Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:17 uur
Sorry jongens! Ik zat lekker te bakken in het verre Turkije en was glad vergeten dat ik nog iets moest inzenden. Oprechte excuses. Kan ik aannemen dat ik morgen dan de opgelopen schade mag inhalen?
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:46 uur
Jaja, lekker in Turkije op t strand en wij maar sappelen!
Ik weet trouwens niet of het eerlijk is tegenover de andere deelnemers om het een week op te schuiven maar daar ga ik niet over...
Ik weet trouwens niet of het eerlijk is tegenover de andere deelnemers om het een week op te schuiven maar daar ga ik niet over...
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:56 uur
Mij maakt het niet veel uit om alles een week op te schuiven.
Maar had dat wel graag even geweten want anders moet ik voor morgen een album utizoeken.
Maar had dat wel graag even geweten want anders moet ik voor morgen een album utizoeken.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 17:01 uur
Doe gewoon Them en Guinness1980 morgen. Dan blijven we op schema. 

0
geplaatst: 21 augustus 2011, 11:52 uur
Zijn 2 albums in een week niet een beetje teveel van het goede?
Wat mij betreft mag Them vandaag zijn album presenteren.
In de vorige rondes hebben we vaker een rustweek gehad omdat een user vergeten was dat hij aan de beurt was.
Wat mij betreft mag Them vandaag zijn album presenteren.
In de vorige rondes hebben we vaker een rustweek gehad omdat een user vergeten was dat hij aan de beurt was.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 12:21 uur
Maar die werd dan ook onderaan het lijstje geplaatst. Of iemand moet zich vrijwilliger stellen elke keer iemand niet komt opdagen alle datums aan te passen.
Ik ben geen vrijwilliger.
Wat mij betreft ben jij aan de beurt ZwarteDrab1980.
Ik ben geen vrijwilliger.

Wat mij betreft ben jij aan de beurt ZwarteDrab1980.

0
geplaatst: 21 augustus 2011, 13:05 uur
Ik volg Kronos. Vandaag Benzine1980 en Them sluit achteraan aan wat mij betreft.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 14:50 uur
Ok, zodra m'n slootwater/zwartedrab/benzine op is kom ik met een nieuw album 
Aangezien ik teveel keuze heb weet ik nog niet zeker welk album ik jullie ga voorschotelen.
Zal daar tijdens het voetbal kijken over na gaan denken
Begin van de avond meld ik me wel weer!

Aangezien ik teveel keuze heb weet ik nog niet zeker welk album ik jullie ga voorschotelen.
Zal daar tijdens het voetbal kijken over na gaan denken

Begin van de avond meld ik me wel weer!
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 19:03 uur
Deze week ben ik aan de beurt om Het Metal Album van de Week te kiezen.
Het lijkt alsof mijn lijst met albums die ik aan jullie wil voorstellen alleen maar langer wordt.
De keuze wordt daardoor ook steeds moeilijker.
Deze keer bleven er al snel nog maar 3 albums over.
Het album dat ik uiteindelijk gekozen heb is:
Slauter Xstroyes - Winter K...

Slauter Xstroyes is een Power/Progressive Metalband uit Chicago.
Het debuut van deze heren ken ik nu zo'n 2 jaar en na de eerste luisterbeurt was ik meteen verkocht aan dit album. Vooral van de hoge uithalen van de zanger kan ik echt genieten.
Eerder dit jaar heb ik Slauter Xstroyes zien spelen op het Keep It True festival in Lauda-Köningshofen (Duitsland).
Volgens mij met een andere zanger maar daar was niet veel van te merken.
Winter Kill, Black Rose and Thorns en Mother Motherfucker zijn wat mij betreft de toppers op dit album.
Het enige nadeel aan dit album vind ik dat het wat aan de korte kant is.
37 minuten, bonustrack Winter Kill (remix) niet meegerekend.
Ik kan zelf niet zeggen op welke band Slauter Xstroyes lijkt maar voglens Last.FM onder andere op de voor mij onbekende bands: Shok Paris, Heavy Load en Titan Force.
Op vinyl is dit album belachelijk duur (250 euro) maar op cd is deze voor een redelijke prijs te krijgen. De cd versie heeft ook een iets andere hoes.
Het tweede album, Free The Beast, vind ik een stuk minder dan Winter Kill.
Ik hoop dat jullie met veel plezier naar dit album kunnen luisteren.
Mijn vorige inzendingen waren:
Slammer - The Work of Idle ...
Manilla Road - Mystificatio...
Razor - Violent Restitution...
Het lijkt alsof mijn lijst met albums die ik aan jullie wil voorstellen alleen maar langer wordt.
De keuze wordt daardoor ook steeds moeilijker.
Deze keer bleven er al snel nog maar 3 albums over.
Het album dat ik uiteindelijk gekozen heb is:
Slauter Xstroyes - Winter K...

Slauter Xstroyes is een Power/Progressive Metalband uit Chicago.
Het debuut van deze heren ken ik nu zo'n 2 jaar en na de eerste luisterbeurt was ik meteen verkocht aan dit album. Vooral van de hoge uithalen van de zanger kan ik echt genieten.
Eerder dit jaar heb ik Slauter Xstroyes zien spelen op het Keep It True festival in Lauda-Köningshofen (Duitsland).
Volgens mij met een andere zanger maar daar was niet veel van te merken.
Winter Kill, Black Rose and Thorns en Mother Motherfucker zijn wat mij betreft de toppers op dit album.
Het enige nadeel aan dit album vind ik dat het wat aan de korte kant is.
37 minuten, bonustrack Winter Kill (remix) niet meegerekend.
Ik kan zelf niet zeggen op welke band Slauter Xstroyes lijkt maar voglens Last.FM onder andere op de voor mij onbekende bands: Shok Paris, Heavy Load en Titan Force.
Op vinyl is dit album belachelijk duur (250 euro) maar op cd is deze voor een redelijke prijs te krijgen. De cd versie heeft ook een iets andere hoes.
Het tweede album, Free The Beast, vind ik een stuk minder dan Winter Kill.
Ik hoop dat jullie met veel plezier naar dit album kunnen luisteren.
Mijn vorige inzendingen waren:
Slammer - The Work of Idle ...
Manilla Road - Mystificatio...
Razor - Violent Restitution...
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 19:13 uur
Kronos schreef:
Leuk. Een oudje dat ik nog niet ken.
Leuk. Een oudje dat ik nog niet ken.
Inderdaad. Veel van de albums die kandidaat waren hadden jij, Sir Spamalot, Wizard en/of Lau1980 op gestemd/gereageerd.
Daarom heb ik een album uitgezocht waar nog niemand van de deelnemers op gestemd had.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 augustus 2011, 20:10 uur
Ook eentje die ik nog niet ken en samen met Leatherwolf - Leatherwolf (1985) en Blessed Death - Kill Or Be Killed (1985) de oudste albums hier voorgesteld in de topic.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 20:38 uur
Net het YouTube filmpje beluisterd...en het klinkt wel erg oud! Het begint naar mijn mening wat psychedelisch..dat vind ik fijn...maar dan begint hij te gillen en ben ik weg! Weet me nooit raad
met deze vorm van metal!!
met deze vorm van metal!!
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 21:38 uur
Als ik zo'n Youtube filmpje hoor, merk ik dat mijn persoonlijke zwaartepunt toch wel heel erg op de moderne sound ligt. Ik vind de zang geweldig, maar ook de gitaarriffs mogen er zijn. Savage Grace vond ik al leuk, maar dit kan zeker ook wat worden.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 18:05 uur
Vind de zang niet eens erg storend. Vind wel lekker nummertje eigenlijk. Redelijk traag, prima afwisselingen. Fijn riffje op 4.14 met goede solo.
Prettig verrast, daar ik mormaal moeite heb met Power metal. Oude productie vind ik ook niet storend.
Ga eens op zoek naar wat meer van ze.
Prettig verrast, daar ik mormaal moeite heb met Power metal. Oude productie vind ik ook niet storend.
Ga eens op zoek naar wat meer van ze.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 02:26 uur
Erg goed album, Winter Kill. Dat ga ik zeker blijven draaien.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 13:45 uur
Een aangenaam rondje Guinness achter de rug in de vorm van Manilla Road en Slauter Xstroyes. Leuk om te merken dat er ook goede powermetal gemaakt wordt buiten Europa en voor 1987.
Bij beiden bands maakt de zanger het verschil voor mij, maar in beiden gevallen is het 'je moet er van houden'-gehalte hoog. Slauter Xstroyes vind ik iets beter doordat ik hun composities iets interessanter vind.
Bij beiden bands maakt de zanger het verschil voor mij, maar in beiden gevallen is het 'je moet er van houden'-gehalte hoog. Slauter Xstroyes vind ik iets beter doordat ik hun composities iets interessanter vind.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 17:40 uur
jasper1991 schreef:
Bij beiden bands maakt de zanger het verschil voor mij, maar in beiden gevallen is het 'je moet er van houden'-gehalte hoog.
Bij beiden bands maakt de zanger het verschil voor mij, maar in beiden gevallen is het 'je moet er van houden'-gehalte hoog.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:08 uur
Ik ben een beetje kalm geweest de laatste weken, vakantie, geen zin en weet ik veel. Hate met het album Erebos viel mee en ik beloof mijn schade in te halen en weer iedereen te vervelen met mijn "gedacht".
Och, ik sta er maar zeven achter.
Och, ik sta er maar zeven achter.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 22:08 uur
Wees gerust, Sir Spamalot.
Morgen sta je geen zeven albums meer achter maar acht.
Morgen sta je geen zeven albums meer achter maar acht.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 28 augustus 2011, 10:38 uur
Derde luisterbeurt achter de kiezen van volgende albums:
Hate - Erebos (2010): ferme beuker maar ideaal om de laatste slapers uit de ogen te wrijven,
The Angelic Process - Weighing Souls with Sand (2007): harde noot om te kraken,
Misery Index - Heirs to Thievery (2010): ferme beuker alweer en het bevalt me.
Vandaag is collega wizard aan de beurt, zijn vorige inzendingen waren:
Sanctuary - Into the Mirror Black (1990)
Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
Hate - Erebos (2010): ferme beuker maar ideaal om de laatste slapers uit de ogen te wrijven,
The Angelic Process - Weighing Souls with Sand (2007): harde noot om te kraken,
Misery Index - Heirs to Thievery (2010): ferme beuker alweer en het bevalt me.
Vandaag is collega wizard aan de beurt, zijn vorige inzendingen waren:
Sanctuary - Into the Mirror Black (1990)
Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 11:48 uur
Mijn inzending komt vanmiddag of vanavond, ik moet nog even een beschrijving maken. Tipje van de sluier: het genre van mijn album is nog niet vaak voorbij gekomen in dit topic...
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:47 uur
Kan een van de lijstjesmakers - Ik heb begrepen dat de albums in Excel worden bijgehouden - misschien een overzicht per genre maken van alle albums? Dat lijkt me wel aardig om eens te zien.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:58 uur
@wizard:
Pre-apocalyptische Deense post-moderne heavy speedy black metal met een vleugje Nederlandse flair, niet te hard, niet te zacht, juist gepast?
@jasper1991
Ik heb het eens geprobeerd en er was bijna geen doen aan, een blik op metal-archives.com laat talloze benamingen zijn. In deze topic werd hierover al gesproken als ik het me goed herinner. Ik houd het bij in Excel en ik wil gerust nog eens een nieuwe poging wagen. Voelen collega's zich geroepen om een handje mee te helpen via PM, misschien de omschrijving voor hun eigen inzending? Ik denk wel dat we het best beperkt houden in het aantal benamingen, er zullen altijd invloeden van ergens anders zijn.
Pre-apocalyptische Deense post-moderne heavy speedy black metal met een vleugje Nederlandse flair, niet te hard, niet te zacht, juist gepast?

@jasper1991
Ik heb het eens geprobeerd en er was bijna geen doen aan, een blik op metal-archives.com laat talloze benamingen zijn. In deze topic werd hierover al gesproken als ik het me goed herinner. Ik houd het bij in Excel en ik wil gerust nog eens een nieuwe poging wagen. Voelen collega's zich geroepen om een handje mee te helpen via PM, misschien de omschrijving voor hun eigen inzending? Ik denk wel dat we het best beperkt houden in het aantal benamingen, er zullen altijd invloeden van ergens anders zijn.
* denotes required fields.