Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2013, 11:42 uur
Ik heb ronde 6 af en dit is mijn top 5:
1. Amebix - Sonic Mass
2. Witchery - Don't Fear the Reaper
3. Japanische Kampfhörspiele - Kaputte nackte Affen
4. While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose
5. Sacrilege - Lost in the Beauty You Slay
Leuke ronde! Nu beginnen aan 7.
1. Amebix - Sonic Mass
2. Witchery - Don't Fear the Reaper
3. Japanische Kampfhörspiele - Kaputte nackte Affen
4. While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose
5. Sacrilege - Lost in the Beauty You Slay
Leuke ronde! Nu beginnen aan 7.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 april 2013, 09:15 uur
Het Metal Album van de Week: Sons of Jonathas - The Death Dealer (2005)

Sinds de start van onze topic op 8 februari 2009 hebben 195 albums onze oren geteisterd of bekoord met een weidse variatie aan stijlen, vandaag komt album 196 aan de beurt, het is mijn beurt, nog altijd een eer en een genoegen. Tot nu toe had ik twee albums uit de jaren “eighties”, twee albums uit de jaren “nineties” en twee albums uit de jaren “noughties” als inzending gekozen. Deze albums gingen van Power Metal naar Thrash Metal, Speed Metal, Stoner Metal, Progressive Metal en Death Metal.
Een goeie inzending kiezen is niet altijd gemakkelijk en dit is weer zo gebleken want mijn hersencellen kiezen soms rare gedachtegangen. Ofschoon mijn inzending en inleiding klaar waren, dacht ik vorige week: “Je hebt nog geen enkel album voorgesteld uit je eigen land.” Tot nu toe hebben wij drie albums uit België mogen verwelkomen, ik presenteer jullie nummer vier.
Sons of Jonathas komt uit Edingen / Enghien uit de provincie Henegouwen en speelt een mix van Death Metal en Thrash Metal, waarbij de klemtoon vooral op het eerste subgenre ligt dank zij het betere gruntwerk van de Nederlander Ronald Camonier. In een verder verleden is hij nog zanger/gitarist geweest bij Polluted Inheritance. Tom Pike is bassist van dienst en speelt ook de sporadische keyboards in, Stef Sinhave geselt de drumvellen en Xavier Carion is de gitarist. Xavier Carion? Inderdaad, de vroegere gitarist van Cyclone en Channel Zero tot onder andere een oortrauma een einde maakte aan zijn loopbaan als live-muzikant.
Het is een tamelijk kort maar zeer hevig album met veel tempowisselingen, uitstekend gruntwerk en heel vette gitaarlijnen. Een langer album zou niet goed geweest zijn, enkel het laatste nummer is heel anders, een specialleke. Dit is het eerste en enige album van deze groep, live optreden zit er niet in en Xavier Carion heeft meerdere studioprojecten lopen als bezig baasje.
Veel plezier alweer met mijn vaderlandse inzending en zoals de vorige zes keren natuurlijk: “Geniet ervan, erger je eraan, verslind het of schuif het naar een kant van je bord, maar proef er tenminste van.” Astemblieft!
Lijstje van mijn vorige inzendingen:
Ronde 1: Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
Ronde 2: Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Ronde 3: Savage Grace - After the Fall From Grace (1986)
Ronde 4: Alchemist - Organasm (2000)
Ronde 5: Lethal - Programmed (1990)
Ronde 6: Hollenthon - With Vilest of Worms to Dwell (2001)
Het bestand met alle inzendingen: klik.

Sinds de start van onze topic op 8 februari 2009 hebben 195 albums onze oren geteisterd of bekoord met een weidse variatie aan stijlen, vandaag komt album 196 aan de beurt, het is mijn beurt, nog altijd een eer en een genoegen. Tot nu toe had ik twee albums uit de jaren “eighties”, twee albums uit de jaren “nineties” en twee albums uit de jaren “noughties” als inzending gekozen. Deze albums gingen van Power Metal naar Thrash Metal, Speed Metal, Stoner Metal, Progressive Metal en Death Metal.
Een goeie inzending kiezen is niet altijd gemakkelijk en dit is weer zo gebleken want mijn hersencellen kiezen soms rare gedachtegangen. Ofschoon mijn inzending en inleiding klaar waren, dacht ik vorige week: “Je hebt nog geen enkel album voorgesteld uit je eigen land.” Tot nu toe hebben wij drie albums uit België mogen verwelkomen, ik presenteer jullie nummer vier.
Sons of Jonathas komt uit Edingen / Enghien uit de provincie Henegouwen en speelt een mix van Death Metal en Thrash Metal, waarbij de klemtoon vooral op het eerste subgenre ligt dank zij het betere gruntwerk van de Nederlander Ronald Camonier. In een verder verleden is hij nog zanger/gitarist geweest bij Polluted Inheritance. Tom Pike is bassist van dienst en speelt ook de sporadische keyboards in, Stef Sinhave geselt de drumvellen en Xavier Carion is de gitarist. Xavier Carion? Inderdaad, de vroegere gitarist van Cyclone en Channel Zero tot onder andere een oortrauma een einde maakte aan zijn loopbaan als live-muzikant.
Het is een tamelijk kort maar zeer hevig album met veel tempowisselingen, uitstekend gruntwerk en heel vette gitaarlijnen. Een langer album zou niet goed geweest zijn, enkel het laatste nummer is heel anders, een specialleke. Dit is het eerste en enige album van deze groep, live optreden zit er niet in en Xavier Carion heeft meerdere studioprojecten lopen als bezig baasje.
Veel plezier alweer met mijn vaderlandse inzending en zoals de vorige zes keren natuurlijk: “Geniet ervan, erger je eraan, verslind het of schuif het naar een kant van je bord, maar proef er tenminste van.” Astemblieft!
Lijstje van mijn vorige inzendingen:
Ronde 1: Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
Ronde 2: Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Ronde 3: Savage Grace - After the Fall From Grace (1986)
Ronde 4: Alchemist - Organasm (2000)
Ronde 5: Lethal - Programmed (1990)
Ronde 6: Hollenthon - With Vilest of Worms to Dwell (2001)
Het bestand met alle inzendingen: klik.
0
geplaatst: 21 april 2013, 14:28 uur
Inderdaad! Ik heb er nog nooit van gehoord. 't Wordt tijd dat ik hier mijn schade inhaal
0
geplaatst: 21 april 2013, 15:00 uur
Omdat Herr Spamalot meestal niet - zeg maar nooit - teleurstelt staat ie in de download!
0
geplaatst: 22 april 2013, 22:38 uur
Ik ga sowieso de vorige ronde nog afluisteren, althans de albums die mij interessant lijken, maar ik ga de albums van deze en vorige week zeker ook een kans geven. Engine of Pain kreeg een goede recensie in de Aardschok destijds, en Sons of Jonathas werd destijds een hoop voor geadverteerd in de Large catalogus (jaja). Ik ben naar beide altijd wel benieuwd geweest, maar heb ze nooit geluisterd. Binnenkort dus hopelijk wel!
0
geplaatst: 23 april 2013, 01:39 uur
Goedenacht metalbroeders, het is alweer een paar edities geleden dat ik meecirculeerde in dit topic maar ik meld me met veel plezier weer aan. Je moet iets doen om je smaak een beetje op peil op te houden.
Voor degene die me zijn vergeten.. Diablo Swing Orchestra, Dead Head, Warbringer en Dragonland waren mijn inzendingen in ronde 1,2,3 en 5. Ik sluit me graag weer aan. Jammer dat het clubje zoveel kleiner is geworden, maar dat hoeft geen afbreuk te doen aan de goede muziek laten we maar hopen! Ik zal m'n best doen om er een aandeel in te hebben.
Voor degene die me zijn vergeten.. Diablo Swing Orchestra, Dead Head, Warbringer en Dragonland waren mijn inzendingen in ronde 1,2,3 en 5. Ik sluit me graag weer aan. Jammer dat het clubje zoveel kleiner is geworden, maar dat hoeft geen afbreuk te doen aan de goede muziek laten we maar hopen! Ik zal m'n best doen om er een aandeel in te hebben.
0
geplaatst: 23 april 2013, 13:58 uur
week 01 (10/03/2013): Kronos : Hexenhaus - Awakening (1991)
week 02 (17/03/2013): aslan : Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint (2010)
week 03 (24/03/2013): laboomzaa : Black Sleep of Kali - Our Slow Decay (2010)
week 04 (31/03/2013): Edwynn : Revenant - Prophecies of a Dying World (1991)
week 05 (07/04/2013): Guinness1980 : Sentinel Beast - Depths of Death (1986)
week 06 (14/04/2013): Dexter : Engine of Pain - I Am Your Enemy (2007)
week 07 (21/04/2013): Sir Spamalot : Sons of Jonathas - The Death Dealer (2005)
week 08 (28/04/2013): Jasper1991 :
week 09 (05/05/2013): Fake_world :
week 10 (12/05/2013): The_CrY :
week 11 (19/05/2013): [WZ] :
week 12 (26/05/2013): JSPR_G :
week 13 (02/06/2013): Lau1986 :
week 14 (09/06/2013): Bastiaan Tuenter :
week 15 (16/06/2013): Fza :
week 16 (23/06/2013): paulisdik :
week 17 (30/06/2013): phantasia :
week 18 (07/07/2013): trebremmit :
week 19 (14/07/2013): Devoo :
week 20 (21/07/2013): Them :
week 02 (17/03/2013): aslan : Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint (2010)
week 03 (24/03/2013): laboomzaa : Black Sleep of Kali - Our Slow Decay (2010)
week 04 (31/03/2013): Edwynn : Revenant - Prophecies of a Dying World (1991)
week 05 (07/04/2013): Guinness1980 : Sentinel Beast - Depths of Death (1986)
week 06 (14/04/2013): Dexter : Engine of Pain - I Am Your Enemy (2007)
week 07 (21/04/2013): Sir Spamalot : Sons of Jonathas - The Death Dealer (2005)
week 08 (28/04/2013): Jasper1991 :
week 09 (05/05/2013): Fake_world :
week 10 (12/05/2013): The_CrY :
week 11 (19/05/2013): [WZ] :
week 12 (26/05/2013): JSPR_G :
week 13 (02/06/2013): Lau1986 :
week 14 (09/06/2013): Bastiaan Tuenter :
week 15 (16/06/2013): Fza :
week 16 (23/06/2013): paulisdik :
week 17 (30/06/2013): phantasia :
week 18 (07/07/2013): trebremmit :
week 19 (14/07/2013): Devoo :
week 20 (21/07/2013): Them :
0
geplaatst: 23 april 2013, 14:33 uur
Ik hou een MAVDW-dagje!
Abigor en Black Sleep of Kali zijn al 2 erg leuke inzendingen!
Bij Black Sleep of Kali is de zang niet altijd even overtuigend, maar 't is een heerlijk rockend album. Te vergelijken met het vroegere werk van Baroness.
Abigor en Black Sleep of Kali zijn al 2 erg leuke inzendingen! Bij Black Sleep of Kali is de zang niet altijd even overtuigend, maar 't is een heerlijk rockend album. Te vergelijken met het vroegere werk van Baroness.
0
geplaatst: 24 april 2013, 20:43 uur
Al regelmatig iets gelezen over Sons of Jonathas, maar nog nooit iets van beluisterd. Ik ben wel benieuwd; Cyclone en Channel Zero behoren namelijk toch tot dé referenties qua belgische metal...
Er is hier nog niet veel reactie gekomen op Engine of Pain, maar mij is het alvast verrassend goed bevallen. Rete-strakke thrash met regelmatig een originele invalshoek. Die zal hier nog meermaals gedraaid worden!
Er is hier nog niet veel reactie gekomen op Engine of Pain, maar mij is het alvast verrassend goed bevallen. Rete-strakke thrash met regelmatig een originele invalshoek. Die zal hier nog meermaals gedraaid worden!
0
geplaatst: 28 april 2013, 12:30 uur
Het Metal Album van de Week is deze week:
Falkenbach - Heralding - The Fireblade (2005)

Falkenbach is het project van de Duitser Markus Tümmers oftewel Vratyas Vakyas. Hij is op dit album verantwoordelijk voor de cleane zang, de keyboards, de distorte gitaren en her en der doet hij een soort parlando. Verder is hier ook een grunter aanwezig, een akoestische gitarist en uiteraard een drummer.
Het album zit in de folk/pagan-hoek, maar het kent in de wat brute stukken ook wel invloeden van blackmetal. Ik vind het een sfeervol en krachtig album en af en toe ook zeer episch door de intermezzo's en toevoegingen van keyboards. Het album kent heerlijke melodieën en doeltreffende hooks. In deze soort van folk-achtige metal is er geen album wat me zo geraakt heeft.
In principe is dit album uitgebracht met acht tracks, maar later is er ook een Limited Edition gekomen met het instrumentale Gjallar, welk nummer ik zelf overigens niet zo veel vind. Echter van Heathen Foray tot en met Skirnir vind ik het een zeer indrukwekkend album zonder missers en vol van energie. Geef het maar eens een kans en ik ben benieuwd naar de waarderingen.
Falkenbach - Heralding - The Fireblade (2005)

Falkenbach is het project van de Duitser Markus Tümmers oftewel Vratyas Vakyas. Hij is op dit album verantwoordelijk voor de cleane zang, de keyboards, de distorte gitaren en her en der doet hij een soort parlando. Verder is hier ook een grunter aanwezig, een akoestische gitarist en uiteraard een drummer.
Het album zit in de folk/pagan-hoek, maar het kent in de wat brute stukken ook wel invloeden van blackmetal. Ik vind het een sfeervol en krachtig album en af en toe ook zeer episch door de intermezzo's en toevoegingen van keyboards. Het album kent heerlijke melodieën en doeltreffende hooks. In deze soort van folk-achtige metal is er geen album wat me zo geraakt heeft.
In principe is dit album uitgebracht met acht tracks, maar later is er ook een Limited Edition gekomen met het instrumentale Gjallar, welk nummer ik zelf overigens niet zo veel vind. Echter van Heathen Foray tot en met Skirnir vind ik het een zeer indrukwekkend album zonder missers en vol van energie. Geef het maar eens een kans en ik ben benieuwd naar de waarderingen.
0
geplaatst: 28 april 2013, 12:34 uur
Oh, ik had eigenlijk best zin om nog eens wat powermetal te proberen. 
Maar dit album ziet er erg interessant uit!

Maar dit album ziet er erg interessant uit!
0
geplaatst: 28 april 2013, 12:50 uur
Uit 2005, die zal hopelijk makkelijker te vinden zijn. Die van Sons of Jonathas helaas nog niet gevonden....
0
geplaatst: 29 april 2013, 00:51 uur
Ah deze ga ik sowieso eens beluisteren. Niet zozeer omdat ik pagan/folk metal nou zo te gek vind, maar omdat Jasper vaak wel gelijk heeft als hij zegt dat iets goed is. Moet overigens nog steeds een écht begin maken met deze ronde... binnenkort eens tijd voor nemen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 april 2013, 05:54 uur
Cabeza Borradora schreef:
Uit 2005, die zal hopelijk makkelijker te vinden zijn. Die van Sons of Jonathas helaas nog niet gevonden....
Alternatief gevonden: Grooveshark - Free Music Streaming, Online Music
0
geplaatst: 29 april 2013, 09:22 uur
Falkenbach doet wel een belletje rinkelen. Ik denk dat ik ergens nog wel een promo heb van Magni Blandinn Ok Megintiri. En in mijn herinnering beviel dat me wel. Pagan/folk is oké zolang het niet (al teveel) vervalt in van die tatoet bierdrink hoempapameuk. Dat was niet het geval bij Falkenbach.
Ah, de grooveshark link. Kan ik ook met het mij totaal onbekende Sons Of Jonathas aan de slaag
Ah, de grooveshark link. Kan ik ook met het mij totaal onbekende Sons Of Jonathas aan de slaag
0
geplaatst: 30 april 2013, 04:19 uur
@Sir Spamalot. Dat Carion niet kan optreden vanwege zijn gehoor is een fabeltje. Zijn gehoor is niet meer optimaal, jazeker, maar hij kan wel degelijk optreden. Hij heeft bijvoorbeeld met Master Of Waha (zelfde band, andere stijl) een behoorlijk aantal shows gespeeld, maar volgens mij is Sons Of Jonathas een studioproject. En ik meende dat de heren van Channel Zero het slechte gehoor van Carion hebben aangehaald als verklaring waarom hij niet langer bij hen speelt. Ik sprak hem vorig jaar en hij had het toen over een toekomstige EP van Sons Of Jonathas, maar daar hoor of lees ik vooralsnog niets van. Wel is er inmiddels een nieuwe band bijgekomen, Burning Time. Maar tof, Sons Of Jonathas, veel goeds over gehoord, ik ga zeker luisteren!
0
geplaatst: 2 mei 2013, 23:48 uur
Sons of Jonathas 
Leuke ronde tot nu toe! Abigor nog niet echt kunnen doorgronden, en aan Falkenbach nog niet toegekomen. Maar al de rest alvast meer dan zomaar te pruimen!

Leuke ronde tot nu toe! Abigor nog niet echt kunnen doorgronden, en aan Falkenbach nog niet toegekomen. Maar al de rest alvast meer dan zomaar te pruimen!

0
geplaatst: 5 mei 2013, 10:34 uur
In alle warmte en zon, niets beters dan iets ijskouds. En mijzelf een man van weinig woorden zijnde, hier dus:
Leviathan - Far Beyond the Light (2002)
Klassieke black metal, echter genoeg te vinden om voor velen te smaken. Laat je niet afschrikken door de productie en andere, er zit genoeg moois in deze plaat om eenieder te boeien. Referentie: Burzum! (qua muziek)
YouTube - Leviathan - Pleased By Your Pain
Leviathan - Far Beyond the Light - Reviews - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
Ik lees graag eens de reviews op MA, dus wie weet helpt het ook jou om er verder in te duiken.
Veel "plezier"!
Leviathan - Far Beyond the Light (2002)
Klassieke black metal, echter genoeg te vinden om voor velen te smaken. Laat je niet afschrikken door de productie en andere, er zit genoeg moois in deze plaat om eenieder te boeien. Referentie: Burzum! (qua muziek)
YouTube - Leviathan - Pleased By Your Pain
Leviathan - Far Beyond the Light - Reviews - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
Ik lees graag eens de reviews op MA, dus wie weet helpt het ook jou om er verder in te duiken.
Veel "plezier"!
0
geplaatst: 6 mei 2013, 10:32 uur
Klinkt wel leuk. Ben nog niet zo bekend met dat klassieke black metal geluid, dus dit is een mooie kans om dat eens te proeven.
0
geplaatst: 6 mei 2013, 10:36 uur
Ik heb zijn "True Traitor, True Whore" geluisterd, enkele malen zelfs, maar dat was toch wel érg heftig spul hoor (ook al ben ik best wat gewend, ook qua BM)! Best vermakelijk was het wel, al was het maar om je te verbazen over wat iemand met zijn stem kan doen 
Is deze dan erg anders t.o.v. zijn nieuwere werk?

Is deze dan erg anders t.o.v. zijn nieuwere werk?
0
geplaatst: 6 mei 2013, 12:29 uur
Gezien dat deze uit Zweden komt moet dat een andere zijn inderdaad.
0
geplaatst: 6 mei 2013, 13:17 uur
Die andere Leviathan is Amerikaans. Deze ken ik ook niet. Ben wel nieuwsgierig.
0
geplaatst: 6 mei 2013, 17:49 uur
Ter ondersteuning, dit is een andere Leviathan dan de bekende band Leviathan. Eerder een eenmansproject. Wordt toch wel gezien als een onbekende maar zeer goede plaat. Zulke platen maken de muzikale zoektocht altijd de moeite.
0
geplaatst: 7 mei 2013, 10:49 uur
Fake_world schreef:
Eerder een eenmansproject.
Eerder een eenmansproject.
Als ik het goed heb is die andere Leviathan toevallig óók een eenmas Black Metal project

0
geplaatst: 8 mei 2013, 00:07 uur
Net the Fireblade op mijn mp3 player gezet voor morgen onderweg 
Die gemiddelde hoge score maakte me toch wel extra benieuwd.
Eerste luisterbeurt is alvast goed bevallen

Die gemiddelde hoge score maakte me toch wel extra benieuwd.
Eerste luisterbeurt is alvast goed bevallen

0
geplaatst: 9 mei 2013, 10:06 uur
Ik krijg Black Sleep of Kali niet goed gevonden, kan iemand een helpende hand toesteken? 

* denotes required fields.