Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:35 uur
Gisteren was het vandaag morgen, of anders gezegd: vandaag is het gisteren morgen.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 20:42 uur
3...2...1...GO!
Ik had me vorige week al voorgenomen dat mijn bijdrage een post-rock album zou worden. Ik had namelijk zoveel moois ontdekt sinds ik verslaafd ben aan Spotify. Toch kan ik me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op nummers van plusminus 15 á 20 minuten
Per toeval kwam ik op de valreep het volgende album tegen:
Ramona Falls - Intuit

Ramona Falls is een 3-koppige formatie uit Amerika onder leiding van Brent Knopf.
De muziek laat zich moeilijk in een hokje plaatsen. Ik moest lichtelijk denken aan Interpol & Arcade Fire, maar goed dat is mijn referentiekader
Het album intrigeert me momenteel en verveeld nog geen moment.
Luisteren op Spotify kan HIER
Ik had me vorige week al voorgenomen dat mijn bijdrage een post-rock album zou worden. Ik had namelijk zoveel moois ontdekt sinds ik verslaafd ben aan Spotify. Toch kan ik me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op nummers van plusminus 15 á 20 minuten
Per toeval kwam ik op de valreep het volgende album tegen:
Ramona Falls - Intuit

Ramona Falls is een 3-koppige formatie uit Amerika onder leiding van Brent Knopf.
De muziek laat zich moeilijk in een hokje plaatsen. Ik moest lichtelijk denken aan Interpol & Arcade Fire, maar goed dat is mijn referentiekader
Het album intrigeert me momenteel en verveeld nog geen moment.Luisteren op Spotify kan HIER
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:03 uur
Hulde voor Bardt1980. Eindelijk iemand die de schoonheid van dit album (en deze band inziet) op dit forum 
Ik heb in 2009 meerdere pogingen gedaan, zonder succes
Het nieuwe album "Prophet" (2012) is overigens nog een stuk beter.
Vergeet trouwens het nummer "Russia" van het album Intuit niet te noemen.
Naar mijn mening een van de betere nummers van 2009.
Ramona Falls - Russia (Official Music Video) - YouTube

Ik heb in 2009 meerdere pogingen gedaan, zonder succes
Het nieuwe album "Prophet" (2012) is overigens nog een stuk beter.
Vergeet trouwens het nummer "Russia" van het album Intuit niet te noemen.
Naar mijn mening een van de betere nummers van 2009.
Ramona Falls - Russia (Official Music Video) - YouTube
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:39 uur
Het voorproefje klinkt goed.
En nu ben ik toch wel benieuwd. Welk post-rock album had je eigenlijk voor ons uitgekozen?
En nu ben ik toch wel benieuwd. Welk post-rock album had je eigenlijk voor ons uitgekozen?

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:45 uur
Ik was aan het twijfelen tussen The Evpatoria Report - Golevka en *shels - Plains of the Purp...
Maarrrr, ik mag maar 1 plaat pluggen
@Mctijn Momenteel vindt ik Intuit sterker dan Prophet, hoewel Russia zeker wel een pareltje is. Maar wie weet veranderd dat in de toekomst nog wel. Het zijn wel echte groei-albums.
Ze verdienen beide in ieder geval meer stemmen dan ze nu hebben.
Maarrrr, ik mag maar 1 plaat pluggen

@Mctijn Momenteel vindt ik Intuit sterker dan Prophet, hoewel Russia zeker wel een pareltje is. Maar wie weet veranderd dat in de toekomst nog wel. Het zijn wel echte groei-albums.
Ze verdienen beide in ieder geval meer stemmen dan ze nu hebben.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:50 uur
@Don Cappuccino: haha, ik zie nu pas dat het album van *shels jou al enigzins bekend is... 

0
shadowboxer
geplaatst: 8 augustus 2012, 23:46 uur
Ha, In plaats van Golevka raad ik 'Maar' meer aan. Niettemin beide super albums wat ook geldt voor *shels. Ik zal deze dus ook checken.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 augustus 2012, 10:55 uur
Ik ben benieuwd want ik ben totaal onbekend met de muziek van Interpol en Arcade Fire.
Dus nieuwe smaakjes voor mij.
Ik zal er eens achterheen.
Dus nieuwe smaakjes voor mij.
Ik zal er eens achterheen.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 19:03 uur
Het clipje klinkt inderdaad aardig. Benieuwd of het hele album me ook kan boeien.
0
shadowboxer
geplaatst: 11 augustus 2012, 21:55 uur
Haal ik binnen as we speak, clipje is veelbelovend:)
0
shadowboxer
geplaatst: 11 augustus 2012, 22:25 uur
- Bardt1980
- Papartis
- Don Cappuccino
- Ozric Spacefolk
- Cornucopia
- shadowboxer
Kom, ik doe ook mee. Als ik toch luister!
- Papartis
- Don Cappuccino
- Ozric Spacefolk
- Cornucopia
- shadowboxer
Kom, ik doe ook mee. Als ik toch luister!
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 16:29 uur

The Lovetones - Lost (2010). The Lovetones op MuMe
Australische band met prachtige liedjes. Oudere albums hebben ook psychedlische invloeden.
Maar dit is toch mijn favoriete album van deze band.
Ik vind dat ze meer bekendheid moeten krijgen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
2 voorbeelden van nrs. van dit album.
Meer nummer zijn te vinden op Youtube en ook op Spotify.
Downloaden lukt vast wel. (Filestube)
En nog een voordeel denk ik: album duurt net 35 minuten.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 10:49 uur
Hmm album is niet op Spotify te vinden...
Op Grooveshark staan 2 nummers.
Toch maar kijken of ik hem ergens kan downloaden.
Nummers van youtube klinken in ieder geval niet verkeerd
Op Grooveshark staan 2 nummers.
Toch maar kijken of ik hem ergens kan downloaden.
Nummers van youtube klinken in ieder geval niet verkeerd

0
geplaatst: 16 augustus 2012, 15:02 uur
Op Spotify heb ik eerst gezocht op The Lovetones.
Toen niet gevonden.
Later op The Lovetones Lost toen wel gevonden.
En volgens mij staan alle nummers op You tube ook.
Toen niet gevonden.
Later op The Lovetones Lost toen wel gevonden.
En volgens mij staan alle nummers op You tube ook.
0
geplaatst: 22 augustus 2012, 19:43 uur
Het eerste album wat ik in mijn gedachten had is uiteindelijk toch meer metal dan rock. Daarom heb ik deze voor jullie uitgekozen.

Coheed And Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two: No World for Tomorrow
Al vanaf mijn inschrijving op deze site vraag ik me af waarom dit album zo onbekend op MusicMeter is. Deze Amerikaanse groep verkoopt namelijk miljoenen albums over de wereld. Deze verkocht tot nu toe meer dan 350,000 stuks.
Deze band speelt progressieve rock maar dan wel op een poppy manier. Verwacht geen nummers van langer dan 10 minuten. De stem van Claudio Sanchez is even wennen en daarmee is hij wel te vergelijken met Geddy Lee. Net als Rush weet Coheed And Cambria zeer goed in elkaar gezette composities neer te zetten die extreem catchy zijn. Het concept loopt al vanaf het eerste album en dat is een science fiction-thema. Veel luisterplezier!

Coheed And Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two: No World for Tomorrow
Al vanaf mijn inschrijving op deze site vraag ik me af waarom dit album zo onbekend op MusicMeter is. Deze Amerikaanse groep verkoopt namelijk miljoenen albums over de wereld. Deze verkocht tot nu toe meer dan 350,000 stuks.
Deze band speelt progressieve rock maar dan wel op een poppy manier. Verwacht geen nummers van langer dan 10 minuten. De stem van Claudio Sanchez is even wennen en daarmee is hij wel te vergelijken met Geddy Lee. Net als Rush weet Coheed And Cambria zeer goed in elkaar gezette composities neer te zetten die extreem catchy zijn. Het concept loopt al vanaf het eerste album en dat is een science fiction-thema. Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 22 augustus 2012, 23:06 uur
Ik ken 'm al. Helaas is het niet mijn dingen. Te proggie...
0
geplaatst: 23 augustus 2012, 00:02 uur
Ik hou wel van Prog rock
De zang is niet echt mijn smaak, maar wie weet wen ik er wel aan. Ik ga hem zeker checken deze week.
De zang is niet echt mijn smaak, maar wie weet wen ik er wel aan. Ik ga hem zeker checken deze week.
0
geplaatst: 23 augustus 2012, 02:09 uur
Wat Bardt zegt. Vindt het verder ook erg eentonig dit nummer, komt ook door de zang denk ik
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 17:57 uur
Guinness1980 schreef:
Ik wil ook weer mee doen met een nieuwe ronde maar ook van deze kant heeft het geen haast.
Ik wil ook weer mee doen met een nieuwe ronde maar ook van deze kant heeft het geen haast.

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 17:23 uur
Nou vooruit, dan maar. 
- Bardt1980: Ramona Falls - Intuit (2009)
- Papartis: The Lovetones - Lost (2010)
- Don Cappuccino: Coheed and Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two: No World for Tomorrow (2007)
- Ozric Spacefolk
- Cornucopia
- shadowboxer
- Chevy
En ik weet niet of de post van Guinness1980 hierboven een roep is om ook op de lijst gezet te worden.

- Bardt1980: Ramona Falls - Intuit (2009)
- Papartis: The Lovetones - Lost (2010)
- Don Cappuccino: Coheed and Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two: No World for Tomorrow (2007)
- Ozric Spacefolk
- Cornucopia
- shadowboxer
- Chevy
En ik weet niet of de post van Guinness1980 hierboven een roep is om ook op de lijst gezet te worden.

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 20:30 uur
Ramona Falls al beluisterd. Moet er voor in de stemming zijn, maar dan bevalt het ook goed.
Heb ook het album van dit jaar beluisterd.
Heb ook het album van dit jaar beluisterd.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 11:27 uur
Gisteren gelijk al Ramona Falls geprobeerd. Halverwege had ik niet echt het idee dat de tweede helft significant anders zou zijn en behalve Russia was ik niks tegengekomen waar ik echt van onder de indruk was. Zou ik de plaat afluisteren (en het liefst nog een aantal keer, want ik stem zelden na één keer) zou ik ws. rond de 3,0*-3,5* uitkomen.
Frisse mix, maar daardoor af en toe ook te weinig structuur voor mijn gevoel.
Frisse mix, maar daardoor af en toe ook te weinig structuur voor mijn gevoel.
* denotes required fields.