MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Kun je in je nieuw bericht/mening/whatever een permalink plaatsen welke verwijst naar je vorig bericht/mening/whatever? Lijkt mij ook te doen als verwijzing naar een vorig standpunt. Eenmaal geplaatst vind ik ook dat je niets mee mag veranderen omdat het de flow van een discussie kan storen.

Sir Spamalot schreef:
Kun je in je nieuw bericht/mening/whatever een permalink plaatsen welke verwijst naar je vorig bericht/mening/whatever? Lijkt mij ook te doen als verwijzing naar een vorig standpunt. Eenmaal geplaatst vind ik ook dat je niets mee mag veranderen omdat het de flow van een discussie kan storen.

Dat gaat zeker, en dat lijkt me ook de meest elegante oplossing.
Ik ben trouwens ook blij dat de albums centraal staan.

Choo Choo
Uit bovenstaande berichten krijg ik sterk het idee dat mensen meer vanuit de huidige site redeneren en deze dan ook gaan verdedigen, terwijl een beetje out-of-the-box denken soms geen kwaad kan. Zoals ik namelijk al eerder aangaf lost het loskoppelen van je persoonlijke mening van het forum alle hierboven genoemde problemen gewoon op.

Laat ik het even anders formuleren. Het gaat me daarbij vooral om die meningen dus.

Ik ben nu bezig om bij al mijn favoriete albums een mening te schrijven (eentje die los staat van berichten die daarvoor zijn geplaatst, gewoon mijn mening over het album). Ik vind het mooi om deze in een overzicht te zien zoals onder 'meningen' of 'muzieklog'. Valt me overigens op dat er maar weinig meningen worden geschreven op deze manier. Ik denk dat dat komt doordat het nu dus een minder gebruikers-centrale-site is en dat het aanvinken van iets als een mening nu weinig toegevoegde waarde heeft, maar dat terzijde.

Betreft wat Jordy zegt; ik denk dat het niet veel voorkomt door wat ik net zeg over dat je nu zo weinig kunt met een mening. Ik heb het idee dat dat concept nog niet helemaal 100% geoptimaliseerd is, beetje een ondergeschoven kindje.

Dus als ik straks een mooi lijstje heb met al mijn meningen over de albums (met eventueel een lijstje met mijn favoriete nummers, tip!), kan het toch zomaar zijn dat ik over een half jaar anders denk over een album en dat ik dat wil wijzigen. Jullie mening op dit moment over een album blijft toch ook niet de rest van je leven gelijk?

Ik zie het bijvoorbeeld voor me dat je naast de naam van iemand (in het forum) op een linkje kunt klikken naar de (uitgebreide) mening over het betreffende album. Als iemand wil reageren op het forum kan dat toch altijd nog.

Ik hoop dat jullie me niet vervelend vinden en snappen dat ik gewoon nadenk over dit soort dingen...

Sir Spamalot (crew)
Choo Choo, niemand houdt je tegen om mee te denken en uw bijdragen zijn welkom. Het zal altijd een beetje afwegen worden tussen wensen en werkelijkheid, gezien deze site ook onderhouden wordt door mensen in hun vrije tijd.

Choo Choo schreef:
Ik zie het bijvoorbeeld voor me dat je naast de naam van iemand (in het forum) op een linkje kunt klikken naar de (uitgebreide) mening over het betreffende album. Als iemand wil reageren op het forum kan dat toch altijd nog.

Maar dat kan nu ook al. Als ik jouw meningen wil lezen ga ik gewoon hier kijken. En als jij je mening wil veranderen kan je gewoon je nieuwe mening aanvinken.

Choo Choo schreef:
Uit bovenstaande berichten krijg ik sterk het idee dat mensen meer vanuit de huidige site redeneren en deze dan ook gaan verdedigen, terwijl een beetje out-of-the-box denken soms geen kwaad kan.

Het aangename aan deze site is net dat deze redelijk uniek is. Als ik een gebruikers-georienteerde website wilde gebruiken, ga ik inderdaad gewoon naar last.fm. Het gaat hier net om discussies, en niet zozeer om gebruikers.
Op de mening die je neerpent wordt misschien gereageerd en daaruit kan een discussie ontstaan. Als je de mogelijkheid geeft om die mening aan te passen slaat die discussie binnen een half jaar misschien nergens meer op. Die optie om meningen aan te duiden is trouwens relatief recent.
Ik vind het ook een slecht idee om die meningen dan los te koppelen van de eigenlijke albumdiscussies. Een dergelijk monoloog-achtig concept vind ik niet passen bij de opzet van deze website. Daarvoor kan je beter een blog oid gebruiken.

Choo Choo
Ik snap het punt wel om die discussies te behouden en dat centraal te houden, ik weet ook zo niet hoe je dat zou moeten oplossen met wat mijn idee is.

Maar ik heb genoeg albums waar ik een mening over wil plaatsen die misschien 3 forumberichten per jaar hebben. Om daar telkens je aangepaste mening te gaan schrijven slaat dan volgens mij nergens op, terwijl bij een druk bezocht albumforum dit uiteraard minder erg is. Daardoor moet je heel goed nadenken van te voren over wat je als je mening gaat geven als je het doel hebt wat ik dus heb.

Last.fm is niet echt album gericht, totaal niet eigenlijk, vooral artiest en lijstjes gericht.
Op dat punt onderscheidt deze site zich dus ook van Last.fm en op dat gebied zou je je dan eigenlijk nog verder moeten ontwikkelen, zodat je daar sterk in wordt.

Choo Choo schreef:
Maar ik heb genoeg albums waar ik een mening over wil plaatsen die misschien 3 forumberichten per jaar hebben. Om daar telkens je aangepaste mening te gaan schrijven slaat dan volgens mij nergens op,...

Daar heb je wel een punt.

Maar dit probleem lijkt me een beetje ondergeschikt op een discussieforum als dit. De mogelijkheid om een bericht als 'mening' aan te vinken is eerder een bijkomende optie.

Zephyr
Als ik in het zoekvenster een titel, of een deel van de titel ingeef, komen niet alle zoekresultaten in beeld. Ik was een paar weken geleden bij een vriend op bezoek ( daardoor ben ik nu MuME-user ! ), en kan me herinneren dat als hij zocht, er ook iets op het scherm verscheen van :

Meer zoekresultaten (o.i.d.).

Of doe ik iets fout ?

Zephyr schreef:
Als ik in het zoekvenster een titel, of een deel van de titel ingeef, komen niet alle zoekresultaten in beeld. Ik was een paar weken geleden bij een vriend op bezoek ( daardoor ben ik nu MuME-user ! ), en kan me herinneren dat als hij zocht, er ook iets op het scherm verscheen van :

Of doe ik iets fout ?

Waarschijnlijk gebruik je het snelzoekvenster rechts bovenin.. probeer de uitgebreidere zoekfunctie links onder "albums" eens....

Ik maakte die fout in ieder geval in het begin ook....

Zephyr
Is inderdaad via het snelzoekvenster. Net even jouw tip opgevolgd, en inderdaad : nu kreeg ik het album wat ik zocht wel te zien.

Dank, freaky

Choo Choo schreef:
Ik snap het punt wel om die discussies te behouden en dat centraal te houden, ik weet ook zo niet hoe je dat zou moeten oplossen met wat mijn idee is.

Maar ik heb genoeg albums waar ik een mening over wil plaatsen die misschien 3 forumberichten per jaar hebben. Om daar telkens je aangepaste mening te gaan schrijven slaat dan volgens mij nergens op, terwijl bij een druk bezocht albumforum dit uiteraard minder erg is. Daardoor moet je heel goed nadenken van te voren over wat je als je mening gaat geven als je het doel hebt wat ik dus heb.

Last.fm is niet echt album gericht, totaal niet eigenlijk, vooral artiest en lijstjes gericht.
Op dat punt onderscheidt deze site zich dus ook van Last.fm en op dat gebied zou je je dan eigenlijk nog verder moeten ontwikkelen, zodat je daar sterk in wordt.

Wat betreft de meningen: over het algemeen zijn meningen ook weer niet zó veranderlijk dat je telkens weer een nieuwe moet schrijven. Tuurlijk, je verandert wel eens van mening, maar jij hebt het over 'telkens' je nieuwe mening schrijven. In de praktijk komt dit niet zo vaak voor.

Wat betreft je tweede punt: waarom zou je daar verder in moeten ontwikkelen? Het zijn twee verschillende site-opzetten. Deze site hoeft niet óók nog eens de gebruiker centraal te stellen, zo is de site nou eenmaal niet bedoeld. Deze site is bedoeld met de opzet dat de albums centraal staan. Als je liever de gebruiker centraal ziet staan, dan is dit wellicht niet de site voor jou. Dat betekent echt niet dat deze site zou moeten veranderen.

Choo Choo schreef:
Laat ik het even anders formuleren. Het gaat me daarbij vooral om die meningen dus.

Ik ben nu bezig om bij al mijn favoriete albums een mening te schrijven (eentje die los staat van berichten die daarvoor zijn geplaatst, gewoon mijn mening over het album). Ik vind het mooi om deze in een overzicht te zien zoals onder 'meningen' of 'muzieklog'. Valt me overigens op dat er maar weinig meningen worden geschreven op deze manier. Ik denk dat dat komt doordat het nu dus een minder gebruikers-centrale-site is en dat het aanvinken van iets als een mening nu weinig toegevoegde waarde heeft, maar dat terzijde.(...)

Je ziet denk ik nog teveel leeuwen en beren.

Ondergetekende schrijft ook met enige regelmaat zijn 'recensie' van een album, geheel los van discussies, hoeveel er gepost wordt of wat dan ook. Soms leidt het tot discussie, soms hoor je er niets meer van. Ik vind dat niet erg, er zal in de toekomst ongetwijfeld best nog wel eens iemand wat bij schrijven.

Inmiddels vink ik het ook aan als mening, dat liet ik in het begin nog wel eens na. Als je dat stukje eenmaal hebt geschreven, kun je in een discussie (of in een losse aanvulling) daarna nog wel eens relativeren of je mening herzien (of nog eens onderstrepen).

Er zijn overigens meer mumeërs die een uitgebreide mening schrijven, soms zelfs per nummer. Ik doe het meestal uit de losse pols, maar anderen weten er vaak hele mooie, lyrische haast op dichterlijke wijze teksten van te maken, (deric raven, dazzler zie elders) en dan hoef je het als andere gebruiker het niet altijd eens te zijn of dezelfde smaak te hebben maar het is dan toch mooi gedaan. Velen zijn het er ook mee eens natuurlijk.

Hoe dan ook, je kunt musicmeter gebruiken zoals je het zelf het leukst vind om te doen. Er zijn zoveel mogelijkheden. Je moet alleen even zoeken en ontdekken, je bent nog maar net begonnen. Van Last.fm weet ik verder weinig, ik ken het alleen hier.

Volgens mij worden er toch behoorlijk veel meningen geschreven, welliswaar vooral bij bekende albums, maar ook bij onbekende albums. Er bestaan zelfs een aantal topics voor ''recensies'' en kijk maar eens bij het kopje meningen bij gebruikers, te vinden links in de bovenhoek.

Dus ik ben het wel eens met musician

Choo Choo
Arrie schreef:
Wat betreft je tweede punt: waarom zou je daar verder in moeten ontwikkelen? Het zijn twee verschillende site-opzetten. Deze site hoeft niet óók nog eens de gebruiker centraal te stellen, zo is de site nou eenmaal niet bedoeld. Deze site is bedoeld met de opzet dat de albums centraal staan. Als je liever de gebruiker centraal ziet staan, dan is dit wellicht niet de site voor jou. Dat betekent echt niet dat deze site zou moeten veranderen.

Dat was ook niet echt wat ik bedoelde, maar het is wel goed. Ik zal wel zien hoe het loopt.

Misschien wel een idee om de kopjes 'Meningen', 'Stemmen' en 'Muzieklog' onder het kopje 'Mijn MusicMeter' te zetten hier in die balk links? Zodat je er makkelijker bij kan. Of zeg ik nu weer iets raars?

Ik denk (niet zeker) dat ik een tijdje terug had gemeld dat het klikken op "meer resultaten" in het kader rechtsboven niet werkte (ipv zoeken naar de zoekopdracht wordt er denk ik gezocht naar het woord "zoeken"). Ik zie het momenteel niet op de buglijstjes staan (MuMe noch MoMe) en het gaat eigenlijk nog steeds niet goed.

Zephyr
Zephyr schreef:

FlyLo schreef:
Ik denk (niet zeker) dat ik een tijdje terug had gemeld dat het klikken op "meer resultaten" in het kader rechtsboven niet werkte (ipv zoeken naar de zoekopdracht wordt er denk ik gezocht naar het woord "zoeken")

Zoals in mijn post van gisteren : meer zoekresultaten werkt nu helemaal niet meer (bij mij althans).

De optie staat er wel, en werkt vreemd genoeg soms wel en soms niet merk ik nu
edit: het lijkt erop dat het alleen werkt als ik klik op de "meer resultaten" die langs albums staat

Zephyr
Dit was het antwoord van Freakey gisteren op mijn post :

freakey schreef:
Waarschijnlijk gebruik je het snelzoekvenster rechts bovenin.. probeer de uitgebreidere zoekfunctie links onder "albums" eens....

Ik maakte die fout in ieder geval in het begin ook....

Maar je moet toch via het snelzoekvenster "meer zoekresultaten" kunnen krijgen ?
Zoeken onder albums geeft gelijk een hele waslijst aan referende titels. En dat is toch niet de bedoeling ?

Zephyr schreef:

Maar je moet toch via het snelzoekvenster "meer zoekresultaten" kunnen krijgen ?
Zoeken onder albums geeft gelijk een hele waslijst aan referende titels. En dat is toch niet de bedoeling ?

Dat gaat dus ook, alleen nog niet optimaal

Ik snap nou niet helemaal wat er mis gaat, als ik "greatest" in typ rechtsboven, en vervolgens op "meer resultaten" klik naast het woordje "albums", dan krijg ik gewoon wat je zou verwachten

wat gaat er dan precies mis?

Als je hetzelfde doet bij artiesten of bij forumtopics of gebruikers gaat het niet goed (idem MoMe).
edit: misschien een idee om dat vervolgens ook toe te passen bij meer zoekresultaten? Dus alleen artiesten weergeven als je klikt op meer resultaten langs artiesten; alleen forumtopics als je klikt op meer resultaten langs forumtopics..
edit2: heel bizar maar soms gaat het dus wel goed als ik op meer resultaten klik langs artiesten. Als ik bv dalek intik krijg ik wel de juiste resultaten terug, als ik bv psycho intik niet
edit3: en nu gaat het dus ook niet meer bij dalek
edit4: als ik dalek intik via de voorpagina lukt het niet, via deze pagina (zijnde deze topic) wel. Hier lijkt het probleem te zitten want bv op psycho zoeken werkt ook langs deze pagina
edit5: ik krijg er geen lijn in, soms lukt het wel en soms niet.

Zephyr
ik krijg het woord "meer" helemaal niet te zien in het zoekvenster.

Zephyr schreef:
ik krijg het woord "meer" helemaal niet te zien in het zoekvenster.

Bij welke zoekopdracht? Bij veel zoekopdrachten zijn er natuurlijk niet meer resultaten dan er al getoond worden.

Zephyr
bijvoorbeeld Blue, of Code.

Hij lijkt het random wel en niet te doen. Heb meerdere keren "Blue" ingetikt en op "meer zoekresultaten" geklikt op deze pagina (elke keer precies dezelfde url: "http://www.musicmeter.nl/forum/0/71"; en de ene keer kreeg ik wel de goede resultaten, de andere keer niet.

(afbeelding)

(afbeelding)

In de wiki staat dat wanneer er meerdere artiesten met dezelfde naam in de database staan, de (chronologisch) eerste artiest de toevoeging 'I' krijgt en de artiest daarna 'II', etc. Maar bij de oude Nirvana staat geen Romeins teken en bij de nieuwe en bekendere Nirvana staat er 'II'. Ik meen me te herinneren dat de oude Nirvana eerst wel de toevoeging 'I' had. Is dit een beleidsverandering ne klopt de wiki dus niet meer of moet de wiki nog steeds worden aangehouden?

De wiki moet nog steeds aangehouden worden, maar die regel van de romeinse cijfers is bij veel mensen niet helemaal duidelijk. Zal waarschijnlijk verkeerd gecorrigeerd zijn.

Volgens mij is het idee dat de oudste artiest geen Romeins cijfer krijgt en de daaropvolgende een (I). Maar hier is in het verleden al vaker onduidelijkheid over geweest volgens mij.

Zie ook dit bericht van een paar jaar terug:
L_T_B schreef:
Een opmerking voor iedereen die correcties doorstuurt m.b.t. de Romeinse cijfers (meerdere artiesten onder dezelfde naam). De "hoofdartiest" is de artiest zonder Romeins cijfer. De eerstvolgende artiest met dezelfde naam krijgt derhalve het Romeinse cijfer I en niet het Romeinse cijfer II zoals vaak wordt aangegeven in correcties.

Zoals ik al zei: die regel is niet helemaal duidelijk. Ik begin nu ook te twijfelen.

Hmm, in dat geval moet de wiki maar eens aangepast worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.