Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2010, 12:24 uur
Okee...het nieuwe metal album van de week...en dit is er weer zo één die heerlijk klinkt, maar die ik steeds voorbij zal lopen.
Het komt op mij wat te geforceerd over, de breaks, gepiel, riffs vliegen je om de oren!! Maar het heeft een heel open en makkelijk geluid. Je wordt er niet duizelig van...
Voor nu een 3,5 maar de week is nog niet voorbij dus zal hem nog één of twee keer voorbij laten komen!
Het komt op mij wat te geforceerd over, de breaks, gepiel, riffs vliegen je om de oren!! Maar het heeft een heel open en makkelijk geluid. Je wordt er niet duizelig van...

Voor nu een 3,5 maar de week is nog niet voorbij dus zal hem nog één of twee keer voorbij laten komen!
0
geplaatst: 31 maart 2010, 18:15 uur
Ik ben nu Hectic Patterns voor de derde keer aan het beluisteren. In tegenstelling tot de vorige keren krijg ik er nu ook nog hoofdpijn bij. Ik geloof dat dit dan ook de laatste kans voor dit album was.
0
geplaatst: 31 maart 2010, 23:26 uur
Ah, en ik begon me al lichtelijk schuldig te voelen omdat ik het album zo snel al afgeschreven heb. Hoewel ik van mezelf ook vaak wel weet dat het niks wordt met een album en mij.
0
geplaatst: 1 april 2010, 06:22 uur
trebremmit schreef:
Heb jij al je stemmen weggehaald Kronos?
Heb jij al je stemmen weggehaald Kronos?
Inderdaad. Er waren stemmen bij op albums waarvan ik me niet meer kon herinneren ze ooit gehoord te hebben. Dus ik dacht, laat ik eens met een schone lei beginnen.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 april 2010, 23:44 uur
Tarara, werk aan de winkel, Kronos!
Anyway, weer een achterstandje opgebouwd maar een lang weekend (tot en met dinsdag met vakantie) ligt op de loer en mijn oren smachten naar muziek na weeral een te hectische periode maar vanaf morgenavond vier dagen (muziek)rust.
Anyway, weer een achterstandje opgebouwd maar een lang weekend (tot en met dinsdag met vakantie) ligt op de loer en mijn oren smachten naar muziek na weeral een te hectische periode maar vanaf morgenavond vier dagen (muziek)rust.
0
lambf
geplaatst: 2 april 2010, 22:04 uur
Ik weet het niet hoor. Tuurlijk, erg vette math / metal stukken muziek en ook de jazzy passages zijn leuk, maar waarom zemelige pop er door gooien 

0
geplaatst: 3 april 2010, 09:15 uur
.jpg)
Fall Of Efrafa - Elil (2007)
music - fallofefrafa.com
Door op deze link te klikken kun je het album gratis downloaden van de eigen site.
Geachte topicvolgers, hierbij mijn bijdrage voor deze week. Bij mijn eerste bijdrage (vorig jaar) heb ik me als schoenmaker zijnde niet bij mijn leest gehouden. Ik dacht een "veilige" keuze te hebben gemaakt maar werd destijds vakkundig op mijn plek gezet. Nu is het tijd voor een gepaste revanche. Een album waar je imho U tegen zegt, gezien de score na acht stemmen een niet geheel onterechte opmerking. Mogelijk dat de oldschool metalheads hier niet veel aan vinden maar degenen die openstaan (no offence!) voor een zeer bijzondere luisterervaring die staan iets moois te wachten. Progmetal meets sludge. Tip: door de aanwezigheid van "spoken words" is het wel zaak om dit album niet even vluchtig te beluisteren maar er goed voor te gaan zitten.
Enjoy!
0
geplaatst: 3 april 2010, 09:48 uur
Een pluspunt is in ieder geval al dat het album gewoon te downloaden is en we niet op zoek moeten in gure internetstraatjes. 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 april 2010, 10:01 uur
Drie nummers voor één uur muziek
. Intrigerend.
. Intrigerend.
0
geplaatst: 3 april 2010, 10:36 uur
Rustweekje voor mij!! Top Plaat!!!!
Ik zou iedereen aan raden om meteen alles van de site te downloaden....het is een drieluik!!
Ik zou iedereen aan raden om meteen alles van de site te downloaden....het is een drieluik!!
0
geplaatst: 3 april 2010, 13:08 uur
Meer dan een uur muziek voor 3 nummers 
Benieuwd of ik daar de aandacht bij kan houden, maar ga het in ieder geval proberen!

Benieuwd of ik daar de aandacht bij kan houden, maar ga het in ieder geval proberen!
0
geplaatst: 4 april 2010, 07:44 uur
Ben Fall Of Efrafa nu voor de 2e keer het luisteren.
Vooral de "zang" staat me erg tegen.
Ga na deze luisterbeurt dit album van de week toch nog een kans geven.
Ik geef niet zo snel op!
Vooral de "zang" staat me erg tegen.
Ga na deze luisterbeurt dit album van de week toch nog een kans geven.
Ik geef niet zo snel op!

0
geplaatst: 4 april 2010, 19:24 uur
Bij Elil van Fall of Efrafa krijg ik de indruk dat een van de bandleden wat platen van Godspeed You Black Emperor! kent en de anderen er van heeft overtuigd om zoiets als hen te gaan doen maar dan metal.
In metal worden vaak extremen opgezocht. Zangstemmen hoger dan de Mount Everest of dan weer lager dan dierengegrom. Zo is er ook een tijd geweest dat men op het idee kwam om ongelofelijk korte nummers te schrijven. Van wie het ook al weer was ben ik vergeten, maar zo was er een nummer van een hardcoreband dat 'E' heette. Het duurde even lang als het krachtig uitroepen van die klinker. Erbij in slaap vallen was onmogelijk. Dat is bij een nummer als 0.For el Ahrairah to Cry wel anders. Alleen al van de titel ga ik geeuwen.
Het lijkt mij redelijk waarschijnlijk dat de jongens van Fall of Efrafa gedacht moeten hebben, wij gaan eens ongelofelijk kei lange nummers maken. En dat is hun goed recht. Maar ik vind het kei saai.
Nu geef ik wel toe dat ik er niet kei veel tijd voor heb genomen. Ik ben wellicht (als) zo'n typische close-minded metalhead. Nog liever beluister ik honderd keer opnieuw die goeie ouwe van Metallica dan nog eens een uur van mijn tijd met deze uitwaaierende spinsels te verdoen.
Sorry Joy4ever. Ik ben altijd wel in voor iets nieuws. Maar het moet mij dan toch op een of andere manier meteen fascineren, anders schuif ik het snel terzijde ten voordele van al die andere muziek die er nog te beluisteren en te ontdekken valt.
In metal worden vaak extremen opgezocht. Zangstemmen hoger dan de Mount Everest of dan weer lager dan dierengegrom. Zo is er ook een tijd geweest dat men op het idee kwam om ongelofelijk korte nummers te schrijven. Van wie het ook al weer was ben ik vergeten, maar zo was er een nummer van een hardcoreband dat 'E' heette. Het duurde even lang als het krachtig uitroepen van die klinker. Erbij in slaap vallen was onmogelijk. Dat is bij een nummer als 0.For el Ahrairah to Cry wel anders. Alleen al van de titel ga ik geeuwen.
Het lijkt mij redelijk waarschijnlijk dat de jongens van Fall of Efrafa gedacht moeten hebben, wij gaan eens ongelofelijk kei lange nummers maken. En dat is hun goed recht. Maar ik vind het kei saai.
Nu geef ik wel toe dat ik er niet kei veel tijd voor heb genomen. Ik ben wellicht (als) zo'n typische close-minded metalhead. Nog liever beluister ik honderd keer opnieuw die goeie ouwe van Metallica dan nog eens een uur van mijn tijd met deze uitwaaierende spinsels te verdoen.
Sorry Joy4ever. Ik ben altijd wel in voor iets nieuws. Maar het moet mij dan toch op een of andere manier meteen fascineren, anders schuif ik het snel terzijde ten voordele van al die andere muziek die er nog te beluisteren en te ontdekken valt.

0
geplaatst: 5 april 2010, 14:00 uur
Kronos schreef:
Bij Elil van Fall of Efrafa krijg ik de indruk dat een van de bandleden wat platen van Godspeed You Black Emperor! kent en de anderen er van heeft overtuigd om zoiets als hen te gaan doen maar dan metal.
Het klinkt inderdaad als 'Godspeed! goes metal'. Het moet maar je ding zijn (als in 'het moet je raken'). Het is niet alsof ze een of andere enorm saaie muzieksoort maken die niemand zal aanspreken, kijk maar naar de hoeveelheid Godspeedliefhebbers hier op MuMe. Als die allemaal van metal zouden houden zou Fall of Efrafa ongetwijfeld in de smaak vallen.
Dat je ervan in slaap valt, dat kan prima. Dat fenomeen ken ik onder andere van Megadeth en Metallica.
0
geplaatst: 5 april 2010, 16:51 uur
andnino schreef:
Dat je ervan in slaap valt, dat kan prima. Dat fenomeen ken ik onder andere van Megadeth en Metallica.
Haha, echt he. Maar in tijden niet zo geïnteresseerd geweest in een album, qua beschrijving dan, als deze. Klinkt echt als iets dat precies in mijn straatje zal passen.
Ga 'm snel eens beluisteren!
*Tharn is in elk geval al zeer, zeer genietbaar.
0
geplaatst: 5 april 2010, 19:26 uur
Natuurlijk andnino, het moet je smaak zijn. En ik heb Godspeed! veel te vaak geprobeerd om te weten dat het mijn ding niet is en dan hou ik het bij dit uiteraard ook snel voor bekeken.
0
geplaatst: 6 april 2010, 17:15 uur
Ik begrijp het openstaan voor dit soort muziek niet zo goed, alsof het zo moeilijk of anders dan anders is? Wat mij opvalt is dat het juist enorm op andere post metal bandjes lijkt, niets bijzonders dus.
0
leander?
geplaatst: 7 april 2010, 09:51 uur
Goeie keuze joy! 
Maar dat ik dat vond wisten jullie waarschijnlijk al gezien mijn stem en top 10

Maar dat ik dat vond wisten jullie waarschijnlijk al gezien mijn stem en top 10

0
geplaatst: 7 april 2010, 13:14 uur
Het heeft wel niks met metal te maken, maar ik vraag me af of de fans van deze Elil ook reeds deze gehoord hebben, en hoe die dan bevalt? De spoken word pasages deden me aan dat album terugdenken. Een zeer prachtige schijf, die toch in dezelfde "gemoedstoestand" sfeer ligt, vind ik, maar met toch heel wat meer impact.
Ik vind deze trouwens ook niet slecht, en blijf hem nog kansen geven, ik begrijp alleen de euforie erover niet.
Ik vind deze trouwens ook niet slecht, en blijf hem nog kansen geven, ik begrijp alleen de euforie erover niet.
0
geplaatst: 8 april 2010, 21:08 uur
Na veel vertraging eindelijk de eerste top-10!
Top-lijstjes verwerkt van Kronos, Laboomza, Dexter, Guinness1980 en Wizard geven dit resultaat:
1 Vektor - Black Future (2009) 37
2 Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987) 34
3 Cormorant - Metazoa (2009) 27
4 Solace - Further (2000) 26
5 Melechesh - Sphynx (2003) 24
6 Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991) 21
7 Thorns - Thorns (2001) 20
7 X Japan - Blue Blood (1989) 20
9 Cephalic Carnage - Anomalies (2005) 19
10 In Chains - Demolition Business (2008) 8
Om het spannend te houden publiceer ik de nummers 11 tot 15 nog niet
Ik heb nog geen lijstje klaar. Ik vind het verdomme moeilijk, en vind de keuzes een stuk sterker dan in de eerste ronde. Maar ik zal er werk van maken.
Top-lijstjes verwerkt van Kronos, Laboomza, Dexter, Guinness1980 en Wizard geven dit resultaat:
1 Vektor - Black Future (2009) 37
2 Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987) 34
3 Cormorant - Metazoa (2009) 27
4 Solace - Further (2000) 26
5 Melechesh - Sphynx (2003) 24
6 Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991) 21
7 Thorns - Thorns (2001) 20
7 X Japan - Blue Blood (1989) 20
9 Cephalic Carnage - Anomalies (2005) 19
10 In Chains - Demolition Business (2008) 8
Om het spannend te houden publiceer ik de nummers 11 tot 15 nog niet

Ik heb nog geen lijstje klaar. Ik vind het verdomme moeilijk, en vind de keuzes een stuk sterker dan in de eerste ronde. Maar ik zal er werk van maken.
0
geplaatst: 8 april 2010, 21:27 uur
1. Sigh - Scenes From Hell 4*
2. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
3. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
4. Forbidden - Green 3,5*
5. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
6. Solace - Further 3*
7. The Acacia Strain - 3750 3*
8. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am 3*
9. Vektor - Black Future 3*
10.Melechesh - Sphynx 3*
Laten we onze eigen bijdrage uit de top tien of niet? Anders vervalt Melesch en komt Exotic animal petting zoo op 1.
2. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
3. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
4. Forbidden - Green 3,5*
5. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
6. Solace - Further 3*
7. The Acacia Strain - 3750 3*
8. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am 3*
9. Vektor - Black Future 3*
10.Melechesh - Sphynx 3*
Laten we onze eigen bijdrage uit de top tien of niet? Anders vervalt Melesch en komt Exotic animal petting zoo op 1.
0
geplaatst: 8 april 2010, 21:54 uur
Dus als je eigen bijdrage vervalt komt er een nieuwe nummer 1 ?
0
geplaatst: 8 april 2010, 21:58 uur
Nee, stond er mischien een beetje krom maar ik heb hem er al uitgelaten. Als hij er inkomt dan komt er een nieuwe nummer 1 bij mij.
* denotes required fields.