devel-hunt schreef:Paul moest niets hebben van de Phil Spector productie, hij vond het een verminking van zijn werk. Bovendien is er nooit met McCartney over gesproken, om Phil Spector de productie te laten doen. Dat hebben George en John gewoon samen beslist. McCartney hoorde het pas toen de plaat al werd geperst, toen was er geen weg meer terug.
John en George waren blijkbaar wel blij met zijn productie, solo hebben ze nog jaren met hem samengewerkt.
Anno 2012 zit Spector in de bajes. Er is een lijk van een vrouw in zijn huis gevonden.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTF-olCLv4ULqOfKztGBsM3Ss_bedSsLRRekKIwuI2jGEFSMI4-
eh...toch een kleine verbetering, maar wel een belangrijke...(sorry!)
McCartney heeft wel degelijk de mix gehoord voordat de plaat ter persing ging en hij ging akkoord met het eindresultaat!
When Spector's work was done, he rapidly assembled his mix of the Let It Be album, cut four acetate copies of the LP, and sent one apiece to each of the Beatles for their approval. The four musicians liaised with each other, and approved Spector's work. Only two weeks later, when the presses were already rolling, did Paul suddenly wake up and think, "Hang on a minute, I want to make some changes". But by then it was too late.
(Peter Doggett, auteur van "You Never Give Me Your Money")
Het was ook niet eens zozeer de George en John 'stiekem' met Phil Spector aan de slag waren; Paul was op dat moment druk met het maken van zijn solo-album en had eigenlijk geen interesse in wat voor Beatles-produkt dan ook!