MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Ik vind de hoes toch wel erg goed, schrijft die man ook stripboeken? Dit soort muziek ben ik niet zo into, ik zou hier eerder de klassiekers checken zoals van Kreator of Sodom...

Kronos schreef:
Dit topic heeft mij al handenvol geld gekost. Alle albums die ik als gevolg ervan gekocht heb:

Alchemist - Austral Alien (cd)
Blessed Death - Kill Or Be Killed (lp)
Blessed Death - Destined for Extinction (lp)
Bliksem - Bliksem (cd)
God Dethroned - Passiondale (cd)
God Dethroned - Under the Sign of the Iron Cross (lp)
Intronaut - Valley of Smoke (cd)
Lethal - Programmed (lp)
Melechesh - Djinn (lp)
Melechesh - Sphynx (lp + cd)
Melechesh - Emissaries (cd)
Melechesh - The Epigenesis (lp + cd)
Nasty Savage - Indulgence (lp)
Nasty Savage - Penetration Point (lp)
Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (cd)
Pagan's Mind - Heavenly Ecstasy (cd)
Sanctuary - Refuge Denied (lp + cd)
Sanctuary - Into The Mirror Black (lp + cd)
Savage Grace - The Dominatress (lp)
Savage Grace - Master of Disguise (lp)
Savage Grace - After The Fall From Grace (lp)
Slauter Xstroyes - Winter Kill (cd)
Steelwing - Lord of the Wasteland (cd)
Steelwing - Zone of Alienation (cd)
The Sword - Age of Winters (cd)
The Sword - Warp Riders (cd)
Vicious Rumors - Soldiers of the Night (lp)
Vicious Rumours - Digital Dictator (lp)

Ik schat ongeveer 375 euro.

Je moet het maar zo zien: anders had je dat geld toch wel uitgegeven, maar dan aan mindere albums.

Zo is dat.

Intussen naar Eliminator aan het luisteren. Het klinkt inderdaad als Duitse naar death metal neigende thrash uit de jaren tachtig. Origineel is het niet maar opvallend zijn wel de heldere en virtuoze gitaarsolo's.

Ik heb nog niet zoveel aankopen gedaan.
Maar de aankopen die ik door dit topic heb gedaan vind ik wel heel erg goed.

Blessed Death - Kill Or Be Killed (cd)
Blessed Death - Destined for Extinction (cd)
God Dethroned - Passiondale (cd)
Sanctuary - Refuge Denied (lp) (kende ik al)
Sanctuary - Into The Mirror Black (lp)
Exhorder - Slaughter in the Vatican (lp) (kende ik al)
Leatherwolf - Leatherwolf (lp)
Liege Lord - Master Control (lp)

Moet ik nog aanschaffen:
Melechesh - Sphynx
Infernal Majesty - None Shall Defy (maar die kende ik al)

Verder had ik al lp's van Paradox, Vicious Rumors, Nasty Savage

Top 3 van de inzendingen tot nu toe (mijn eigen inzendingen neit mee geteld) van albums dieik nog niet kende:
1. Blessed Death - Kill Or Be Killed
2. God Dethroned - Passiondale
3. Melechesh - Sphynx

Die Repkahoes alleen al maakt Eliminator onweerstaanbaar. Het is een mij volslagen onbekende naam. Maar thrashen is mij niet vreemd dus "here we go.'

Verdomme ik wil die Bliksem ook, maar ik krijg geen response op de mails

Hier hebben ze nog een exemplaar. Misschien eens informeren of ze naar Nederland verzenden.

thanks! Zo te zien wordt er ook naar Nederland verzonden.

Guinness1980 schreef:
[...]
Deze band uit Edison, New Jersey is aktief sinds 2006 en dit debuut stamt uit 2008.
De hoes is gemaakt door Ed Repka die ook onder andere album covers heeft gemaakt voor Megadeth, Death en Nuclear Assault.

Toen ik de (reuze- ) afbeelding van de hoes zag, nog voor ik begon te lezen dus, moest ik meteen spontaan aan dit album denken. Die clown, en dat logo natuurlijk. Dacht ik. Maar nadat ik begon te lezen de hoes toch maar eens beter gaan bekijken. En inderdaad, ook eentje van Ed Repka.
Die maakt niet alleen mooie hoezen, maar kiest blijkbaar ook te gekke muziek uit

Guinness1980 schreef:

Het geluid doet nog het meest denken aan de Kreator, Sodom of Destruction.
Afgelopen jaar hebben ze nog twee albums uitgebracht. In eerste instantie dacht ik dat het om een andere Eliminator ging maar ze zijn helaas een hele andere kant op gegaan.

Een klein voorproefje van Breaking The Wheel:

(embed)

Heerlijk! Klinkt naar meer!!

Cabeza Borradora schreef:
En inderdaad, ook eentje van Ed Repka.

En voor de tweede mooie hoes van Toxik tekende Repka ook.

Breaking the Wheel van Eliminator bevalt mij muzikaal wel. Vooral het gitaar- en drumwerk zijn om van te smullen. Het lijkt alleen wat te ontbreken aan sterke nummers.

Grappig, ik moest ook aan de eerste van Toxik denken door de clown op de hoes.
De muziek spreekt me ook wel aan.

Is het muzikaal ook als Toxik dan?

De link met de hoes van Toxik maakte ik gek genoeg niet, maar de gezichtsuitdrukking van die clown deed me wel denken aan Alex uit Stanley Kubrick's A Clockwork Orange.

Die film heb ik niet gezien...Lau1986, de zanger is niet gecastreerd dus het lijkt niet op Toxik.

jammer. Ik vind die zang juist gaaf

Ik heb de eerste 4 albums van deze ronde beluisterd en dat is me weer uitstekend bevallen. Ik ben erg benieuwd naar de volgende albums en aan de reacties te lezen, niet zonder reden.

Even nog wat spam: Tijd voor een spelletje!

Sir Spamalot (crew)
Spreadsheet voor de liefhebbers, dé lijst van alle inzendingen: klik. Niet alle genres zijn ingevuld, dus wie zich geroepen voelt ... Met dank aan Dexter, ik wist niet af van het bestaan van Google Spreadsheets .

aslan (crew)
knap werk Sir

aslan schreef:
knap werk Sir

Ik zie dat het zondag mijn beurt is. Mijn inzending komt zondagochtend of vroeg in de middag. De rest van de dag ben ik zonder internet.

Genretechnisch is er bepaald een lijn te bespeuren in mijn inzendingen tot nu toe, volgens mij. Deze keer ben ik niet van plan die traditie te doorbreken. We gaan deze week richting Gotenburg, midden jaren ’90. Melodieuze death metal dus. Volgens mij een gerne waarvan we nog niet heel veel hebben gehoord tijdens de voorgaande rondes MavdW.

Het metalalbum voor deze week is Sacrilege - Lost in the Beauty You Slay (1996). Ik ben trouwens lichtelijk verbaasd dat ik met een album van zo'n 15 jaar in deze ronde de oudste inzending tot nu toe doe...

(afbeelding)

Dat ik dit album ken, is eigenlijk toeval. Mijn broer is In Flamesfanboy. Daniel Svensson, drummer/zanger op dit album, ging vanaf 1998 drummen in die band. Broeder raakte geinteresseerd in Sacrilege, kocht hun albums, ripte ze op mijn computer. Daar bleven ze (minimaal) 2 jaar staan. Een paar weken geleden tagde ik al mijn mp3s opnieuw en kwam Sacrilege tegen. Omdat ik wel benieuwd wat dat Sacrilege nou eigenlijk wad, beluisterde ik dit album.
Dat beviel erg goed. Iets specifieker: 32 minuten lang erg goede melodieuze death metal, afgesloten door een iets te lange outro. De muziek deed me aanvankelijk het meest denken aan In Flames, maar dan met een zwaardere grunt (van Michael Andersson op de eerste 3 nummers, Daniel Svensson zingt de volgende 5 nummers. De afsluiter is instrumentaal). Maar na flink wat luisterbeurten hoor ik die In Flamesconnectie niet langer. Geen idee of het gewenning is of dat het gewoon anders klinkt...

Toen de cd op de mat viel, kreeg ik van de bandfoto in het boekje het idee dat de heren niet erg oud waren toen ze deze cd opnamen. Dat klopte. Van 2 bandleden (van de 5) heb ik de geboortedatum kunnen vinden. In 1996 waren ze 17 en 19.
Helaas heeft de band sinds het vertrek van Svensson niks meer uitgebracht. Ze schijnen sinds 2006 aan een opvolger van The Fifth Season (1997) te werken.

Veel luisterplezier!

Ik hoop trouwens dat het album ergens te vinden is. Het lijkt me niet een heel bekend album. Bovendien is er ook nog een Engelse Sacrilege (deze Sacrilege noemt zich nu ook Sacrilege GBG). Tot woensdag ben ik weg, maar daarna kan ik eventueel iets uploaden of rondsturen.

Vorige inzendingen:
Santuary - Into the Mirror Black
Leatherwolf - Leatherwolf
Urfaust - Der Freiwillige Bettler
The Sins of Thy Beloved - Lake of Sorrow
Gwynbleidd - Nostalgia

Het album is te beluisteren op Grooveshark.

Het staat ook op TPB.

Het YouTube-filmpje klinkt erg goed. Het doet me ook wel denken aan At The Gates.

Is er iemand die mij een lijst kan geven van alle albums die al gepasseerd zijn? Kwestie van een grondige inhaalslag te willen maken.

Ah juist, bedankt!

toch ben ik wel een beetje jaloers op dit topic . Jammer dat het Jazz album van de week nooit zolang heeft kunnen volhouden.

Het filmpje smaakt in ieder geval naar meer!

Sir Spamalot (crew)
Vandaag is Dexter aan de beurt, ik heb hem een PM gestuurd.

korenbloem schreef:
toch ben ik wel een beetje jaloers op dit topic . Jammer dat het Jazz album van de week nooit zolang heeft kunnen volhouden.
Dat komt natuurlijk omdat het feitelijk vastgesteld is dat metal het beste genre is. Luister maar naar Manowar en Judas Priest.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:17 uur

geplaatst: vandaag om 08:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.