Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2012, 09:17 uur
aslan schreef:
kernwoorden:
epische doom / origineel / schitterende zang / donker / ondergewaardeerd / grootse riffs / diversiteit / stevige drumpartijen
kernwoorden:
epische doom / origineel / schitterende zang / donker / ondergewaardeerd / grootse riffs / diversiteit / stevige drumpartijen
Yep, dit zou me moeten liggen.
0
geplaatst: 13 februari 2012, 12:44 uur
Dit is zo'n plaat die me al meerdere malen is opgevallen maar heb nooit de tijd genomen hem te luisteren!!! Luister nu Forlon op youtube en het klinkt zeker niet verkeerd! Maar voelt wel iets glad aan. Maar tot nu toe de beste keuze uit ronde 5 voor mij!!
0
geplaatst: 13 februari 2012, 12:52 uur
andnino schreef:
Zullen we niet nog eens een algehele toplijst maken over de eerste vier rondes?
Zullen we niet nog eens een algehele toplijst maken over de eerste vier rondes?
Leuk idee, maar ik zou het ook over de vijf rondes nemen. Als er meer zielen voor te winnen zijn, kan het nu al in rekening genomen worden, en kan men alvast beginnen te herbeluisteren en eventueel aantekeningen gemaakt worden, zodat we na deze ronde geen 2 jaar nodig hebben om tot een 5 ronden toplijstje te komen....
0
geplaatst: 13 februari 2012, 17:55 uur
Kronos schreef:
Misschien nog even wachten tot ronde 5 voorbij is. In plaats van dan meteen een 6de te beginnen kunnen we daar dan eventueel wat tijd voor uittrekkken zodat iedereen die dat wil zijn favorieten uit de verschillende rondes tegen elkaar kan afwegen.
Misschien nog even wachten tot ronde 5 voorbij is. In plaats van dan meteen een 6de te beginnen kunnen we daar dan eventueel wat tijd voor uittrekkken zodat iedereen die dat wil zijn favorieten uit de verschillende rondes tegen elkaar kan afwegen.
Mee eens.
Mijn Top 3 weet ik al

0
geplaatst: 16 februari 2012, 12:02 uur
Ik heb nog minstens 8 doomalbums op de plank liggen die ik nog moet luisteren, terwijl ik er gemiddeld 2 of hooguit 3 per jaar luister. In andere woorden: ik pas deze ronde.
0
geplaatst: 18 februari 2012, 16:17 uur
Dan had ik een Top 4 kunnen maken

Nee, bij een Top zoveel van alle rondes laat ik mijn eigen inzendingen achterwege.
0
geplaatst: 18 februari 2012, 18:57 uur
De kernwoorden die aslan plaatste bij de introductie van Isole maakte dat ik niet zo happig was naar dit album. Vooral de combi "epische doom" en "donker" zijn kenmerken die me bij hedendaagse metal nogal eens zuur opbreken. Nu valt dit op Silent Ruins allemaal goed mee. Tot en met track vier (Hollow Shrine, mijn hoogtepunt momenteel) kan ik er best van genieten, maar dan gaat het me toch wat te lang(zaam) duren. Afwachten of dit nog betert, want ik vind het album wel erg aangenaam klinken, en de zang best cool. Het geheel doet mij soms eigenlijk meer stoner aan dan doom, of zeg ik nu iets heel dwaas?
0
geplaatst: 18 februari 2012, 20:15 uur
Die twee genres liggen wel dicht bij elkaar dus dat zou best kunnen, ik vind het wel typisch doom trouwens.
Ik ben zo meteen aan de beurt
Mijn vorige albums waren:
Shape of Despair - Angels of Distress (2001)
Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed in Darkness (2008)
God Dethroned - Passiondale (2009)
The Angelic Process - Weighing Souls with Sand (2007)
Ik ben zo meteen aan de beurt

Mijn vorige albums waren:
Shape of Despair - Angels of Distress (2001)
Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed in Darkness (2008)
God Dethroned - Passiondale (2009)
The Angelic Process - Weighing Souls with Sand (2007)
0
geplaatst: 19 februari 2012, 00:22 uur
Omdat mijn vorige inzendingen allemaal uit deze eeuw kwamen nu maar eens een wat ouder plaatje. Ook ik hou van heavy metal uit de jaren tachtig en aangezien ik nog geen album uit die hoek heb gekozen ga ik dat nu maar eens doen.
Laat je niet afschrikken door de hoes en verheug je op een album vol speed/heavy metal met een zanger die aan Bruce Dickinson doet denken. Heerlijk melodieus en vol solo's, dit is een onbekende parel uit die jaren (tenminste hier op MM).
Liege Lord - Master Control...

Review metalfan.nl
Laat je niet afschrikken door de hoes en verheug je op een album vol speed/heavy metal met een zanger die aan Bruce Dickinson doet denken. Heerlijk melodieus en vol solo's, dit is een onbekende parel uit die jaren (tenminste hier op MM).
Liege Lord - Master Control...

Review metalfan.nl
0
geplaatst: 19 februari 2012, 00:53 uur
Hoe kun je je laten afschrikken door die hoes! 
Verder lijkt dit me wel wat.

Verder lijkt dit me wel wat.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 02:41 uur
Ik ken de naam van de band en de hoes van hun debuut ook. Maar om een of andere vage reden ben ik aan de muziek nooit toegekomen. Prima gelegenheid om daar eens verandering in te brengen.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 07:13 uur
Dit album heb ik op vinyl.
Het vorige album Burn to My Touch vind ik iets beter.
Zal hem deze week nog een paar keer opleggen
Het vorige album Burn to My Touch vind ik iets beter.
Zal hem deze week nog een paar keer opleggen

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 19 februari 2012, 09:10 uur
Liege Lord, damn it! Nog één van mijn kandidaten die ik mag schrappen
. En ik maar wachten met stemmen! Grapje
. Goeie plaat natuurlijk
.
. En ik maar wachten met stemmen! Grapje
. Goeie plaat natuurlijk
.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 12:26 uur
Al vaker van deze band gehoord in verband met Joe Comeau (Overkill, Annihilator). Speelt hij op dit album al mee?
Klinkt hoe dan ook erg interessant
Klinkt hoe dan ook erg interessant

0
geplaatst: 19 februari 2012, 12:39 uur
Tof album vol nostalgische US powermetal. Op één van de Metal Massacre albums had dit niet misstaan. Inderdaad. Ik ken het wel en ik heb er tot mijn schrik nog niet eens op gestemd
Doodzonde dat Joe Comeau het veld bij Annihilator moest ruimen voor die nono van een Dave Padden.
Doodzonde dat Joe Comeau het veld bij Annihilator moest ruimen voor die nono van een Dave Padden.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 12:46 uur
Ik vraag me sowieso af wat Jeff Waters met zijn zangers doet. Annihilator heb ik trouwens ooit ontdekt door het nummer Ultra Motion (met Comeau).
Ik ga trouwens ook weer eens mijn favoriete albums van de vorige rondes beluisteren om een totaallijstje te maken. Heb er van ronde drie nog wat goed te maken, zie ik net
Ik ga trouwens ook weer eens mijn favoriete albums van de vorige rondes beluisteren om een totaallijstje te maken. Heb er van ronde drie nog wat goed te maken, zie ik net

0
geplaatst: 19 februari 2012, 12:56 uur
Edwynn schreef:
Ik vind dat Dave Padden het op Schizo Deluxe niet slecht doet.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 13:01 uur
Ik vind hem vooral op All for You vrij goed en uitgebalanceerd klinken; op Schizo Deluxe pastte hij wel bij het songmateriaal, maar hij gaat zich nogal overschreeuwen. Daar heb ik vooral bij de laatste albums last van. Volgens mij is bij iedere Annihilator zanger de houdbaarheidsdatum na twee albums verstreken.
Maar goed, Liege Lord...
Maar goed, Liege Lord...

0
geplaatst: 19 februari 2012, 18:29 uur
Padden vind ik echt een verschrikking bij Annihilator. Maar goed, Liege Lord it is 

0
geplaatst: 19 februari 2012, 19:47 uur
Wederom niet mijn genre dit. Potver, wordt ik nou een conservatieve metalluisteraar? 

0
geplaatst: 20 februari 2012, 16:44 uur
Ook weer niet echt mijn straatje vrees ik. Hij dreunt nu door mij koptelefoon en intussen bij track 4 aanbeland. Ik ben nooit geen grote fan geweest van heavy/power metal. En ook deze plaat trekt me niet over de streep. Niet dat het intens tegensteekt of zo, maar het zal bij deze luisterbeurt blijven. Na deze op naar de inzending van aslan die ik nog moet inhalen.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 16:19 uur
Gatverdamme, die EP van Bliksem klinkt bij de eerste luisterbeurt heel lekker en is in die zin erg toegankelijk.
Maar integenstelling tot wat je daardoor zou verwachten zit er ook nog ontzettend veel 'groei' in.
Echt een geweldig schijfje.

Maar integenstelling tot wat je daardoor zou verwachten zit er ook nog ontzettend veel 'groei' in.
Echt een geweldig schijfje.

0
geplaatst: 23 februari 2012, 16:25 uur
Aan Bliksem begin ik ook steeds meer verslaafd aan te raken. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik het ding niet bij die lui bestellen kan.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 17:20 uur
De cd klinkt in ieder geval beter dan een mp3. Het geluid is gewoon goed voor in eigen beheer uitgegeven.
Een boekje met teksten moet je er niet bij verwachten. Een dubbel gevouwen papiertje, met aan de binnenkant nog een vervolg van de hoesafbeelding.

Een boekje met teksten moet je er niet bij verwachten. Een dubbel gevouwen papiertje, met aan de binnenkant nog een vervolg van de hoesafbeelding.

* denotes required fields.