle mensen zonder opleiding zijn de uitzondering die de regel bevestigen.
Twee gigantische dt-blunders in één bericht kunnen trouwens echt niet
0
geplaatst: 19 maart 2013, 22:22 uur
Je een doel stellen, dat proberen te bereiken en niet opgeven als het de eerste tien keer niet lukt.
0
geplaatst: 20 maart 2013, 00:43 uur
Sjaakspeare schreef:
Het valt me op dat nagenoeg iedereen die tot nu toe meegedaan heeft, zijn bewondering uit voor ijverige, gemotiveerde, doelnajagende mensen. Natuurlijk, een dergelijke attitude is nastrevenswaardig, omdat het eerder resultaat op kan leveren. Maar het illustreert ook de ontwikkeling in Nederland waarbinnen het woord 'proactief' een gigantische vlucht heeft genomen. Waarbinnen de eigen verantwoordelijkheid en het eigen intitiatief geheel volgens Amerikaanse traditie als zaligmakend worden gezien. En waarbinnen niet schitteren dus te allen tijde puur jezelf aan te rekenen is. In dat licht is het ook treffend dat achttienjarige jongens hier al vrij defaitistisch concluderen dat ze te zwak zouden zijn.
Ik snap je punt. Het inzien van eigen zwaktepunten is daarentegen compleet het tegenovergestelde. De Amerikaanse manier van denken is dat iedereen alles kan bereiken, zolang ze hun best maar doen. Omdat ik een achtienjarige jongen ben waarnaar je mogelijkerwijs verwijst, snap ik niet hoe mijn gedachte treffend is in dat licht. De ontwikkeling die je beschrijft zou eerder een reactie als 'maar als ik maar hard genoeg mijn best doe, dan kom ik er wel!' gepast lijken. Juist dat defaitisme is het tegenovergestelde van dat soort denken. Het kan zijn dat ik die opmerking verkeerd opvat natuurlijk.
Mensen zijn inderdaad geneigd om bij zichzelf succes dispositioneel te verklaren, en falen situationeel. Bij anderen vaak andersom. Ik denk zelf dat dat voornamelijk voortkomt vanuit de evolutionaire drang om je eigenwaarde een beetje hoog te houden. Ikzelf zie echter dat ik simpelweg niet over de kwaliteiten beschik om bepaalde doelen te bereiken, daarnaast zit ik ook niet in de beste situatie. Ik zie dus weinig kansen voor mezelf bij bepaalde doelen omdat er niet meer is. Ik zie geen reden om dan aan een 'American dream'-achtig idee vast te houden.
Het tweede punt dat je maakt gaat over de individualisatie die we tegenwoordig zien. Wat hij bedoelt met 'men ziet geen groepen' is denk ik dat Nederland sinds de ontzuiling (om maar een punt te noemen) veel meer versplinterd is geraakt, en mensen dus niet zozeer bij een bepaalde gemeenschap horen. Dit zorgt voor interessante fenomenen, waarbij je ziet dat wij mensen heel graag juist ergens bij horen, maar dat we het ons in de individualistische samenleving gewoon heel moeilijk maken. Vandaar ook dat ik ben 'gevlucht' naar het internet. Ik vond in mijn directe omgeving geen mensen om mee te praten over dingen waarover ik wil praten, op het internet waren die mensen wel, die daar waarschijnlijk waren met vergelijkbare redenen. Zo dient het internet als (gedeeltelijke) opvulling voor de leegte die de individualisatie met zich meebracht. Maar dat is dan misschien nog een ander punt.
Om de wereld minder egocentrisch te maken is volgens mij een complete omslag van cultuur nodig. Het liberale individualisme zal plaats moeten maken voor een ander systeem, waarmee tegelijkertijd het kapitalisme ten onder zal moeten gaan (omdat het kapitalisme steunt op het individueel nastreven van eigenbelang). Ik zit er al even over na te denken, maar ik heb nog geen overtuigend alternatief gevonden.
* denotes required fields.