Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
1
geplaatst: 24 november 2019, 20:56 uur
Dat is jammer want het is behoorlijk goed. Misschien toch even een moment nemen.
1
geplaatst: 24 november 2019, 21:04 uur
Oeh, Vision Divine is een naam die altijd op mijn horizon heeft gelegen, maar ik heb er nog nooit een noot van gehoord. Een mooi moment om daar verandering in te brengen 

1
geplaatst: 24 november 2019, 21:10 uur
The_CrY schreef:
Oeh, Vision Divine is een naam die altijd op mijn horizon heeft gelegen, maar ik heb er nog nooit een noot van gehoord. Een mooi moment om daar verandering in te brengen
Neem de tijd. Dat heeft het album nodig.

0
geplaatst: 24 november 2019, 22:09 uur
gigage schreef:
Luppi duikt ook nog op bij de laatste Whitesnake, grappig.
Luppi duikt ook nog op bij de laatste Whitesnake, grappig.
Nog grappiger, als toetsenist!
2
geplaatst: 24 november 2019, 22:21 uur
Zondag 20 oktober: Zap; Crom - Wasteland (1988)
Zondag 27 oktober: The_CrY; Rave the Reqviem - Fvneral [sic] (2018)
Zondag 3 november: Devoo; Persuader - Evolution Purgatory (2004)
Zondag 10 november: gigage; Igorrr - Savage Sinusoid (2017)
Zondag 17 november: andnino; Wilderun - Veil of Imagination (2019)
Zondag 24 november: Henri-S; Vision Divine - Stream of Consciousness (2004)
Who's next? Of begint de carrousel van voor af aan?
Zondag 27 oktober: The_CrY; Rave the Reqviem - Fvneral [sic] (2018)
Zondag 3 november: Devoo; Persuader - Evolution Purgatory (2004)
Zondag 10 november: gigage; Igorrr - Savage Sinusoid (2017)
Zondag 17 november: andnino; Wilderun - Veil of Imagination (2019)
Zondag 24 november: Henri-S; Vision Divine - Stream of Consciousness (2004)
Who's next? Of begint de carrousel van voor af aan?
1
geplaatst: 25 november 2019, 08:53 uur
Misschien kan je nog proberen nog wat potentiële kandidaten te taggen. Als dat niets oplevert kunnen we weer van voor af aan beginnen?
1
geplaatst: 25 november 2019, 09:14 uur
Als de volgende ronde komende weken gebeurt, pas ik even. Feestdagen, eindejaarslijstjestijd (en de top 2000 die je overal wordt opgedrongen...). Wellicht doe ik volgend jaar weer mee.
0
geplaatst: 25 november 2019, 15:27 uur
Ik ben ook wel voor een feestdagenpauze. En als er niemand bij komt, wil ik zondag 5 januari 2020 wel aftrappen...
1
geplaatst: 25 november 2019, 16:00 uur
Ik wil wel meedoen, ben net aan Wilderun toegekomen. Als stemmen wenselijk is dan ontstaat hier mooi een tijdspanne om alles een 2e keer te beluisteren.
2
geplaatst: 1 december 2019, 15:58 uur
Ok , als niemand komt plaats ik morgen een album uit 2014 met 3 stemmen ( 1 van mij en 2 van users die in dit topic niet actief zijn).
De band heeft 9 (reguliere) albums hier op de site staan waarvan er ook een 2019 komt en dat album heeft nog 0 stemmen.
De band heeft 9 (reguliere) albums hier op de site staan waarvan er ook een 2019 komt en dat album heeft nog 0 stemmen.
1
geplaatst: 2 december 2019, 15:35 uur
https://merchbar.imgix.net/product/vinylized/upc/10/727361691004.jpg
Astral Doors uit Zweden dus met hun 7e album uit 2014 Notes from the shadows.
Astral Doors maakt '70er jaren hardrock met als boegbeeld zanger Nils Patrik Johansson.
Deze zanger wordt vaak een Dio imitator genoemd, ik vind het nogal meevallen ( of hij voert het slecht uit).
Met name in de fellere delen klinkt de zang toch een stuk onbeheerster dan wij van Dio gewend zijn, op de paar "rustigere" momenten zou je met enige fantasie bij Ronnie James uit kunnen uitkomen.
Hoewel niet bijster orgineel klinkt het dus best lekker met als uitschieters de opener The Last Temptation of Christ en het 9 minuten durende Die Alone ( wat misschien wel ietsiepietsie te lang duurt)
Het gitaarwerk is prima verzorgd en de fantasieteksten en dito hoes geven het nog een wat extra jaren zeventig gevoel.
Mijn stem uit 2016 was 3,5 /5 waardoor het album nu op 3,67 uit 3 stemmen staat.
Misschien kunnen jullie daar nog iets aan wijzigen, ik ga waarschijnlijk ook nog een halfje omhoog.
Astral Doors - Notes from the Shadows (2014)
En spotify
Notes from the Shadows by Astral Doors on Spotify - open.spotify.com
Astral Doors uit Zweden dus met hun 7e album uit 2014 Notes from the shadows.
Astral Doors maakt '70er jaren hardrock met als boegbeeld zanger Nils Patrik Johansson.
Deze zanger wordt vaak een Dio imitator genoemd, ik vind het nogal meevallen ( of hij voert het slecht uit).
Met name in de fellere delen klinkt de zang toch een stuk onbeheerster dan wij van Dio gewend zijn, op de paar "rustigere" momenten zou je met enige fantasie bij Ronnie James uit kunnen uitkomen.
Hoewel niet bijster orgineel klinkt het dus best lekker met als uitschieters de opener The Last Temptation of Christ en het 9 minuten durende Die Alone ( wat misschien wel ietsiepietsie te lang duurt)
Het gitaarwerk is prima verzorgd en de fantasieteksten en dito hoes geven het nog een wat extra jaren zeventig gevoel.
Mijn stem uit 2016 was 3,5 /5 waardoor het album nu op 3,67 uit 3 stemmen staat.
Misschien kunnen jullie daar nog iets aan wijzigen, ik ga waarschijnlijk ook nog een halfje omhoog.
Astral Doors - Notes from the Shadows (2014)
En spotify
Notes from the Shadows by Astral Doors on Spotify - open.spotify.com
2
geplaatst: 2 december 2019, 17:48 uur
Ha, leuk, Astral Doors. Heb veel platen van ze gehoord, maar deze nog niet. Ik zal m eens opzetten deze week, al ben ik ook nog weinig aan Vision Divine toegekomen. Komt zeker!
1
geplaatst: 2 december 2019, 18:17 uur
Het album van Vision Divine heb ik ondertussen **** gegeven zeker voor het genre een erg fijne zanger, ik moest wel denken aan landgenoten Rhapsody(of fire).
Er is overigens sinds oktober een nieuw album uit van de club met alweer een nieuwe zanger/vervanger (Ivan Giannini ) voor de destijds teruggekeerde Fabio.
Deze week ook eens proberen te luisteren.
Er is overigens sinds oktober een nieuw album uit van de club met alweer een nieuwe zanger/vervanger (Ivan Giannini ) voor de destijds teruggekeerde Fabio.
Deze week ook eens proberen te luisteren.
2
geplaatst: 7 december 2019, 20:05 uur
Nou, okay, het drong opeens tot me door dat het decennium bijna ten einde is (volgens het ene systeem) en dat ik me vanavond niet al te positief heb uitgelaten over meer recente metal, dus gooi ik er nog snel even een plaatje tegenaan. Ik plaats hem nu, want later lukt niet en morgen zal ik niet vroeg online zijn.
Een album uit deze eeuw (net niet dit decennium, maar swa), en met beruchte oude gezichten, dus ik speel een beetje vals, misschien. Steve 'Zetro' Souza en Gene Hoglan herken ik zelf meteen natuurlijk, maar Glen Alvelais blijkt dus ook in Forbidden te hebben gezeten en die andere twee hebben al dan niet later ook al hun sporen verdiend. Tenet, dus, en 12 stemmen is veel te weinig. Knaller van een plaat die meer dan eens doet denken aan nog opgefoktere Exodus dan ik ooit kende, alle bandleden in topvorm. Regelmatig richting death metal en met heerlijke solo's. Zo lust ik ze wel van na de jaren '80 / (begin) '90!
Tenet - Sovereign (2009)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/167000/167290.jpg
HIER de playlist op YT, maar die begint dan vreemd genoeg wel met track 5 en vanaf track 3 met een verkeerde hoes als achtergrond...
Een album uit deze eeuw (net niet dit decennium, maar swa), en met beruchte oude gezichten, dus ik speel een beetje vals, misschien. Steve 'Zetro' Souza en Gene Hoglan herken ik zelf meteen natuurlijk, maar Glen Alvelais blijkt dus ook in Forbidden te hebben gezeten en die andere twee hebben al dan niet later ook al hun sporen verdiend. Tenet, dus, en 12 stemmen is veel te weinig. Knaller van een plaat die meer dan eens doet denken aan nog opgefoktere Exodus dan ik ooit kende, alle bandleden in topvorm. Regelmatig richting death metal en met heerlijke solo's. Zo lust ik ze wel van na de jaren '80 / (begin) '90!
Tenet - Sovereign (2009)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/167000/167290.jpg
HIER de playlist op YT, maar die begint dan vreemd genoeg wel met track 5 en vanaf track 3 met een verkeerde hoes als achtergrond...
0
geplaatst: 8 december 2019, 19:32 uur
Ben hem aan het beluisteren op Tidal. Klinkt goed! Maar ik ben nooit een fan van Steve 'Zetro' Souza geweest en zal dat ook niet worden. Muzikaal klinkt het echter prima!
0
geplaatst: 8 december 2019, 20:29 uur
Toen ik Zetro zag staan was er geen vreugdesprongetje, integendeel. Maar misschien valt het hier wel mee. Toch zijn er vele Exodus fans die blij zijn dat hij weer terug is.
1
geplaatst: 9 december 2019, 07:42 uur
Ik mag Zetro wel. Ga deze plaat zeker beluisteren, al loop ik inmiddels wel wat achterstand op. Hopelijk deze week wat tijd om dingen in te halen.
1
geplaatst: 9 december 2019, 08:50 uur
Oh, ik weet dat ik zwaar in de minderheid ben. Ben ik wel vaker. Is niet erg. Uitstekend album trouwens. Niets mis mee. Even normeren. 

2
geplaatst: 12 december 2019, 13:29 uur
Ha, die heb ik nog toegevoegd
en ook al gestemd, op 10 september 2009. Meer dan tien jaar geleden, ik voel me oud worden!
en ook al gestemd, op 10 september 2009. Meer dan tien jaar geleden, ik voel me oud worden!
1
geplaatst: 24 december 2019, 16:20 uur
Bij gebrek aan album vd week en (vooral) de aanwezigheid van toenemend enthousiasme van mijn kant over deze band, hier nog een fijne kerstplaat om de donkere dagen mee door te komen:
Disfigured Elegance - The Last Disease (2020) https://www.musicmeter.nl/images/cover/773000/773426.jpg?cb=1577166591
Het verhaaltje dat ik ter plaatse net gedaan heb voor het gemak even gecopy/paste:
Op bandcamp valt te lezen dat hier een apart (en triest) verhaal aan vastzit. De band kwam in 2009 in Montreal al bij elkaar (5 jongens van tussen de 15 en 17) en schreef en nam deze plaat datzelfde jaar nog op. Waarom de plaat daarna nog zo'n twee jaar op de plank bleef liggen, wordt niet duidelijk, maar in 2011 pleegde de zanger Mathieu Paquette zelfmoord. En diezelfde Mathieu was kennelijk ook zanger bij Beheading of a King. Maar verder vind ik bar weinig via Google. Niets op Metal Archives, alleen hier en daar wat op Facebook, Twitter en zulks...
Maar goed, de muziek. Metalcore, volgens Divebomb, het label dat de plaat straks zal uitbrengen. Ik ben niet thuis in al die benamingen, maar dit knalt en brult er behoorlijk op los, maar met voldoende variatie en niets te lange nummers. Het mooiste is nog het gitaarwerk dat binnen het kader behoorlijk gevarieerd en melodieus is. Ik zou het kunnen omschrijven als een Linkin Park op speed, ware het niet dat ik totaal geen fan ben van die band, en dit smaak ik juist wel.
De plaat op YouTube. Enjoy.
Disfigured Elegance - The Last Disease (2020) https://www.musicmeter.nl/images/cover/773000/773426.jpg?cb=1577166591
Het verhaaltje dat ik ter plaatse net gedaan heb voor het gemak even gecopy/paste:
Op bandcamp valt te lezen dat hier een apart (en triest) verhaal aan vastzit. De band kwam in 2009 in Montreal al bij elkaar (5 jongens van tussen de 15 en 17) en schreef en nam deze plaat datzelfde jaar nog op. Waarom de plaat daarna nog zo'n twee jaar op de plank bleef liggen, wordt niet duidelijk, maar in 2011 pleegde de zanger Mathieu Paquette zelfmoord. En diezelfde Mathieu was kennelijk ook zanger bij Beheading of a King. Maar verder vind ik bar weinig via Google. Niets op Metal Archives, alleen hier en daar wat op Facebook, Twitter en zulks...
Maar goed, de muziek. Metalcore, volgens Divebomb, het label dat de plaat straks zal uitbrengen. Ik ben niet thuis in al die benamingen, maar dit knalt en brult er behoorlijk op los, maar met voldoende variatie en niets te lange nummers. Het mooiste is nog het gitaarwerk dat binnen het kader behoorlijk gevarieerd en melodieus is. Ik zou het kunnen omschrijven als een Linkin Park op speed, ware het niet dat ik totaal geen fan ben van die band, en dit smaak ik juist wel.
De plaat op YouTube. Enjoy.
0
geplaatst: 24 december 2019, 18:30 uur
Wat is er gebeurd met die feestdagenpauze? 
Alle geintjes even terzijde, de plaat is nog niet toegevoegd aan deze site zelfs, zie ik. Is al wel uit 2010, niet 2020. Ben in ieder geval wel benieuwd na die beschrijving, al moet ik Tenet ook nog aandoen.

Alle geintjes even terzijde, de plaat is nog niet toegevoegd aan deze site zelfs, zie ik. Is al wel uit 2010, niet 2020. Ben in ieder geval wel benieuwd na die beschrijving, al moet ik Tenet ook nog aandoen.

1
geplaatst: 24 december 2019, 18:36 uur
The_CrY: Hij staat er inmiddels op, maar ik zal ook nog even een link in het bericht plaatsen, Disfigured Elegance - The Last Disease (2020). Hij was al opgenomen in 2009, maar nooit officieel uitgebracht, dat gaat straks in 2020 gebeuren, zie ook mijn tekst - als ik dat allemaal goed heb (uitgebreide beschrijving is te vinden via de bandcamp link).
En wie een feestdagenpauze wil houden, doet dat gewoon!
En wie een feestdagenpauze wil houden, doet dat gewoon!

2
geplaatst: 31 december 2019, 15:13 uur
We zijn er dichtbij, een nieuw jaar, een nieuwe ronde!
We kunnen komende zondag (5 januari) beginnen. Ik zal het voortouw nemen, want het is dan mijn verjaardag.
Wie doet er mee?
We kunnen komende zondag (5 januari) beginnen. Ik zal het voortouw nemen, want het is dan mijn verjaardag.

Wie doet er mee?
* denotes required fields.