MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Van Master ken ik alleen On the Seventh Day God Created... Master ben dus benieuwd hoe dit album is.

Hij is net afgelopen...en klinkt vet!!

Leuk album. Ik had het lang niet meer gehoord. Om het te luisteren moest ik toch weer mijn taperecorder even aansluiten. Want ik heb het nog op cassettebandje. Het was een aangenaam wederhoren.

Mijn jongste broer had vroeger deze plaat. Ik heb 'm vast ooit wel gehoord dus maar veel herinnering heb ik er niet aan. Bij deze de gelegenheid voor een betere kennismaking.

Ik ben nu aanbeland bij Dead Head en daar staat vooral de zang me tegen, wat een vals gekrijs zeg.
De muziek is wel redelijk maar verveelt snel, nogal eentonig en sfeerloos.

Master - Master (1990)

Eindelijk nog eens plaatje zoals ik ze wel eens graag hoor. Veel middelmaat (productie, techniek, zang), maar dat word ruimschoots goedgemaakt door een explosieve cocktail van energie, spelplezier, creativiteit en een gezonde dosis zelfoverschatting. Dit ramt je recht terug naar de eind jaren-tachtig scene van ruige ruizige demo's en pikdonkere duistere kroegen, midden in de mosh-pit van knalharde obscure concertjes in piepkleine afgelegen zaaltjes. Mijn wereld van toen... (nostalgische zucht )

Van attitude doet het mij erg aan de beginperiode van Venom denken. Als Venom niet aan de wieg van de black- maar de death metal had gestaan, zouden ze volgens mij ongeveer klinken als Master op hun debuut.

Album van de week pas 1x kunnen beluisteren, erg druk gehad tot nu toe. Veel het klussen en gisteren naar Frankfurt (U2) geweest.
Vond hem na die ene luisterbeurt wel aardig maar de opvolger vind ik beter.

Master is een vette cd. Energieke undergroundsound in een rafelige productie. Ik hou hier wel van. Maar ik heb hem nog maar 1x beluisterd, na nog enkele luisterbeurten zal ik er wel nog wat meer weten over te zeggen.

De combinatie van slechte productie en mij maar matig aansprekende muziek maakt dat ik Master niet heel vaak ga draaien, vrees ik.

Je moet ervan houden ja, het klinkt best underground.

guess who
Master is weer een lekker plaatje, die underground sfeer is echt gaaf

pay to die

Ik heb weer even een nieuwe top 10! Ik heb nu Russian Circles gehad en ben bezig met Circus Maximus en Stolen Babies, dus nog steeds bezig met inhalen, maar ondertussen al een fikse slag gemaakt.

Op het moment ziet de top 10 er zo uit:

1. Infernal Majesty - None Shall Defy
2. Vektor - Black Future
3. Exotic Animal Petteing Zoo - I Have Made My Bed in Darkness
4. Hectic Patterns - Random
5. Pagan's Mind - Enigmatic : Calling
6. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
7. Chephelic Carnage - Anomolies
8. Fall of Efrafa - Elil
9. Solace - Further
10. Nasum - Shift

Sir Spamalot (crew)
Deze week is het de beurt aan D-ark, in de eerste ronde inzender van Bloody Panda - Pheromone (2007).

Het is al van het begin van het jaar geleden dat D-ark hier nog zijn neus heeft laten zien dus ik verwacht niet dat er seffens van hem een gigantisch lange tekst verschijnt om het album van deze week voor te stellen.

Dan maar de beurt naar de volgende in de rij doorgeven?

prima!!

Oké voor mij.

guess who
heb ik geen probleem mee, dan mag ik weer een weekje vroeger

Is het niet handiger om voortaan op de zaterdag te controleren of de volgende persoon nog wel actief is? Misschien is het handig om iemand daarvoor aan te stellen (of wellicht een rotatieschema ervoor).

Iemand aanstellen hoeft voor mij ook weer niet, maar er zou inderdaad zaterdags kunnen worden gekeken of diegene die aan de beurt is nog online is geweest.
Wel even een melding in het topic maken voordat 10 mensen diegene een pm sturen

Het handigst zou natuurlijk zijn als mensen die zich aanmelden gewoon zelf in de gaten houden wanneer ze aan de beurt zijn. Vroeger was er altijd wel iemand die spontaan een berichtje stuurde als het zondag stil bleef, maar daar heeft niemand nog veel zin in denk ik. Om daar nu een regeling voor te treffen gaat misschien wat ver, maar als iemand kandidaat is om zich daarmee bezig te houden...

Ik niet.

Naja het gaat er meer om dat je dan niet teveel van die dooie momenten krijgt. Zo nu en dan een rustweek is niet zo erg, maar als dingen opgeschoven kunnen worden, omdat iemand toch niet meer hier komt, dan is het natuurlijk handiger om dat eerder te weten

Niet iedereen is zo sociaal om zich even af te melden

@Lau1986,

Tja, maar hoe zou een rotatieschema kunnen werken als mensen voor hun eigen beurt al niet komen opdagen? Het zou dan maar een werkje worden voor degenen die dit topic wel bijhouden. Alsof we moeten gaan bedelen voor plaatjes van mensen die voor de rest niet omkijken naar dit topic. Daar bedank ik vriendelijk voor.

Dat is ook niet mij bedoeling hoor, wees niet bang, het was maar een optie, aangezien ik het jammer vind als er iemand niet komt opdagen, meer niet maar nu hebben we het over doorschuiven er is er nog niks gebeurd? Dus dit word gewoon een rustweek?

Tja, de volgende was Ferre Cablau. Maar als die hier ook niet komt lezen dan werkt doorschuiven naar de volgende deelnemer niet zo goed.

Doorschuiven naar die wat na Ferre Cablau komt? Of gewoon wachten tot komende zondag?

guess who
voor mij is doorschuiven ok

Doorschuiven, lijkt me.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.