Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2011, 17:40 uur
Heb Septic Flesh nu een aantal keren beluisterd en ben behoorlijk onder de indruk van de sfeer/gelaagdheid en combinatie bruutheid/melodie met orkestachtergrond. Ieder nummer staat als een huis, instrumenten zijn goed van elkaar te onderscheiden.
Deze plaat gaat nog vaak gedraaid worden!
Deze plaat gaat nog vaak gedraaid worden!
0
geplaatst: 1 mei 2011, 17:41 uur
Ik ben ook erg enthousiast over Septic Flesh na een luisterbeurt.
EDIT: Nu ook TesseracT achter de rug. Dit is wat minder mijn genre geloof ik, maar ik wordt alsnog weinig verrast met originele ideeën en ik had het wat technischer verwacht.
EDIT: Nu ook TesseracT achter de rug. Dit is wat minder mijn genre geloof ik, maar ik wordt alsnog weinig verrast met originele ideeën en ik had het wat technischer verwacht.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:34 uur
Als het een probleem is, wil ik het wel aanpassen/wijzigen. Ik ken de band pas een paar dagen, nadat ik op een site over Djent hun naam voorbij zag komen. Ik wist niet dat het ook in Aardschok enz staat. Het leek mij best een onbekende band. Laat maar horen of ik het moet aanpassen!
0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:35 uur
Ik dacht het al, iedereen hier zo stil over mijn inzending, blijkbaar lag iedereen dus platgeblazen 

0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:44 uur
progressive schreef:
Laat maar horen of ik het moet aanpassen!
Laat maar horen of ik het moet aanpassen!
Dat vind ik in ieder geval echt niet nodig.
Zoals ik al schreef, geen pleidooi voor een ander album. Maar wat overwegingen die misschien van nut kunnen zijn voor de volgende ronde. Of niet. Ook goed.

0
guess who
geplaatst: 1 mei 2011, 18:53 uur
De eerste keer dat ik Tesseract hoorde vond ik er eerlijk gezegd niet zoveel aan, maar in het teken van dit topic zal ik het nog maar eens luisteren, wie weet verandert mijn mening 

0
geplaatst: 1 mei 2011, 19:57 uur
TesseracT ligt in de lijn van Periphery/Saferty Fire en Monuments, die ik live in 013 heb gezien. Indrukwekkend optreden, maar heb niet echt de behoefte gehad om deze "djents" op te zetten thuis.
Ik luister nu wat naar Tesseract, klinkt (erg) verzorgd, maar doet me nog weinig.
Ik luister nu wat naar Tesseract, klinkt (erg) verzorgd, maar doet me nog weinig.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 23:22 uur
Ik ben het volledig met Kronos eens. Om getipt te worden over pas uitgekomen albums bestaan genoeg andere middelen. Het oorspronkelijke opzet leek me toch "vergeten" albums op te dissen. Verder vind ik ook een ander album voor deze week niet nodig, maar toch hoop ik dat het topic niet evolueerd naar een het metal-release van de week topic.
Omvergeblazen ben ik nu ook weer niet van Septic Flesh, maar was wel een aangename kennismaking waar ik nog niet klaar mee ben
.
Omvergeblazen ben ik nu ook weer niet van Septic Flesh, maar was wel een aangename kennismaking waar ik nog niet klaar mee ben
.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 09:33 uur
We kunnen voor ronde 4 instemmen om albums te kiezen die in ieder geval voor 2010 of 2009 zijn uitgekomen EN minder dan 20 stemmen hebben.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 09:35 uur
Ik zou de grens zelfs nog een stuk verlagen. Naar 10 stemmen ipv 20 stemmen (ofzo).
0
geplaatst: 2 mei 2011, 09:53 uur
Cabeza Borradora schreef:
maar toch hoop ik dat het topic niet evolueerd naar een het metal-release van de week topic.
maar toch hoop ik dat het topic niet evolueerd naar een het metal-release van de week topic.
Eens. Laten we enerzijds het niet te strak in regeltjes gaan gieten, maar te nieuwe albums voorstellen lijkt me ook weer een beetje zonde.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 11:14 uur
Ik ben het niet eens om albums van vóór 2010 of 2009 te doen. Ik heb een hele hoop goede platen in deze jaren en die opzeker wel wat meer aandacht mogen hebben!!!
Maar ik ben het eens met het verlagen van stemmen, dat maakt mij dan weer niet veel uit!!
Maar ik ben het eens met het verlagen van stemmen, dat maakt mij dan weer niet veel uit!!

0
geplaatst: 2 mei 2011, 12:35 uur
Het lijkt me het meest logisch om bijvoorbeeld een album van voor 2010 te moeten kiezen dat minder dan 20 stemmen heeft.
OF het moet een debuut album zijn met minder dan 20 stemmen. Want dan kan het inderdaad zo zijn dat nauwelijks iemand de band nog kent.
Ik kan bijna ieder metalalbum hier wel neergooien dat in 2011 is uitgekomen. Want de meeste hebben nog minder dan 20 stemmen.
Maargoed, dat is enkel mijn mening maar...
OF het moet een debuut album zijn met minder dan 20 stemmen. Want dan kan het inderdaad zo zijn dat nauwelijks iemand de band nog kent.
Ik kan bijna ieder metalalbum hier wel neergooien dat in 2011 is uitgekomen. Want de meeste hebben nog minder dan 20 stemmen.
Maargoed, dat is enkel mijn mening maar...

0
geplaatst: 2 mei 2011, 13:48 uur
Maximaal 2 jaar oud en maximaal 20 stemmen voor de volgende ronde wat mij betreft.
EDIT: Minimaal 2 jaar oud...
Dank je, horned reaper.
EDIT: Minimaal 2 jaar oud...
Dank je, horned reaper.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 mei 2011, 17:27 uur
Collega’s, ik verwijs even naar mijn bericht van 24 mei 2009 waar ik een samenvatting van de overeengekomen “regels” heb neergepend om iedereen ter dienst te zijn.
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week en we doen hetzelfde met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zal er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeeld door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.
Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is niet goed voor een topic als dit. Diegene die een album voorstelt, wordt wel gevraagd om dat wat te motiveren vanuit zichzelf. Gewoon een beetje uitleg waarom hij of zij vindt dat het album een week onze extra aandacht verdient.
Er mogen in principe geen albums van boven de 20 stemmen mogen verkozen worden. Dus platen van Metallica of Iron Maiden hoeven hier niet gepost te worden, want die kent iedereen toch al. Als een album nu 21 stemmen heeft maar van geen enkele van de deelnemers hier....
Geen Metallica, Slayer, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, en soortgelijke bands met een legendarische status. Je snapt het wel.
Eerlijk is eerlijk, aanvankelijk heb ik ook gefronst bij een aantal inzendingen omwille van de leeftijd van de plaat (tot nu toe in ronde 3 op een totaal van 28 inzendingen zijn er drie van 2009, negen van 2010 en reeds 2 van 2011). Iedereen kan het percentage uitrekenen. Voor mij is het om het even, mijn doel is nog altijd nieuwe albums en groepen ontdekken (en daar heb ik mij tot nog toe geweldig in geamuseerd). Het jaartal van verschijnen doet er voor mij weinig toe, ook het aantal stemmen (hoewel ik vind dat het gerust op twintig mag blijven vermits de variatie in de topic toch enorm is).
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week en we doen hetzelfde met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zal er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeeld door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.
Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is niet goed voor een topic als dit. Diegene die een album voorstelt, wordt wel gevraagd om dat wat te motiveren vanuit zichzelf. Gewoon een beetje uitleg waarom hij of zij vindt dat het album een week onze extra aandacht verdient.
Er mogen in principe geen albums van boven de 20 stemmen mogen verkozen worden. Dus platen van Metallica of Iron Maiden hoeven hier niet gepost te worden, want die kent iedereen toch al. Als een album nu 21 stemmen heeft maar van geen enkele van de deelnemers hier....
Geen Metallica, Slayer, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, en soortgelijke bands met een legendarische status. Je snapt het wel.
Eerlijk is eerlijk, aanvankelijk heb ik ook gefronst bij een aantal inzendingen omwille van de leeftijd van de plaat (tot nu toe in ronde 3 op een totaal van 28 inzendingen zijn er drie van 2009, negen van 2010 en reeds 2 van 2011). Iedereen kan het percentage uitrekenen. Voor mij is het om het even, mijn doel is nog altijd nieuwe albums en groepen ontdekken (en daar heb ik mij tot nog toe geweldig in geamuseerd). Het jaartal van verschijnen doet er voor mij weinig toe, ook het aantal stemmen (hoewel ik vind dat het gerust op twintig mag blijven vermits de variatie in de topic toch enorm is).
0
geplaatst: 2 mei 2011, 17:35 uur
Ik zette septicflesh hier enkel maar omdat ik hem zelf gekocht had, wou jullie mening weten en gezien er niemand op reageerde. Zolang het om een goed album gaat, maakt dat toch geen klop uit of het oud of jong is?
In ieder geval doe ik meer volgende ronde
In ieder geval doe ik meer volgende ronde

0
geplaatst: 2 mei 2011, 17:37 uur
laboomzaa schreef:
Ik ben het niet eens om albums van vóór 2010 of 2009 te doen. Ik heb een hele hoop goede platen in deze jaren en die opzeker wel wat meer aandacht mogen hebben!!!
Ja, maar aangezien je er veel hebt kan je die toch niet allemaal meer voorstellen in 2011. Dus de albums van 2010 of 2009 kan je dan behouden voor ronde nummer 6 en 7 in 2012.

0
geplaatst: 2 mei 2011, 17:59 uur
Fake_world schreef:
Ik zette septicflesh hier enkel maar omdat ik hem zelf gekocht had
Ik zette septicflesh hier enkel maar omdat ik hem zelf gekocht had
Gekocht maar nog niet gehoord?
Fake_world schreef:
Ik heb het album zelf nog niet gehoord, maar gezien de samples en andere, verwacht ik niets anders dan prachtig vakmanschap. In ieder geval zal het dus een even grote verrassing zijn voor mij als voor jullie.
Ik heb het album zelf nog niet gehoord, maar gezien de samples en andere, verwacht ik niets anders dan prachtig vakmanschap. In ieder geval zal het dus een even grote verrassing zijn voor mij als voor jullie.
En het is nog altijd een verrassing voor mij wat je nu eigenlijk zelf van je eigen ingezonden album vindt...
Nog altijd niet gehoord?

Fake_world schreef:
Zolang het om een goed album gaat, maakt dat toch geen klop uit of het oud of jong is?
Zolang het om een goed album gaat, maakt dat toch geen klop uit of het oud of jong is?
Wat is een goed album?
Volgens mij maakt ieder dat voor zichzelf uit en niet voor anderen degene die het inzendt.
De kwestie is overigens niet van nieuw of oud maar van aandacht die een album niet heeft gekregen. Aangezien je dat niet kan zeggen van gloednieuwe albums die verschijnen op grote labels en in de spotlights staan in de bekendste magazines, zoals dat geldt voor de twee laatste albums, komen ze vanuit de opzet van dit topic gedacht hier eigenlijk niet in aanmerking.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:17 uur
Kronos, ik verzeker je, het is een uitstekend album! Fake_world weet wel degelijk wat hij doet! 

0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:29 uur
Is dat zo raar in deze tijd dat je een album koopt maar nog niet gehoord hebt? Soms weet je gewoon dat het kwaliteit is, en soms doe je eens een miskoop. Dat draagt allemaal bij aan de muzikale ontdekkingsreis.
Ik heb het album al gehoord, maar zoals ik zeg tegen al mijn leraars, ik ben een observator. Ik schrijf of geef geen mening als ik weet dat ik nog over onvoldoende kennis beschik hierover. (ik zondig zeker genoeg). Ik hoor veel liever de mensen praten over iets en vorm dan een mening, waarna ik deze ten gepaste tijde uit.
Ik weet wel dat dat goed relatief is, Ik ging er gewoon vanuit dat gezien het uit was, er nog niemand op gereageerd had, ik het wel eens wou plaatsen, misschien trok ik zo ook genoeg mensen over de streep om het te luisteren.
Ik heb het album al gehoord, maar zoals ik zeg tegen al mijn leraars, ik ben een observator. Ik schrijf of geef geen mening als ik weet dat ik nog over onvoldoende kennis beschik hierover. (ik zondig zeker genoeg). Ik hoor veel liever de mensen praten over iets en vorm dan een mening, waarna ik deze ten gepaste tijde uit.
Ik weet wel dat dat goed relatief is, Ik ging er gewoon vanuit dat gezien het uit was, er nog niemand op gereageerd had, ik het wel eens wou plaatsen, misschien trok ik zo ook genoeg mensen over de streep om het te luisteren.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:33 uur
Kronos schreef:
Ja, maar aangezien je er veel hebt kan je die toch niet allemaal meer voorstellen in 2011. Dus de albums van 2010 of 2009 kan je dan behouden voor ronde nummer 6 en 7 in 2012.
(quote)
Dan wordt het een Thrash plaat uit de jaren 80 en dan maak ik jullie weer blij...en dat wil je nou ook niet meteen!!

0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:39 uur
@Fake_world,
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Maar je snapt hopelijk mijn punt wel gezien vanuit de opzet van dit topic.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Maar je snapt hopelijk mijn punt wel gezien vanuit de opzet van dit topic.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:47 uur
@ Kronos: Ik wou het maar even melden
Tuurlijk snap ik ten volle je punt. Ik had nog genoeg oudere platen, maar ik vond die het wat meer waard momenteel.
Tuurlijk snap ik ten volle je punt. Ik had nog genoeg oudere platen, maar ik vond die het wat meer waard momenteel.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 01:28 uur
Ik ga me morgen ook even flink wagen aan het album van de afgelopen week!
Alvorens ik mijn eigen album hier neergooi zondag
Alvorens ik mijn eigen album hier neergooi zondag

0
geplaatst: 8 mei 2011, 03:10 uur
Ik moet morgen heel vroeg op en dan lang werken.
Maar ik probeer het album er morgen avond op te krijgen ^^
Maar ik probeer het album er morgen avond op te krijgen ^^
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 mei 2011, 07:25 uur
Het is inderdaad de beurt aan horned_reaper, zijn vorige inzendingen waren:
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Circus Maximus - Isolate (2007)
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Circus Maximus - Isolate (2007)
0
geplaatst: 8 mei 2011, 08:49 uur
Het is handig om je bericht alvast klaar te hebben staan in Word ofzo. Als je die dag dan vol zit, zet je alleen even je de pc aan om je post te droppen. Daarna kun je op je werk reikhalzend uitkijken op het moment dat je thuiskomt en er reacties zijn geplaatst, dat motiveert natuurlijk! 
Circus Maximus beviel mij wel van horned_reaper, een uitstekend melodieus prog-album.

Circus Maximus beviel mij wel van horned_reaper, een uitstekend melodieus prog-album.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 mei 2011, 17:43 uur
Mijn langere berichten en intro's tot mijn inzendingen in deze topic typ ik altijd in Word, het zijn er ondertussen 113 pagina's. Reden: ik was ooit eens bezig met een langere review-mening-whatever toen ik per ongeluk op de knop "een pagina teruggaan" klikte en alles kwijt natuurlijk
.
Nog vier albums op mijn agenda: Ramesses, Thunderstone, Septic Flesh en TesseracT. Van dit viertal lijkt Septic Flesh me het meest te bevallen. Ondertussen ben ik bezig met een eerste luisterbeurt van TesseracT en ik ben vooralsnog niet onder de indruk, first impressions.
.Nog vier albums op mijn agenda: Ramesses, Thunderstone, Septic Flesh en TesseracT. Van dit viertal lijkt Septic Flesh me het meest te bevallen. Ondertussen ben ik bezig met een eerste luisterbeurt van TesseracT en ik ben vooralsnog niet onder de indruk, first impressions.
* denotes required fields.