MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Sorry beste Metal-collega's, ik had een vol dagje vandaar dat ik nu pas de tijd heb kunnen vinden voor het album van de week.

Graag stel ik jullie voor aan de Amerikaanse Thrash metalband Warbringer, een band gevormd in 2004. Hun tweede album, Waking into Nightmares (2009) is het album dat ik graag ten gehore wil brengen. Tot mijn grote ongenoegen heb ik net gezien dat 'The Sir' het album al kent, maar dit mag de pret niet drukken.

Warbringer - Waking Into Ni...

Warbringer is een rechttoe-rechtaan thrashformatie, met referentiekaders zoals Exodus en Kreator(Het album is geproduceerd door Gary Holt, de gitarist van Exodus). Het verschil met Exodus is dat Warbringer wat creatiever is, wat meer groove geeft aan de rauwe, razendsnelle thrashsongs, wat ze toch weer dat kleine unieke tintje meegeeft. De mannen van Warbringer hebben al rondgetourd met de grotere thrashacts, waar ze louter positieve reacties krijgen.
Ik zou zeggen, draai maar warm voor deze nieuwkomer van grote kwaliteit, waar we hopelijk nog veel van gaan horen!

Zet u schrap voor een adrenalinestoot van Thrash met de hoofdletter T.

Vorige inzendingen :

Eerste ronde : Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom
Tweede ronde : Dead Head - Depression Tank

(afbeelding)

Warbringer ken ik, al weet ik niet zeker of ik dit album of hun debuut beluisterd heb.

Nooit van gehoord. Een retrothrashclubje dus. Zeer benieuwd.

aslan (crew)
prima album, gaf het in 2009 reeds 5 sterren, moet het nog 'ns herbeluisteren!
ook de voorganger uit 2008, War Without End, was een goed album!

Het klinkt wel aardig.

Maar creatiever dan Exodus, dat hoor ik nog niet zo.

Lees dat Gary Holt de plaat heeft geproduceerd.

Ja Edwynn, dat lezen we allemaal hoor.

Them schreef:
(Het album is geproduceerd door Gary Holt, de gitarist van Exodus).

Guinness1980 schreef:
Warbringer ken ik, al weet ik niet zeker of ik dit album of hun debuut beluisterd heb.

Paar eerdere nummers die ik van ze ken klinken best ok

Kronos schreef:
Ja Edwynn, dat lezen we allemaal hoor.

(quote)

Oeps

Ah Warbringer vind ik toch echt één van de mindere nieuwe thrash bands.

Even hun myspace gecheckt, klinkt best lekker!!

Album al voor iets meer dan de helft beluisterd.

Als ik het dan met nieuwere thrash metal bands zou vergelijken bevalt dit tot nu toe beter dan Evile maar niet zo goed als Aggression.
In ieder geval een album dat ik voorlopig op de computer laat staan.

Evile vind ik dan ook weer niet zó......

Ik weet niet, ik vind Warbringer wat overtuigender.

Sir Spamalot (crew)
Warbringer, daar ben ik eigenlijk bij toeval op gekomen. Je weet wel, binnen zitten, slecht weer, rug die weer moord en brand schreeuwt en dan opeens vind je die naam. Them, het wordt een aangename herkennismaking met dit album.

Voor spek en bonen, mijn Top 10 van ronde 2:

1. Manilla Road - Mystification
2. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
3 Melechesh - Sphynx
4. Cyclone Temple - I Hate Therefore I AM
5. Leatherwolf - Leatherwolf
6. Voivod - The Outher Limits
7. Master - Master
8. Vektor - Black Future
9. X-Japan - Blue Blood
10. Dead Head - Depression Tank

Warbringer klinkt op het eerste gehoor wel goed. De Exodusinvloed ligt er wel dik bovenop, en er zit weinig variatie tussen de nummers. Wel iets wat ik vaker wil luisteren.
Heb Kalisia nog even overgeslagen, ik kijk er vanwege de speelduur en het concept een beetje tegenop...

Deze week is het weer mijn beurt om jullie een metal album voor te schotelen.

Mijn vorige inzendingen waren:
Ronde 1: Slammer - The Work of Idle Hands (1989)
Ronde 2: Manilla Road - Mystification (1988)

Mijn 3e inzending was deze keer een moeilijke keuze.
Niet omdat ik geen geschikt album kon vinden maar eerder omdat ik niet kon kiezen welk album ik jullie vandaag aan jullie wilde presenteren.
Ik wilde eigenlijk album van een band waar niemand van de deelnemers op gestemd heeft, maar heb toch voor een ander album gekozen.
Op dit album heeft nog nietmand van jullie gestemd al denk ik wel dat enkele van jullie dit album kennen.
Ik twijfelde tussen een Poolse, Franse, Zwiterse en zelfs een thrash metal band met blues invloeden maar het is uiteindelijk de Canadese band Razor geworden.

Razor - Violent Restitution (1988)

(afbeelding)

Ik zou de hele discografie van Razor kunnen aanbevelen maar Violent Restitution is voor mij hun beste album.
Het album heeft een toepasselijke titel want de muziek is allesbehalve zoete liefdesliedjes (maar dat hadden jullie vast ook niet verwacht te krijgen )
Alle 14 songs opnieuw definieren het begrip "Thrash met klasse" en ook de ruwe ongepolijste productie past perfect bij dit album.

Razor is een mix van thrash en speed metal met een klein beetje hardcore en de zang lijkt de meeste tijd meer op snel praten dan op zingen.
Eigenlijk is Razor het tegenovergestelde van wat wordt beschouwd als goede muziek, het is rauw, vies en smerig met een vlijmscherp gitaargeluid.
Vanaf de eerste tot de laatste noot vliegen de snelle scheurende gitaren en drums je om de oren.
Tot op zekere hoogte kan Razor vergeleken worden met bands als Exumer, Dark Angel, Whiplash etc.

De waarschuwing op de achterkant van de hoes zegt waarschijnlijk alles over de muziek: "Warning: The musical and lyrical content of this album is NOT recommended for those with a weak heart".

Ik hoop jullie met dit album enkele plezierige luisterbeurten te geven!

Razor ken ik, erg gaaf wat mij betreft!

jammer, weer trash

Ow, ik vind het niet heel erg, thrash bevalt me vaak wel. Maar, mijn bijdrage (volgende week ben ik aan beurt volgens mij) zal geen thrash worden.

In eerste instantie had ik voor een heel ander album gekozen. Totdat ik tot mijn grote verbazing zag dat dit album pas 2 stemmen had.
Zo onbekend is Razor toch niet?

Sir Spamalot (crew)
Ik denk dat ik voor mijn "loopbaanonderbreking" op dit album heb gestemd . Wel bekend bij mij maar niet bekend genoeg om er mij veel van te herinneren.

Violent Restitution ken ik welk. Razors beste als je het mij vraagt. Samen met Shotgun Justice.

Verdomme, dadelijk hebben we een extra rustweek

aslan (crew)
razor, ik was ze hélemaal vergeten... ik had er waarschijnlijk al meer dan twintig jaar niet meer aan gedacht

Vooral de twee eerste albums van Razor heb ik toen veel gedraaid. Van Violent Restitution herinner ik mij weinig of niks meer. Maar wellicht vind ik er ook niets aan. Executioner's Song en Evil Invaders konden mij bij hernieuwde kennismaking in ieder geval niet meer boeien. Maar ik probeer deze week hun vijfde dus eens.

jasper1991 schreef:
jammer, weer trash

Ben ook trash moe...

Ben het ook zat. Heb het daarom maar aan de weg gezet...

Sir Spamalot (crew)
Bij ons is dat de maandagmorgen en ook mijn werk. On topic, ik heb vandaag een aantal albums kunnen beluisteren: God Dethroned vond ik indrukwekkend op de hielen gezeten door In Vain en Winterfylleth. Ik denk om deze week nog twee of drie albums te kunnen afwerken en dan zou ik moeten meezijn tot en met Name. Ik vind de derde ronde tot nu toe heel sterk uitvallen. Nog twee maanden en dan is het mijn beurt.

Razor, gaafheid!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.