MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Was toch weer niet de originele...

ff pm'en

Paulisdik, laat ons niet langer in spanning

Ik ben benieuwd, als ik naar zijn top tien kijk verwacht ik een heavy of thrash metal plaat. En dat hoop ik eigenlijk ook.

Bij deze zou ik mezelf graag aanmelden om ook eens een album van de week te kiezen.

Sir Spamalot (crew)
Welkom Gajarigon en update:

week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely ... (2007)
week 06 (15/03/2009): mastodonner : Withered - Folie Circulaire (2008)
week 07 (22/03/2009): bennerd : Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot : Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
week 09 (05/04/2009): Kronos : I - Between Two Worlds (2006)
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen : Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
week 11 (19/04/2009): Fza : From Ashes Rise - Nightmares (2003)
week 12 (26/04/2009): HammerHead : Goatsblood - Goatsblood (2000)
week 13 (03/05/2009): R u s t w e e k
week 14 (10/05/2009): phantasia : Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
week 15 (17/05/2009): Dexter : MD. 45 - The Craving (1996)
week 16 (24/05/2009): paulisdik :
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora :
week 18 (07/06/2009): Gallow :
week 19 (14/06/2009): Norbert :
week 20 (21/06/2009): aslan :
week 21 (28/06/2009): trebemmit :
week 22 (05/07/2009): Joy4ever :
week 23 (12/07/2009): Laboomza :
week 24 (19/07/2009): andnino :
week 25 (26/07/2009): progressive :
week 26 (02/08/2009): Bobiej :
week 27 (09/08/2009): lykathea :
week 28 (16/08/2009): D-ark :
week 29 (23/08/2009): Guardian of Isis :
week 30 (30/08/2009): horned_reaper :
week 31 (06/09/2009): Dime :
week 32 (13/09/2009): Sammael :
week 33 (20/09/2009): Gajarigon :

Edit: nog even de "spelregels" zoals gegroeid:
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week en we doen hetzelfde met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zal er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeeld door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.

Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is niet goed voor een topic als dit. Diegene die een album voorstelt, wordt wel gevraagd om dat wat te motiveren vanuit zichzelf. Gewoon een beetje uitleg waarom hij of zij vindt dat het album een week onze extra aandacht verdient.

Er mogen in principe geen albums van boven de 20 stemmen mogen verkozen worden. Dus platen van Metallica of Iron Maiden hoeven hier niet gepost te worden, want die kent iedereen toch al. Als een album nu 21 stemmen heeft maar van geen enkele van de deelnemers hier....

Geen Metallica, Slayer, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, en soortgelijke bands met een legendarische status. Je snapt het wel.

Nou ja, nu ben ik aan de beurt ondertussen zijn we al aanbeland bij week 16.
Na lang wikken en wegen heb ik voor deze Thrashplaat uit 1987 gekozen.

(afbeelding)
Paradox - Product of Imagination

Paradox is een Old-School Thrashband dat qua tempo wel dicht bij een Kreator/Destruction ligt alleen de zanger klinkt wat minder bruut,
de mannen weten ook heerlijke gitaarsolo's eruit te persen.

PS: Het is aan te raden om de remaster versie te pindakazen, want de originele opnames klinkt best wel blikkerig.
Wanneer je problemen hebt om deze plaat te vinden, kun je PM sturen.

Het moet al meer dan 15 jaar geleden zijn dat ik deze nog hoorde. Ik vond het vroeger wel een goed album. Neigt wat meer naar speed metal dan naar thrash dacht ik. Ben benieuwd wat ik er nu na al die jaren nog van ken en van ga vinden.

Sir Spamalot (crew)
Ik ken deze ook en, potverdomme, paulisdik gaat nog verder terug in de tijd dan ik. Ik heb de cassette al opgesnord, maar helaas is deze totaal onbeluisterbaar, ik heb de plaatselijke pindakaasboer al geraadpleegd en ik ga voor de originele versie, uit nostalgie, uit zelfkastijding of puur omdat ik de remaster nog niet heb gevonden .
En ik moet MD.45 nog doen, maar deze week komt dat zeker in orde.

Ik heb zowaar de Price Killer versie nog van dat album. Leuke plaat. Ik draai hem nog regelmatig.

Ik heb dit album niet meer en na weer eens een luisterbeurt blijkt dat voor mij ook terecht. Deze muziek vind ik een beetje te Duits.

aslan (crew)
hééj ééntje uit de oertijd waar ik nog nooit van gehoord had.. ik ben benieuwd

hopelijk is het niet zo dat ik 'm onbewust uit m'n herinneringen heb gebannen vanwege matige prestaties

Ik ken alleen Heresy van hun en die vind ik goed, dus ik benieuwd!

aslan schreef:
hééj ééntje uit de oertijd waar ik nog nooit van gehoord had.. ik ben benieuwd

hopelijk is het niet zo dat ik 'm onbewust uit m'n herinneringen heb gebannen vanwege matige prestaties

Doet mij wel ergens een belletje rinkelen, maar niet meer dan dat. Ook onbewust gewist? Ben benieuwd om hem te beluisteren. (Ga ik nu aan beginnen... )

Btw, hopelijk valt deze bij jullie in de smaak, want als ik niet op het laatste moment van gedacht verander, staat er volgende week weer een old-school trash album op het menu!

Dat vindt ik niet erg!

paulisdik schreef:
Dat vind ik niet erg!

Paradox klinkt errug lekker trouwens! Ik ben meestal niet zo kapot van Duitse thrash met name vanwege de vaak nogal cheesy zang, maar die valt hier heel erg mee.

Nog vlug mijn persoonlijke top voordat ik mijn keuze album op 1 moet zetten

1 Aghora : Aghora - Formless (2006)
2 Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
3 I - Between Two Worlds (2006)
4 Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
5 Withered - Folie Circulaire (2008)
6 Paradox - Product of Imagination (1987)
7 Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
8 Godflesh - Pure (1992)
9 Elvenking - Heathenreel (2001)
10 MD. 45 - The Craving (1996)

Aghora blijft mijn topper, al komt Disillusion dicht in de buurt. "I" vind ik toch nog steeds wat variatie missen. Vicious Rumors is een klapper in het gerne, net als Withered in het hunne. Elvenking begin ik steeds beter te vinden, het album begint niet met de sterkste nummers, dat geeft de plaat in het begin wat de verkeerde indruk, maar is een groeier!
Amesoeurs kan ik nog niet goed plaatsen, de ene keer gaat het er wel in, de andere vind ik er maar niks aan.
Paradox kan nog stijgen of zakken,moet ik nog enkele keren meer beluisteren. Eerste indruk is een beetje te beschaafd voor sterke Trash.

Dat brengt volgende voorlopige (vertekende) forum-users tussenstand op:

1 Aghora : Aghora - Formless (2006) 37
2 I - Between Two Worlds (2006) 34
3 Amesoeurs - Amesoeurs (2009) 31
4 Vicious Rumors - Digital Dictator (1988) 27
5 Withered - Folie Circulaire (2008) 24
6 Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007) 22
7 Godflesh - Pure (1992) 22
8 Emmure - Goodbye to the Gallows (2007) 17
9 Elvenking - Heathenreel (2001) 16
10 From Ashes Rise - Nightmares (2003) 12
11 Goatsblood - Goatsblood (2000) 10
12 Disillusion - Back to Times of Splendor (2004) 9
13 Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely... (2007) 8
14 Paradox - Product of Imagination (1987) 5
15 MD. 45 - The Craving (1996) 1

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om hier een top zoveel van te maken. Immers, er komen telkens users bij en er komen telkens albums bij. Bovendien heeft niet iedereen alles geluisterd.

Die top is dus gewoon een weergave van de huidige stand van zaken.

Een beetje onzinnig? Misschien wel. Maar ook een beetje leuk vind ik.

Want hoewel het een vertekend beeld geeft is het toch waardevolle informatie, te zien bijvoorbeeld aan de top 5 waarin toch enkel erg goede en bijzondere albums terecht komen.

Volgens jouw criteria is elke top zoveel op MuMe onzinnig. Er komen immers altijd users en albums bij en bovendien heeft niet iedereen alles beluisterd.

Ja het nut van zo'n lijstje zie ik ook niet echt in, maarja er zijn genoeg lijstjesfreaks hier op MuMe dus laat ze maar hun gang gaan als ze er plezier aan beleven...

Trouwens Aghora staat nu bovenaan dus misschien is het toch wel een leuke lijst.

Als je nu wat onbekende metal wil gaan ontdekken en je komt in dit topic terecht, dan fonkelen daar twee albums aan de top die het ontdekken meer dan waard zijn toch? Hoe blind moet je zijn, om niet het nut van dat lijstje te zien?

...en dan vergeten we nog het belangrijkste: dat ik echt wel wat Excel oefening nodig heb! Dus kom op met die lijstjes!

Dit ff terzijde,

en dit ff ter verduidelijking:

Het nut van lijstjes is nuttig voor degene die er het nut van kunnen benutten.

(Die er zich aan storen kunnen er toch wel overheen kijken? Trouwens, iemand die zich stoort aan lijstjes moet zich hier op MuMe toch een beetje ongemakkelijk voelen?)

Trash is vaak niet mijn genre, op wat oude Metallica, Sepultura en The Gathering van Testament na. Na een 2e week trash hoop ik toch wel op wat anders eigenlijk. Maargoed, ieder zijn ding, als jullie er blij mee zijn, is dat leuk natuurlijk

Ik ben zelf nog niet echt verrast geweest eerlijk gezegd. Wel hier en daar een goed album, maar nog niet iets waarvan ik denk: "WTF?". Al denk ik dat dat wel nog zal komen, gezien het lijstje met users.

andnino schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om hier een top zoveel van te maken. Immers, er komen telkens users bij en er komen telkens albums bij. Bovendien heeft niet iedereen alles geluisterd.

Als je bedoelt dat het niet de bedoeling is van het album van de week topic om een album van de week te kiezen dat hoog moet scoren in deze top ben ik het 100% met je eens.

Verder zie ik het zoals Kronos: Als je als metal liefhebber bij dit topic uitkomt, en je wil wel eens iets meer weten van de voorgestelde albums, kan het een hulp zijn om een keuze te maken waar te beginnen.

bennerd schreef:
Ik ben zelf nog niet echt verrast geweest eerlijk gezegd. Wel hier en daar een goed album, maar nog niet iets waarvan ik denk: "WTF?". Al denk ik dat dat wel nog zal komen, gezien het lijstje met users.

Je moet ook realist blijven. Een album of band voorstellen die bijna niemand kent maar iedereen meteen "WTF" vind, de droom van iedere platenmaatschappij/manager/talentscout...

Cabeza Borradora schreef:
(quote)

Je moet ook realist blijven. Een album of band voorstellen die bijna niemand kent maar iedereen meteen "WTF" vind, de droom van iedere platenmaatschappij/manager/talentscout...

Nooit overdrijven. Ik zeg dat ik nog niets gezien heb waarvan ikzelf denk "WTF?!". De rest heeft daar niets mee te maken

Cabeza Borradora schreef:
...en dan vergeten we nog het belangrijkste: dat ik echt wel wat Excel oefening nodig heb! Dus kom op met die lijstjes!

Ah, had dat eerder gezegd. Speciaal daarvoor hier mijn top tien(stiekem vind ik het ook leuk om een lijstje te maken ):

1. Aghora - Formless (2006)
2. Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
3. Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
4. Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
5. Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
6. Disillusion - Back To Times Of Splendor (2004)
7. From Ashes Rise - Nightmares (2003)
8. Paradox - Product of Imagination (1987)
9. MD. 45 - The Craving (1996)
10. Elvenking - Heathenreel (2001)

Vind je die alle 10 beter dan Formless dan??

Gast
geplaatst: vandaag om 02:34 uur

geplaatst: vandaag om 02:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.