Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2013, 21:30 uur
En toch vind ik Gorguts echt een retesaaie band. Geef mij dan toch maar bvb Demilich, al zijn de bands misschien niet zo vergelijkbaar.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 10:17 uur
Deze week maar is een grote inhaal race doen. Gelukkig kan ik herrie op het werk luisteren 

0
geplaatst: 30 juli 2013, 18:03 uur
Ik denk dat deze ronde er op zit. Them, phantasia en Devoo lieten het eerder al afweten en Meneer Bungel heeft zich uitgeschreven.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 18:30 uur
Ik heb momenteel gewoon echt geen tijd voor MusicMeter. 't Is een drukke (erg leuke) maand geweest. Van mij mag er dus zeker even gewacht worden vooraleer we aan de volgende ronde, anders gaat mijn achterstand wel érg groot worden. (zowel hier als in het punktopic)
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 11:24 uur
Mee eens. Zullen we in de eerste week van september weer beginnen? Dan kan iedereen even rustig vakantie vieren en de vorige ronde inhalen (volgens mij is er nog niemand over de helft behalve Sir Spamalot).
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 19:10 uur
Ik zal hier de komende tijd niet meer aan meedoen. Ben al heel veel tijd kwijt aan het luisteren van andere muziek, en heb qua metal wel het gevoel dat ik het meeste al gezien heb.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 20:10 uur
Ik blijf nog geregeld leuke bands ontdekken. Zoals afgelopen week Amorphis. Ik dacht altijd dat hun muziek niets voor mij was en wat luisterfragmenten van hun laatste leken dat te bevestigen. Maar de kwaliteit ervan beviel me toch wel, vooral de zang, en dus maar eens wat oudere albums opgezocht. Skyforger en Eclipse zijn alvast de moeite. Silent Waters is in bestelling.
En bands/albums die het verdienen hier onder de aandacht gebracht te worden zijn er ook nog genoeg naar mijn mening dus ik doe nog wel even mee als er genoeg enthousiasme voor is. Uit afgelopen ronde zijn helaas voor de eerste keer geen aankopen gevolgd voor mij. Maar toch verschillende albums die een goeie indruk op me hebben achtergelaten: Obsidian Kingdom, Sons of Jonathas, Revenant... En natuurlijk Distant Thunder, maar die kende (en heb) ik al.
En bands/albums die het verdienen hier onder de aandacht gebracht te worden zijn er ook nog genoeg naar mijn mening dus ik doe nog wel even mee als er genoeg enthousiasme voor is. Uit afgelopen ronde zijn helaas voor de eerste keer geen aankopen gevolgd voor mij. Maar toch verschillende albums die een goeie indruk op me hebben achtergelaten: Obsidian Kingdom, Sons of Jonathas, Revenant... En natuurlijk Distant Thunder, maar die kende (en heb) ik al.
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 17:52 uur
Ik verlies Musicmeter inderdaad heel vaak uit het oog. Maar eens zien of er nog interessante dingen gepost zijn.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 09:55 uur
Ik ben nog steeds voorstander van een all-time metalalbum van de week-toplijst.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 10:31 uur
Gewoon het initiatief nemen en een topic starten zou ik zeggen.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 12:19 uur
Heb nu alles doorgewerkt en geen album overgeslagen, behalve Gorguts en Jesu die ik, sorry, echt niet kon aanhoren. Was een mooie ronde met een paar leuke ontdekkingen. Mijn top 5:
1. Revocation - Chaos of Forms
2. Falkenbach - Heralding - the Fireblade
3. Hexenhaus - Awakening
4. Sons of Jonathas - The Death Dealer
5. Distant Thunder - Welcome the End
Deze vijf zal ik waarschijnlijk ook nog wel vaker draaien in de toekomst. Wel jammer dat slechts één persoon van mijn nominatie geproefd heeft deze ronde, maar de volgende keer zal ik wel geen industrial meer nomineren als dat niet zo aanslaat.
Daarnaast lijkt dat topic van andnino me zeer leuk! Al draai ik pas drie rondes mee en ken ik dus niet de hele geschiedenis van het topic.
1. Revocation - Chaos of Forms
2. Falkenbach - Heralding - the Fireblade
3. Hexenhaus - Awakening
4. Sons of Jonathas - The Death Dealer
5. Distant Thunder - Welcome the End
Deze vijf zal ik waarschijnlijk ook nog wel vaker draaien in de toekomst. Wel jammer dat slechts één persoon van mijn nominatie geproefd heeft deze ronde, maar de volgende keer zal ik wel geen industrial meer nomineren als dat niet zo aanslaat.
Daarnaast lijkt dat topic van andnino me zeer leuk! Al draai ik pas drie rondes mee en ken ik dus niet de hele geschiedenis van het topic.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 12:27 uur
Ik heb ooit eens een groot deel van ronde 3 en alles van ronde 4 geluisterd en sindsdien houd ik het eigenlijk bij een handvol albums per ronde. Respect voor jou en de Sir dat je de moeite neemt alles te beluisteren.
Ik kon Minority Sound zo gauw niet vinden, dus die sla ik dan voor het gemak even over.
Hoe verhoudt het zich eigenlijk tot Neurotech?
Ik kon Minority Sound zo gauw niet vinden, dus die sla ik dan voor het gemak even over.

Hoe verhoudt het zich eigenlijk tot Neurotech?
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 12:42 uur
The_CrY schreef:
Wel jammer dat slechts één persoon van mijn nominatie geproefd heeft deze ronde,...
Wel jammer dat slechts één persoon van mijn nominatie geproefd heeft deze ronde,...
Ik heb er ook van geproefd hoor, maar het was niet mijn cup of tea.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 12:42 uur
Hier is het topic: Genres >> Rock >> Het Metalalbum van de week, toplijst.
Ben benieuwd naar jullie lijstjes
Ben benieuwd naar jullie lijstjes
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 12:49 uur
Is een hele andere uithoek van het subgenre. Neurotech was wat kalmer en bombastischer, wat poppier ook, maar Minority Sound is veel gemener, drukker en gevarieerder.
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 10:56 uur
Zullen we langzaam aan weer beginnen aan een nieuwe ronde? Wie heeft er nog interesse? Ik sowieso.
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 11:59 uur
Ik wil best een album delen, alleen weet ik niet hoeveel ik van anderen ga beluisteren.
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 17:26 uur
Misschien kunnen we beter nog een maandje pauze nemen. Eind september wordt het toplijst topic van andnino afgerond. Tot zolang kan de aandacht dan voluit naar de gepasseerde albums gaan voor wie zijn lijstje wil inzenden maar er nog niet helemaal uit is.
0
geplaatst: 2 september 2013, 11:04 uur
Nog een maand pauze zou mij ook goed uitkomen, dan kan ik rustig mijn achterstand inhalen.
Dit topic mag alleszins niet verdwijnen, want ik vind dit wel leuk als ik geen achterstand heb.
Dit topic mag alleszins niet verdwijnen, want ik vind dit wel leuk als ik geen achterstand heb.

0
geplaatst: 2 september 2013, 12:20 uur
Hm, ik ga misschien ook weer inpikken. De laatste tijd veel goeie metalplaten ontdekt, en gemerkt dat mijn honger er nog wel is.. 

0
geplaatst: 5 september 2013, 00:07 uur
De nominatie van jasper1991, Falkenbach - Heralding - the Fireblade, is echt een ontdekking! 

0
geplaatst: 5 september 2013, 08:59 uur
Dat is inderdaad een mooi album! Dat openingsnummer Heathen Foray heeft dagenlang in mijn hoofd gezeten.
0
geplaatst: 12 september 2013, 21:22 uur
Mag ik iedereen die nog niets heeft ingestuurd herinneren zijn/haar lijstje in te sturen in het toplijsttopic van het MAVDW?
Gewoon even een reminder, een zo uitgebalanceerd mogelijk lijst is mooi.
Gewoon even een reminder, een zo uitgebalanceerd mogelijk lijst is mooi.

* denotes required fields.