menu

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Hey, waarom vertelt niemand mij dit? Zonet een cijfer uitgebracht aan Rave the Reqviem.

De broodnodige verfrissing in metal. Lekker die electronics er in.

Ff tandje harder...

Persuader - Evolution Purgatoryhttps://www.metal-archives.com/images/3/6/9/2/36922.jpg
Ik kies als mijn inzending één van mijn alltime favorites! Ik postte 11 jaar geleden, toen ik 16 jaar oud was, een zeer enthousiast berichtje bij dit album. Nu ben ik 27 en nog steeds vind ik het fantastisch! Persuader is een combinatie van Power Metal en Thrash metal en het album staat vol geweldige meezingers. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Persuader - Evolution Purgatory (2004) - MusicMeter.nl

De omschrijving klinkt alvast aanlokkelijk. Zal 'm de komende week eens opzetten. Ben benieuwd!

Eerste luisterbeurt nu, Passion/Pain... lekker nummer hoor!

Wat draai je nu?

(Metal)meezingers zijn niet zo aan mij besteed - ja, ik heb weer wat te zeuren - maar wanneer het tempo omhoog gaat en de riffs losbarsten, kan ik er wel wel van genieten... maar ben net klaar met track 1. Meer volgt.

Beschrijving klinkt helemaal mijn straatje. Zal het deze week eens goed beluisteren.

The_CrY schreef:
Beschrijving klinkt helemaal mijn straatje. Zal het deze week eens goed beluisteren.

Dat vermoedde ik al. Ik ben ook een grote Power Metal fan, en heel vaak zie ik berichten van jou bij mijn favoriete albums. Maar ik zag je deze nog niet kende!

Persuador... Hm. Ik hoor genoeg leuks, maar een heel album gaat me toch niet lukken. Dat ligt deels aan de zanger, die net iets te beperkt is om mijn oren te plezieren. Daarnaast mis ik een beetje de 'feel good vibe' die me in power metal altijd aanspreekt. Melodie, leuke gitaarlijntjes, even een ander tempo... Dat soort variaties mis ik hier een beetje. Ieder zijn ding natuurlijk. Slecht is het zeker niet!

Ik vind Paladin - Ascension (2019) een betere geslaagde poging tot het combineren van thrash en power, als ik zou vrij mag zijn.

Ik vind het toch heerlijk klinken hoor, wat ik tot nu toe gehoord heb. Ben er nog niet aan toe gekomen om het album helemaal uit te zitten, maar dat ben ik zeker wel van plan. Doet me in de verte wat denken aan Kiuas; ook een band die power metal wist te combineren met wat hardere metalgenres.

DargorDT schreef:
Persuador... Hm. Ik hoor genoeg leuks, maar een heel album gaat me toch niet lukken. Dat ligt deels aan de zanger, die net iets te beperkt is om mijn oren te plezieren. Slecht is het zeker niet!

Dit zo ongeveer...

The_CrY schreef:
Ik vind het toch heerlijk klinken hoor, wat ik tot nu toe gehoord heb. Ben er nog niet aan toe gekomen om het album helemaal uit te zitten, maar dat ben ik zeker wel van plan. Doet me in de verte wat denken aan Kiuas; ook een band die power metal wist te combineren met wat hardere metalgenres.

Zo, dat is lang geleden dat ik die gehoord heb. Hebben die nog wat leuks gemaakt sinds 2008?

Na hun vierde album in 2010 heeft iedereen behalve de zanger de band verlaten, begreep ik. Daarna niks meer van vernomen. Wel jammer. Hebben toch een stel hele toffe albums gemaakt.

Ik had twee keuzes. Take it down a notch of precies andersom. De eerste had een 6 tal langzame tracks precies goed voor de zondagochtend maar we gaan naar de wat extreme metal kant. Niet dat Igorrr zo op de site staat maar ach het is weer eens wat anders. In april spelen ze in Brussel en Utrecht maar misschien heb je ze al eens gezien in de namiddag in de tent op Fortarock 2018. Ik kan niet beloven dat in alle tracks gitaren in zitten maar voor de Avant gardistische vrienden hier op de site teveel om m af te luisteren. Laat u niet afschrikken door de openingsschreeuw het wordt best melodisch. Trekzak, kippen, mandoline, opera en heel veel electronics in dit beauty and the caveman sprookje.

(afbeelding)
Igorrr - Savage Sinusoid (2017)

Igorrr - Savage Sinusoid(FULL ALBUM) - YouTube
Savage Sinusoid by Igorrr on Spotify

Ah ja, dit ken ik. Geweldig! Die kerel is briljant. En die zangeres ook. Zwaar ondergewaardeerd idd.

Ah, gelukkig, al één medestander. Ik ging al achter de bank zitten om de rotte tomaten te ontwijken.

Gaan we proberen deze week. Ben benieuwd.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.