Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2009, 18:28 uur
Ik hoop dat de mensen er wat van vinden. Ik heb het al aan veel vrienden, kennissen en familie laten horen. Zo vinden mijn broers en zussen het helemaal geweldig en de meeste van mijn vrienden vinden het ook wel tof. Ik hoop dat het hier op Mume ook gewaardeert zal worden en de mensen niet vallen over de vrolijkheid.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 18:46 uur
Ik wil ook wel meedoen al weet ik niet of ik er elke week tijd voor ga hebben. Verder zijn er een aantal genres waar ik me op voorhand beter buiten kan houden (zoals powermetal). Ik twijfel dus nogal over de eerste plaat van Devoo.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 19:13 uur
HammerHead (week 12)
Het lijkt mij ook niet meteen een album dat voor mij geschikt is. Maar dat maakt het juist leuk voor mij, dat ik binnen deze context even wat beter naar albums ga luisteren die ik normaal gezien bijna onmiddellijk zou afschrijven.
Het lijkt mij ook niet meteen een album dat voor mij geschikt is. Maar dat maakt het juist leuk voor mij, dat ik binnen deze context even wat beter naar albums ga luisteren die ik normaal gezien bijna onmiddellijk zou afschrijven.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 19:14 uur
Het is ook geen verplichting om iedere week te stemmen. Gewoon als je zin hebt doe je mee, als je geen zin hebt doe je niet mee. Natuurlijk is het wel zo, hoe meer mensen er oordelen over een plaatje, des te beter, maar als je je naam op heeft is het geen verplichting om wekelijks mee te doen.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 19:33 uur
Best nog goede keuze Devoo! Momenteel ken ik Pagan Purity al, weet niet op welk album het staat, maar het klinkt erg lekker. Heb nog The Winter Wake staan, maar ik geraak maar niet voorbij de eerste twee nummers. Toch ben ik erg benieuwd naar Heathenreel
Power metal moet er wel in gaan hier.
Power metal moet er wel in gaan hier.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 19:45 uur
Ik ben het album nu aan het pindakazen, ben benieuwd wat het gaat worden. Wat power metal betreft vind ik Helloween best goed, dus ik ben benieuwd wat ik van Elvenking ga vinden
.
.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 19:56 uur
Ik heb het album nu ook binnen. Ben benieuwd want ik ben normaal gesproken ook niet zo van de Power Metal. 

0
geplaatst: 9 februari 2009, 20:03 uur
@ Bennerd. Pegan Purity staat op Heathenreel, en is inderdaad een schitterend nummer! 
Ik heb mijn menig zeer uitgebreid geformuleerd bij het album zelf, en zal het hier eventjes quoten.

Ik heb mijn menig zeer uitgebreid geformuleerd bij het album zelf, en zal het hier eventjes quoten.
Devoo schreef:
Oké. Ik zal dus eventjes een groot bericht neerpennen bij mijn favoriete album aller tijden.
Deze plaat van Elvenking is al jaren mijn favoriete plaat ooit, en dat komt doordat deze plaat zo fantastisch afwisselend is, er fantastisch gespeeld wordt, en er veel subtiele instrumentatie aan te pas komt.
Het eerste nummertje is een kort folkie stukje, die wordt gespeeld op een fluit. Die fluit wordt ondersteunt door een viool en een drum. Dit korte nummertje loopt door een 'HEY'-kreet, vlekkeloos over in het volgende nummer. Die gewoon magistraal fantastisch is. Geweldige zang, waar je uiteraard moet van houden, maar ik vind het geweldig. De instrumentatie is echt schitterend, er valt zoveel te ontdekken in een nummer van Elvenking. Van goed verborgen keyboardpartijen tot het subtiele vioolspel in alle nummers. Ook dit nummer kent veel verborgen instrumentatie, waar je aandachtig bij moet luisteren om alles te ontdekken.
Eén van mij favoriete nummers op deze plaat is The Regality Dance. Dit nummer begint met een folk stukje waar later de elektrische gitaren bijkomen. Het refrein is een soort conversatie tussen een grunt (Jarpen) en de cleane vocalen van de zanger Damnagoras. Het refrein is echt schitterend en onweerstaanbaar. Ook de solo in dit nummer is echt van erg hoogstaand niveau, en dat kan gezegd worden over iedere solo op dit album. Echt respect voor de twee gitaristen van Elvenking om zo'n geweldige solo's te schrijven en in te spelen.
Skywards is ook een hoogtepunt op dit fantastische album. Het is een ballad met heerlijke instrumentatie, geweldige zanglijnen en schitterende melodieën. Het einde van dit nummer is best verassend te noemen, maar om dit te ontdekken moet je het album maar luisteren.
Oakenshield is ook een geweldig nummer, met veel geweldige passages en enorm veel afwisseling.
Maar het absolute hoogtepunt van dit magistraal mooie album is Seasonspeech. Ik heb enorm veel respect voor de band, om zo'n geweldige compositie op poten te kunnen zetten, want wat de band hier doet getuigd gewoon van enorm veel talent. Het concept van het nummer is een verhaal over de verschillende seizoenen. Elk seizoen heeft zijn eigen vocaal. Zo staat Damnagoras met zijn cleane zang voor de herfst, en staan de grunts van Jarpen voor de winter. Verder heb je nog vrouwenzang die voor de lente staat, en een sopraanstem die de zomer moet uitbeelden. Dit alles gecombineerd zorgt ervoor dat dit een overweldigende compositie is, die erg sfeervol is met enorm veel afwisseling en fantastische passages. Echt respect voor het schrijven van zo'n geweldig slotstuk!
Zoals je wel kunt merken ben ik erg lyrisch over dit album, en dat komt natuurlijk omdat dit al jaren mijn vaste nummer 1 is. De zang is niet voor iedereen weggelegd, omdat die misschien iets te cheesy is. Maar als je je daar kunt overzetten, heb je echt een parel in handen. De geweldige instrumentatie, de geweldige zanglijnen, de solo's! Er valt enorm veel te ontdekken op dit album, wat er voor zorgt dat je dit nooit beu wordt!
5*!!
Oké. Ik zal dus eventjes een groot bericht neerpennen bij mijn favoriete album aller tijden.
Deze plaat van Elvenking is al jaren mijn favoriete plaat ooit, en dat komt doordat deze plaat zo fantastisch afwisselend is, er fantastisch gespeeld wordt, en er veel subtiele instrumentatie aan te pas komt.
Het eerste nummertje is een kort folkie stukje, die wordt gespeeld op een fluit. Die fluit wordt ondersteunt door een viool en een drum. Dit korte nummertje loopt door een 'HEY'-kreet, vlekkeloos over in het volgende nummer. Die gewoon magistraal fantastisch is. Geweldige zang, waar je uiteraard moet van houden, maar ik vind het geweldig. De instrumentatie is echt schitterend, er valt zoveel te ontdekken in een nummer van Elvenking. Van goed verborgen keyboardpartijen tot het subtiele vioolspel in alle nummers. Ook dit nummer kent veel verborgen instrumentatie, waar je aandachtig bij moet luisteren om alles te ontdekken.
Eén van mij favoriete nummers op deze plaat is The Regality Dance. Dit nummer begint met een folk stukje waar later de elektrische gitaren bijkomen. Het refrein is een soort conversatie tussen een grunt (Jarpen) en de cleane vocalen van de zanger Damnagoras. Het refrein is echt schitterend en onweerstaanbaar. Ook de solo in dit nummer is echt van erg hoogstaand niveau, en dat kan gezegd worden over iedere solo op dit album. Echt respect voor de twee gitaristen van Elvenking om zo'n geweldige solo's te schrijven en in te spelen.
Skywards is ook een hoogtepunt op dit fantastische album. Het is een ballad met heerlijke instrumentatie, geweldige zanglijnen en schitterende melodieën. Het einde van dit nummer is best verassend te noemen, maar om dit te ontdekken moet je het album maar luisteren.
Oakenshield is ook een geweldig nummer, met veel geweldige passages en enorm veel afwisseling.
Maar het absolute hoogtepunt van dit magistraal mooie album is Seasonspeech. Ik heb enorm veel respect voor de band, om zo'n geweldige compositie op poten te kunnen zetten, want wat de band hier doet getuigd gewoon van enorm veel talent. Het concept van het nummer is een verhaal over de verschillende seizoenen. Elk seizoen heeft zijn eigen vocaal. Zo staat Damnagoras met zijn cleane zang voor de herfst, en staan de grunts van Jarpen voor de winter. Verder heb je nog vrouwenzang die voor de lente staat, en een sopraanstem die de zomer moet uitbeelden. Dit alles gecombineerd zorgt ervoor dat dit een overweldigende compositie is, die erg sfeervol is met enorm veel afwisseling en fantastische passages. Echt respect voor het schrijven van zo'n geweldig slotstuk!
Zoals je wel kunt merken ben ik erg lyrisch over dit album, en dat komt natuurlijk omdat dit al jaren mijn vaste nummer 1 is. De zang is niet voor iedereen weggelegd, omdat die misschien iets te cheesy is. Maar als je je daar kunt overzetten, heb je echt een parel in handen. De geweldige instrumentatie, de geweldige zanglijnen, de solo's! Er valt enorm veel te ontdekken op dit album, wat er voor zorgt dat je dit nooit beu wordt!
5*!!
0
geplaatst: 10 februari 2009, 17:38 uur
Ik ben nu net klaar met het luisteren van Heathenreel, en ik moet zeggen dat het me positief heeft verrast. Nooit gedacht dat powermetal ook goed kon zijn.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 17:39 uur
Blij dat je er zo over denkt!
Ben benieuwd wat de anderen er ook van denken. En het zou natuurlijk ook fijn zijn "het is natuurlijk geen verplichting" dat je een stem zou uitbrengen! 
Ben benieuwd wat de anderen er ook van denken. En het zou natuurlijk ook fijn zijn "het is natuurlijk geen verplichting" dat je een stem zou uitbrengen! 
0
geplaatst: 10 februari 2009, 17:44 uur
Ik heb mijn stem al uitgebracht, vier welverdiende sterren.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 19:55 uur
Ik heb het album inmiddels ook beluisterd. De zanger doet sterk denken aan Michael Kiske van Helloween. Het zit muzikaal zeker goed in mekaar. Ik voel er ook wel de blijheid in. Maar zo op het eerste gehoor blijft mij dit (nog) wat te oppervlakkig. Maar ik hou het natuurlijk niet bij deze ene luisterbeurt. Een stem deel ik pas zondag uit als de week van dit album ten einde komt.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:46 uur
Wanneer je dit album met koptelefoon luistert, vallen echt heel veel details op. Vooral in Seasonspeech, wat het beste nummer van de CD is, valt gewoon enorm veel te ontdekken.
Zorg trouwens wel dat je geen foute versie te pakken hebt, want er gaan veel downloads de ronde zonder de laatste twee tracks. Daardoor mis je niet alleen "A Dreadfull Strain", maar ook het beste nummer van dit album, namelijk het fantastische slotstuk "Seasonspeech"
Zorg trouwens wel dat je geen foute versie te pakken hebt, want er gaan veel downloads de ronde zonder de laatste twee tracks. Daardoor mis je niet alleen "A Dreadfull Strain", maar ook het beste nummer van dit album, namelijk het fantastische slotstuk "Seasonspeech"
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:53 uur
Sorry Devoo,ik heb erg men best gedaan om de muziek te kunnen waarderen, maar het is me niet gelukt. het is mij echt te blij,waardoor het een erg lange zit word.,en het na een tijdje mij ontzettend gaat irriteren.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:57 uur
Mijn versie heeft 12 nummers... Zit het nu te luisteren. (12de nummer heet Penny Dreadful)
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:59 uur
Irritatie voelde ik net ook toen het album voor de tweede keer opstond. Precies hetzelfde heb ik met Helloween na Walls of Jericho. Niet zozeer omdat het te blij zou zijn denk ik, maar omdat het er soms zo drammerig aan toe gaat.
Morgen probeer ik het weer eens.
Morgen probeer ik het weer eens.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 21:06 uur
Fza schreef:
Mijn versie heeft 12 nummers... Zit het nu te luisteren. (12de nummer heet Penny Dreadful)
Penny Dreadful is een bonusnummertje, een cover van Skyclad!

En er hoeven hier natuurlijk geen excuses worden gemaakt over smaak. Als iets je smaak niet is, dan kan je daar moeilijk iets aan veranderen. Toch fijn dat je het geprobeert hebt Silver!

0
geplaatst: 11 februari 2009, 12:21 uur
Ik zou ook wel mee willen doen, als dat nog kan.
Lijkt me wel aardig, leer je ook eens wat albums kennen die je normaal gesproken nooit zou luisteren.
Lijkt me wel aardig, leer je ook eens wat albums kennen die je normaal gesproken nooit zou luisteren.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 16:11 uur
Bij deze doe ik ook graag mee, hoop zoveel mogelijk weken de albums te kunnen beluisteren.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 19:23 uur
Nee, jij was eerder hoor Mastodonner. Jij bent week 6 aan de beurt! 

0
geplaatst: 11 februari 2009, 19:51 uur
ZIt de "cd" nu op Youtube (goede kwaliteit, jazeker) te beluisteren, Seasonspeech bevalt me goed!! Goede zanger, aanstekelijke stukken.
Rest van de nummers wat meer tijd geven om waarde-oordeel te kunnen geven, heb ik wat meer moeite mee.
Deze "fantasy"-metal normaal niet mijn ding maar ben verrast in positieve zin.
Rest van de nummers wat meer tijd geven om waarde-oordeel te kunnen geven, heb ik wat meer moeite mee.
Deze "fantasy"-metal normaal niet mijn ding maar ben verrast in positieve zin.
0
geplaatst: 11 februari 2009, 21:00 uur
@mastodonner,
Toen jij te kennen had gegeven dat je zeker wilde mee doen heb ik mijn bericht met het lijstje aangepast, waardoor jij inderdaad zoals Devoo al schrijft op plaats 6 komt.
Ik zal het vraagteken ook nog weghalen. (edit: ik kan dát bericht niet meer editten
)
Nog 6 weekjes geduld uitoefenen dus en dan weten we met welk onbekend-is-onbemind-album jij ons gaat verrassen.

Toen jij te kennen had gegeven dat je zeker wilde mee doen heb ik mijn bericht met het lijstje aangepast, waardoor jij inderdaad zoals Devoo al schrijft op plaats 6 komt.
Kronos schreef:
mastodonner (?) (week 6)
mastodonner (?) (week 6)
Ik zal het vraagteken ook nog weghalen. (edit: ik kan dát bericht niet meer editten
)Nog 6 weekjes geduld uitoefenen dus en dan weten we met welk onbekend-is-onbemind-album jij ons gaat verrassen.

0
geplaatst: 11 februari 2009, 23:17 uur
Ik doe trouwens ook mee
Maar wil me wel bij HammerHead aansluiten: ik weet niet of ik iedere week tijd heb om mee te doen, en bij Power Metal komen de old-school Manowar foto's ook spontaan in mijn hoofd op, maar Elvenking heb ik al op al dan niet legale wijze binnengehaald en zal me er toch maar eens aan proberen te zetten.
Leuk initiatief verder, Devoo.
Maar wil me wel bij HammerHead aansluiten: ik weet niet of ik iedere week tijd heb om mee te doen, en bij Power Metal komen de old-school Manowar foto's ook spontaan in mijn hoofd op, maar Elvenking heb ik al op al dan niet legale wijze binnengehaald en zal me er toch maar eens aan proberen te zetten.Leuk initiatief verder, Devoo.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 06:24 uur
Devoo (week 1)
Aghora (week 2)
MDV (week 3)
Silver (week 4)
lambf (week 5)
mastodonner (week 6)
bennerd (week 7)
Sir Spamalot (week 8 )
Kronos (week 9)
ThirdEyedCitizen (week 10)