Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2009, 13:07 uur
Eerste luisterbeurt is goed bevallen. Lekkere screams, doch hier en daar een saai, voorspelbaar riffje. Maar als geheel klinkt het in ieder geval goed, dus deze is zeker voor herhaling vatbaar.
0
geplaatst: 28 december 2009, 22:24 uur
Devoo schreef:
Hmm, voor mij is het ook een behoorlijk tegenvallend album geworden.
En is het nu eigelijk The Grizzly Twister, of Grizzly Twister? Op Last.Fm heeft The Grizzly Twister het meeste scrobbles, maar op de CD-hoes staat gewoon Grizzly Twister.
Hmm, voor mij is het ook een behoorlijk tegenvallend album geworden.
En is het nu eigelijk The Grizzly Twister, of Grizzly Twister? Op Last.Fm heeft The Grizzly Twister het meeste scrobbles, maar op de CD-hoes staat gewoon Grizzly Twister.
Je zou toch denken dat de hoes het bij het rechte eind heeft, aangezien het slordig zou zijn als de verkeerde naam erop staat.
0
geplaatst: 2 januari 2010, 19:55 uur
Hoe luid er bij Grizzly Twister ook geschreeuwd wordt, hier in dit topic is het stil geweest deze week.
Hopelijk horen we morgen wat nieuws van mastodonner.
Hopelijk horen we morgen wat nieuws van mastodonner.

0
geplaatst: 3 januari 2010, 14:34 uur
http://www.musicmeter.nl/al...

cormorant - Metazoa (2009)
Dit is voor mij een moeilijke plaat om te omschrijven. melo death/ prog/black/folk enz enz..
Kortom veel variatie. Mischien ietwat aan de (te) lange kant.
Het was mijn bedoeling om hier een uitgebreid verhaal te houden, maar tijdgebrek dwingt me om t kort te houden. Voor mij een van de beste platen van 2009. Heb er veel luisterplezier aan beleefd , luister zelf en oordeel (niet te snel!).
en uiteraard nog de beste wensen voor 2010.
gr,
Mastodonner
cormorant - Metazoa (2009)
Dit is voor mij een moeilijke plaat om te omschrijven. melo death/ prog/black/folk enz enz..
Kortom veel variatie. Mischien ietwat aan de (te) lange kant.
Het was mijn bedoeling om hier een uitgebreid verhaal te houden, maar tijdgebrek dwingt me om t kort te houden. Voor mij een van de beste platen van 2009. Heb er veel luisterplezier aan beleefd , luister zelf en oordeel (niet te snel!).
en uiteraard nog de beste wensen voor 2010.
gr,
Mastodonner
0
geplaatst: 3 januari 2010, 15:30 uur
Ik luister er nu naar. Klinkt niet verkeerd zo op het eerste gehoor.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 20:34 uur
Kronos schreef:
Absoluut niet.
Absoluut niet.
Sorry mijn fout. Ik was in de war met een andere plaat. Dit is geen sludge.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 20:38 uur
Hier mogen dan allerlei metal invloeden aanwezig zijn, van black, melodic death, old school heavy, progressive tot folk, maar doom hoor ik er niet zo in en al zeker geen hardcore punk. En laat nu net de fusie van die twee sludge genoemd worden.
Edit: Ik zie dat je je vraag heb verwijderd. Oke, vergissing dus.
Edit: Ik zie dat je je vraag heb verwijderd. Oke, vergissing dus.

0
geplaatst: 3 januari 2010, 22:08 uur
Fake_world schreef:
Wel een goede plaat. Goed maar niet meer.
Wel een goede plaat. Goed maar niet meer.
Jaja, maar heb je wel echt de goede voor deze keer?

0
geplaatst: 3 januari 2010, 23:10 uur
Cormorant loopt nu bij mij binnen (niet letterlijk overigens). Ik ben benieuwd, net als naar Grizzly Twister, die ik ook nog niet heb beluisterd. Maar dat is allemaal de schuld van MDV
, want die kwam aankakken met een album dat mij goed genoeg beviel om heel vaak te draaien.
, want die kwam aankakken met een album dat mij goed genoeg beviel om heel vaak te draaien.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 23:49 uur
Nog niet aan de nieuwe toegekomen, wel al aan drie van de vorige ronde in één week. Ik begin het licht weer een beetje te zien.
0
geplaatst: 4 januari 2010, 13:01 uur
andnino schreef:
Nog niet aan de nieuwe toegekomen, wel al aan drie van de vorige ronde in één week. Ik begin het licht weer een beetje te zien.
snif snif, wat een toewijding, ontroerend...

Na drie koningen zal ik er ook nog eens invliegen. Als er nog wijzigingen of topjes van de vorige ronde zijn kan je die nu nog posten, dan verwerk ik die in de ultieme metal album van het jaar top

0
geplaatst: 4 januari 2010, 14:41 uur
Kronos schreef:
(quote)
ja hoor
deze had ik al een tijdje lang staan maar weer eens opgediept door deze topic
0
geplaatst: 5 januari 2010, 00:17 uur
Ik wacht nog even met mijn top tientje, want moet nog veel luisteren. Van alles pre-2000 is me nog niet zoveel bevallen, jammer genoeg 

0
leander?
geplaatst: 5 januari 2010, 01:21 uur
Heb ik meestal.
De eerste luisterbeurt beviel niet echt, maar ik beloof hem meerdere keren op te zetten. Kijken of ik er gewoon in moet komen, want de beschrijving klinkt heel goed.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 14:52 uur
Cormorant gisteren even aangezet. The Emigrant's Wake is een waanzinnig nummer. Rest van de nummers pakken me nog niet zo, heb waarschijnlijk ook niet echt een beste kwaliteit van het net geplukt.
Tempoverschillen + verschillende muziekstijlen zijn goed in elkaar gezet.
Tempoverschillen + verschillende muziekstijlen zijn goed in elkaar gezet.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 15:28 uur
Alleen het folkelement dat af en toe aanwezig is, heb ik niet zoveel mee.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 januari 2010, 16:49 uur
Ik sta weer een beetje achter - nieuwe leveranciers van goede pindakaas gevonden
- en het was weer jaren tachtig tijd maar vandaag is Cephalic Carnage aan bod gekomen ten kasteele Spamalot. Het valt mee, mijn smaak is al meer up-to-date met de smaak van het jong geweld van de laatste weken. The Grizzly Twister en Cormorant komen er spoedig aan, morgen is het alweer een nieuwe inzending van collega bennerd!
- en het was weer jaren tachtig tijd maar vandaag is Cephalic Carnage aan bod gekomen ten kasteele Spamalot. Het valt mee, mijn smaak is al meer up-to-date met de smaak van het jong geweld van de laatste weken. The Grizzly Twister en Cormorant komen er spoedig aan, morgen is het alweer een nieuwe inzending van collega bennerd!
0
geplaatst: 9 januari 2010, 19:36 uur
O, een neukend doodkernalbum. Daarvan zou ik ook vergeten de capslock uit te zetten.
OT: Cormorant klonk goed, maar wordt bij elke keer luisteren beter. Cephalic Carnage wil me nog niet grijpen. Doet me denken aan dat ene programma van Discovery: Scrapheap Challenge. Dat je van allemaal zooi op een autosloperij een raceauto moest bouwen of iets anders. Iedereen ging zoeken, dan werd er 20 uur gelast, en aan het eind zag het niet meer uit. CC lijkt uit een bult geluiden en klanken en tempos en zangstijlen allemaal stukjes te hebben getrokken, en dat toen aan elkaar geplakt. Tot nu toe te chaotisch voor mijn oren. Vanavond nog eens proberen.
OT: Cormorant klonk goed, maar wordt bij elke keer luisteren beter. Cephalic Carnage wil me nog niet grijpen. Doet me denken aan dat ene programma van Discovery: Scrapheap Challenge. Dat je van allemaal zooi op een autosloperij een raceauto moest bouwen of iets anders. Iedereen ging zoeken, dan werd er 20 uur gelast, en aan het eind zag het niet meer uit. CC lijkt uit een bult geluiden en klanken en tempos en zangstijlen allemaal stukjes te hebben getrokken, en dat toen aan elkaar geplakt. Tot nu toe te chaotisch voor mijn oren. Vanavond nog eens proberen.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 21:07 uur
Haha mooie beschrijving wizard, misschien moet ik dat programma maar eens bekijken. Ik vind dat chaotische trouwens juist de kracht van de Cephalic Carnage.
Net Metazoa voor het eerst beluisterd en dat klonk niet slecht. Mooie hoes inderdaad ook. Op sommige momenten wel wat overdreven episch gitaarwerk, maar de ritmesectie staat als een huis. Deze plaat ga ik binnenkort zeker nog een paar keer draaien.
Net Metazoa voor het eerst beluisterd en dat klonk niet slecht. Mooie hoes inderdaad ook. Op sommige momenten wel wat overdreven episch gitaarwerk, maar de ritmesectie staat als een huis. Deze plaat ga ik binnenkort zeker nog een paar keer draaien.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 21:34 uur
lambf schreef:
EN GEEN FUCKING DEATHCORE ALBUM ben.
(
)
EN GEEN FUCKING DEATHCORE ALBUM ben.
(
) Ech nie?

Nah, weet nog niet echt wat te doen, zal er even goed over nadenken en deze avond of morgen hier neerscheten.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 23:31 uur
Helaas, voor lambf, aslan en Joy4ever zal het geen nieuwe plaat worden deze keer... Het is 3750 van The Acacia Strain geworden.

Ik hoor jullie al afkomen: "Weer een metalcore-album?
". Ja dus, weer een metalcore-album.
Maar vergeet die term. Denk aan zware riffs, een donkere sfeer, een immer doorbrullende zanger (geen poging tot cleane zang hier, yuk), riffs die zowel de adrenaline door je aderen doet gieren als je geest compleet overrompelen.
Ok, nu niet zo overdreven, maar jullie snappen het wel. Drie gitaristen hier, die zorgen voor veel dynamiek binnen de zware sound. Ik noem ze de Meshuggah van de hardcorescene, en dit is niet onterecht.
Zelfs al heb je niets met wat je denkt dat metalcore is, zou ik deze plaat proberen. Geen overproductie hier, geen cleane zang, geen blinkende gitaartjes, geen huppelkutjes. Neen, dit is zoals bands als Disembodied en Earth Crisis het jaren geleden bedoeld hebben: hardcore met een verdomd grote scheut metal door.
Veel plezier
klik

". Ja dus, weer een metalcore-album.Maar vergeet die term. Denk aan zware riffs, een donkere sfeer, een immer doorbrullende zanger (geen poging tot cleane zang hier, yuk), riffs die zowel de adrenaline door je aderen doet gieren als je geest compleet overrompelen.
Ok, nu niet zo overdreven, maar jullie snappen het wel. Drie gitaristen hier, die zorgen voor veel dynamiek binnen de zware sound. Ik noem ze de Meshuggah van de hardcorescene, en dit is niet onterecht.
Zelfs al heb je niets met wat je denkt dat metalcore is, zou ik deze plaat proberen. Geen overproductie hier, geen cleane zang, geen blinkende gitaartjes, geen huppelkutjes. Neen, dit is zoals bands als Disembodied en Earth Crisis het jaren geleden bedoeld hebben: hardcore met een verdomd grote scheut metal door.
Veel plezier

klik
0
geplaatst: 10 januari 2010, 00:25 uur
bennerd schreef:
". Ja dus, weer een metalcore-album.
". Ja dus, weer een metalcore-album. Als je goed luisterde heb je ook gehoord dat wij, Kronos, alweer benieuwd zijn.

* denotes required fields.