Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 28 februari 2010, 15:17 uur
Ken ik al, heb ik al op gestemd en een berichtje van mij staat daar volgens mij ook al.
Een van mijn all-time favorite Thrash/speed bands.
Superplaat ook!
Een van mijn all-time favorite Thrash/speed bands.
Superplaat ook!
0
geplaatst: 28 februari 2010, 15:38 uur
Klinkt goed!! Hij loopt nu binnen.
Vektor de hele week met regelmaat opgezet, en het is mijn nummer 1 van deze tweede ronde. Ik hou van de stem, riffs en de breaks, etc.
Het album is wat aan de lange kant....oké, daar ben ik het mee eens....alleen stoort het me niet!!
Ik heb juist in dit topic geleerd platen helemaal te luisteren...ik werd een ipod ventje!!! Als het me niet meteen bij mijn strot greep gaf ik een plaat niet zo snel nog een kans...of veelste laat!! Uiteindelijk bereiken goede platen je toch wel.
Maar goed op naar FORBIDDEN!!!!
Vektor de hele week met regelmaat opgezet, en het is mijn nummer 1 van deze tweede ronde. Ik hou van de stem, riffs en de breaks, etc.
Het album is wat aan de lange kant....oké, daar ben ik het mee eens....alleen stoort het me niet!!
Ik heb juist in dit topic geleerd platen helemaal te luisteren...ik werd een ipod ventje!!! Als het me niet meteen bij mijn strot greep gaf ik een plaat niet zo snel nog een kans...of veelste laat!! Uiteindelijk bereiken goede platen je toch wel.
Maar goed op naar FORBIDDEN!!!!

0
geplaatst: 28 februari 2010, 16:02 uur
laboomzaa schreef:
Als het me niet meteen bij mijn strot greep gaf ik een plaat niet zo snel nog een kans...of veelste laat!! Uiteindelijk bereiken goede platen je toch wel.
Als het me niet meteen bij mijn strot greep gaf ik een plaat niet zo snel nog een kans...of veelste laat!! Uiteindelijk bereiken goede platen je toch wel.
Het nadeel van dat er te veel en te makkelijk beschikbaar is; te weinig tijd om een album genoeg tijd te geven. Bij mij is het tegenwoordig geen uitzondering meer als ik een album pas echt ontdek als het al twee jaar in mijn verzameling zit.

Een muziekminnend mens heeft het maar moeilijk de dag van vandaag.

0
Kingsnake
geplaatst: 28 februari 2010, 16:17 uur
Kronos schreef:
Het nadeel van dat er te veel en te makkelijk beschikbaar is; te weinig tijd om een album genoeg tijd te geven. Bij mij is het tegenwoordig geen uitzondering meer als ik een album pas echt ontdek als het al twee jaar in mijn verzameling zit.
(quote)

My thought exactly
Ik erger me dood aan users hier, die een plaat durven te beoordelen nav een snelle download en een luisterbeurt.
Even met de skiptoets van elk nummer de eerste tien seconden luisteren en dan afkraken.
Ik stem en reageer over het algemeen op platen die ik allang ken.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 20:25 uur
Mooie gelegenheid om Green nog eens een kans te geven. Ik heb er daarna nooit meer een noot van gehoord. Destijds was ik zwaar teleurgesteld in het werk van Forbidden na de magistrale twee eerste albums.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 21:06 uur
Ah, ik ken alleen Forbidden Evil van deze band, en heb ze vorig jaar op Sweden Rock Festival gemist omdat ik (tevergeefs) in de rij stond voor een handtekening van Heaven&Hell.
Benieuwd naar deze plaat iig.
Benieuwd naar deze plaat iig.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 08:14 uur
0
geplaatst: 1 maart 2010, 10:02 uur
trebremmit schreef:
Ben benieuwd ik ken alleen Forbiden Evil van hun.
Ben benieuwd ik ken alleen Forbiden Evil van hun.
Ik heb Forbidden Evil nog op vinyl en Twisted into Form op cd. Was trouwens samen met Into the Mirror Black van Sanctuary (uit de vorige ronde) mijn begin van het cd-tijdperk, gedaan met vinyl van dan af. Ik vond beiden albums er goed. Maar is al een eeuwigheid geleden dat ik ze nog eens boven gehaald heb. Zal ik eerst nog eens doen voordat ik deze Green ga binnenhalen.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 13:39 uur
Ik weet het nog niet met Forbidden!? De stem is okee, maar ik mis pit, rammen en beuken. Nou hoeft het natuurlijk niet altijd rammen en beuken te zijn...maar bij deze had het wel lekker geweest!!
Ik weet wat ik mis smerigheid..hij is niet smerig genoeg...ja dat is het..
Ik weet wat ik mis smerigheid..hij is niet smerig genoeg...ja dat is het..

0
geplaatst: 2 maart 2010, 13:44 uur
Wat ik mis is dat het me raakt. Muziektechnisch is alles in orde, het klinkt op een of andere manier wel 'indrukwekkend'. Maar toch ben ik er niet van onder de indruk. Gewoon niet mijn ding wellicht. De vroegere Forbidden ligt mij beter, al steekt de zang mij daar te veel tegen. Net als bij Vio-lence.
Ik weet nu wel zeker dat ik Green ooit nog op cd heb gehad, maar snel weer teruggebracht.
Ik weet nu wel zeker dat ik Green ooit nog op cd heb gehad, maar snel weer teruggebracht.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 13:46 uur
Ik vind het wel tof, lekker machine head/ pantera achtig geluid, valt me zeker niet tegen.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 14:31 uur
Ben het album nu voor de 3e keer het luisteren.
Wat is er met Forbiddden gebeurt na Forbidden Evil ?
Vind het wat te ver gaan om te zeggen dat dit nergens naar klinkt, maar tegenover Forbidden Evil is dit toch echt een vette tegenvaller (voor mij)
Op aanraden van Kingsnake ook een naar Twisted Into Form geluisterd, die klinkt sowieso al beter dan Green.
Wat is er met Forbiddden gebeurt na Forbidden Evil ?
Vind het wat te ver gaan om te zeggen dat dit nergens naar klinkt, maar tegenover Forbidden Evil is dit toch echt een vette tegenvaller (voor mij)
Op aanraden van Kingsnake ook een naar Twisted Into Form geluisterd, die klinkt sowieso al beter dan Green.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 maart 2010, 08:33 uur
Niet echt op zijn plaats, maar ik wil jullie volgende tip niet onthouden:
Iron Maiden film komt op BBC4 (bron: www.metalfan.nl)
Metalfans met digitale televisie hebben geluk, want op donderdagnacht 4 maart zal BBC4 vanaf middernacht (Nederlandse tijd) de documentaire Flight 666 vertonen. Deze film volgt Iron Maiden tijdens hun Somewhere Back In Time toernee. De volgende nacht zendt de Britse zender, eveneens om middernacht, een 1 uur durende ingekorte registratie van een Maiden concert uit, die afkomstig is van de bonusschijf bij de dvd-release van Flight 666. Daarvoor wordt om 22.00 uur de BBC-documentaire Heavy Metal Britannia vertoond (over de geschiedenis van Britse heavy metal) en om 23.30 uur Heavy Metal At The BBC (met oude tv-performances van metalbands). BBC4 herhaalt deze twee programma's op zondagavond 7 maart vanaf 22.00 uur en het Maiden-concert de volgende ochtend om 2.30 uur.
Iron Maiden film komt op BBC4 (bron: www.metalfan.nl)
Metalfans met digitale televisie hebben geluk, want op donderdagnacht 4 maart zal BBC4 vanaf middernacht (Nederlandse tijd) de documentaire Flight 666 vertonen. Deze film volgt Iron Maiden tijdens hun Somewhere Back In Time toernee. De volgende nacht zendt de Britse zender, eveneens om middernacht, een 1 uur durende ingekorte registratie van een Maiden concert uit, die afkomstig is van de bonusschijf bij de dvd-release van Flight 666. Daarvoor wordt om 22.00 uur de BBC-documentaire Heavy Metal Britannia vertoond (over de geschiedenis van Britse heavy metal) en om 23.30 uur Heavy Metal At The BBC (met oude tv-performances van metalbands). BBC4 herhaalt deze twee programma's op zondagavond 7 maart vanaf 22.00 uur en het Maiden-concert de volgende ochtend om 2.30 uur.
0
geplaatst: 6 maart 2010, 11:39 uur
Gisteren op de releaseshow geweest van "In Chains" hun nieuwe EP. Een aanrader voor de mensen die "Demolition Business" goed vonden!
0
geplaatst: 6 maart 2010, 12:48 uur
Forbidden heeft sinds deze week trouwens getekend met Nuclear Blast! Dat betekend dus nieuw werk!
0
geplaatst: 6 maart 2010, 13:38 uur
Ik ben er nog altijd niet toe gekomen om de dozen vanonder het stof te halen waarin de twee eerste Forbidden albums zitten opgeborgen. (Na de laatste verhuis is niet alles uitgepakt geworden, zo zitten er ook nog een tiental jaargangen van Aardschok-Metal-Hammer, zo goed als nieuw, in dozen verscholen.)
Daar het dus al meer dan 5 jaar geleden is dat ik ze nog eens gehoord heb, heb ik toch de indruk dat er alvast 1 ding niet is veranderd t.o.v. Twisted into Form, en dat is dat Forbidden nog steeds albums maakt die niet makkelijk zijn te doorgronden... lees hier meer.
Daar het dus al meer dan 5 jaar geleden is dat ik ze nog eens gehoord heb, heb ik toch de indruk dat er alvast 1 ding niet is veranderd t.o.v. Twisted into Form, en dat is dat Forbidden nog steeds albums maakt die niet makkelijk zijn te doorgronden... lees hier meer.
0
geplaatst: 7 maart 2010, 14:52 uur
Wat laat het nieuwe Album van de week lang op zich wachten... Of is er een rustweek?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 maart 2010, 14:59 uur
Collega paulisdik is inderdaad aan de beurt, in de vorige ronde was zijn inzending Paradox - Product of Imagination (1987). Ik hoop opnieuw op een gouwe ouwe.
0
geplaatst: 7 maart 2010, 15:04 uur
Sir Spamalot schreef:
Collega paulisdik is inderdaad aan de beurt, in de vorige ronde was zijn inzending Paradox - Product of Imagination (1987). Ik hoop opnieuw op een gouwe ouwe.
Heel goed album is dat. En ik hoop het met je mee

0
geplaatst: 7 maart 2010, 16:45 uur
Beetje laat maar toch, hier is het metalalbum van de week!!

Rage - The Missing Link (1993)
Voor deze week heb ik een album uit gekozen wat minder oud is als de vorige (Paradox - Product of Imagination).
Rage is een duitse Heavy Metal band, met een zanger die wel wat 'over the top' zingt maar het past naar mijn mening perfect op deze plaat.
De gitarist (naam is me even ontschoten) kan een best potje gitaar spelen, en dit is toch wel aan de te raden voor de 'Heavy Metal Maniacs' onder ons
Meer ga ik er niet over vertellen, oordeel zelf maar
als je de plaat niet kan pindakazen stuur me dan maar een PM-tje

Rage - The Missing Link (1993)
Voor deze week heb ik een album uit gekozen wat minder oud is als de vorige (Paradox - Product of Imagination).
Rage is een duitse Heavy Metal band, met een zanger die wel wat 'over the top' zingt maar het past naar mijn mening perfect op deze plaat.
De gitarist (naam is me even ontschoten) kan een best potje gitaar spelen, en dit is toch wel aan de te raden voor de 'Heavy Metal Maniacs' onder ons

Meer ga ik er niet over vertellen, oordeel zelf maar

als je de plaat niet kan pindakazen stuur me dan maar een PM-tje
0
geplaatst: 7 maart 2010, 16:46 uur
Volgens mij heb ik wel al eens iets van deze band geluisterd! Ben benieuwd.
0
geplaatst: 7 maart 2010, 17:04 uur
Deutschen power metal is niet echt mijn ding maar ik zal het proberen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 maart 2010, 17:05 uur
Verrassend, die had ik niet zien aankomen. Rage ken ik van naam en eigenlijk heb ik quasi niets van hun muziek gehoord, dus voor mij wordt het een broodnodige introductie. Het zal alleszins beter zijn dan de zeperd die nu opligt ten huize Spamalot...
Edit: het was Exciter - Heavy Metal Maniac (1983). Vandaar de verwijzing ook zeker, paulisdik?
Edit: het was Exciter - Heavy Metal Maniac (1983). Vandaar de verwijzing ook zeker, paulisdik?

0
geplaatst: 7 maart 2010, 17:08 uur
Sir Spamalot schreef:
Het zal alleszins beter zijn dan de zeperd die nu opligt ten huize Spamalot...
Het zal alleszins beter zijn dan de zeperd die nu opligt ten huize Spamalot...
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt

0
geplaatst: 7 maart 2010, 17:23 uur
Sir Spamalot schreef:
Verrassend, die had ik niet zien aankomen. Rage ken ik van naam en eigenlijk heb ik quasi niets van hun muziek gehoord, dus voor mij wordt het een broodnodige introductie. Het zal alleszins beter zijn dan de zeperd die nu opligt ten huize Spamalot...
Jazeker

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 maart 2010, 17:37 uur
En er zijn weer verschillende versies in omloop: ik heb een correctie ingediend...
Originele versie:
1. Firestorm 04:57
2. Nevermore 04:27
3. Refuge 03:39
4. The Pit And The Pendulum 04:17
5. From The Underworld 03:09
6. Certain Days 05:45
7. Who Dares 04:27
8. Wake Me When I'm Dead 05:20
9. Lost In The Ice 09:48
10. Her Diary's Black Pages 03:35
11. The Missing Link 04:23
12. Raw Caress 05:24
Bonus Track voor Japan:
13. Another Kind of Madness 05:11
Heruitgave Noise/Sanctuary 2002:
14. Truth Hits Everybody 02:26
15. I Can't Control Myself 02:48
16. Beyond The Pale 06:34
17. Paranoid (demo) (Previously unreleased) 02:40
Originele versie:
1. Firestorm 04:57
2. Nevermore 04:27
3. Refuge 03:39
4. The Pit And The Pendulum 04:17
5. From The Underworld 03:09
6. Certain Days 05:45
7. Who Dares 04:27
8. Wake Me When I'm Dead 05:20
9. Lost In The Ice 09:48
10. Her Diary's Black Pages 03:35
11. The Missing Link 04:23
12. Raw Caress 05:24
Bonus Track voor Japan:
Heruitgave Noise/Sanctuary 2002:
14. Truth Hits Everybody 02:26
15. I Can't Control Myself 02:48
16. Beyond The Pale 06:34
17. Paranoid (demo) (Previously unreleased) 02:40
0
geplaatst: 7 maart 2010, 17:39 uur
Voor zover ik Rage ken heb ik het altijd een nogal middelmatige band gevonden. Vanaf hun debuut werden ze wel met elke plaat beter, maar na 1990 heb ik het niet meer bijgehouden. Het enige album dat ik nu heb is Secrets in a Weird World. Maar leuk dus om nu nog eens iets nieuws van hen te horen in het kader van dit topic. 

0
geplaatst: 7 maart 2010, 18:18 uur
Hoe vinden jullie de productie van The Missing Link? Bij mij is het nogal plat vooral de drums, mischien ligt het aan mijn mp3's?
0
geplaatst: 7 maart 2010, 18:24 uur
De originele uitgave heeft inderdaad wat plat drumgeluid, tenopzichte van de remaster.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 18:00 uur
Machtig! Rage hun laatste drie albums vind ik schitterend, maar ouder materiaal kende ik nog niet. Strings to a Web vind is voorlopig mijn favroriete 2010 album, ik ben erg benieuwd naar deze.
* denotes required fields.