Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2011, 15:18 uur
Mooi, ik ben benieuwd welke albums ons op de valreep nog worden voorgeschoteld. Afgaande op zijn top 10, ben ik vooral benieuwd naar de inzending van Fake_world.
0
geplaatst: 18 april 2011, 15:51 uur
Volgens mij staat horned_reaper nogal te popelen, heb je het topic zo gemist? 

0
geplaatst: 18 april 2011, 16:03 uur
Tjah, ik ben natuurlijk nogal een tijd weg geweest van dit topic.
Het is hoog tijd dat ik mijn muziek kennis weer eens ga uitbreiden!
En vooral omdat ik me het afgelopen half jaar bijna alleen maar op klassieke muziek heb gericht (wat hier bijna niet op mm staat) voelt het wel fijn om weer even op deze manier met metal bezig te kunnen! ^^
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 april 2011, 17:01 uur
week 29 (24-04-2011): Fake_world :
week 30 (01-05-2011): progressive :
week 31 (08-05-2011): horned_reaper :
week 30 (01-05-2011): progressive :
week 31 (08-05-2011): horned_reaper :
Welcome back!
0
geplaatst: 18 april 2011, 18:50 uur
Cabeza Borradora schreef:
Leuk om te zien dat er toch nog iemand is die mijn enthousiasme voor dit volgens mij toch wel unieke album deelt
Leuk om te zien dat er toch nog iemand is die mijn enthousiasme voor dit volgens mij toch wel unieke album deelt

Het was voor mij DE ontdekking van dit topic tot nu toe.
Ik heb Blessed Death aan vrienden van me laten luisteren en die vonden het ook te gek.
0
geplaatst: 18 april 2011, 19:37 uur
Te gek om te lezen, hoe een toch obscuur album uit de jaren tachtig op deze manier weer wat aandacht krijgt. Het bewijst weer maar eens de waarde van dit topic.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 april 2011, 20:28 uur
De "jongeren" leren bij en de "ouderen" leren bij, geweldig toch?
0
geplaatst: 18 april 2011, 21:15 uur
Ah leuk om weer ingelast te worden. Lekker de dag na Koninginnedag nog wel. Als ik niet te brak ben na die dag en het voetbal op 1 mei zelf, moet het wel gaan lukken denk ik hehe 

0
geplaatst: 19 april 2011, 07:37 uur
Goddamned, dat is snel. Dit weekend dan maar eens de harde schijf uitpluizen naar een goed album. Bestaat er toevallig een hele lijst van wat al ingezonden is?
0
geplaatst: 22 april 2011, 23:18 uur
Ik ga jullie niet langer in spanning houden.
Het nieuwe album van de week is ook een album dat deze week uitgekomen is, en dus uitermate gepast voor deze topic. Septic Flesh, Weinigen zullen er van gehoord hebben denk ik, maar het is het helemaal waard om te onderzoeken. Black/death metal met een heel symphonisch orkest, gemixt door Peter Tagtren, verwacht dus zijn kenmerkende sound. Ik heb het album zelf nog niet gehoord, maar gezien de samples en andere, verwacht ik niets anders dan prachtig vakmanschap. In ieder geval zal het dus een even grote verrassing zijn voor mij als voor jullie.

Trailer met geluid: Septicflesh - "The Great Mass" trailer on Vimeo
Ga en geniet ervan!
Septic Flesh - The Great Mass (2011)
(U mag steeds PM indienen u een link nodig heeft)
Het nieuwe album van de week is ook een album dat deze week uitgekomen is, en dus uitermate gepast voor deze topic. Septic Flesh, Weinigen zullen er van gehoord hebben denk ik, maar het is het helemaal waard om te onderzoeken. Black/death metal met een heel symphonisch orkest, gemixt door Peter Tagtren, verwacht dus zijn kenmerkende sound. Ik heb het album zelf nog niet gehoord, maar gezien de samples en andere, verwacht ik niets anders dan prachtig vakmanschap. In ieder geval zal het dus een even grote verrassing zijn voor mij als voor jullie.

Trailer met geluid: Septicflesh - "The Great Mass" trailer on Vimeo
Ga en geniet ervan!
Septic Flesh - The Great Mass (2011)
(U mag steeds PM indienen u een link nodig heeft)
0
geplaatst: 22 april 2011, 23:37 uur
Fake_world, het is nog geen zaterdag.
Maar goed, voor de volgende keer dan maar. Ik ga hier eens achteraan.
Maar goed, voor de volgende keer dan maar. Ik ga hier eens achteraan.
0
geplaatst: 23 april 2011, 00:02 uur
Normaal is zondag de dag. Maar misschien kon Fake_world zelf niet meer wachten van spanning. 
Maar een album dat in dit topic in premiere gaat, dat is weer eens wat anders.

Maar een album dat in dit topic in premiere gaat, dat is weer eens wat anders.
0
geplaatst: 23 april 2011, 00:27 uur
Ik loop een beetje achter, maar hier een korte update:
After the Fall From Grace is me erg goed bevallen. Een charmante plaat. Niet perfect, maar dit soort muziek bevalt me wel. De zang klinkt bij de hoge tonen weleens een beetje vals, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het enthousiasme, het gitaarwerk en de productie. Voor een jaren '80 plaat klinkt deze als een klok. 4.0*.
Na God Dethroned in mijn ogen het beste album dat deze ronde voorbij is gekomen.
Van Take the Curse had ik meer verwacht. Hoewel ik er veel invloeden van mijn favoriete band in hoor, weet Ramesses me door het constante lage tempo (ok, voor een doomalbum had ik ook niet anders verwacht) in combinatie met de vocalen niet te boeien. 3.0* omdat ik het wel uit kan luisteren.
After the Fall From Grace is me erg goed bevallen. Een charmante plaat. Niet perfect, maar dit soort muziek bevalt me wel. De zang klinkt bij de hoge tonen weleens een beetje vals, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het enthousiasme, het gitaarwerk en de productie. Voor een jaren '80 plaat klinkt deze als een klok. 4.0*.
Na God Dethroned in mijn ogen het beste album dat deze ronde voorbij is gekomen.
Van Take the Curse had ik meer verwacht. Hoewel ik er veel invloeden van mijn favoriete band in hoor, weet Ramesses me door het constante lage tempo (ok, voor een doomalbum had ik ook niet anders verwacht) in combinatie met de vocalen niet te boeien. 3.0* omdat ik het wel uit kan luisteren.
0
geplaatst: 23 april 2011, 07:37 uur
Ah...deze kwam ik tegen in een blogspot, twijfelde of ik hem moest binnen halen. Bij deze is de twijfel dus weg genomen!
0
geplaatst: 23 april 2011, 09:37 uur
Ik volg dit topic verder niet al te veel (kijk af en toe even) maar ik denk dat ik deze gewoon eens ga proberen, en die trailer heeft me benieuwd gemaakt.. Ook gewoon om een metal album dat nog maar net is uitgekomen te proberen, kijken of er nog metal in mijn eindejaars top 10 zal verschijnen
(Wat dat betreft kijk ik ook uit naar de nieuwe EP van Negura Bunget).
(Wat dat betreft kijk ik ook uit naar de nieuwe EP van Negura Bunget).
0
guess who
geplaatst: 23 april 2011, 10:01 uur
Fake_world schreef:
Black/death metal met een heel symphonisch orkest, gemixt door Peter Tagtren
Black/death metal met een heel symphonisch orkest, gemixt door Peter Tagtren
dit ga ik meteen eens opzoeken!
0
geplaatst: 23 april 2011, 10:08 uur
Ik kon helaas niet meer wachten, jongens en meisjes, plus heb ik nog een hele cursus Ontwikkelingspsychologie te studeren op 3 dagen en zal dat dus mijn hele tijd innemen, Dus hierbij mijn excuses voor de vroege plaatsing, maar ik dacht: zo hebben ze meer tijd om het te doorgronden en ervan te genieten 

0
geplaatst: 23 april 2011, 11:26 uur
Sterkte met de studie
, de eerste teasers geluisterd en heeft me nieuwsgierig gemaakt. Rising net beluisterd op Grooveshark, prima toegankelijk met aanstekelijk refrein. Rest volgt dit zonovergoten weekend.
Fijne pasen iedereen!
, de eerste teasers geluisterd en heeft me nieuwsgierig gemaakt. Rising net beluisterd op Grooveshark, prima toegankelijk met aanstekelijk refrein. Rest volgt dit zonovergoten weekend.Fijne pasen iedereen!
0
geplaatst: 26 april 2011, 16:31 uur
Het album van Septic Flesh mag zeker gehoord worden. Zoals de titel al suggereert, heeft het af en toe wel iets van een soort mis, wat in de metalcontext een bijzondere sfeer geeft.
0
geplaatst: 26 april 2011, 16:58 uur
Ik zit nu Year of No Light - Nord te beluisteren, volgens mij een oude inzending uit dit topic. Blijkt het opeens een veel betere plaat dan ik me herinner
. Kennelijk kunnen sommige albums dus toch rijpen. Of mijn smaak verandert nog steeds door, natuurlijk.
. Kennelijk kunnen sommige albums dus toch rijpen. Of mijn smaak verandert nog steeds door, natuurlijk.
0
geplaatst: 27 april 2011, 08:57 uur
Nee, hier brengen we metalalbums bij elkaar onder de aandacht die het op MuMe met minder dan 20 stemmen moeten doen.
Doorgaans zijn dat niet de nieuwste albums.
Primordial is bekend genoeg om op eigen kracht binnen afzienbare tijd meer dan 20 stemmen binnen te harken.
Doe gerust mee. Je past vast wel in het schema.
Als je zin hebt natuurlijk.
Doorgaans zijn dat niet de nieuwste albums.
Primordial is bekend genoeg om op eigen kracht binnen afzienbare tijd meer dan 20 stemmen binnen te harken.
Doe gerust mee. Je past vast wel in het schema.
Als je zin hebt natuurlijk.
0
geplaatst: 27 april 2011, 14:36 uur
Wat Edwynn zegt, als Primordial onbekender was geweest, had ik die CD wellicht wel gekozen ja!
Maar ik heb nu al iets anders in gedachten 
Maar ik heb nu al iets anders in gedachten 
0
geplaatst: 1 mei 2011, 16:36 uur
Na het ge-wel-di-ge muziekspektakel op het Museumplein van gisteren, een aantal biertjes en mijn struikelpartijen die mij mooie schrammen op mijn gezicht en mijn hand hebben geschonken zijn we nu weer toegekomen aan mijn metal album van de week inzending.
Tesseract - One
.jpg)
Deze band komt voort uit de Djent beweging, waaronder Meshuggah en onze eigen Textures vallen. Je hoort hier dus veel Meshuggah achtige klanken. Verder zijn de delen van Concealing Fate het hoogtepunt van de plaat voor mij, deel 2 opent heerlijk al zeg ik het zelf.
Nouja, geniet er van
In ieder geval was het niet aan laboomzaa besteed las ik al.
Maar goed, ik vind het wel een heerlijk plaatje!
Tesseract - One
.jpg)
Deze band komt voort uit de Djent beweging, waaronder Meshuggah en onze eigen Textures vallen. Je hoort hier dus veel Meshuggah achtige klanken. Verder zijn de delen van Concealing Fate het hoogtepunt van de plaat voor mij, deel 2 opent heerlijk al zeg ik het zelf.
Nouja, geniet er van
In ieder geval was het niet aan laboomzaa besteed las ik al.Maar goed, ik vind het wel een heerlijk plaatje!
0
geplaatst: 1 mei 2011, 17:12 uur
Het is niet mijn bedoeling te gaan zeuren of te pleiten voor een ander album, maar deze is nog maar goed een maand uit en heeft (al) zeven stemmen. Valt dat niet een beetje buiten de opzet van het topic?
0
geplaatst: 1 mei 2011, 17:25 uur
20 stemmen is het maximum, ik heb ook nog nooit gehoord van deze band. Ik vind deze inzending geen punt.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 17:32 uur
Niet dat ik alles zo op de voet volg, maar ik heb van deze band juist wel gehoord, want het album krijgt een recensie in de nieuwe Rock Tribune en ook in Aardschok, die zelfs een uitgebreid interview met de jongens in het blad plaatsen.
Het lijkt me dus raar om nu al te vinden dat het te weinig aandacht krijgt en voorbarig om te denken dat het hier geen twintig stemmen gaat halen.
Ook het album van Septic Flesh is overigens nog maar pas uit en staat in de bladen, dit terzijde.
Maar misschien is het een idee om bij de volgende ronde enkel albums van minstens twee jaar oud in aanmerking te laten komen, zoals ook in het topic Rock Album van de Week.
Het lijkt me dus raar om nu al te vinden dat het te weinig aandacht krijgt en voorbarig om te denken dat het hier geen twintig stemmen gaat halen.
Ook het album van Septic Flesh is overigens nog maar pas uit en staat in de bladen, dit terzijde.
Maar misschien is het een idee om bij de volgende ronde enkel albums van minstens twee jaar oud in aanmerking te laten komen, zoals ook in het topic Rock Album van de Week.
* denotes required fields.