menu

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week, en ik vroeg me af of er hier ook animo was om dit te doen met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zou er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeelt door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.

Is hier interesse voor? Zijn er Metal fans die hier aan willen meedoen? Bennerd? Aslan? Nakur? Eddie?

Lijkt me een leuk idee. Ik zou er wel aan mee willen doen als er genoeg animo voor is.

MDV
Ik wil ook wel meedoen.

Hartstikke bedankt aan beiden!
Zodra we een aannemelijk aantal mensen hebben die interesse hebben, kunnen we beginnen!

Ik doe ook wel mee.

maar in hoeverre is iets metal,want van de standaard metal heb ik weinig kaas gegeten.

MDV
Laten we het zo doen: Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is volgens mij niet goed voor een topic als dit.

Nee precies, daarom vroeg ik het.

lambf
Ik doe mee, maar ik moet nog zien of het wat wordt met dit topic.

ben benieuwd

MDV schreef:
Laten we het zo doen: Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is volgens mij niet goed voor een topic als dit.

Dat was ook exact wat ik dacht. Heavy Metal, Power Metal, Death Metal, Black Metal en alle andere subgenres mogen gekozen worden, maar ook Hardcore, Grindcore, Metalcore en alle andere genres die hier op Musicmeter als Metal worden geboekstaafd zijn goedgekeurd.

MDV
Zullen we morgen beginnen? Welk album doen we?

de eer is aan Devoo denk ik?

MDV
Lijkt mij ook, Devoo kiest eerst. En volgende week Aghora, dan ik, dan Silver, en ga zo maar door.

Sorry voor de late reactie: ik doe mee!

Sir Spamalot (crew)
Hier nog zo'n zot die wil meedoen: we kunnen niet genoeg reclame maken voor onze geliefde muzieksoort...

Juist, Sir.

Verder zou het handig zijn moest er een zeker variatie zitten in de albums. Ik zou afhaken als ik vijf weken op rij een gothic metalplaat zou moeten beluisteren vrees ik. Dus kunnen we geen regel instellen dat er geen twee albums van hetzelfde (sub-)subgenre na elkaar komen? We zouden bronnen als metal-archives.com kunnen nemen ofzo. Tenzij het te ingewikkeld wordt

bennerd schreef:
Verder zou het handig zijn moest er een zeker variatie zitten in de albums. Ik zou afhaken als ik vijf weken op rij een gothic metalplaat zou moeten beluisteren vrees ik. Dus kunnen we geen regel instellen dat er geen twee albums van hetzelfde (sub-)subgenre na elkaar komen? We zouden bronnen als metal-archives.com kunnen nemen ofzo. Tenzij het te ingewikkeld wordt

Daar ben ik het wel mee eens jah, het moet niet te veel van hetzelfde worden. Maar ik verwacht dat dat sowieso wel mee zal vallen. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak en ik denk dat er wel genoeg variatie in zal zitten.

Ander punt is dat het dus gaat om albums waarvan je vindt dat ze niet genoeg aandacht hebben op mume... moeten we daar een regel voor in gaan stellen met max aantal stemmen/berichten of laten we dat gewoon open?

Ik wil ook wel meedoen.

Maar ik zou zoveel mogelijk open laten, zowel wat subgenre als aantal stemmen betreft.

Ja, niks aan oorkleppen hier. In dat geval doe ik ook wel mee.

In plaats van bepalende beperkingen af te spreken is het misschien wel een goed idee dat er gevraagd wordt aan diegene die een album voorstelt om dat wat te motiveren vanuit zichzelf. Gewoon een beetje uitleg waarom hij of zij vindt dat het album een week onze extra aandacht verdient.

Zijn we trouwens nog niet met genoeg om er aan te beginnen? Wat mij betreft kan initiatiefnemer Devoo ons verrassen met het allereerste Metal Album van de Week.

Ik zit te popelen om er mijn oren in te zetten.

Same here.

Ik was ook echt niet van plan om beperkingen af te spreken, maar juist zien of iedereen het er mee eens is dat dat niet nodig is.

En ja, uiteraard is het wel zo leuk als je een stukje van het wat en waarom er bij schrijft als je hier een album plaatst.

MDV
*Begint alvast al zijn verhaaltje*

Fza
*doet ook mee*

Intussen hebben we al een indrukwekkende luister/wacht/lijst.

Devoo (week 1)
Aghora (week 2)
MDV (week 3)
Silver (week 4)
lambf (week 5)
mastodonner (?) (week 6)
bennerd (week 7)
Sir Spamalot (week 8 )
Kronos (week 9)
ThirdEyedCitizen (week 10)
Fza (week 11)

ik doe ook mee, natuurlijk!! was denk ik niet duidelijk genoeg in mijn post

Ik zou trouwens de regel willen invoeren, dat er geen albums van boven de 20 stemmen mogen verkozen worden. Dus platen van Metallica of Iron Maiden hoeven hier niet gepost te worden, want die kent iedereen toch al.

Oké, hier komt het eerste album dus! Mijn favoriete Metal-plaat, en de nummer één in mijn top 10!

Elvenking - Heathenreel
Genre: Power Metal met Folk invloeden

Elvenking - Heathenreel (2001)

(afbeelding)

Dit is al lang mijn favoriete plaat ooit, en ik vind dat deze plaat hier wat te weinig onder de aandacht komt. Elvenking staat voor vrolijke Metal, met lyrics die handelen over Fantasy. Het genre die gespeeld wordt is Power Metal met vaak Folk invloeden. Af en toe komen er ook grunts voorbij, wat natuurlijk zorgt voor de afwisseling. Voor velen is het waarschijnlijk iets te cheesy, maar dat is iets waar ik me makkelijk over zet. De nummertjes zijn zeer fijn, en mijn favorieten zijn Regality Dance, Skywards en de prachtige afsluiter Seasonsspeech. Veel luisterplezier!

Als het niet zou lukken om een linkje te vinden, PM me!

Ik ga er meteen naar op zoek.

Maar die regel...

Als een album nu 21 stemmen heeft maar van geen enkele van de deelnemers hier...

Ik heb in de deelnemers hier genoeg vertrouwen dat ze niet met Metallica of Iron Maiden gaan aankomen...

Jij niet?

Desnoods kan er bij een al te bekend album nog gestemd worden of het wel of niet aanvaard wordt.

Ja, ik zal natuurlijk niet moeilijk doen over enkele stemmen meer, maar ik verwacht hier niet al te bekende namen, dat is een beetje wat ik wil zeggen.

Geen Metallica, Slayer, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, en soortgelijke bands met een legendarische status. Je snapt het wel

SNAP !

Intussen is Elvenking hier met een snelvaart binnen gelopen.

Een mooie hoes in ieder geval.

oef Power/Sympho. Naja, Sonata Arctica heeft wat mooie nummers op hun naam staan. We gaan zien hoe het loopt.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.