Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2010, 12:36 uur
Kronos schreef:
...
Als we hier dus echt alle neuzen in dezelfde richting willen hebben, dan is dit een betere optie dan het eigen album hoedanook geen plaats toe te kennen.
...
Als we hier dus echt alle neuzen in dezelfde richting willen hebben, dan is dit een betere optie dan het eigen album hoedanook geen plaats toe te kennen.
Lijkt mij ook het beste plan.
0
geplaatst: 21 maart 2010, 16:54 uur
Kronos schreef:
Maar voor mij zit het hem in die 'vrijwel altijd' waarmee Guinness nuanceert. Vrijwel altijd is niet altijd. Je eigen album hoeft gewoon niet per definitie op 1 te staan in je persoonlijke top 10. Daarom zie ik geen enkele reden om het niet mee op te nemen in je beoordeling.
Maar voor mij zit het hem in die 'vrijwel altijd' waarmee Guinness nuanceert. Vrijwel altijd is niet altijd. Je eigen album hoeft gewoon niet per definitie op 1 te staan in je persoonlijke top 10. Daarom zie ik geen enkele reden om het niet mee op te nemen in je beoordeling.
Dat is ook zo.
Ik kies een thrash album dat volgens mij meer aandacht verdiend, maar het kan toch zijn dat ik een andere bijdrage beter vind en die dus op 1 beland.
Ben benieuwd wat deze week het metal album van de week gaat worden

0
geplaatst: 21 maart 2010, 21:29 uur
Cabeza Borradora schreef:
Nile: Er staan 8 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 186 keer op deze albums gestemd
Duidelijk geen kandidaat voor dit forum topic.
Los hiervan ben ik niet zo'n grote fan van Nile.
Een redelijk uit het verband gerukte vergelijking, maar als Nile voor (het prille) Metallica staat, staat Melechesh voor (het vroege) Megadeth. Waar ik mee wil zeggen, bij Nile is wat je hoort wat je krijgt, en het is bovendien degelijk. Bij Melechesh moet je eerst wat barrières doorbreken om er ten volle in te komen. Eens erin blijkt het toch iets subtieler en subliemer. Net zoals niet iedereen dat van Megadeth vind, zal ook niet iedereen dat van Melechesh vinden. En net zoals niet iedereen door de barrières bij Megadeth (bv. de stem van Dave M.) komt, zal ook niet iedereen door de barrières bij Melechesh (bv. de stem van Ashmedi) geraken.
Maar het blijft in beide gevallen appelen met peren vergelijken natuurlijk.
Nile: Er staan 8 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 186 keer op deze albums gestemd
Duidelijk geen kandidaat voor dit forum topic.

Los hiervan ben ik niet zo'n grote fan van Nile.
Een redelijk uit het verband gerukte vergelijking, maar als Nile voor (het prille) Metallica staat, staat Melechesh voor (het vroege) Megadeth. Waar ik mee wil zeggen, bij Nile is wat je hoort wat je krijgt, en het is bovendien degelijk. Bij Melechesh moet je eerst wat barrières doorbreken om er ten volle in te komen. Eens erin blijkt het toch iets subtieler en subliemer. Net zoals niet iedereen dat van Megadeth vind, zal ook niet iedereen dat van Melechesh vinden. En net zoals niet iedereen door de barrières bij Megadeth (bv. de stem van Dave M.) komt, zal ook niet iedereen door de barrières bij Melechesh (bv. de stem van Ashmedi) geraken.
Maar het blijft in beide gevallen appelen met peren vergelijken natuurlijk.
Toch iets beter luisteren.
Bij Nile is het zeker veel meer dan what you hear is what you get.De vergelijking met Melechesh slaat idd nergens op, maar het ging om het verwerken van de Oosterse invloeden. Wat ook weer op geheel eigen wijze door beide bands gedaan is.
0
aslan (crew)
geplaatst: 21 maart 2010, 22:31 uur
deze week:
album RANDOM van het noordfranse HECTIC PATTERNS - laat je verrassen!!! - enjoy!!!
Hectic Patterns - Random (2008)

album RANDOM van het noordfranse HECTIC PATTERNS - laat je verrassen!!! - enjoy!!!

0
geplaatst: 21 maart 2010, 22:54 uur
Ik ben benieuwd Aslan.
Voor de liefhebbers: hier mijn top-10. Mijn eigen bijdrage staat er niet in. Ik ben dan ook nog niet aan beurt geweest in deze ronde.
1. Cormorant - Metazoa (4.5)
2. Vektor - Black Future (4.5)
3. X (Japan) - Blue Blood (4.0)
4. Forbidden - Green (4.0)
5. Solace - Further (4.0)
6. Thorns - Thorns (3.5)
7. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (3.5)
8. Rage - The Missing Link (3.5)
9. In Chains - Demolition Business (3.0)
10. Infernal Majesty - None Shall Defy (3.0)
The Acacia Strain, Cephalic Carnage, Sigh en Grizzly Twister hebben de top-10 niet gehaald.
Voor de liefhebbers: hier mijn top-10. Mijn eigen bijdrage staat er niet in. Ik ben dan ook nog niet aan beurt geweest in deze ronde.
1. Cormorant - Metazoa (4.5)
2. Vektor - Black Future (4.5)
3. X (Japan) - Blue Blood (4.0)
4. Forbidden - Green (4.0)
5. Solace - Further (4.0)
6. Thorns - Thorns (3.5)
7. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (3.5)
8. Rage - The Missing Link (3.5)
9. In Chains - Demolition Business (3.0)
10. Infernal Majesty - None Shall Defy (3.0)
The Acacia Strain, Cephalic Carnage, Sigh en Grizzly Twister hebben de top-10 niet gehaald.
0
geplaatst: 22 maart 2010, 10:51 uur
aslan schreef:
deze week:
(afbeelding)
deze week:
(afbeelding)
Tsja, met zo'n introductie creëer je alvast geen AL te hoog gespannen verwachtingen, dus zal ie bij de eerste kennismaking ook alvast niet AL te erg tegenvallen

Leuk zou zijn als het ook in't frans gezongen is, maar dat zal wel niet veronderstel ik. Zal ik mezelf eens op een verrassing trakteren dan...

0
geplaatst: 22 maart 2010, 11:02 uur
Tja, nu bezig met luisteren. Klinkt opgefokt, melodieus, hard, druk, heel druk.....en LEKKER!!! Al zal het geen album zijn wat ik heel vaak op zal zetten.
0
geplaatst: 22 maart 2010, 11:18 uur
Ff op Myspace beluisterd, klinkt vrij stevig
met vreemde gitaarloopjes hier en daar ... dat heeft nog wat luisterbeurten nodig
met vreemde gitaarloopjes hier en daar ... dat heeft nog wat luisterbeurten nodig
0
aslan (crew)
geplaatst: 22 maart 2010, 17:11 uur
Cabeza Borradora schreef:
[Tsja, met zo'n introductie creëer je alvast geen AL te hoog gespannen verwachtingen
[Tsja, met zo'n introductie creëer je alvast geen AL te hoog gespannen verwachtingen
omdat ik heel slecht ben in het onder woorden brengen van supergoeie metal!!!!! het is een gevoelsgenre, hé ; )
HECTIC PATTERNS is de PERFECTE BRUTAL TECH DEATH
afkomstig uit het noordfranse Lille
RANDOM is een debuutalbum, al merk je dat niet! in ieder geval een technisch zwaarmetalen hoogstandje om U tegen te zeggen!!
groepsleden: James K., Ludovic Buche, François Labrousse, Nicolas Sanson, Grégoire Galichet
albumhoes:

0
geplaatst: 22 maart 2010, 19:33 uur
@ aslan: Geen verwijten hoor! Ik heb dat niet negatief bedoeld, in tegendeel. Met minder info begin je automatisch onbevooroordeelder te luisteren, en zal je eerste indruk waarschijnlijk een meer voldoening schenkende beleving zijn.
Btw,
Dat metal een gevoelsgerne is, is voor mij vorige week weeral maar eens al te duidelijk gebleken.
Btw,
Dat metal een gevoelsgerne is, is voor mij vorige week weeral maar eens al te duidelijk gebleken.

0
geplaatst: 23 maart 2010, 11:19 uur
Aah tof Hectic Paterns! Ik heb die promo nog eens van ze gekregen. Zeer goede band inderdaad!
0
geplaatst: 23 maart 2010, 20:57 uur
phantasia schreef:
[...] ... dat heeft nog wat luisterbeurten nodig
[...] ... dat heeft nog wat luisterbeurten nodig
da's ook mijn eerste inDruk...
0
geplaatst: 25 maart 2010, 11:09 uur
Nou, ik heb een aantal luister beurten achter de rug..lekker is ie zeker!! Maar de zang is wat eentonig en je moet er voor in de mood zijn!!! Ik leg hem even een maandje opzij....ik oet ook nog de cd van dillinger escape paln doorgronden.. 

0
geplaatst: 25 maart 2010, 19:30 uur
Volgens mij staat deze nog ergens op mijn te-checken-lijst. Maar eens downloaden binnenkort
0
geplaatst: 25 maart 2010, 19:41 uur
Ik ben er nog maar een keer aan toegekomen eerlijk gezegd. En het nodigt mij niet meteen uit om er nog een tiental luisterbeurten tegen aan te gooien als er nog zo veel anders interessants ligt te wachten.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 22:31 uur
Volgens mij ben ik komende week aan de beurt, zit nog te twijfelen welke plaat ik ga kiezen.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 23:15 uur
Omdat de klok een uur vooruit gaat kom ik nu alvast met een nieuw album.

Exotic Animal Petting Zoo -...
Voor mij was dit album een grote verrassing omdat ik nooit zo kapot was van mathcore, maar deze band brengt het naar een hoger nivo door de combinatie van verschillende stijlen.
Hier een recensie.
Niet iedereen zal dit kunnen waarderen ben ik bang maar als je eens wat nieuws en aparts wil horen dan is het best een aanrader.
Veel plezier!
Exotic Animal Petting Zoo -...
Voor mij was dit album een grote verrassing omdat ik nooit zo kapot was van mathcore, maar deze band brengt het naar een hoger nivo door de combinatie van verschillende stijlen.
Hier een recensie.
How about that for a lengthy band name and CD title? I Have Made My Bed In Darkness will either be the soundtrack to your worst nightmare of one of the most artistic achievements in metal that you've heard in ages. The press sheet lists influences/comparisons to acts such as Mr. Bungle, Captain Beefheart, Mars Volta, Mordred, and The Dillinger Escape Plan, but that really only just scratches the surface. Indiana's Exotic Animal Petting Zoo, who surprisingly are a three-piece (you'll understand my reaction when you hear the wall of sound these guys create), manage to combine metal, jazz, post rock, progressive rock, avant-garde, ambient, and alternative rock into something that draws upon all of those styles yet sounds like none of them.Give Brandon Carr (vocals/guitars/keyboards), Scott Certa (bass), and Stephen Carr (drums/vocals/programming) plenty of credit for coming up with something unique here. It won't appeal to everyone, but if you enjoy the more adventurous side of extreme music, then you are in for a treat. Scattered feedback and guitar noise permeate the opening cut "Seeds", a mini-epic in itself that jumps from shredding metal to apocalyptic post rock, then back to atmospheric and spooky prog, to manic hardcore, all within its 8+ minute time frame. The band lurches from gentle jazzy noodling on "Anniversary Psalm" to the crushing "Hairdresser", a raging funk-metal monster that recalls vintage Faith No More. You can hear a little Isis-meets-Porcupine Tree-meets-Burst on the meditative "A Balloon Enters Kyoto City", while "Every Waking Moment" is pure, lush prog rock, featuring soothing vocals, effects laden guitar work, and plenty of keyboards.
If you dig the complexity of math-metal, look no further than "Richard Dean Anderson" or the wild two-part "Translations" and "Curse Of The Sands", as guitars ricochet off of bubbling bass, tricky drum work, and layers of varied vocal styles. The final two epic numbers "Ira Lore" and "Arendering" are tasty prog-metal numbers with a touch of alternative and post-rock, textured songs that house plenty of emotion and atmosphere to go along with their musical muscle.
It will take a few spins for it all to sink in, but I Have Made My Bed In Darkness is worth the extra effort to absorb all the detailed and layered sounds. Exotic Animal Petting Zoo have definitely arrived and are without a doubt a band to keep your eye on.
If you dig the complexity of math-metal, look no further than "Richard Dean Anderson" or the wild two-part "Translations" and "Curse Of The Sands", as guitars ricochet off of bubbling bass, tricky drum work, and layers of varied vocal styles. The final two epic numbers "Ira Lore" and "Arendering" are tasty prog-metal numbers with a touch of alternative and post-rock, textured songs that house plenty of emotion and atmosphere to go along with their musical muscle.
It will take a few spins for it all to sink in, but I Have Made My Bed In Darkness is worth the extra effort to absorb all the detailed and layered sounds. Exotic Animal Petting Zoo have definitely arrived and are without a doubt a band to keep your eye on.
Niet iedereen zal dit kunnen waarderen ben ik bang maar als je eens wat nieuws en aparts wil horen dan is het best een aanrader.
Veel plezier!
0
geplaatst: 27 maart 2010, 23:55 uur
Ik ben alvast benieuwd. 
----
Edit: nummer 4 is bezig en ik geniet.

----
Edit: nummer 4 is bezig en ik geniet.

0
geplaatst: 28 maart 2010, 08:40 uur
Ik ga me er ook eens aan wagen.
Maar wat ik zo lees zal dit niet veel voor mij worden, toch ga ik het een kans geven.
Edit: Had hele andere muziek verwacht. begin klinkt nogal schreeuwerig maar gaat over naar 'normale' zang.
Zal er deze week wat vaker naar proberen te luisteren om er een oordeel over te kunnen geven,
Sommige stukken uit Every Waking Moment hadden zomaar uit een 30STM nummer kunnen zijn...
Maar wat ik zo lees zal dit niet veel voor mij worden, toch ga ik het een kans geven.
Edit: Had hele andere muziek verwacht. begin klinkt nogal schreeuwerig maar gaat over naar 'normale' zang.
Zal er deze week wat vaker naar proberen te luisteren om er een oordeel over te kunnen geven,
Sommige stukken uit Every Waking Moment hadden zomaar uit een 30STM nummer kunnen zijn...
0
geplaatst: 28 maart 2010, 11:41 uur
Dat heb ik er nog nooit in gehoord, totaal onvergelijkbaar vind ik zelf.
Het doet me eerder wat aan een mengeling van Deftones, Sigur ros en Dillinger escape plan denken
0
geplaatst: 28 maart 2010, 11:49 uur
Ik bedoelde de zang. M'n vriendin kwam in eerste instantie met die opmerking.
Heb hem zojuist al een 2e luisterbeurt gegeven en hij bevalt al iets beter
Heb hem zojuist al een 2e luisterbeurt gegeven en hij bevalt al iets beter

0
geplaatst: 29 maart 2010, 11:53 uur
Goeiemorgen! Benieuwd naar de nieuwe... op de omschrijving afgaand ziet het er iets uit dat ik waanzinnig goed kan vinden, of anders de andere extreme kant uitgaat.
Nu nog even wachten op een kans om hem te beluisteren.
Nu nog even wachten op een kans om hem te beluisteren.
0
geplaatst: 29 maart 2010, 11:57 uur
De hoes, de bandname en de albumtitel vallen alvast goed in de smaak. Het enige dat ik tot nu toe kan beoordelen, en geef hiervoor alvast 5/5 

0
Kingsnake
geplaatst: 29 maart 2010, 12:23 uur
Gaat m weer niet worden ben ik bang 
Mijn metalsmaak is nogal smal

Mijn metalsmaak is nogal smal

0
geplaatst: 29 maart 2010, 15:17 uur
Maar je doet toch juist mee om wat nieuws te ontdekken? Of niet?
0
Kingsnake
geplaatst: 29 maart 2010, 15:19 uur
Ja, maar ik heb wel wat mathcore live gezien en wat platen doorgemailed gekregen, maar ben er nooit zo weg van geweest.
Ik kan het wel proberen, natuurlijk. Maar ik mag ook mn vermoedens hebben.
Ik kan het wel proberen, natuurlijk. Maar ik mag ook mn vermoedens hebben.
0
geplaatst: 29 maart 2010, 15:33 uur
Metal is perpetual, and only the hearing is intermittent.
vrij naar Henry David Thoreau
vrij naar Henry David Thoreau

* denotes required fields.