MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Isole klinkt wel goed. Epische doom. Het had mij nog iets logger en zwaarder gemogen maar al bij al een deftige doom plaat waar ik ook wat grunge elementen in hoor.

Sir Spamalot (crew)
Vandaag is andnino aan de beurt.

Uhm...zal ik andnino even een Pm sturen?? Ik heb wel behoefte aan een nieuw album!

Ah, dat gaat snel, had het helemaal niet door. Jullie krijgen het album vandaag!

De keuze van andnino zal voor mijn smaak (99% kans) op een rustweek uitdraaien, of (1% kans) geniaal lawaai opleveren.
Laat maar komen dus!

Ik voorzie enigszins dat niet iedereen dit gaat bevallen, maargoed, dat geldt voor mijn andere potentiële inzendingen ook. Ik heb in ieder geval gekozen voor de meest veelzijdige van mijn kandidaten. Het is een beetje progressief, het is melodieus, maar het is ook gewoon snel, hard, en vooral episch.

Amia Venera Landscape - The Long Procession (2010)

(afbeelding)

Hoe is dit het beste te omschrijven? Als een soort progressieve, melodic death-achtige post-hardcore wellicht? Misschien kan ik het het beste laten horen:

Zie ook van dit nummer de liveversie, zo goed als foutloos opgevoerd:

Benieuwd naar jullie meningen!

Mijn vorige inzendingen:
Biomechanical - Cannibalised (2008)
Nasum - Shift (2004)
Royal Hunt - Paradox II (2008)
Misery Index - Heirs to Thievery (2010)

Die heb ik ooit een keer toegevoegd, nog nooit beluisterd dus ik ben benieuwd.

progressieve, melodic death-achtige post-hardcore en Het is een beetje progressief, het is melodieus, maar het is ook gewoon snel, hard, en vooral EPISCH..... daar gaat mijn metalen hartje toch wat sneller van kloppen.
Vanavond maar even zonder afleiding checken.

Ten eerste: Supervette hoes.
Ten tweede: zeer ruig idd. Af en toe wordt er lekker geëxperimenteerd, maar van mij hadden die sferische stukken toch nóg wat vaker terug mogen komen.
Ik heb de afgelopen 2 jaar ofzo een beetje een overdosis van zulk soort muziek gehoord, dus om een of andere reden blijft het allemaal niet meer zo hangen, maar al met al geen verkeerd plaatje!

De previews klinken goed! Album al opgesnort en zal ik deze week beter beluisteren en beoordelen!

Isole vond ik ook een erg goede inzending, hun laatste 2 albums staan inmiddels op mijn 'aan te schaffen' lijst!

Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren, omdat de eerste inzendingen vaak richting heavy / power metal ging. Iets dat mij niet echt ligt (ik ben meer van de trash, black, death ).

Ik weet het niet met Amia Venera Landscape, soms wel erg gelikt en leentjebuur bij Isis en Cult of Luna. Ze hebben niet echt een eigen geluid, toch klinken sommige stukken niet verkeerd.

Eindelijk eens iets wat meer in mijn straatje ligt. Vanavond nog opsnorren

Amia Venera Landscape - The Long Procession juist als sonisch ontbijt gehad.
Toffe plaat waar de band inderdaad heel goed heeft geluisterd naar Isis, Cult of Luna, maar ze hebben dan ook goed geluisterd wat resulteert in een toffe plaat waarop weliswaar een beetje een eigen smoel ontbreekt.
Sowieso wel van genoten en één van de betere inzendingen tot nu toe.
Maar ik wacht nog op die MAvdW-plaat die mij eens deftig dooreen schudt. Er komt nog heel wat aan natuurlijk dus we houden ons oren open.

Deze week een "traditionele" doom plaat.

The gates of Slumber - The ...

(afbeelding)

En omdat ik dit niet kan hier een linkje naar een review.

Veel plezier.

De filmpjes maken me best nieuwsgierig naar deze plaat.

Niet echt mijn ding, deze. Met een sound als deze heb ik het liever wat vlotter. (Ik ben dan ook niet echt een doomliefhebber)

érg Sabbath/esque.
Klinkt wel leuk, ga em even goed checken..

O gaaf! Nog een album om naar uit te kijken

Iedereen is zeker aan het genieten van het mooie weer?

Ik merk dat het vandaag de beurt is van Quadraphonic, maar dat hij al sinds 4 maart niet meer op de site is geweest. Rustweekje dan maar?

Lau1986 schreef:
Iedereen is zeker aan het genieten van het mooie weer?

AOVV schreef:
Rustweekje dan maar?
Nounou, het is nog midden op de dag hoor...

Weet ik wel, maar aangezien Quadraphonic al een week niet meer op de site is geweest..

Maar, we wachten dus af.

Nu is het wel wat later

Ik ben wel voor een rustweekje, ben de albums van de afgelopen 3 weken aan het luisteren.

Even een update:
week 01 (01/01/2012): Kronos : Kingsbane - Kingsbane (2010)
week 02 (08/01/2012): Them : Dragonland - Under the Grey Banner (2011)
week 03 (15/01/2012): bennerd : Brutality Will Prevail & Ark of the Covenant Split (2011)
week 04 (22/01/2012): phantasia : Augury - Fragmentary Evidence (2009)
week 05 (29/01/2012): paulisdik : Hypnosia - Extreme Hatred (2000)
week 06 (05/02/2012): Cabeza Borradora : Bliksem - Bliksem (2010)
week 07 (12/02/2012): aslan : Isole - Silent Ruins (2009)
week 08 (19/02/2012): trebemmit : Liege Lord - Master Control
week 09 (26/02/2012): andnino : Amia Venera Landscape - The Long Procession
week 10 (04/03/2012): laboomzaa : The Gates of Slumber - The Wretch
week 11 (11/03/2012): Quadraphonic :
week 12 (18/03/2012): Edwynn :
week 13 (25/03/2012): Guinness1980 :
week 14 (01/04/2012): wizard :
week 15 (08/04/2012): Nicholas123 :
week 16 (15/04/2012): Dexter :
week 17 (22/04/2012): Sir Spamalot :
week 18 (29/04/2012): jasper1991 :
week 19 (06/05/2012): Fake_world :
week 20 (13/05/2012): progressive :
week 21 (20/05/2012): Don Cappuccino :
week 22 (27/05/2012): AOVV :
week 23 (03/06/2012): niels94 :
week 24 (10/06/2012): Lau1986 :
week 25 (17/06/2012): [WZ] :
week 26 (24/06/2012): Barfly :
week 27 (01/07/2012): Musichiel :
week 28 (08/07/2012): essence :
week 29 (15/07/2012): McSavah :

wizard schreef:
Ik ben wel voor een rustweekje, ben de albums van de afgelopen 3 weken aan het luisteren.
Hier van't zelfde, al ben ik met Liege Lord al wel zo goed als klaar. Heeft de verwachtingen toch niet volledig waargemaakt.

Rustweek komt mij ook wel goed uit. Is nog zat muziek waar ik nog naar wil luisteren

Tot nu toe maar weinig naar mijn smaak deze ronde

andnino schreef:
Tot nu toe maar weinig naar mijn smaak deze ronde

Dit geldt ook voor mij. Daar staat dan wel weer tegenover dat met name Isole goed bevalt.

niels94 schreef:
(quote)

Dit geldt ook voor mij. Daar staat dan wel weer tegenover dat met name Isole goed bevalt.

Misschien ga ik me daar toch eens aan wagen dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:52 uur

geplaatst: vandaag om 05:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.